PDA

Zobacz pełną wersję : Stilo 1.6 103km 2002r. kilka problemów



antymcm
05-08-2013, 18:55
Witam wszystkich,

Jako że jestem nowy i mogę jeszcze nie znać części zasad pls o info jeśli popełnię jakiś błąd.

Miesiąc temu kupiłem stilo 1,6 103km z 2002 z przebiegiem 159T km. Niestety po 2 tygodniach zaczęły wychodzić usterki, a mianowicie:
1) Przy miejskiej jeździe (korki) i ruszaniu i hamowaniu obroty około 1,5 T samochód zaczyna szarpać po czym traci moc, pojawia się engine fault, silnik jakby lekko wył i przestaje w ogóle nabierać mocy. Po zgaszeniu i zapaleniu silnika wszystko wraca do normy- poza błędem (wystarczy kilka razy przy gazować na biegu jałowym na 6 T obrotów i znika). Ostatnio jadąc nad zegrze- mega korek, w pewnym momencie samochodem zaczęło trząść zgasiłem odpaliłem ale nie wiele to pomogło. Jak wystygł i dałem mu w piec to wszystko wróciło do normy. Oczywiście sprawdziłem kompem co się dzieje i pojawia się błąd 3go wtrysku i przepustnicy. Przepustnice wymieniałem na używaną z allegro i było ok przez 3-4 dni i znów to samo. I tu ważne jest to że przy wyłączonej klimie samochód w miare normalnie pracuje. Ale jak włączę klimę to mogę liczyć minuty do momentu w którym znów będę musiał tocząc się po drodze gasić i zapalać ponownie samochód.
2) W ciągu ostatniego tygodnia coś dziwnie zaczęło cykać przy rozrządzie, nie jest to jakieś okresowe cykanie tylko raz cyka a raz nie. Jak by coś przeskakiwało, co to może być? (lałem rozrząd wodą ale to nie to :( )
3) Pod wycieraczką pasażera (przód) ciągle mam wilgoć, niepokoi mnie to bo jak ją pierwszy raz zauważyłem to wysuszyłem ją (ostatnie upały) miejsce było suche a teraz znów jak by jakiś wyciek był, tylko nie wiem co to może być ta "woda" nie pachnie w żaden sposób i nie wiem z skąd może się pojawiać.
4) To wiem jak rozwiązać (dospawanie) błąd poduszki powietrznej po ruszeniu fotela pasażera.
5) Czasami nie wskakuje mi prawy kierunek, jak by go coś blokowało, zaczęło się to dziać nagle, ale też nagle wszystko wraca do normy i mogę kierunek wrzucić.

Pls o pomoc bo na wymianę hamulców,i pełnego rozrządu wydałem już 2 koła a tu końca inwestycji nie widać. Btw muszę jeszcze w gaz zainwestować bo warszawskie korki ciągną z baku strasznie dużo wachy.

I tak właśnie mam swój pierwszy samochód który na starcie pokochałem a teraz coraz bardziej mnie dobija.

Ewentualnie może ktoś zna dobrego mechanika od fiatów w warszawie (tylko nie aso bo splajtuje).

Andrzej1885
05-08-2013, 20:21
jeżeli to jest związane z włączoną klimatyzacja może to być zacierający się kompresor i stąd te odgłosy i dziwna praca silnika ponieważ kompresor potrzebuje większej mocy

west_23
06-08-2013, 08:49
Woda pod dywanikiem może się zbierać od nie drożnej rurki odprowadzającej wilgoć pod samochód z wymiennika klimatyzacji. Skoro były upały to pewnie na klimie jeździłeś i dlatego ta woda.

sebaoo2
06-08-2013, 12:03
Kolego,sprawdzałeś świece,filtry? Od tego zacznij a nie ciągle go gazuj na maxa
Przepustnica wymieniona na używaną,a tamta była już popsuta? Może wystarczyło ją wyczyścić. Robiłeś adaptacje przepustnicy po wymianie?
Silniczek krokowy jak wygląda?

Sprawdź ten wtrysk co z nim nie tak,może wiązka el być problemem

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

A ten wyciek to po deszczu czy coś z samochodu się leje do śrdoka

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Z tym kierunkiem tez tak miałem,wystarczyło dalej zakręcić kierownica lekko i już kierunek wskakiwał

antymcm
11-08-2013, 19:17
Przepustnice oczywiście najpierw czyścili ale nic to nie dało. Od około tygodnia poza tym cykaniem pod maską wszystko sprawnie chodzi. Jakby nagle ozdrowiał, zatankowałem ostatnio 98 i myślę że to może mieć jakieś powiązanie. Co do wody pod wycieraczką to nie ma żadnego wpływu na pogodę. Wracając dziś od rodziców przejechałem 80 km na kilmatyzacji za 2 h pójdę sprawdzić czy znów jest ta wilgoć.

Dziś pojawił mi się kolejny problem otóż zablokował mi się bagażnik. Nie mogę go otworzyć ani z klucza ani tym bardziej z centralnego zamka. Jakieś pomysły?

ps. jest ktoś z forum w waw i ma może kompa z kablem?

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

A i faktycznie zauważyłem że co do kierunku to wystarczy lekko kierownicą skręcić i wszystko ok. Dzięki za poradę.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

A no i oczywiście adaptacje przepustnicy robiłem