PDA

Zobacz pełną wersję : [MAREA 1.8 16v] leje wtrysk i szarpie



tomanhez
01-08-2013, 20:25
Witam.

Mam następujący problem z fiatem mareą 1.8 16v 1996 BP+LPG

Samochód jak się go z rana odpala strasznie sie zalewa że później kopci nie przepaloną benzyną
Auto chodziło na 3 cylindry więc sprawdziłem świece nie pomogło, zacząłem odłanczać cewki i doszedłem że na 3 od rozrządu nie chodzi
od razu podejrzenie padło na cewkę ale zanim kupiłem zacząłem przekładać i problem był cały czas na tym samym garze więc wyjąłem cewke i na podłączonej cewce odpalałem ją z inna świecy, iskra jest, auto ma pęknięty kolektor wydechowy i tak lało benzyna że sie wydostaje na zimnym przez tą szparę aż sie bąbelki robią, zacząłęm sie bawić wtyczkami wtrysków i po odłączeniu właśnie tej 3 problem z nadmiarem benzyny znika, kupiłem wtrysk zmieniłem ale problem nie zniknął, ogólnie jak wtrysk jest odłączony to auto odpala od cyku nie kopci itp ale na 3 cyl... w aucie jest sekwęcja i to samo jest z gazem że chodzi na 3 cyl i pali 20 benzyny na 100km i 25 gazu na 100 km, byłem u elektryka ale bez podejścia do auta stwierdził że to sterownik i musze sie zgłosić do specjalisty i albo naprawić ten albo kupić inny i rozkodować immo, co o tym sądzicie czy może to być coś jeszcze innego czy trzeba wymienić ten sterownik. z góry dziękuje za odpowiedzi

solidboy
01-08-2013, 21:46
Na moje oko to też sterownik.

tomanhez
01-08-2013, 22:14
A czy zna ktoś koszt naprawy tego komputera bądź wymiane na nowy, sam komputer jak widze na allegro można za 70zł kupić a co z kodowaniem immo?

mamut-tme
01-08-2013, 22:52
Nie wiem jak jest w 1.8, czy FESem można podglądnąć czasy wtrysku na pojedynczych cylindrach? Jeśli można to pytanie brzmi czy są porównywalne z tym jednym cylindrem na którym był wymieniany wtrysk. Jeśli znacznie odstaje no to w pierwszej kolejności korekty do skasowania.

byrrt
02-08-2013, 10:35
Nie wiem jak jest w 1.8, czy FESem można podglądnąć czasy wtrysku na pojedynczych cylindrach?
Nie nie można ale co to by dało skoro sterownik lub wiązka od sterownika jest uszkodzona? Czasy byłyby dobre..

Ja bym sprawdził jeszcze kompresje na tym cylindrze bo może po prostu są poupalane zawory i nie następuje zapłon.. Sterownik bez immo można szukać lub najlepiej taki który sam się do immo zaprogramuje (nowe tak robią - można tak spreparować używany). Pierwsze jednak co to do elektronika jakiegoś lub dobrego elektryka samochodowego i niech Ci sprawdzi oscyloskopem co jest na kablach od wtrysku.. A ten elektryk to pi***da a nie elektryk jak nie potrafi tego sprawdzić..

tomanhez
03-08-2013, 12:38
A czy ktoś wie może gdzie takie coś mozna zrobić w łodzi bądź w łowiczu?