Zobacz pełną wersję : Ducato 2009 3.0 Błedy P1219 P1255
Witam,
Objawy są takie, że auto nie ma mocy, jak się nagrzeje to nawet nie rozwija obrotów, kopci tylko na rozgrzanym (bardziej na biało), na zimnym nie.
Błędy jak w temacie, z tym że P1219 pojawia się od razu po wykasowaniu nawet na zgaszonym a P1255 jak się uruchomi silnik.
Przepustnica sprawdzona, wyjmowałem i czyściłem zawór EGR ale nie był zabrudzony.
Ciśnienie maksymalne doładowania jakie pokazuje komputer to 1.3 bara a więc jak na logikę to mało.
Czy może być to spowodowane zapchanym katalizatorem? Jak usunąć te błędy.
Z góry dziękuję za pomoc
Damian-jg
24-08-2013, 19:56
Jeżeli chodzi o ład 1219 tak może to być zatkany kat, nieszczelność wydechu, zatkany dpf, lejące wtryskiwacze.
1255- do sprawdzenia: funkcjonowanie i połączenia elektryczne czujnika temp silnika, czujnika różnicowego, przewody do dpf
Wczoraj odłączyłem katalizator i sprawdzałem ciśnienie doładowania na odłączonych tłumikach - nic się nie zmieniło, dalej max 1,3 bara. Problem w tym, że silnik wkręca się max 3000 obr/min - pytanie czy ktoś wie jakie ciśnienie powinien mieć przy takich obtotach? Podejrzewam że turbina dając słabe ciśnienie uniemożliwia uzyskanie większych obrotów silnika.
Druga możliwość to taka, że błędy które po wykasowaniu powracają czyli P1219 i P1255 powoduj, że silnik pracuje w trybie awaryjnym i dlatego nie rozwija większych orotów.
Zauważyłem jeszcze jedną rzecz - silnik jak sie nagrzeje, przepustnica sie zamyka, silnik zaczyna mocno kopcić i wciskając pedał gazu nie ma żadnej reakcji - czy to może być proces wypalania DPF?
Próbując dodawać gazu po chwili pojawia się dodatkowy błąd P1254 i wtedy przeputnica przybiera pozycje otwartej i kopcenie ustaje - może ktoś będzie wiedział dlaczego tak sie dzieje?
Załączam zrzut z momentu kopcenia. 10756
W momencie zamknięcia przepustnicy otwiera się EGR. Gdy wciskasz pedał przyspieszenia sytuacja jest odwrotna.W komorze silnika w górnej części jest plastikowy zaworek do którego są przypięte przewody (2) i dwa wężyki- wlot i wylot . To steruje EGR. Jak masz od kogoś pożyczyć to sprawa będzie prosta. Ja podmieniam części ze swoich innych aut . Sprawdz też stan wężyków
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.