PDA

Zobacz pełną wersję : Brava 1.2 16V - Problem z silnikiem - Szarpanie



Rick
03-08-2013, 16:36
Witam,
Wczoraj wymieniłem sprzęgło i hamulce w samochodzie.. :cool:
Myślałem że to są objawy szarpania przy zmianie biegów..:?:
Szarpie gdy zmieniam poniżej 2300 obrotów :mad: - 25000 jest już ok jak powoli puszczam sprzęgło.

Zastanawia mnie również praca silnika :mad: - wydaje jakby takie - miauczenie/syczenie - ciężko określić - załączam filmik.
Przy włączeniu ogrzewania szyb silnik strasznie się męczy - poniżej film - proszę o pomoc! Wybieram się w długą trasę :confused:
Brava 1.2 - Dziwne odgłosy silnika - W czym tkwi problem? - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=4_X7wDlc9X0&feature=youtu.be)

rafikz
03-08-2013, 17:42
nie 'jestę ekspertę', ale zabrzmiało mi to jak łożysko z osprzętu. Alternator?

Rick
03-08-2013, 18:23
Dźwięk jakby w okolicach alternatora - ale nie znam się

rafikz
03-08-2013, 18:41
Wg mnie trzeba by sprawdzić prąd ładowania. Jeżeli jest ok to wtedy faktycznie to łożysko na alt.
Dodatkowo teoretycznie przy wyższych obrotach silnika dźwięk 'wycia' powinien zmienić częstotliwość na wyższą. To by potwierdziło że to coś na pewno z osprzętem silnika. A potem pojedynczo eliminować najmniej prawdopodobne elementy.
jednak zacząłbym od alternatora:)

Co do skrzyni to nie jestem pewien, czy dobrze zrozumiałem. Szarpało przed zmianą sprzęgła i teraz też szarpie?

Rick
03-08-2013, 18:44
Na wyższych obrotach dźwięk się nie zwiększa.
Co do alternatora to tylko wymiana czy jest możliwość regeneracji?

Co do skrzyni - tak :mad:

rafikz
03-08-2013, 19:28
jeżeli to tylko łożysko to teoretycznie zregenerować można. Tzn wymienić łożysko;)
Ale chyba lepiej na kogoś bardziej ogarniętego poczekać. Byrrt?;P

markshall
03-08-2013, 20:45
Wygląda jakby altek, najprościej będzie zdjąć pasek i zobaczyć jak wtedy. No i ja bym zmierzył napięcie ładowania. Jeśli altek okaże się uszkodzony - regeneracja jest lepszym wyjściem niż kupno taniego zamiennika. Nie wiem jak z bravie to jest zrobione, ale kiedyś sam regenerowałem alternator od uno - wymiana łożysk i regulatora napięcia zajęła mi pół godz ;)

Rick
04-08-2013, 13:46
Gdybym był elektrykiem już bym się za to zabrał ;]

A co do szarpnięć wiecie co może być potencjalną przyczyną?

Rick
04-08-2013, 20:11
Czy alternator może mieć jakikolwiek wpływ na szarpnięcia?

Może źle wyregulowali nowe sprzęgło?

markshall
04-08-2013, 20:38
Altek raczej nie - no bo jak ? Regulacja sprzęgła... sam nie wiem, możesz coś więcej napisać o tym szarpaniu?

Rick
04-08-2013, 20:57
Ruszam jest ok..
Od 2 do 4 przy zmianie lekko jakby samochód zerwał się do przodu i dalej wszystko ok.. Takie szarpniecie..
Jak cofam to samochód drga.. Dziwne uczucie..
Przed wymianą sprzęgła jak ruszałem na jedynce to cały samochód drgał i się ślizgał..

markshall
04-08-2013, 21:03
Twój silnik ma tyle mocy że przy sprawnym sprzęgle pali kapcie podczas zmiany biegów i stąd te szarpania ;D A tak na serio nie chodzi o technikę zmiany biegów? Jak miałeś zjechane sprzęgło to ślizgało się i auto nie miało szans szarpać... Bo tak to nie wiem co innego to może być;/

Rick
05-08-2013, 00:44
A szarpało przy ruszaniu ;/

markshall
05-08-2013, 10:02
U mnie telepie budą jak za szybko ruszam - i to jest wina prawdopodobnie zużytych tłumików w tarczy sprzęgła, ale póki się nie ślizga nic nie mam zamiaru tego robić.

Rick
05-08-2013, 10:47
Mam dziwne myśli że mechanik włożył mi stare sprzęgło ale..
Hmm.. Działa zdecydowanie lżej i lepiej - więc raczej nie podciągnął..
2 nie skrzypi.. jedynie wsteczny..

No ale może mi się wydaje :)
No nic będę musiał się tym zająć jak wrócę z wesela :)

Zielony
05-08-2013, 22:13
W kołnierzu skrzyni biegów jest oczko i przez niego można zobaczyć czy docisk jest nowy czy używany.Mógł przecież założyć stary ale sprawny.