PDA

Zobacz pełną wersję : nie odpala gdy się zagrzeje...dopiero na zimnym...



slawko1994
10-08-2013, 20:52
witam mam kolejny problem z bravo 1,4sx mechanik wymieniał mi rozrząd robił plany głowicy wymieniał uszczelniacze itp.Po odbiorze gdy mi się zagrzał kolejny problem na ciepłym nie pali jak ostygnie do zera na wskazówce za pierwszym łapie.Wymieniłem czujnik temp na chłodnicy i to samo,jak na dworze ciepło silnik też zagrzeje i nie pali chyba że którymś razem.Iskra jest jak bezpośrednio mu benzyny naleje to troszke łapie ale niepewnie:/dzięki za wszystkie pomoce rozwiązania problemu...

lukq
11-08-2013, 00:12
Sprawdzić należy cpw oraz czujnik temperatury silnika

mrmyster
13-08-2013, 10:36
Podepnę się pod wątek, bo wydaje mi się, że mam podobnie.

Pacjent to Maryśka 1.6, 76kW, 2000

Po zagrzaniu silnika gaśnie i kaplica. Temperatura na zegarach zawsze w okolicach połowy skali i nie ma wpływu ilość przejechanych kilometrów - czasem jest to 60, innym razem 7..

Po pierwszych objawach, i przeczytaniu "połowy internetu" od deski do deski na strzał poszedł czujnik położenia wału - wymieniony na nówkę - co nie przyniosło oczekiwanych efektów. Maryśka pierwszego dnia zrobiła około 60 km po górach i już się cieszyłem, że wszystko OK. Następnego dnia, po prawie płaskim terenie zrobiła jakieś 40 km i zgasła. Po przeczytaniu "drugiej połowy internetu" obstawiłem cewkę, której wymiana na nową nadal nie pomogła - Maryśka jak gasła, tak gaśnie.

Po zgaśnięciu oczywiście nie odpala - cisza jak makiem zasiał. Po ostygnięciu (20-30 min) odpali i przejedzie losowo wybraną ilość km, bez względu na cykl (miejski/mieszany/trasa). Ciekawostką jest to, że odpięcie aku, nawet na kilkanaście sekund, pozwala na odpalenie silnika i przejechanie kolejnej, losowej ilości km.

@lukq czy czujnik temperatury silnika może mieć wpływ na gaśnięcie Maryśki?

[edyta] co do pytań o podpinanie pod kompa - nie, Maryśka nie była podpięta pod kompa

lukq
13-08-2013, 10:46
Nie, z gasnieciem nie mam nic wspolnego. Za to z oddaleniem juz tak. Czy dzieje sie tak u Ciebie(gasniecie)podczas wcisniwcia pedału sprzęgła?

Tworzy mi sie pytanie czy wymieniony jest czujnik polozenia walu, czy czujnik polozenia walu korbowego. Kolejna sprawa to warto sprawdzić rezystancje czujników temp jak i cpw.

mrmyster
13-08-2013, 10:55
@lukq, gaśnie podczas jazdy - nagle pod pedałem nie ma mocy, zaczyna się hamowanie silnikiem (czyt. auto zgasło) i zostaje tylko doturlanie się na pobocze siłą rozpędu.

Wymieniony został czujnik położenia wału korbowego i cewka zapłonowa - oba elementy "w miarę markowe". Podczas gaśnięcia nie zapala się marchewka.

Zauważyłem też, że temperatura na zegarach ustawia się dosyć szybko na połowę skali - dla porównania, Pugiem 206 z mniejszym silnikiem, a co za tym idzie mniejszym obiegiem płynu chłodniczego, muszę przejechać około 30-40% więcej, żeby wskazówka temp. ustawiła się na połowę skali.

Płynu chłodniczego stan sprawdzony - jest ok, termostat raczej się otwiera (testowany sposobem "na max ogrzewanie").

lukq
13-08-2013, 11:14
Warto spr jak pisałem rezystancje czujnika położenia wałka rozrządu. Choć to co piszesz wg mnie ma bardziej rację w układzie zasilania paliwa. Czyli pompa paliwa jak i same wtryski.

boch
13-08-2013, 11:28
a Multiecuscan gada z Twoim sterownikiem? bez podłączenia się pod diagnostykę nie ma co szukać w ciemno. to bez sensu.

byrrt
13-08-2013, 12:18
Na moje może to być coś ze sterownikiem - zimne luty albo coś sam nie wiem. Ew. zasilanie paliwem (pompka) ew. jej przekaźnik lub przekaźnik główny. Dziwi to że nie zapala się marchewa, a po wyłączeniu zapłonu i ponownym włączeniu zapala się na 4 sekundy i gaśnie jak gdyby nigdy nic? ;)

lukq
13-08-2013, 14:32
Wiesz czasem jak pompa podaje za malo paliwa, , bądź zawiesi sie takie cyrki maja miejsce. Faktycznie mozna przekaźnik tez sprawdzić.

mrmyster
13-08-2013, 14:49
@byrrt marchewka działa poprawnie - czyli po zgaszeniu i ponownym włączeniu zapłonu marchewa zapala się i gaśnie, nie wskazując żadnego błędu, nawet w momencie gdy silnik się zagrzeje i zdechnie podczas jazdy.

Na podłączenie pod kompa umówić się mogę dopiero na "za jakiś tydzień"..

Panowie, a gdzie szukać i który (kolor) to przekaźnik? Jak go sprawdzić?

lukq
13-08-2013, 15:11
Polecam zapoznać sie z workshop marea manual dostepnym w dziale download. Cale schematy elektryczne krok po kroku.

vandaL93
15-08-2013, 00:29
Ja sie podpinam mam podobny problem tylkoz e mi zapala się "marchewka" podpiąłem kompa i wyszło: Sonda lambda - błąd ogólny, Wtrysk pierwszego cylindra.
Wymieniłem od razu, wymieniłem cewke, przewody zapłonowe, świece, filtr paliwa wymianany był na początku czerwca. Dzisiaj kupiłem czujnik położenia wału, jutro wymienie zobaczymy czy pomoże. Ale odkryłem pewną zagadkę ze po jeździe czasami wyskakuje mi ten przycisk od odcięcia zapłonu co jest pod fotelem, dzisiaj np nie moglem odpalić, wcisnąłem go i od strzała odpaliła.

Powiedzcie mi czy macie jakiś patent na wypięcie tego czujnika położenia wału?

slawko1994
14-03-2014, 18:21
to że rozpoczełem to i zakończe u mnie w bravo 1,4sx problem rozwiązało wymiana monowtrysku, a problem z obrotami skaczącymi w zimie na starcie to termostat którego środek usunął mechanik co miało zniwelować problem grzania się

markshall
15-03-2014, 15:02
Jak to usunął? To jeździsz teraz bez termostatu?