PDA

Zobacz pełną wersję : Fiat Bravo 1.9 MultiJet 150KM



mizu8219
26-08-2013, 12:31
Witam wszystkich forumowiczów i właścicieli fiatów!

Niedługo wrzucę parę zdjęć, ale jeszcze mi daleko do tutaj niektórych. Samochód służy mi do pracy, dziennie 60-70 km i
póki co od 2 lat sprawuje się wyśmienicie, tylko ten zawór EGR...muszę coś z tym zrobić. Już 2 razy był wymieniany.

pozdrowienia!

Zielony
26-08-2013, 16:57
Przede wszystkim bez foto się nie liczy ;-)
A co do EGR-u to zaślep go i wywal ze sterownika i będziesz mieć spokój i czysty silnik.

mizu8219
28-08-2013, 12:04
Przede wszystkim bez foto się nie liczy ;-)
A co do EGR-u to zaślep go i wywal ze sterownika i będziesz mieć spokój i czysty silnik.

:) Coming soon. Poczytałem o tym EGR trochę i popraw mnie jeśli się mylę, to po zaślepieniu u wyłączeniu tego
w sofcie nie powinienem się spodziewać żadnych problemów, hmm? A jak to cenowo wygląda koszt zaślepienia i wyłączenia, wiem, że
zapewnie w różnych miastach jest inaczej, ale na jaką kwotę powinienem być przygotowany? Samochód jeszcze pół roku jest na gwarancji, więc
domyślam się, że jakiekolwiek modyfikacje to dopiero później.

Dzięki za info.

Zielony
28-08-2013, 21:26
Nie powiem Ci jak to wygląda cenowo,ale trzeba odczytać soft ze sterownika,usunąć EGR i wgrać od nowa.Polecam Cinka bo może przy okazji poprawić troszkę fabryczne oprogramowanie.
Skoro jest jeszcze na gwarancji to nie masz co ruszać.
A układ EGR służy do powtórnego przepalenia spalin w celu zmniejszenia ich toksyczności.Silnik zasysa spaliny które sieją spustoszenie w układzie dolotowym silnika,a po dłuższym czasie są wstanie dość znacznie zmniejszyć prześwit w kolektorze ssącym co znacząco pogarsza parametry silnika.