PDA

Zobacz pełną wersję : Duże spalanie i ciągle sie włącza wiatrak chłodnicy



patryk7979
04-09-2013, 19:20
Witam kupiłem Bravo rok 2009 1.6 multijet 105 mam pytanie z tego co widze duzo ono pali na komputerze pokazuje 11 l fakt duzo nie jezdze jazda tylko po miescie dziennie 10 km praca dom praca itd czy to jest normalne???Jeszcze jedno bardzo czesto zalacza sie wiatrak chlodnicy tez tak macie w swoich bravkach???aaaa autko troszke stalo przed kupnem.

grze
04-09-2013, 20:30
Pewnie jest problem z dpfem i przy wypalaniu właśnie wiatrak się włącza. Dpf jak jest zatkany to są takie cyrki. Podjedz na kompa gdzieś niech sprawdzi stopień zatkania dpfa i kiedy i co ile się wypalał.
Na klimie wiatrak przy chłodnicy się kręci na pierwszym biegu? jeśli nie, tylko startuje od razu na drugi to opornica wentylatora znajdująca się przy chłodnicy jest uwalona i do wymiany.

patryk7979
06-09-2013, 18:27
no spalanie mi pokazuje 9,2 ale nie bylem jeszcze nigdzie w trasie nim czy to jest ok???a co do tego wiatraka zauwazylem za jak klime wylaczylem to juz tak czesto sie nie zalacza

grze
06-09-2013, 18:56
jeśli masz filter cząstek stałych to wal do kogoś na kompa. chętnie bym Ci pomógł ale masz do mnie daleko...

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

możesz jeszcze zapytać na forum fiatbravoklub.pl ale pewnie napiszą to samo co ja :-)

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

możesz jeszcze zapytać na forum fiatbravoklub.pl ale pewnie napiszą to samo co ja :-)

patryk7979
06-09-2013, 18:59
kompa podlaczalismy przy kupnie tylko pokazal nam ze jedna swieca zarowa jest walnieta nie wiem przejechalem nim moze z 70 km dopiero i to po miescie zero trasy...Czy jesli by byl to filtr czastek salych komp by pokazal???co zrobic zeby to spalanie sie zmniejszylo bo to chyba za duzo...A moze to wina jakis filtrow bo jeszcze po kupnie nie wymienilem oleju i filtrow a nie wiem ile to auto stalo na sprzedaz

kamilo62
06-09-2013, 19:51
tak jak kazdy mowi...filtry i oleje to podstawa..
JEsli swieca zarowa uszkodzona to powinno byc nie pelen spalanie i dymic jakby ciemnym dymem..
JEsli DPF mialby to na examinerze raczej pokaze - w Moim pokazalo ze niema :P.

grze
06-09-2013, 19:58
Wymienisz filtry, olej, polatasz trochę i będziesz widział. Duże spalanie może być też spowodowane zawalonym filtrem powietrza. Co do sprawdzenia dpf-a to trzeba za pomocą kompa sprawdzić w ecu silnika co ile się filtr wypala i w jakim stopniu jest zatkany.
Sam odczyt błędów to nie wszystko.

patryk7979
06-09-2013, 20:23
no moze macie racje tylko jak by cos bylo z dpfem to kontrolka by sie zapalila bo bravo 2009 juz je maja chyba....Co do spalania chwilowe na pierwszym biegu pokazuje 17-18 pozniej na drugim 12 trzeciim 4-5 l ale srednie wychodzi 9,2 tylko fakt ze moze jeszcze malo km przejechalem i te filtry...Ata chlodnica moze sie wlaczac czesciej i na szybszy bieg jak ta klima chodzi???sorki za takie glupie pytania ale wole sie wypytac

grze
06-09-2013, 20:54
na klimie jak staniesz dłużej w korku to czasami wskoczy na 2 bieg. ale ja obstawiam częste wypalanie się dpfa. przy wypalaniu kontrolka w bravo się nie zaświeca. komunikat wyskakuje w skrajnym zatkaniu. jak latasz w korkach po mieście to myśl o wycięcie dpfa. wszysrko w temacie.

patryk7979
06-09-2013, 20:56
no wlasnie ten wentylator sie zalaczy jak klima chodzi jak stane jak wylaczylem klime wentylator chodzi cichutko hmm przejade sie jutro wypalic ten dpf ile czasu proponujecie jechac na trzecim biegu i jakie obroty silnika....

grze
06-09-2013, 23:32
Dogrzej motor i z 15km ogień z miare stałą prędkością bez zamulania.

patryk7979
10-09-2013, 18:32
a wiec bylem w aso z moim bravo dpf 23 procent zapchania czyli jest ok olej filtry wymienilem zobaczymy co bedzie sie dziac...Glosna praca wentylatora normalna rzecz jak klima chodzi prawdopodobnie malo czynnika jest w klimie wiec na razie spokoj psychiczny heheheh i teraz sie ciesze moim pieknym bravo w wersji sport