Zobacz pełną wersję : Czy warto założyć gaz do Brava 1.2 16V
skorpion555
21-08-2013, 12:26
Mam pytanie. Posiadam fiata barava 1,2 16v jest 1999 roku, ale ma przebieg 48400 i jest to prawdziwy przebieg bo auto jest od nowości w jednych rękach. Mam zamiar wstawić do niego gaz i pytam kolegów jak te silniki sprawują się na gazie i jaka instalacj byłaby najlepsza. Pozdrawiam
Temat zmieniłem bo nie po to on jest aby był tylko po to aby informował o tematyce pytania - kolego skorpion555 - nazywaj tematy sensownie!
Co do gazu wszystko zależy ile km robisz rocznie, instalacja zwraca się po ok 15tyś km
no to jak od nowości tyle licznik pokazał to się sprawa wyjaśniła. W sumie opłacalność podobna jak przy kupnie nowego diesla.
markshall
21-08-2013, 13:45
Do tego silnika tylko instalacja sekwencyjna. Jeśli będzie dobrze założona nie powinno być żadnych problemów. Koszt od około 2000zł , zależnie co założysz. Co do opłacalności - musisz sobie policzyć. Auto pali ~20% więcej + oczywiście benzyna na rozruch i rozgrzanie. Za to spadku mocy za bardzo nie ma.
omijać tanich instalacji a wtedy uniknie się problemów. przed założeniem instalacji warto zapisać się na forum lpg-forum.pl i zapytac co i gdzie założyć. na pewno nie pożałujesz.
skorpion555
21-08-2013, 14:23
Przebieg jest faktycznie autentyczny bo autem jeżdził Ojciec, a sprzedać to było szkoda w takim stanie.
Tak jak napisałem - wszystko kwestia ile śmigasz, robisz mniej jak 10tyś rocznie to się raczej opłacać nie będzie bo nie zagwarantujesz sobie, że auto będziesz eksploatował jeszcze 10 lat.
Ja mam Bravo 1.6 16v od 3 lat jeżdżę na LPG Stag4 sekwencja i powiem, że śmiga lepiej niż na benzynie. w lecie z klimatyzacją całkiem sobie radzi. Spalanie w granicy 8-9l/100km w trybie mieszanym (dojeżdżam do pracy 35km, w tym jazda po mieście w korkach) spalania paliwa nie testowałem aż tak dokładnie ale podobnie co gazu. Tak, że rachunek prosty ok 20zł lpg lub 44zł benzyny na 100km przy teraźniejszych cenach. Koszt zwrócił mi się w 10msc (robię rocznie ponad 16 000km)
jezeli przebieg jest realny to srednio rocznie robisz 3500 km
instalacja zwróci Ci się po 5 latach. nie ma więc sensu żadnego bo za 5 lat to fiata moze juz nie byc;p
Ja mam Bravo 1.6 16v od 3 lat jeżdżę na LPG Stag4 sekwencja i powiem, że śmiga lepiej niż na benzynie. w lecie z klimatyzacją całkiem sobie radzi. Spalanie w granicy 8-9l/100km w trybie mieszanym (dojeżdżam do pracy 35km, w tym jazda po mieście w korkach) spalania paliwa nie testowałem aż tak dokładnie ale podobnie co gazu. Tak, że rachunek prosty ok 20zł lpg lub 44zł benzyny na 100km przy teraźniejszych cenach. Koszt zwrócił mi się w 10msc (robię rocznie ponad 16 000km)
to ja napiszę jak to wygląda z perspektywy instalacji gazowej użytkowanej na krótkich 5 km odcinkach. jak wiadomo przy takich odcinkach silnik jest raczej niedogrzany, co skutkuje podwyższonym spalaniem gazu, które w moim przypadku wynosi ok. 12L/100 km. nie ma w tym nic dziwnego, gdyż silniki 1.6 16V do oszczędnych nie należą i pochłaniają w cyklu miejskim średnio 10L benzyny. niebagatelną rolę w tym wszystkim odgrywa sprawność silnika jak i odpowiednio skonfigurowana instalacja gazowa (temp. przełączania na gaz). przyjęło się, że optymalną temperaturą przełączania na gaz jest temperatura 40 stopni C. poniżej tej temperatury z gazu wytrącają się substancje powodujące szybsze zużycie się membran reduktora jak i zaklejanie wtryskiwaczy.
gdybym miał zasugerować producenta, to byłby to STAG na sterowniku STAG 300 ISA 2, a do tego polecane i nagradzane na targach polskie wtryskiwacze Barracuda, ewentualnie troszkę tańsze wtryski AC W01.
Na odcinki 5km do nie ma sensu zakładać gazu ;) Tylko jakaś mała benzyna może się wtedy sprawdzić choć to też mocno naciągane..
ani diesel, ani mały litraż. na krótkich odcinkach najlepiej sprawdzi się... rower. taka jest prawda.
Ew. samochód elektryczny ;-)
solidboy
24-08-2013, 23:00
Nie inwestuje się w pojazd warty 4000 zł instalację za 2300.
nie zgadzam się. jeśli auto jest w nienagannym stanie technicznym, a jego właściciel ma zamiar pojeździć nim conajmniej 5 lat robiąc przy okazji kilkadziesiąt tys. km to ja nie widzę problemu. w tym akurat przypadku takich przebiegów raczej nie będzie, więc montaż instalacji gazowej traci sens.
co do instalacji... najtańsza instalacja sekwencyjna to ok. 2 tys. zł. naprawdę lepiej dołożyć te 2-3 stówki i mieć święty spokój, niż zamontować byle co i mieć co chwila problemy. zdecydowana większość problemów opisywanych na forach dotyczy low-end'owych instalacji. tyle na temat.
skorpion555
25-08-2013, 11:26
Może mnie ktoś żle zrozumiał auto do tej pory mało jezdziło. Teraz jak ja nim tylko jezdze to od 10tyś km do 15tyś km rocznie. I myśle że warto je zagazować, szczególnie że fiacik jest jak na te lata w bardzo dobrym stanie.
solidboy
25-08-2013, 11:46
Również przy takim przebiegu nie opłaca Ci się zakładać. Koszt zwróci się po hmm 3 latach?
Auto będzie miało wtedy jedynie 17 lat :)
Poza tym 1.2 i tak ma problemy z układem sterowania silnika (falowanie, gaśnięcie itd) więc po założeniu gazu te objawy się nasilą.
Nie znam nikogo kto jest zadowolony z instalacji w tym silniku a znam dwa przypadki (Bravo i Palio) gdzie demontowano instalacje po 2 miesiącach.
Jestem zwolennikiem gazu ale w młodych autach lub tam gdzie ta instalacja zwróci się po max roku.
niektórzy chcąc obniżyć koszty instalacji LPG, wchodzą w używane podzespoły, np. zbiornik, reduktor, sterownik. trzeba jednak znaleźć gazownika, który na coś takiego się zgodzi.
panterka
25-08-2013, 13:16
Sam zdemontowałem instalację gazową, bo były problemy z pracą silnika.
markshall
25-08-2013, 16:34
Nie znam nikogo kto jest zadowolony z instalacji w tym silniku a znam dwa przypadki (Bravo i Palio) gdzie demontowano instalacje po 2 miesiącach.
Ja jestem zadowolony;)
Poza tym skąd Ty wziąłeś Palio z silnikiem 1.2 16V ? Owszem, produkowali takie (nie na polski rynek) ale u nas to rzadkość.
Jeśli silnik jest w dobrym stanie technicznym i nie ma zbyt dużego przebiegu to polecam montaż LPG. Kwestie opłacalności to już musisz sobie sam policzyć.
Również przy takim przebiegu nie opłaca Ci się zakładać. Koszt zwróci się po hmm 3 latach?
sorry kolego ale głupoty gadasz.LPG zwróci się po ok 11 miesiącach przy przebiegu 15tys rocznie.możesz sobie policzyć Kalkulator Lpg - Kalkulator gazu - Przelicznik Lpg - Opłacalność Lpg - Kalkulator instalacji gazowej - Kalkulator Lpg benzyna - Auto gaz kalkulator - Kalkulator spalania gazu - Kalkulator opłacalności | gazeo.pl (http://gazeo.pl/lpg/kalkulator-lpg-gazu.html?przebieg=3000&lat_eksploatacji=4)
Nie znam nikogo kto jest zadowolony z instalacji w tym silniku a znam dwa przypadki (Bravo i Palio) gdzie demontowano instalacje po 2 miesiącach.
Mnie też nie znasz a powiem Tobie że jestem zadowolony.Instalacje LPG założyłem 15 miesięcy temu zrobione 30 tys przez ten czas i jestem bardzo ale to bardzo zadowolony.
A tych co demontowali instalacje to na pewno oszczędzali na instalacji zamiast oszczędzać po założeniu.
Ja mam Bravo 1.2 16V 2000r z zamontowana instalacją Stag 4 - zero problemów, silniczek lepiej pracuje nawet na lpg.
Spalanie lpg 7-12 litrów w zależności od jazdy (miasto, trasa, cykl mieszany). Za instalacje zapłaciłem 1900 z montażem.
solidboy
25-08-2013, 21:33
sorry kolego ale głupoty gadasz.LPG zwróci się po ok 11 miesiącach przy przebiegu 15tys rocznie.
Policzyłem. 10 tyś.km rocznie- zwrot po 1 roku i 7 miesiącach.
Jak dla mnie każdy może montować instalację za 3000 zł i do 20 letniej Tempry czy Tipo a zwrot kosztów może nastąpić i w 2020 roku ;)
Wyraziłem tylko swoją opinię i przypadki z autopsji.
Poza tym skąd Ty wziąłeś Palio z silnikiem 1.2 16V
Palio II. Salon Polska.
markshall
25-08-2013, 21:45
Co do ściągania LPG z auta to zastanawia mnie jedna rzecz : po co ? Jeśli nawet źle się auto spisuje, to przełączamy na benzynę i auto jeździ jakby nigdy gazu nie miało (IV gen.). No chyba że ktoś chce zaoszczędzić na przeglądach i wjeżdżać na parkingi podziemne, ale nie wiem czy warto. Chyba że w opisanych przypadkach założono instalację mieszalnikową do tego silnika, to się nie dziwię że ktoś demontował, a poza tym mikser zmniejsza trochę przekrój kanału powietrznego i takie auto nawet na benzynie może być trochę słabsze niż wcześniej. Są silniki do których nikt nie poleca bo będą same problemy, ale 1.2 16V do takich nie należy. Reasumując - jeśli Ci się będzie opłacać montuj instalację sekwencyjną u porządnego gazownika i auto będzie śmigać tak samo jak wcześniej a gaz zauważysz jedynie na stacji ;)
Przy przebiegu 15tyś rocznie instalacja zwraca się w około rok.. Ja w czerwcu 2012 zakładałem sekwencje do siebie. Śmieszy mnie biadolenie że się nie opłaca bo co to oznacza? Jeśli będzie jeździł nawet 13 miesięcy to w tych 2ch ostatnich miesiącach zaoszczędzi te pare setek.. Nie opłaci się? Chyba jednak tak..
horvat76
26-08-2013, 09:03
Witam posiadam Fita Brava 1.2 16V z 2000 i mam w nim instalację gazową .
Samochód sprawuje się idealnie , sekwencja ma 2 lata i została przełożona z rozbitka za 1400 zł .
Zrobiłem na tym gazie jakieś 40 tysi ( auto ma teraz 170.000 ) i jestem więcej niż zadowolony .
Więc jeżeli ktoś robi około 15 tysi rocznie to jak najbardziej nawet na krótkich odcinkach ponieważ ten mały silnik grzeje się błyskawicznie .
W lato jakieś kilkanaście sekund w zimę do 3 min .
dawid1988.8
27-08-2013, 23:20
Witam wszystkich! Również chciałbym założyć LPG do mojego bravo i z tego co czytam, polecacie tylko i wyłącznie instalację sekwencyjną. Chciałbym zapytać co konkretnie, bo znajomy gazownik proponuje mi Staga 4.
koziol1172
27-08-2013, 23:32
Nie straszcie chłopaka.... zajmuję się instalacjami lpg, stroję i poprawiam po partakach.....moja brava jest od nowości w rodzinie 86 tys na benzynie potem 100 tyś jeździła na II generacji lpg od 15 tyś jeździ na sekwencji i jest idealnie podstawowy warunek to poprawny montaż plus porządne strojenie. Jak chcesz coś więcej się dowiedzieć to pisz
markshall
27-08-2013, 23:37
Stag 4 nie jest zły - pod warunkiem że będzie to dobrze założone i zaprogramowane(ale tyczy się to każdej instalacji). Jeżdżę na tym od ponad roku i wszystko gra. Poza tym można sobie kupić kabel, soft ściągnąć ze strony producenta i samemu grzebać w miarę możliwości i potrzeby. Producent udostępnia nawet instrukcję podłączenia i konfiguracji ;) Warto zainwestować w jakieś dobre wtryski co by nie wymieniać ich zbyt często.
Stag posiadający korekty po temperaturze i po obrotach, a do tego Barracudy i będzie git. gdybym miał gazować auto, taki właśnie zestaw bym sobie zapodał i zapomniał o benzynie ;)
sz_tomasz
30-08-2013, 17:51
Ostatnio zastanawiam się nad montażem instalacji gazowej. Chciałem zasięgnąć opinii dla Bravy 1.2 16V. Mam propozycję założenia instalacji BRC Sequent 24 za 2800zł lub STAGa za 2500zł. Czy ktoś może wypowiedzieć się na temat obu tych instalacji, którą warto zainstalować? Z góry dzięki
z obu powinieneś być zadowolony. tylko jedna rzecz. o ile w przypadku BRC Sequent 24 wiadomo co dostaniesz pod maskę, o tyle ze STAG'iem musisz się dowiedzieć jaki sterownik, jaki reduktor i jakie wtryskiwacze chcą Ci w tej cenie zamontować.
korzystając z okazji powiem jak zakończyła się przygoda znajomego z "tanią" sekwencyjną instalacją LPG. po rocznym użytkowaniu auta na gazie do remontu jest głowica (wypalone gniazda na dwóch cylindrach) oraz pęknięty tłok. co do ostatniego nie ma pewności czy sprawcą było LPG. auto użytkowane normalnie przez osobę w średnim wieku. także sprawdza się żelazna zasada. oszczędza się po założeniu gazu. nie w trakcie zakładania.
Boch a ten znajomy to miał sekwencję?
Ostatnio zastanawiam się nad montażem instalacji gazowej. Chciałem zasięgnąć opinii dla Bravy 1.2 16V. Mam propozycję założenia instalacji BRC Sequent 24 za 2800zł lub STAGa za 2500zł. Czy ktoś może wypowiedzieć się na temat obu tych instalacji, którą warto zainstalować? Z góry dzięki
słuchaj ja mam założoną instalacje BRC sprawuje się bardzo ok.Stag to tylko komputer ważne będą inne komponenty tej instalacji a najważniejsze to kto to zamontuje,bo nawet najlepsza instalacja założona przez druciarza nie będzie poprawnie działać.
tu masz lini do lpg-forum poczytaj i sam zdecydujesz. może znajdziesz jakiś polecany zakład u siebie w okolicy i pamiętaj lepiej dojechać dalej do takiego zakładu jak również poczekać dłużejj na montaż niż szybko zamontować i się męczyć :
Jaki gaz zamontować do Fiat Bravo 1.2 16v 2000 rok? - AUTOGAZ, STAG 200 300 KME SILVER GOLD SEC VALTEK MAGIC JET LPGTECH PROBLEMY BLAD SILNIKA (http://lpg-forum.pl/jaki-gaz-zamontowac-do-fiat-bravo-1-2-16v-2000-rok-t27006.html?hilit=bravo%201.2)
Jaka instalacja do Bravy 1.2 16v - AUTOGAZ, STAG 200 300 KME SILVER GOLD SEC VALTEK MAGIC JET LPGTECH PROBLEMY BLAD SILNIKA (http://lpg-forum.pl/jaka-instalacja-do-bravy-1-2-16v-t21005.html)
Boch a ten znajomy to miał sekwencję?
sekwencję. tak jak napisałem "tanią". problemy zaczeły się ponad miesiąc temu. gość narzekał na nierówną pracę silnika. z czasem to się nasilało, aż w końcu autem nie dało się jeździć. prawdopodobnie rozkalibrowały się wtryski gazowe, skutkiem czego nie podawały odpowiedniej dawki gazu.
zresztą co tu dużo szukać. podejrzewam, że to samo było u mnie po poprzednim właścicielu, czyli słabsza komprecha na IV cylindrze. dodatkowo swoje zrobiły nierówne wężyki pomiędzy listwą wtryskową i kolektorem. także staranność montażu też ma znaczenie. poprzedni właściciel mojego auta natrzaskał w ciągu 2 lat 55 tys. km. jak powszechnie wiadomo po przebiegu 30 tys. km czerwony Valtek nadaje się ewidentnie do regeneracji/kalibracji albo do śmieci. kolejny niuans to sterownik LPG. mój sterownik tak jak gdzieś wcześniej wspomniałem nie posiada korekt po temperaturze gazu. dodatkowo zamontowane mam wtryskiwacze słynące z ogromnych rozjazdów po temperaturze. wyregulowanie tej instalacji zdaniem fachury z forum lpg jest praktycznie niemożliwe. najlepszym rozwiązaniem byłoby wymienić sterownik na nowocześniejszy oraz wtryskiwacze na conajmniej RegFasty. w przypadku sterownika, jego wymiana wiązałaby się z wymianą wiązki elektrycznej lpg. koszt sterownika z okablowaniem to ok. 400 zł. do tego wymiana i robi się z 500 zł. to auto nie zasłużyło na takie wydatki ;)
sz_tomasz
31-08-2013, 17:11
Dzięki za info, trochę rozjaśniło mi sytuację :)
mój sterownik tak jak gdzieś wcześniej wspomniałem nie posiada korekt po temperaturze gazu. dodatkowo zamontowane mam wtryskiwacze słynące z ogromnych rozjazdów po temperaturze. wyregulowanie tej instalacji zdaniem fachury z forum lpg jest praktycznie niemożliwe. najlepszym rozwiązaniem byłoby wymienić sterownik na nowocześniejszy oraz wtryskiwacze na conajmniej RegFasty. w przypadku sterownika, jego wymiana wiązałaby się z wymianą wiązki elektrycznej lpg. koszt sterownika z okablowaniem to ok. 400 zł. do tego wymiana i robi się z 500 zł. to auto nie zasłużyło na takie wydatki
Bez przesady, to faktycznie jedna z podstawowych korekt, ale nie jest aż tak istotna o ile robi się normalne trasy. Gorzej jak jeździsz ciągle na małych odcinkach wtedy często masz zimny silnik, wtryskiwacze i gaz.. Sterownik możnaby spr. kupić używkę.. A valteki do regulacji to po 10tyś km się nadają i np. u moich gazowników robią to standardowo co 10tyś - szczęście że zachciało mi się REGów ;)
wszystkie wtryskiwacze do 150 zł to jeden wuj ;)
wszystkie wtryskiwacze do 150 zł to jeden wuj
Taa, ale są takie np. REGi o których złych opinii specjalnie nie znajdziesz - większość krytyki jaką czytałem na temat tych wtrysków to to... że są tanie ;)
Na lpg-forum też trochę przeginają z opiniami..
A i jeszcze odnośnie Valteków to wcale nie są złe wtryski tyle że trzeba o nie dbać (kalibrować, czyścić), dodatkowo można je naprawiać czego nie da się zrobić przy większości listew a nawet pojedyńczych wtrysków. Gazownicy twierdzą że nie jedno auto z czerwonymi valtekami i alaską po 100tyś na lpg widzieli i co? Nic.. śmigają dalej.. Fakt, że dokładności mają mizerne i do nowszych aut się nie nadają..
Zaproponuje dinozaura czyli gaz II generacji ale to lepsza opcja na krótkie odcinki. Spalanie trochę większe niż IV gen ale nawet zimą przy -20 odpalam od razu na gazie. Pierwszy reduktor wytrzymał 80kkm obecny ma 60kkm i jest ok jak na razie. Silnik 1.2 8V 75KM do dziś chodzi ok. W mieście pali 11-12 na trasie 8-9. Siena z 1999 od 2000 zagazowana do dziś bez problemów. Benzyny tankuje za 20 pln co mniej więcej 4-5 miesięcy.
Fakt, że II generacja to też jakaś opcja ale trochę przykro pakować do 1.2 który jest wg. mnie fajną jednostką gaz IIgen..
markshall
02-09-2013, 21:38
Zaproponuje dinozaura czyli gaz II generacji ale to lepsza opcja na krótkie odcinki. Spalanie trochę większe niż IV gen ale nawet zimą przy -20 odpalam od razu na gazie. Pierwszy reduktor wytrzymał 80kkm obecny ma 60kkm i jest ok jak na razie. Silnik 1.2 8V 75KM do dziś chodzi ok. W mieście pali 11-12 na trasie 8-9. Siena z 1999 od 2000 zagazowana do dziś bez problemów. Benzyny tankuje za 20 pln co mniej więcej 4-5 miesięcy.
Z powyższym się zgadzam, sam mam w rodzinie Siene właśnie z taką instalacją i zrobione już ponad 100k i śmiga. Ale w bravie jest silnik 16 zaworowy który jednak się sporo różni i tam bym II generacji nie pakował, chociaż nie mówię że się nie da i nie będzie działać. Poza tym plastikowo - metalowy kolektor ssący a w ostatniej wersji (cf3, 2001r.) cały plastikowy.
Witam. Mam Fiata Bravo B-G. rocznik 1997. Ogólnie mam problem z silnikiem. Autko pali 16 do 20 litrów gazu. Jak przełączam na beznyne to już zupełnie się dusi. Byłem u dwóch mechaników, żeby podłączyć pod komputer. Jeden powiedział, że to może byc 1.sonda lambda 2. emulator-symulator sondy, ale on nie wie i mam pojechać do serwisu który robi gaz. Drugi powiedział, że komputer nic nie wykazał, ale on wykasował blędy, a tak pozatym to mam jechać do serwisu gdzie naprawiają gaz. Już nie wiem co mam robić. Silnik jak się nagrzeje do 90 stopni to zaczyna nie równo pracować. Pali te 16 litrow gazu i kopci....proszę o rade. Dziękuje Smile P.s pytam bo może ktoś coś doradzi bo nie mam już kasy, żeby mechanik naprawiał metodą prób i błedów...a może to...a może tamto
Witam. Mam Fiata Bravo B-G. rocznik 1997. Ogólnie mam problem z silnikiem. Autko pali 16 do 20 litrów gazu. Jak przełączam na beznyne to już zupełnie się dusi. Byłem u dwóch mechaników, żeby podłączyć pod komputer. Jeden powiedział, że to może byc 1.sonda lambda 2. emulator-symulator sondy, ale on nie wie i mam pojechać do serwisu który robi gaz. Drugi powiedział, że komputer nic nie wykazał, ale on wykasował blędy, a tak pozatym to mam jechać do serwisu gdzie naprawiają gaz. Już nie wiem co mam robić. Silnik jak się nagrzeje do 90 stopni to zaczyna nie równo pracować. Pali te 16 litrow gazu i kopci....proszę o rade. Dziękuje Smile P.s pytam bo może ktoś coś doradzi bo nie mam już kasy, żeby mechanik naprawiał metodą prób i błedów...a może to...a może tamto
a kiedy ostatnio wymieniłeś świece i kable?
Do porządnego gazownika na przegląd i już..
solidboy
03-09-2013, 23:15
Chyba wymienię te moje Valteki po 15 tyś.km bo auto nie równo chodzi. Jestem co drugi dzień u gazownika i podobno mapy się rozjeżdżają. Boję się,że znowu wypali mi dziurę w głowicy...
a kiedy ostatnio wymieniłeś świece i kable?
ze 30 000 temu
Cytat Napisał morski Zobacz post
a kiedy ostatnio wymieniłeś świece i kable?
ze 30 000 temu
to wypadało by wymienić,mi 1.2 paliło 10l LPG przed wymianą świeć,a po wymianie 6,5-7.a jak samochód kopci to ma za bogatą mieszankę.
ze 30 000 temu
To czas już na nie kolego ;)
.a jak samochód kopci to ma za bogatą mieszankę.
Dzieki koledzy za odpowiedz. W poniedziałek podjade jeszcze do poleconego gazownika. Co to znaczy, ze ma bogata mieszanke? pozdrawiam
.a jak samochód kopci to ma za bogatą mieszankę.
Dzieki koledzy za odpowiedz. W poniedziałek podjade jeszcze do poleconego gazownika. Co to znaczy, ze ma bogata mieszanke? pozdrawiam
co to jest bogata mieszanka Współczynnik nadmiaru powietrza (http://pl.wikipedia.org/wiki/Wsp%C3%B3%C5%82czynnik_nadmiaru_powietrza). "Uboga kiedy mieszanka palna zawiera mniej paliwa niz mieszanka stechiometryczna. Bogata odwrotnie"
Wymień najpierw świece i kable,podepnij się pod kompa i sprawdź jak zachowuje się sonda lambda,dla świętego spokoju wymień jeszcze filtr powietrza a dopiero później jedź do gazownika.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.