Zobacz pełną wersję : brak mocy na zimnym silniku 1.9 jtd 115
marioE30
27-08-2013, 10:25
Witam wszystkich, jako że jestem nowy i nie mogłem znaleźć w 100% konkretnej odpowiedzi na mój problem, więc zwracam się do was o radę. Zakupiłem parę dni temu stilo 1.9 jtd 115km 2002r i mam taki problem. Auto na zimnym silniku słabo wchodzi na obroty i nie mam mocy, po nagrzaniu zaczyna jakoś jechać (ogólnie bez rewelacji jak na 115km). Odpinałem kostkę od przepływki na zimnym silniku i auto jedzie podobnie jak po nagrzaniu, po ponownym podpięciu znowu brak mocy. Brak błędów. Czy to będzie na 100% uszkodzony przepływomierz, czy jechać na kompa i posprawdzać egr, przewody podciśnieniowe i zawór overboost?
pozdrawiam, i dzięki z góry za odp.
Podmień sobie z kimś przepływkę dla testu bo to może być to. A zanim kogoś znajdziesz to na szybko wyczyść i zaślep egr bo tobteż może pomóc. Kup kable od viakena (czytaj dział diagnostyka, tam są potrzebne linki) i zrób logi w fiatecuscan. Program i instrukcje robienia logów też znajdziesz w dziale diagnostyka. Napisał ją chyba stig. (w skrócie - ciągniesz na 3 i 4 biegu do czerwonego pola). Zloguj obroty, żądaną i zmierzoną masę powietrza i ciśnienie doładowania żądane i zmierzone. Przy okazji czyszczenia EGRu wyczyść czujnik ciśnienia doładowania i daj znać czy bardzo uwalony. (przykręcony jedną śrubką do kolektora. Po lewej stronie EGRu). Czyścisz benzyną ekstrakcyjną i pędzlem.
Cholera pisałem wiadomość na telefonie i nie skapnąłem się że to nie to forum :) Wejdź sobie na klubfiatstilo.pl i tam poczytaj dział diagnostyka itp bo jest chyba trochę większy porządek, bo forum tylko o jednym aucie. A z resztą, tutaj też znajdziesz jak dobrze poszukasz.
marioE30
27-08-2013, 11:56
niestety nie mam z kim podmienić przepływki, czyli może ona być dobra, pomimo tego że auto lepiej jedzie po jej odłączeniu?
najprawdopodobniej to jej wina, ale wyczyścić i zaślepić egr i przeczyścić czujnik ciśnienia nie zaszkodzi, a może pomóc. Możesz to zrobić pod blokiem używając prostych narzędzi. Jeśli pomoże, to zawsze parę złotych w kieszeni.
marioE30
27-08-2013, 14:52
myślisz, że może obejść się bez wymiana przpływki, czy i tak muszą ją zmienić?
Zależy jak dużą różnicę widzisz. Bo jak różnica jest niewielka to to nie musi być wcale przepływomierz. Zobacz czy mocno dmucha z rury wydechowej, bo może to być zapchany katalizator. :)
marioE30
27-08-2013, 22:11
róznica jest duża, auto na zimnym nie jedzie wogóle, po odpieciu przepływki jedzie normalnie jak po nagrzaniu, tylko mi sie wydaje że nie jest to do końca pełna moc tego auta
U mnie winnym był zabity sadzą kolektor dolotowy. Zajmij się egrem i czujnikiem. Daj znać jak wygląda czujnik. Czy gruby nalot sadzy.
marioE30
28-08-2013, 11:04
to dlaczego po odpięciu przepływki auto jedzie normalnie?, może mieć błędne wskazania przez zanieczyszczony egr lub czujnik doładowania?
podpnij pod kompa i zobacz jakie są odczyty z przepływki by mieć pewność czy musisz ją wymieniać
marioE30
31-08-2013, 10:46
byłem na diagnostyce w ASO pokazało dwa błędy p0101, p0110 -czyli przepływkę i czujnik temp. Mechanik stwierdził, że przepływomierz do wymiany. Kupiłem wczoraj boscha 0281002308 i filtr powietrza, tylko mam problem z wymianą, bo trochę słaby tam dostęp, ale jakoś uporałem się z opaską i górną śrubą, ale mam problem z dolną, bo się obraca. Jak najprościej zdemontować filtr powietrza, potrzeby jest kanał?, czy wyciągać akumulator z mocowaniem? Jest może jakiś manula na to?
Ja zawsze wymieniam z kanału
Raczej kanał bo od góry brak dostępu. Od dołu z resztą też lekko nie jest.
Oj nie jest lekko przy filtrze( wymieniałem wczoraj na podnośniku). Ale przypływkę spokojnie się wymienia bez problemu klucz nasadowy 10 krótka przedłóżka i ładnie się wykręca. Ja tak robiłem.
No tak. Przepływką łatwiej. Ale filtr raczej od dołu, bo trzeba porozpinać węże od puszki itp.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.