PDA

Zobacz pełną wersję : [brava jtd 105] Przy dużych prędkościach ściąga na prawo.



misbubumis6
28-07-2013, 21:18
hej

Parę dni temu jechaliśmy autostradą.
Przy prędkosci ok.130 km/h samochód zaczęło ściągać na prawą stronę !
Odrazu zwolniłem bo niemało się wystraszyłem.
Przy niższych prędkościach (do ok. 115 km/h nie było tego problemu)
Jaka może być przyczyna?

hak64
28-07-2013, 21:57
Przyczyn może być kilka, począwszy od różnicy w rodzaju ogumienia na przedniej osi, różnicy ciśnienia w oponach przedniej osi, przez nieprawidłową zbieżność, aż po uszkodzenia zawieszenia, bądź elementów układu kierowniczego. Po tak "szczegółowym" opisie dolegliwości, nikt nie będzie w stanie podać jednoznacznej przyczyny.

Przy niższych prędkościach (do ok. 115 km/h nie było tego problemu)
To nawet może świadczyć o silnym, bocznym wietrze.

misbubumis6
30-07-2013, 16:25
Przyczyn może być kilka, począwszy od różnicy w rodzaju ogumienia na przedniej osi, różnicy ciśnienia w oponach przedniej osi, przez nieprawidłową zbieżność, aż po uszkodzenia zawieszenia, bądź elementów układu kierowniczego. Po tak "szczegółowym" opisie dolegliwości, nikt nie będzie w stanie podać jednoznacznej przyczyny.

To nawet może świadczyć o silnym, bocznym wietrze.


Opony 185/60/14.Ciśnienie 2,4 Bara.
A łącznik stabilizatora może mieć jakiś wpływ?

dejv667
30-07-2013, 17:33
Opony 185/60/14.Ciśnienie 2,4 Bara.
A łącznik stabilizatora może mieć jakiś wpływ?

Może ale nie musi.

Ściąga zawsze przy tej prędkości czy to był pojedynczy wypadek?

misbubumis6
01-08-2013, 15:46
Może ale nie musi.

Ściąga zawsze przy tej prędkości czy to był pojedynczy przypadek?

Rzadko jeżdżę autostradami.
Kilka razy podczas jazdy autostradą.

hak64
01-08-2013, 16:17
Opony 185/60/14.Ciśnienie 2,4 Bara.
Pisałem o różnicach w ogumieniu w rozumieniu ich marki, rodzaju, stopnia zużycia, bo te czynniki, a nie rozmiar, mają wpływ na tor jazdy, przyczepność oraz drogę hamowania. Wystarczy, że jedna z opon, będzie miała inną konstrukcję, rzeźbę bieżnika, będzie bardziej zużyta, czy mniej napompowana i już będzie to skutkowało nietrzymaniem toru jazdy.

A łącznik stabilizatora może mieć jakiś wpływ?
Jak sama nazwa wskazuje stabilizator (i inne elementy zawieszenia) odpowiada za właściwe ustawienie koła względem osi pojazdu (wzdłużnej i poprzecznej), tym samym uszkodzony, bądź zużyty łącznik, sworzeń, czy przegub, ma wpływ na utrzymanie kierunku oraz stabilności pojazdu.

markshall
01-08-2013, 16:29
Jak sama nazwa wskazuje stabilizator (i inne elementy zawieszenia) odpowiada za właściwe ustawienie koła względem osi pojazdu (wzdłużnej i poprzecznej), tym samym uszkodzony, bądź zużyty łącznik, sworzeń, czy przegub, ma wpływ na utrzymanie kierunku oraz stabilności pojazdu.
Oj kolego trochę się rozpędziłeś chyba - stabilizator, jak sama nazwa wskazuje stabilizuje ale nie tor jazdy tylko przechyły nadwozia podczas jazdy po łuku i nie wpływa na geometrię zawieszenia. Inne elementy zawieszenia, jak wahacz, kolumna mcpersona czy układ kierowniczy jak najbardziej mogą wywołać efekt ściągania.
Tym samym odpowiadając na zadane pytanie - zużyty łącznik stabilizatora nie ma wpływu na opisany problem.

hak64
01-08-2013, 20:45
odpowiada za właściwe ustawienie koła względem osi pojazdu (wzdłużnej i poprzecznej Jak to ogarniesz (zwłaszcza oś poprzeczną), to mogę Ci częściowo przyznać rację markshallu.

zużyty łącznik stabilizatora nie ma wpływu na opisany problem.
Tylko w przypadku jazdy na wprost i to po idealnej powierzchni. Stabilizator ma za zadanie zwiększyć sztywność kątową osi pojazdu (przydatne w trakcie pokonywania łuków), ale w związku z faktem, że jest on przymocowany do ruchomych elementów prowadzących koło, ma wpływ na tor jazdy. Jeśli koniecznie ktoś chce się o tym przekonać - wystarczy wykręcić jeden z łączników.

markshall
01-08-2013, 22:53
Na moje sprawdź czy nie masz luzów w zawieszeniu, jedź na zbieżność no i przyjrzyj się oponom na przedniej osi(czy są równomiernie zużyte oraz czy któraś nie jest zjechana do wewnątrz/zewnątrz). Jeśli to nic nie wykaże znaczy że auto miało kiedyś dzwona i jest krzywe ;/

dejv667
01-08-2013, 22:56
Pisałem o różnicach w ogumieniu w rozumieniu ich marki, rodzaju, stopnia zużycia, bo te czynniki, a nie rozmiar, mają wpływ na tor jazdy, przyczepność oraz drogę hamowania. Wystarczy, że jedna z opon, będzie miała inną konstrukcję, rzeźbę bieżnika, będzie bardziej zużyta, czy mniej napompowana i już będzie to skutkowało nietrzymaniem toru jazdy.

Jak sama nazwa wskazuje stabilizator (i inne elementy zawieszenia) odpowiada za właściwe ustawienie koła względem osi pojazdu (wzdłużnej i poprzecznej), tym samym uszkodzony, bądź zużyty łącznik, sworzeń, czy przegub, ma wpływ na utrzymanie kierunku oraz stabilności pojazdu.

Taaa... Stabilizator czyli "anti roll bar"... Jak sama nazwa wskazuje część potrzebna żeby redukować "body roll".