Zobacz pełną wersję : 1.9 JTD 120 KM vs 150 KM, koszty
Ponieważ to jest pierwszy moj post na tym forum witam wszystkich. Właśnie przymierzam sie do zakupu Cromki. Nie przypuszczałem że kiedyś zachoruje na Fiata ale strasznie mi sie Cromy spodobaly ;) I tutaj moje pytanie jak wypadają koszty użytkowania między wersjami 1.9 JTD 120 KM a 150 KM. Ponoć wersja 120 KM jest mniej awaryjna i tańsza przy ewentualnych naprawach ze względu na mniej skomplikowany osprzęt. Czy uważacie że ta opinia jest prawdziwa? Nastawiałem się właśnie na wersję 120 KM ale może nie ma się co bać wersji 150 a i osiągi będą lepsze. Podzielcie sie opiniami z nowicjuszem w dziedzinie Fiatów ;)
Witam
posiadam Cromę od marca. Początkowo szukałem 150KM, ale kupiłem 120KM. Kluczowe jest od kogo kupujesz. Co do samego auta, z tego co wiem 120KM nie ma problemów z kolektorem dolotowym (poszukaj w sieci szczegółów). Moc jest wystarczająca do sprawnego poruszania się, teoretycznie mniejsze spalanie (moja średnia od marca to 6 l/100km 70% miasto) i szukaj oczywiście bez filtra cząstek stałych.
Ogólnie Croma to chyba najlepsza opcja na rynku cena-rocznik-wyposażenie.
Pozdr
120KM bazuje na starszym JTD 8v. Jest następcą JTD 115KM 8v. Zmieniono mu wtryskiwacze, podniesiono ciśnienie paliwa (jest to już Multijet).
Ma lepszą kulturę pracy niż 115KM ale nie tak dobrą jak 150KM 16v.
Nie pali dużo, nie jest tez zbyt mocny (Croma to duże auto).
Nie ma klap wirowych, ma EGR, dwumasowe sprzęgło i czasem dpf.
Koszty utrzymania silnika (serwis) są podobne.
pzdr
J.w.
Spalanie ciężko jest porównać, bo każdy z nas ma różny styl jazdy. Jednemu Croma będzie palić 7/100 drugiemu 9/100.
Wersje 150KM przeważnie wychodziły w bogatszych wersjach (nierzadko w automacie), stąd też spore zróżnicowanie w cenach miedzy modelami z silnikiem 120KM i 150 KM z tego samego rocznika.
Czyli przy założeniu że nie zależy mi aż tak na osiągach nieco bezpieczniejszym wyborem jest jednak 120 KM ze wzgledu na problemy z kolektorem w wersji 150 KM. Przychodzą Wam jeszcze do głowy jakieś typowe przypadłości wersji 150 których nie ma w 120? A jak jest np z turbo i z wtryskami w obu wersjach są tego samego typu ?
Patryk205
21-08-2013, 15:53
Z turbem to koszt ok 900-950 zł + robocizna +olej i filtry (temat świeżo przeze mnie przerabiany). mam wersję 150km. Z klapami problemów nie mam. Coś mi się o uszy obiło że po 2007 kolektory były poprawione (?). Koszt wtrysków myślę że w obydwu przypadkach podobny, ale ogólnie układ wtryskowy uchodzi tu za dość trwały. DPF też raczej mało problematyczny a przynajmniej czarnych bąków nie puszcza z czego akurat ja osobiście się cieszę.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.