PDA

Zobacz pełną wersję : Niskie obroty i szarpanie na zimnym silniku



Arek_K
10-09-2013, 10:48
Witam Koledzy!
Szukałem w starych tematach, ale jako że jestem nowy- nie bijcie jeśli było...
Problem dotyczy Bravo 1,4 (90 koni), LPG fabryczne, 120 tkm przebiegu. Samochód kupiłem niedawno, sprowadzany z Włoch.
Po zapaleniu na zimnym silniku obroty są w granicach 1200, natomiast po nagrzaniu obroty spadają na ok. 750 i tak równiutko się utrzymują- utrudnia to trochę ruszanie, bo trzeba dokładać więcej gazu. Ostatnio po zapaleniu (przed ruszeniem) szarpie silnik, trzęsie całym autem- to mija po rozgrzaniu, po dodaniu gazu potrafi wejść na obroty i się nie telepie. Z ciekawostek dodam, że niedawno miał taki objaw że palił tylko po 2 przekręceniu kluczyka- za pierwszym razem kręcił długo i nie potrafił złapać, za drugim przekręceniem palił od razu! Po wymianie filtra paliwa ten objaw pojawił się może jeszcze kilka razu i chyba się już uspokoiło... Tydzień temu miałem też inny problem z zapaleniem- po przekręceniu kluczyka łapał obroty tak na sekundę, dochodził do 600 obrotów i gasł (tak jakby nie dostawał paliwa). Po kilku takich przekręceniach zapalił i już tak nie robi. Proszę o pomoc jeśli ktoś spotkał się z podobnymi objawami.

byrrt
10-09-2013, 12:49
Przede wszystkim to diagnostyka i auta i gazu - bez tego ciężko cokolwiek powiedzieć. Może mieszanka zła może krokowiec.. Trudno powiedzieć..

grze
10-09-2013, 13:32
Winny pewnie jest gaz. Zakręć zawór na butli, wypal gaz z przewodów i wtedy na benzynie sprawdź. Jeśli nie to nieszczelność w dolocie albo nastawnik ciśnienia benzyny w listwie wtryskowej.

Arek_K
10-09-2013, 13:49
Zapomniałem dodać, że po zakupie (czyli 2 m-ce temu) samochód oddałem do generalnego przeglądu, wyszło wszystko ok, również po podpięciu komputera żadnych błędów nie było. Bardziej martwią mnie problemy z odpalaniem, czytałem że to może być wina reduktora który na postoju "popuszcza" gaz i potem nie pali za pierwszym razem. Liczyłem że to będą jakieś typowe objawy i ktoś podda mi pomysł :)

Poza tym mam jeszcze 2 inne problemy:
1. Dziwny dźwięk podczas kręcenia kierownicą- bardzo delikatnie grzechocze, tak jakby jakaś mała śrubka latała wewnątrz kierownicy- rozbierać ją i szukać przyczyny, czy może to jakieś dźwięki przeniesione (np. z łożyska amortyzatora)? Żadnych luzów na kierownicy nie ma..
2. Gwizd wydobywający się ze środkowej części deski, związany z klimatyzacją, ponieważ ustaje momentalnie po jej wyłączeniu. Gwizd na włączonej klimie pojawia się co chwile, trwa kilka sekund i znowu znika.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Winny pewnie jest gaz. Zakręć zawór na butli, wypal gaz z przewodów i wtedy na benzynie sprawdź. Jeśli nie to nieszczelność w dolocie albo nastawnik ciśnienia benzyny w listwie wtryskowej.

A czy może to mieć związek z tym że samochód nie był długo palony, zanim trafił do kraju na sprzedaż? Po zakupie palił za drugim razem prawie cały czas. Z czasem problem jest mniejszy, ale nadal się zdarza (może raz na tydzień).

grze
10-09-2013, 15:43
Raczej nie daje to żadnego nowego tropu. Jeśli nie masz trochę wiedzy czy też gdzie podpiąc pod kompa to odstaw auto na dobry serwis a ogarną za parę godzin.

...............................................

Zrób jeszcze taki test... odepnij akumulator na dłuższą chwilę niech się komp zresetuje tylko po podpięciu odczekaj kolka minut zanim odpalisz a ajk odpalisz to nie dotykaj gazu niech pochodzi na jałowym do zagrzania się. Może ma mapy paliwowe rozjechane od gazu.

Arek_K
10-09-2013, 16:02
W sumie racja, moja wiedza to tyle ile poczytam w internecie.
Jeszcze jedna rzecz: po zapaleniu, na zimnym silniku wskakuje 1200 obrotów (lekko pływają w górę i w dół) i telepie silnikiem. W tym momencie gaszę, odpalam ponownie i wszystko jest ok (750 obrotów, równo pracuje), magia!! Faktycznie oddam do mechanika, tym bardziej że raz zapaliła się kontrolka od silnika i mógł zapisać się jakiś błąd... Zrobię jeszcze tylko tą próbę z resetowaniem.

pablo686
10-09-2013, 18:04
Moim zdaniem może być tak że przez gaz komputer wygenerował jakieś błędy i coś może się chrzanić, tak jak koledzy mówią pierwsza rzecz to diagnostyka komputera. można jeszcze pojeździć na samej benzynie i zobaczyć co się będzie działo.

grze
10-09-2013, 20:24
Jeśli zapalała się kontrolka od silnika to nie zaczynaj od resetu kompa bo skasujesz zapisane kody błędów. Poszukaj jakiegoś klubowicza z Twoich okolic z kabelkiem to Ci podepnie za free albo za jakieś piffko :food:

stew66
11-09-2013, 14:48
W sprawie grzechotania-szumu w kierownicy, najczęstszą przyczyną jest taśma z przewodami od poduszki powietrznej, trzeba rozbierać kierownicę aby to usunąć.

Arek_K
04-10-2013, 17:17
Ponawiam temat- byłem ostatnio u gazownika i dwóch mechaników. Gazownik stwierdził, że problemy z zapalaniem to nie jego działka. Jeden mechanik podejrzewał świece, podziękowałem mu. Drugi stwierdził, że wszystko jest ok (doładował tylko akumulator) i powiedział, że podejrzewa czujnik temperatury (chociaż jest podobno sprawny, dlatego nie wymieniał na nowy). Ostatnio samochód pali normalnie, nawet po zimnej nocy (?!). Czy jest to możliwe, żeby samochód miał problemy z zapalaniem tylko wtedy, kiedy ma mało paliwa w baku?? Zauważyłem taką zależność ostatnio i nie wiem czy wrócić z tym do mechanika czy nie?

grze
05-10-2013, 09:03
Pewnie miałeś rozjechane mapy paliwowe od lpg a przy podładowywaniu aku. mechanik odpinał kleme i wszystko wróciło do normy na jakiś czas :food:

Arek_K
05-10-2013, 09:37
Pewnie miałeś rozjechane mapy paliwowe od lpg a przy podładowywaniu aku. mechanik odpinał kleme i wszystko wróciło do normy na jakiś czas :food:


Kiedyś sam odpinałem i było bez zmian. Tankowalem 2 dni przed wizytami u mechaników i właśnie wtedy zaczął lepiej palić- dlatego jak na złośc w warsztacie zapalał od strzału!!