PDA

Zobacz pełną wersję : Wycieraczka tylnej szyby



krzysztofd
12-08-2013, 19:16
Przestała działać, zdjąłem pokrywę wewnętrzną bagażnika i okazało się że problem wystąpił u poprzedniego właściciela. Silnik ok, napięcie dociera, ale jest coś nie tak, nie płynie prąd. W związku z tym prośba o schemat instalacji, jeżeli ktoś z kolegów posiada.
I przy okazji drugi temat - świece żarowe niby świeżo wymienione, ale zaczęła mrugać kontrolka, i robi to od czasu do czasu - ostatnio coraz częściej.

bartek6622
13-08-2013, 18:18
Wycieraczka tylna zaciera się bardzo często, po prostu puszczają o-ringi uszczelniające u zaciera się trzpień. Wydaje się jak by napięcie nie dochodziło do silniczka, ale on się po prostu nie rusza. Musisz rozłożyć wszystko na czynniki pierwsze wliczając w to również wyjęcie metalowego trzpienia z plastikowego przepustu.

bzykol
14-08-2013, 00:38
Czasem trzeba go potraktować młotkiem, bo tak jest zardzewiały (sprawdzone na seicento i 2 alfach 145) :) wystarczy wyjąć, przeczyścić, oblepić jakimś smarem żeby woda nie właziła i złożyć do kupy. Robota nie jest skomplikowana ani zbyt czasochłonna.

bartek6622
14-08-2013, 09:08
Dokładnie jak pisze bzykol. Przyda się też jakieś źródło zasilania 12v+ coby nie męczyć się z ciągłym podłączaniem tego ustrojstwa do cromy. Dodam też że bardzo ciężko jest tam cokolwiek uszkodzić, dlatego użycie siły dość wskazane.

BART_osz
14-08-2013, 10:53
Krzysztofd - jeżeli będziesz rozbierał silnik - zrób proszę trochę "foto story" i wrzuć w temat - co by człowiek wiedział co i jak jeżeli kiedyś też mi padnie ;) .

bartek6622
14-08-2013, 11:27
Tam na prawdę nie ma nic do tłumaczenia. Jeżeli masz na tyle zdolności manualnych aby zdjąć plastik z tylnej klapy to i z tym sobie poradzisz.

BART_osz
14-08-2013, 12:57
Tam na prawdę nie ma nic do tłumaczenia. Jeżeli masz na tyle zdolności manualnych aby zdjąć plastik z tylnej klapy to i z tym sobie poradzisz.
Super że to proste - zdolności myślę że mam - ale fotki na pewno nie zaszkodzą ... .

krzysztofd
14-08-2013, 17:38
Silnik jest raczej w porządku, coś jest nie teges w obwodzie zasilania - na tyle duża rezystancja, że po zwarciu przewodu zasilającego do masy nawet nie pokazuje się skromniutka iskierka, miernik też nic nie wykazuje. Potrzebuję schemat żeby pogrzebać w instalacji.
Dla dobra ogółu zrobię kilka fotek,a przy okazji dla sprawdzenia silnik podłączę bezpośrednio pod aku. Fotki wrzucę dziś wieczorem.
A co ze świecami? Dziś było bez komunikatu :smile:

krzysztofd
14-08-2013, 21:49
Dzięki za pomoc. Już miałem zamiar grzebać w instalacji, jednak po przeczytaniu Waszych odpowiedzi postanowiłem zdemontować i sprawdzić silnik, wcześniej sprawdziłem tylko miernikiem. Zdemontowałem go i po odkręceniu osłony mechanizmu oczyściłem z gruba z nalotów korozji i rozprowadziłem smar, którego było sporo wewnątrz. Przez wałek dostawała się z zewnątrz woda. Problem musiał być już wcześniej, bo zastałem stan jak na zdjęciach. Po obróbce kosmetycznej silnik złożyłem i podłączyłem bezpośrednio do akumulatora - zazgrzytał i ruszył, a po chwili już pracował równo i cichutko. Po zainstalowaniu go z powrotem na swoim miejscu połączyłem przewody i przekręciłem wyłącznik wycieraczki tylnej.
WYCIERACZKA ZADZIAŁAŁA!!
Przewody zasilające, zwłaszcza ten zasilający styk pomocniczy cienkie jak włos! pewnie dlatego silnik silnik nie pracował, zbyt duży spadek napięcia.
Poniżej zdjęcia
1. Widok po zdjęciu osłony
10587
2. Zdemontowany silnik
10588
3. Widok mechanizmu po zdjęciu osłony
10589
4. Wewnętrzna stona osłony mechanizmu
10590
5. UWAGA NA SŁUPY!!!!
10591

snatch_this
27-11-2013, 21:37
Witam,

Podłączę się pod temat. Co polecacie do oczyszczenia tego mechanizmu? U mnie problem jest już chyba w tym ślimaku - on jest zapieczony. Słychać że silnik chce pracować, ale ani drgnie. Wybiłem wałek, więc zostaje ta plastikowa zębatka lub ślimak. Ostro spryskałem to CX-80, ale póki co nie ruszył. Zostawię go zalanego tym CX-80 do jutra i zobaczymy co z tego będzie. Nie mniej jednak poproszę o jakieś rady na temat odrdzewienia tego ustrojstwa.

TMK
28-11-2013, 09:40
Miedziana szczoteczka, drobny papier ścierny, dwa dni w coca coli ;) Jak rozbierałem silniczek w skodzie, wd40, poczyściłem, rozruszałem i na koniec zapsikałem co się dało białym smarem wurtha.

snatch_this
28-11-2013, 23:00
Dzięki za radę. Przez noc odrdzewiało. Rozłożyłem to jeszcze na czynniki pierwsze, wyczyściłem, nasmarowałem i działa.

stilo3d
03-07-2015, 00:27
Odkurzam stary temat... szukam rozpiski na wtyk do silnika wycieraczki tył... są 3 piny... muszę sprawdzić "na cito" czy silnik działa nie zakładając go do Cromy... Mam małe problemy z kompem stacjonarnym - więc dostęp do eLearna utrudniony...dlatego piszę do Was... :lol:
Będę wdzięczny za pomoc...

20426

Ps. lusterka składane w końcu kupione wraz z panelem (moduły rozbudowane już wcześniej miałem)... sprawdzone... wszystko hula i śmiga... tylko czasu nie ma żeby założyć...a jak założę cynkę parę fotek i wrzucę na forum...
Generalnie skompletowanie "luster wraz z osprzętem" było dla Mnie trudniejsze niż znalezienie relingów za "normalne pieniążki...

bartek6622
03-07-2015, 11:34
Masę złap sobie na obudowie silnika, a plus podłącz do tych blaszek wystających, gdzie jest niebieski i czerwony przewód. Nie ma tam co uszkodzić więc w przypadku złego podłączenia nic się nie stanie :)

stilo3d
12-07-2015, 21:57
bartek6622 dzięki za info...

miloszk
13-07-2015, 07:27
Wystarczy podłączyć do akumulatora. Chyba najprostsze rozwiązanie i najpewniejsze ;-)

igrek
22-04-2017, 16:18
Odgrzewam stary temat bo i mnie to spotkało, rozmontowałem wszystko wybiłem trzpień z mechanizmem, nasmarowałem, nadal nie działa. I tak po zamontowaniu teraz mnie naszło czy ten tam trzpień jeszcze na dole jakoś się nie rozkłada? Taka grubsza jakby tuleja tam jest która trzyma to sztywno w obudowie - czy ona się ściąga? Czy po kręcąc paluchami za trzpień po złożeniu mechanizm powinien się ruszać czy nie koniecznie? Mechanik ze mnie żaden tak więc wybaczcie lamerskie pytania.

jarcio21
22-04-2017, 21:11
Sprawdź jeszcze bezpiecznik i kostkę czy napięcie dochodzi.

mietus555
25-04-2017, 14:52
Odgrzewam stary temat bo i mnie to spotkało, rozmontowałem wszystko wybiłem trzpień z mechanizmem, nasmarowałem, nadal nie działa. I tak po zamontowaniu teraz mnie naszło czy ten tam trzpień jeszcze na dole jakoś się nie rozkłada? Taka grubsza jakby tuleja tam jest która trzyma to sztywno w obudowie - czy ona się ściąga? Czy po kręcąc paluchami za trzpień po złożeniu mechanizm powinien się ruszać czy nie koniecznie? Mechanik ze mnie żaden tak więc wybaczcie lamerskie pytania.
Ta tuleja o której raczyłeś wspomnieć powinna chodzić po osi silniczka luźno. Należy ją zbić z osi i wszystko dokładnie wyczyścić drobnym papierem ściernym i następnie tuleję nasmarować smarem stałym i włożyć w obudowę silniczka.

Arkazu
27-04-2017, 22:18
Witam kolegów. Musiałem zająć się swoją wycieraczka i nie wątpliwe ten post mi pomógł. Aby go w, bogacić dodaje kilka zdjęć z demontażu. Pewnie pomogą innym w pracy.
Pierwsze zdjęcie jest po demontażu i wyczyszczeniu.
Widać że trzeba rozsunąć " uszy" ramienia przekładni.

Zdjęcie drugie- ośka ramienia z dwoma wypustami pod oringi. Ja założyłem 5x1 oraz 6.2x1.5.
Trzpień był jeszcze nie oczyszczony i widać jak na całej długości osłony plastikowej był zardzewiały. No i widać tuleje przed zębatka która też trzeba zbić z ośki i oczyścić
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170427/e7a64415157eef5928a98d5ed014077b.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20170427/c52f198b99f603dd67308346df5871eb.jpg

Wysłane z mojego INFINITY_II_S przy użyciu Tapatalka

Arkazu
21-05-2017, 17:06
No i nie działała. Po zamontowaniu i podłączeniu wycieraczka nie ruszyła. Ponowna rozbiórka i diagnoza - silnik nie działa. Po podłączeniu do źródła prądu słychać jak buczy ale się nie rusza.
Czy któryś z kolegów miał taką sytuację. Czy warto naprawiać ten silniczek?

Wysłane z mojego INFINITY_II_S przy użyciu Tapatalka

michalpodroznik
21-05-2017, 19:17
A silniczek spróbować nasmarowac?

Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

Arkazu
21-05-2017, 19:19
Próbowałem, najpierw smarem a potem WD.
Niestety nie pomogło

Wysłane z mojego INFINITY_II_S przy użyciu Tapatalka

maro76
21-05-2017, 20:52
Wyjmij zieloną zębatkę lub wykręć silniczek podłącz do samochodu i zobacz czy pracuje.

maciekpt
22-05-2017, 08:39
najpierw smarem a potem WD
Jakby co to jest duża szansa, że WD wypłukało smar. WD40 i podobne to nie smary i lepiej ich nie używać w celu smarowania.

lukq
23-05-2017, 15:13
Jakby co to jest duża szansa, że WD wypłukało smar. WD40 i podobne to nie smary i lepiej ich nie używać w celu smarowania.
Dokładnie. Skoro użyłeś WD, rozbierz wszystko i przesmaruj smarem. Sprawdź na krótko czy silnik dziala.

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

yoczek
29-07-2018, 10:42
W Jaki sposob wyjac zielona zebatke oraz jak wyjac silnik , moze ktos wrzucic schemat jak podlaczyc na krotko do akumulatora ?

placuszek
29-07-2018, 15:44
Przerabiałem temat. Najprawdopodobniej "łożysko" silnika również jest zardzewiałe a przez to silnik nie chce się obracać. Jest na to prosty młotkowy sposób. Odegnij śrubokrętem zaznaczone na zdjęciu elementy ( z jednej i drugiej strony ) i zdejmij obudowę silnika. Następnie Wyciągnij silnik z tego plastiku ( w lewej ręce silnik w prawej mechanizm wycieraczki i ciągnij aż wyskoczy ). Zauważysz że łożysko silnika to taki jakby pierścień który obraca się w takich blaszkach, oczyść wszystko wyszlifuj i złóż do kupy. Ostrożnie wciskaj pierścień w te blaszki bo mogą się czasem wykrzywić. Potem obudowę silnika zabij młotkiem;). Co do smarowania mechanizmów to ja użyłem znalezionego w piwnicy "tawota" gęsty tłusty smar. Polecam go nie żałować na mechanizmy wycieraczki:).

P.S jak sprawdzić czy silnik jest sprawny? Podłącz go pod wtyczkę od wycieraczki i spróbuj ją włączyć kilka razy, jeśli się zrobi ciepły to znaczy że powinien po wyczyszczeniu łożyska zacząć działać :)

33062

A żeby wyjąć mechanizm i zębatkę wystarczy pizgn.. 3 razy młotkiem i sama wyleci :)

yoczek
29-07-2018, 17:36
Wielke dzieki udało sie wyjac silnik i zieloną zębatke , wszystko oczyściłem podłączyłem do aku i silniczek zakręcił :) tylko teraz żeby zbić te zaznaczone miejsca które się śrubokrętem odginało to masakra , sztywne to jak nie wiem co , biłeś to brzpośrednio młotkiem czy przez coś ?

placuszek
29-07-2018, 20:37
Młotek + kawałek grubego pręta, pilnika. No trzeba się namęczyć przy tym i siły nie żałować :)

corvim
31-07-2018, 12:48
Hej, jestem właśnie w trakcie regeneracji tego ustrojstwa. Silnik ani drgnął ale po rozebraniu kręci więc jest szansa że się uda. Dwa pytania, może trzy ..

33108

Czy ta "kulka / łóżysko" widoczna na zdjęciu silnika powinna się poruszać po ośce silnika czy jest osadzona na stałe ?
Klika postów wyżej pisaliście o smarowaniu silnika. Co dokładnie trzeba posmarować ?

placuszek
31-07-2018, 13:41
Z moich obserwacji kulka jest na sztywno połączona z ośką silnika, trzeba ją wyszlifować papierem ściernym i dobrze wysmarować gęstym smarem. Tak samo wysmarować te "blaszki" w których była osadzona. Wkładając kulkę w te blaszki uważaj żeby ich nie pogiąć do środka bo wtedy silnik będzie się blokował. Podsumowując: oczyścić z rdzy i dobrze nasmarować gęstym smarem potem złożyć do kupy:)

lukq
31-07-2018, 14:52
Moja rada, przed skręceniem podłącz i sprawdź czy działa.
W razie co polecam silnik od Punto ( koszt 25 zlizywka), możesz sprawdzić w temacie mojego samochodu.

lukq
31-07-2018, 15:17
Myślę że na.pocztek wyczyść / zaślepka na EGR i kontrola samochodu.