PDA

Zobacz pełną wersję : Siena 1.2 na benzynie bardzo kuleje (brak mocy) na lpg nie chodzi



el_dziki
18-08-2013, 00:56
Witam,
tak jak w temacie mam Problem z Siena 1.2 99r, a mianowicie po odpaleniu na benzynie* autko chodzi przez ok. 10 sec. dobrze wchodzi na ssanie i pracuje w miarę rowno, można przegazować i się kręcą bez problemu na obroty, po tych 10 sek. schodza obroty i i zaczynają dośyć mocno falować, wszystko dzieje się poniżej 1000tys/obr na bardzo delikatnym dodaniu gazu mozna wkrewcic gdzies na okolo 3000tys/obr. przy czym czasami zaswieci sie kontrolka z wtryskow, przełącznik z gazu wogóle nie reaguje, tzn. ani diody nie świecą ani na przełączenie nic się nie dzieje, próbowałem również zewrzeć kabelki w celu przełączenia na gaz zeby sprawdzic na moze na lpg bedzie lepiej pracowal , bez rezultatu, dodam, że bezpieczniki z lpg są dobre, co może być przyczyną? Jak sprawdzić emulator wtrysków (żeby np. odciąć emulator od wtrysków na chwilę, w celu sprawdzenia, samych wtrysków i ew. sterownika silnika)? Dodam jeszcze, że strasznie czuć paliwo!


Z góry dziekuję za odp.
Pozdrawiam (instalacja LPG LANDI L.E.S 98).

markshall
18-08-2013, 11:26
Przyczyn może być wiele, po pierwsze fajnie było by dowiedzieć się dlaczego zapala się kontrolka wtrysków. Po drugie nie bardzo wiem co Ty chcesz zrobić z tym emulatorem wtrysków? Po trzecie jakie kabelki zwierałeś w celu przełączenia na gaz? Wydaje mi się że nie masz zasilania na centralce LPG, ale to nie powinno wpływać w żaden sposób na pracę silnika na benzynie. A przyczyn falowania obrotów jest kilka, może to być problem z sondą lamda, siłownik przepustnicy, lewe powietrze w dolocie ( mówisz że śmierdzi benzyną, może układ recyrkulacji spalin jest dziurawy?)

turek86
18-08-2013, 17:38
Mi to wygląda na uszkodzenie cewki, zmierz rezystancję i porównaj z tym co pisze "mądra książka"

markshall
20-08-2013, 00:37
Uszkodzona cewka nie powoduje falowania obrotów... mogą zapłony wypadać albo palić nie na wszystkie gary.

el_dziki
20-08-2013, 23:54
dzieki, za odpowiedzi na chwile obecna siena juz trzyma obroty i pracuje w miare rowno, przyczyna ktora powodowala, ze po tych 10sec. auto mocno zaczynalo falowac, jest faktycznie ten sterownik z gazownii,po odlaczeniu go obroty trzyma i nie faluje lecz dalej nie ma mocy, jestem w trakcie transakcji takiego sterownika, gdy tylko to sprawdze napisze. pozdrawiam