PDA

Zobacz pełną wersję : Licznik Siena/Palio w Uno 1.0 i.e.S (opis przełożenia kabli)



WOJSA
30-07-2013, 02:41
Witam,

Dzisiaj zajmiemy się tuningiem naszego bolidu, doposażając go w licznik z obrotomierzem.

Manual dotyczy Uno 1.0 i.e.S Fire z 2000 r. na wtrysku.


Zegary uno:

http://imageshack.us/a/img59/4177/d3mh.jpg

Zegary Palio/Siena:

http://imageshack.us/a/img850/3620/3ua2.jpg

Na zdjęciach widzimy ponumerowane gniazda. Do każdego gniazda dochodzi od 4 do 7 kabli. Kable numerowane są OD PRAWEJ DO LEWEJ względem zdjęć, ZGODNIE Z NUMERACJĄ NA KOSTKACH W AUCIE.

Jak czytać schemat:

Nr gniazda(Uno) ; Nr kabla(Uno) | Nr gniazda(Palio) ; Nr kabla(Palio) | (funkcja)

Np.:

| 1;3 | 5;4 | (wtrysk)
Oznacza to, że musimy przełożyć kabel nr 3 z gniazda nr 1 do gniazda nr 5 kabla 4, a przewód ten służy do zasilania kontrolki nieprawidłowej pracy wtrysku.

Oto opis:


| Zegary Uno | Zegary Palio | Funkcja |

| 1;3 | 5;4 | (wtrysk)
| 2;1 | 2;6 | (obrotomierz)
| 2;4 | 2;3 | (aku)
| 2;5 | 2;4 | (olej)
| 2;6 | 2;5 | (temp.)
| 3;1 | 3;1 | (ręczny)
| 3;2 | 3;2 | (ręczny)
| 3;3 | 3;3 | (aku)
| 4;1 | 4;1 | (masa)
| 4;2 | - | (ogrzewanie tylnej szyby)
| 4;3 | 4;2 | (awaryjne)
| 4;4 | 4;4 | (kierunki)
| 4;5 | 4;5 | (kierunki)
| 4;6 | 4;3 | (ssanie)
| 5;1 | 5;2 | (rezerwa)
| 5;2 | 5;3 | (wacha)
| 5;4 | 5;5 | (światła długie)
| 5;5 | 5;6 | (pozycyjne/mijania) oraz | 3;4 | (podświetlenie zegarów)
| 5;6 | - | (przeciwmgłowe lub przeciwmgielne jak kto woli )


Mam nadzieję, że mój manual nie pozostawia żadnych wątpliwości, jednakże w razie jakichkolwiek pytań proszę pytać pod tematem lub na PW.

Informuję, iż jestem autorem tego manuala. Wyrażam zgodę na jego kopiowanie/rozpowszechnianie/etc.

PS: W moim przypadku obrotomierz działał od razu, bez konieczności kalibrowania go potencjometrem ;)

markshall
30-07-2013, 10:21
Hehe, widzialem ze 3 lata temu podobny manual takze innowacyjny nie jestes:-P ale patent dobry, jak mialem uno chcialem sie za to brac bo dostac oryginalne zegary z obrotomierzem jest ciezko, ale w koncu czasu braklo:/

WOJSA
30-07-2013, 15:23
Ja to napisałem, bo nigdzie nie ma opisu przełożenia tych kabli (wszędzie podają link do nieistniejącej strony) a sam to niedawno robiłem, więc pomyślałem, że wrzucę, może się komuś przyda :P

Paweł A.
22-08-2013, 11:23
Moje pytanko jest takie, czy układ kabli jest taki sam w wersji z obrotkiem i bez? Przy okazji, linka podchodzi P&P?

neo_agin
23-08-2013, 18:20
linka jest P&P, a układ kabli jest taki sam

Paweł A.
23-08-2013, 23:20
linka jest P&P, a układ kabli jest taki sam
Dzięki za info, licznik już od wczoraj siedzi w aucie :)

pawelosek
23-03-2014, 16:33
Siemka a ten tut pasuje do 0.9 2000rok?

cinex134
30-03-2014, 01:14
Pozamieniałem przewody ale mam pare problemów :
1. Nie działa lampka kiedy są włączone awaryjne.
2. Obrotomierz wskazuje 2 razy większe obroty niż są w rzeczywistości ( gdzies czytałem że to może być wina nieoryginalnego alternatora ? )
3. Wskazówka od temperatury w ogóle nie działa, ale to chyba jest spowodowane tym ,że trzeba dokupić specjalny czujnik temperatury ?

JABBY
30-03-2014, 14:49
Witam
Wczoraj też włożyłem licznik z palio do uniaka i jak u kolegi cinex134 mam problem z obrotomierzem pokazuje głupoty,co do awaryjnych to w tych zegarach brak jest kontrolki ja sprawdziłem ścieżki i włożyłem żarówkę w kontrolkę od kierunkowskazów fabrycznego haka
Słyszałem że można skalibrować obrotomierz ale niestety nie wiem jak i tu moje pytanie jak go skalibrować?

WOJSA
01-04-2014, 20:16
cinex134 Ja nie zmieniałem czujnika temperatury i pokazywał normalnie. Jeżeli chodzi o obrotomierz to u mnie pokazywał normalne obroty. Czytałem, że jeśli przekłamuje 2x to trzeba zmienić kwarc na 8 mhz, ale w praktyce tego nie sprawdzałem. Zapomniałem dodać, że niektórym może brakować żarówek w zegarach (awaryjne), wystarczy wyłamać zaślepkę i włożyć żarówkę. Zaślepka do usunięcia zaznaczona na zdjęciu:
13979

Astercholik
14-04-2014, 21:32
Siemka a ten tut pasuje do 0.9 2000rok?

Witam, przepraszam za odkop ale pytanko padło a odpowiedz nie czy zadziała to w takich furach jak nasze?? Posiadam Uno 0.9 jak kolega od postu wyżej tylko że moje jest z 2001 roku

Licznik chce przeszczepić z Fiata Siena pojemność jest mi nie znana ponieważ mam licznik ze złomu :D

neo_agin
17-04-2014, 00:50
zadziałać zadziała zawsze, tylko czasami trzeba dorobic kabel do obrotomierza i/lub go przeskalować... oraz oczywiście przekładka wg schematu powyżej

BorucGT
28-12-2016, 08:28
Przepraszam za odkopanie tematu ale mam prośbę do kogoś. Mógłby mi ktoś wytłumaczyć która kostka jest która W Unie bo w Sienie to raczej nie ma problemu po kostki są ustawione po kolei. A w unie ?
26074

Mam też drugie pytanie co to jest ? Zestaw wskaźników jest fabrycznie nowy i został wyprodukowany 03.09.2000 jeżeli to cos zmienia.
26075
Wychodzi z tego jeden przewód
26076
Można to normalnie wypiąć ?

I jeszcze ostatnie pytanie jaki czujnik temperatury? Bo ja mam Unolota na tych takich zegarach bida edyszyn i niestety czujnik chyba będę musiał zmienić od CC/SC 1.1 podejdzie ? Czy trzeba od Sieny np. 1.2 kupić ?
26077