PDA

Zobacz pełną wersję : Kolejny problem - trzęsienie



kaszub777
09-08-2013, 20:55
Witam,

mam kolejny problem z Cromcią. A mianowicie występuje u mnie trzęsawka samochodu. Przy przyspieszaniu zaczyna trząść karoserią przy ok 25 km/h. Przy czym nie jest to zależne od obrotów czy biegu, tylko od prędkości. Przy tej prędkości jest to najmocniej odczuwalne, powyżej przemija (powyżej pojawiają się delikatne drgania przy maksymalnym przyspieszaniu, gaz w podłogę). Czy spotkaliście się z takimi objawami?

Z góry dzięki za podpowiedzi.

pzdr

andrzej193
11-08-2013, 00:14
może opony?

kaszub777
30-08-2013, 16:06
Nie, to nie opony. Coś innego ale niestety nie wiem co. Póki co jeżdżę i się zastanawiam :-)
Dodam tylko, że zawieszenie było sprawdzane. Może to poduszka silnika lub koło dwumasowe? Dają one takie objawy?

lukq
30-08-2013, 16:18
Poduszki na kanale sprawdzisz.
Dwumas, 1500 obrotów, 4 bieg i pedał przyspieszenia w podłogę. Opisz co zauważyłeś, czy coś się działo.

Pablo3d
30-08-2013, 16:28
Nie, to nie opony. Coś innego ale niestety nie wiem co. Póki co jeżdżę i się zastanawiam :-)
Dodam tylko, że zawieszenie było sprawdzane. Może to poduszka silnika lub koło dwumasowe? Dają one takie objawy?

A jak sie ma automat?:D

pozdr

kaszub777
30-08-2013, 16:34
OK, sprawdzę. Ale właśnie mnie olśniło (a myślałem, że jestem bystrzejszy :). Jako, że jest to lato usterek to w lipcu zmagałem się z uszkodzonym czujnikiem ABS oraz walniętym sprzęgiełkiem alternatora. Te dwie usterki powodowały bardzo duże wstrząsy na silniku. Zapewne więc spowodowały one, że któraś z poduszek nie dała rady. Sprawdzę je i dam znać.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


A jak sie ma automat?:D

pozdr

Hmm, chyba coś bym wiedział gdybym go miał ;-)

Pablo3d
30-08-2013, 16:49
Ja mam automat, poki co nie mam takich objawow ale pytam na przyszlosc :)

mikoz
30-08-2013, 21:23
Miałem bardzo podobne objawy ale przy zdecydowanie większej prędkości (oko. 70 km/h). U mnie to były przeguby. Po regeneracji problem ustąpił.

tomski
31-08-2013, 18:05
daj znać co znalazłeś, bo przy uszkodzonej choćby jednej półosi objawy są podobne. Spotkałem się już z kilkoma takimi przypadkami. Oby to nie było to.

kaszub777
02-09-2013, 12:01
Dwumas, 1500 obrotów, 4 bieg i pedał przyspieszenia w podłogę. Opisz co zauważyłeś, czy coś się działo.

Sprawdziłem, właściwie nic specjalnego się nie działo. Oczywiście delikatnie nim trzęsło ale tak jak przy każdej prędkości i biegu przy pedale w podłogę.

Ogólnie, dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Pojawiło się sporo pomysłów ale dam sobie spokój z dalszym dochodzeniem prawdy. W przyszłym tygodniu odstawie go do warsztatu i dam znać co było. Mam tylko nadzieję, że kwota kolejnej naprawy nie wywoła u mnie ataku serca :-)

pozdrówka

kaszub777
24-09-2013, 11:39
Wyjechałem od mechanika. Diagnoza. Koło dwumasowe, przy okazji sprzęgło. Wycena naprawy - 3600 :-( Jak żyć panie premierze? Jak żyć?

pajel
24-09-2013, 11:50
3600
zmień mechanika... KOŁO DWUMASOWE+SPRZEGLO+ Fiat Croma 1.9D Multijet (3531746786) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/kolo-dwumasowe-sprzeglo-fiat-croma-1-9d-multijet-i3531746786.html) więc 1700 za wyjęcie skrzyni? no bez jaj a mechanik na pewno ma zniżki...

kaszub777
24-09-2013, 11:53
Dzięki, zgadzam się z kolegą. Dlatego zabrałem od nich samochód. Co do samej diagnozy to też mam wątpliwości. Z tego co słyszałem od jednego z ich pracowników to szef wsiadł, przejechał się i już miał diagnozę. Jak dla mnie trochę za szybko na wydanie przynajmniej 2000. Ale może się czepiam.

kaszub777
03-10-2013, 14:30
Mam jeszcze jedno pytanie jeśli pozwolicie (wolę nie mieć wątpliwości zanim wydam trochę grosza). Czy to normalne, że objaw trzęsienia samochodu łączony u mnie z uszkodzeniem koła dwumasowego całkowicie zanika na zakrętach/łukach? Bo taką prawidłowość zaobserwowałem.
Na wszelki wypadek i tak wybiorę się na sprawdzenie zawieszenia i poduszek ale pytam z ciekawości.

lg6
20-10-2013, 15:21
na 99% przegub wewnetrzny, brak smaru lub czeka cię wymiana

SAR37
21-10-2013, 08:48
więc 1700 za wyjęcie skrzyni? no bez jaj a mechanik na pewno ma zniżki...
Naciągacz. Za taka usługę zapłaciłem 700zł + 200zł za łożyska do skrzyni a i tak w cenie była jeszcze wymiana (części własne) kompletnego rozrządu z pompą. Robiłem w zeszłym tygodniu u mechanika w Krakowie.

dolek
26-10-2013, 17:34
Jak napisał lg6 to do tego się podpinam. W najlepszym wypadku wymienisz sam krzyżak ale może być tak, że gniazdo już będziesz miał wyrobione, a wtedy albo regeneracja lub wymiana półosi.

KRZYŻAK WEWNĘ CROMA ALFA ROMEO 147 156 159 2.4 JTD (3595435327) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/krzyzak-wewne-croma-alfa-romeo-147-156-159-2-4-jtd-i3595435327.html)

marrr
27-10-2013, 22:07
u mnie okazał się to prawy przegub więc możesz mieć podobnie.

mikoz
29-10-2013, 05:33
u mnie w 120 KM JTD niestety była półoś walnięta. Ceny w ASO zabójcze, zamienników brak. Decyzja: regeneracja. Za ok. 30% ceny nowego. Już prawie dwa lata bez problemu. Prawie 40.000 km.

miras
29-10-2013, 13:01
u mnie w 120 KM JTD niestety była półoś walnięta. Ceny w ASO zabójcze, zamienników brak. Decyzja: regeneracja. Za ok. 30% ceny nowego. Już prawie dwa lata bez problemu. Prawie 40.000 km.
A który rocznik auta i przy jakim przebiegu walnęła półoś? Jakie były objawy?

mikoz
29-10-2013, 16:14
2005 - mocne trzęsienie w zakresie 60 - 90 km/h

marrr
30-10-2013, 10:35
Ja miałem regeneracje półosi bo zamiennika brak a w ASO kosmos z cenami. Sam regeneracja 150 zł + wymieniony krzyżak 130 zł. Trzęsienie ustało.

mikoz
30-10-2013, 20:53
u mnie to wyniosło zdecydowanie więcej 700 zł za dwie strony. Koszt nowych wtedy był w ASO 1700 zł. Tak naprawdę walnięta była jedna strona, na regeneracje także drugiej zdecydowałem się dla świętego spokoju. Jedyny minus tego wszystkiego - auto wyłączone z życia na jakieś 2 tygodnie.

marrr
30-10-2013, 22:04
mikoz a czemu na 2 tyg.? Ja nie miałem auta 3 dni. Zrobiony przegub Regeneracja) dokręcona maglownica, wymienione końcówki drążków kier. geometria, diagnostyka komputerowa. Wszystko zależy od fachamana do którego postawisz autko.

mikoz
31-10-2013, 06:46
u mnie w Poznaniu nikt się nie chciał podjąć regeneracji - wysyłałem do Torunia. Ściągnięcie + wysyłka to już ok 2 dni. Droga powrotna to także 2 dni. Na miejscu tez była kolejka części do regeneracji więć znów kilka dni. Z 2 tygodniami to może przesadziłem ale te 8-10 dni to na pewno.

kaszub777
23-02-2014, 09:43
Wracam do tematu. Rzeczywiście padnięty był przegub wewnętrzny. Niestety okazało się, że obie półosie są do regeneracji. Trochę to kosztowało bo mechanik sam załatwiał temat (auto mi padło na drugim końcu Polski). Ale do rzeczy. Po zrobieniu regeneracji ustały problemy z trzęsieniem auta przy przyspieszaniu. Ale pojawiły się, mocne drgania kierownicy przy wyższej prędkości, powyżej 120. Tym razem jednak nie są powiązane z przyspieszaniem. Czy może to być temat związany z nieprawidłową regeneracją półosi, lub w ogóle jeżdżenia przez jakiś czas z uszkodzoną?

marrr
23-02-2014, 12:30
Ja tez miałem regeneracje i wszystko było ok. do momentu założenia zimówek. Zaczęło znowu drgać. Ale to wina złego wyważenia opon przez serwis. Także sprawdź sobie koła czy masz dobrze wyważone.

maka131
23-02-2014, 23:07
U nie takie trzęsienie w kierownicy występowało na letnich po przekroczeniu130 km/h. Problem ustąpił po zmianie na zimowki. Też uważam że koła są źle wyważone lub któras opona ma guza.

kaszub777
24-02-2014, 13:29
Wyważanie kół zrobione. Okazało się, że jedna felga jest krzywa, a wyważanie chyba nie do końca to zredukowało i mimo, że lżej to kierownica dalej bije. Zaraz założę letnie koła i mam nadzieję, że będzie po kłopocie. Dziękuję wszystkim za porady.

blind
24-02-2014, 16:52
Ty nie dziękuj tylko jedź sklepać tego właściciela warsztatu co chciał cię walnąć na 3 tysie. Ja bym złożył chociaż gdzieś jakąś skargę na niego. :cool: