PDA

Zobacz pełną wersję : Dziwne zachowanie kierownicy Fiat Palio



WOJSA
27-07-2013, 22:31
Witam,

Zauważyłem dziwne zachowanie kierownicy w moim Palio (1,2 HL 2001 rok, ze wspomaganiem kierownicy, jeśli to ma jakieś znaczenie) , które jest przedstawione na filmie.


http://www.youtube.com/watch?v=fHbx_Y5G2zI

W kwietniu zostało zrobione:
-Wymieniony lewy wahacz
-Wymieniona prawa końcówka drążka
-Wymieniony prawy sworzeń
-Zrobiona zbieżność kół
-Zrobiony przegląd (bez zastrzeżeń)

Od tego czasu auto przejechało tylko ok 800 km.

Jak trzymam kierownicę, to czuję jakby chciał ją mi wyrwać z rąk (niezależnie od stanu nawierzchni), dodam jeszcze, że tak samo zachowuje się podczas przyspieszania, hamowania, jeździe ze stałą prędkością a nawet podczas skręcania.

Jeśli ktoś miał taki przypadek, lub wie co mogło się uszkodzić proszę o pomoc, ponieważ nie chcę wplątywać się w niepotrzebne koszty.

Pozdrawiam, WOJSA.

Bathory
27-07-2013, 22:37
wydaje mi się że to wyważenie kół, a słychać jakieś stuki czy tylko szarpie bo muzyka skutecznie wszystko zagłusza ;/?

Maciek R4
27-07-2013, 22:38
pompa wspomagania - a przynajmniej tak mi się wydaje

WOJSA
27-07-2013, 22:48
Sory za muzykę, spieszyło mi się aby nagrać jeszcze przed zmrokiem i jakoś tak wyleciało mi z głowy aby ją wyłączyć.

Bathory - nie słychać żadnych stuków, tylko szarpie kierownicą.
Maciek R4 - znasz jakiś sposób aby ją sprawdzić w domowym zaciszu? Jeśli chodzi o kierownicę to chodzi lekko, tzn na postoju mogę nią kręcić jednym palcem od skrajnego lewego do skrajnego prawego położenia.

Edit:

Nie sądzę aby to było wyważenie kół, ponieważ kierownica zachowuje się tak zarówno przy toczeniu się na 1 na sprzęgle jak i podczas jazdy przy 90 km/h

leyek
27-07-2013, 22:49
pompa wspomagania na 100%

WOJSA
27-07-2013, 23:15
Ok, znalazłem już tą pompę, tylko mam pyt. Pochodzi ona z auta z 1998 roku, mój jest z 2001 roku, czy będzie ona pasować? Tzn. słyszałem, że fiat po 2000 roku w tym modelu robił jakieś drobne zmiany pod maską (np. wentylator chłodnicy) ?

byrrt
27-07-2013, 23:29
Zwal pasek osprzętu i zobacz czy bez wspomagania też tak bije. To się dzieje też na postoju?

WOJSA
27-07-2013, 23:40
Ok, zrobię to jutro. Nie na postoju kierownica nie rusza się, zaczyna się wyrywać jak tylko ruszam.

Bathory
28-07-2013, 00:29
a częstotliwość szarpania zwiększa się wraz z prędkością?

WOJSA
28-07-2013, 15:31
Tak więc, dzisiaj przeprowadziłem kilka testów:

-Aby nie odłączać pompy wspomagania, na zgaszonym silniku z pomocą kumpla przepchnąłem auto do przodu a potem do tyłu, i jeśli chodzi o kierownicę to nie zmieniła swojego zachowania (tzn. dalej tak lata, i skręca w lewo jadąc do przodu, prawo jadąc do tyłu)

-Jadąc 120 km/h (na S8, rzecz jasna, gdzie jest to zgodne z prawem ;)) puściłem kierownicę, i drga ona dużo szybciej niż przy niższej prędkości (wykonuje te same ruchy co na filmie tylko z większą częstotliwością), oraz, auto dalej samoczynnie skręca w lewo.

-Przy większej prędkości w aucie czuć dosyć mocne wibracje, zaczyna się od ok. 90 km/h do tylu ile fabryka dała.

W związku z powyższymi objawami wydaje mi się, że to raczej nie pompa wspomagania (zachowanie kierownicy takie same na zapalonym jak i na zgaszonym silniku, kiedy pompa nie pracuje)

Czy ma ktoś jeszcze jakieś pomysły? Albo może zna jakiegoś dobrego (i najlepiej taniego ;)) speca od fiatów z warszawy lub okolic?

sebaoo2
28-07-2013, 15:56
Czy takie zachowanie auta masz od początku jak go kupiłeś? Może miał dzwona...

W najgorszym przypadku można podejrzewać maglownice

WOJSA
28-07-2013, 16:15
Autko zostało kupione w 2001 roku w salonie fiata, i nigdy nie miało wypadku (pierwszy właściciel to mój ojciec), ja jedynie w zeszłą zimę lekko stuknąłem w drzewo, uszkodzony był tylko zderzak.

Faktycznie zauważyłem, że maglownica się poci, ale nie ma z niej żadnych stuków, ani nic w tym stylu. Da się jakoś ją sprawdzić, bez jej wymontowywania? (cholernie z tym dużo roboty)

sebaoo2
28-07-2013, 16:37
A masz luzy na kierownicy?

Jak się poci to już zły znak

WOJSA
28-07-2013, 16:55
No właśnie oto chodzi, że układ pracuje sztywno (tzn. nie ma luzów, opóźnień ani nic) a jak się trzyma kierownicę w pozycji neutralnej to jedzie prosto, nie rzuca go po drodze ani nic w tym stylu. Jedyny problem to jest to, że właśnie ta kierownica tak lata, i przy większych prędkościach trzęsie autem, co jest bardzo wkurzające.

Bathory
29-07-2013, 00:24
ja by posprawdzał kola, morze masz jakiegoś bombla na oponie, spróbuj przełożyć kola tył na przód to Cię nic nie będzie kosztowało i sprawdź czy jest tak samo, może przegub ale to było by słychać przy skręcaniu albo jak ostatnio robiłeś remont zawieszenia to mechanik nie poskręcał tak jak trzeba... :-k

yacub
30-07-2013, 09:54
hmmm - ja miałęm duzo wieksze bicie po kierownicy i dosłownie skrecając kierownica uporczywie chciałą wrocic na swoje pierwotne położenie czyli na wprost :)

okazało sie ze posypał sie mechanizm rożnicowy (dyferencjał) w skrzyni - nie strasze ale koszt przewaznie wymiany skrzyni :)

WOJSA
30-07-2013, 15:35
kurde, rok temu go wymieniałem (na używkę a i tak policzyli sobie 720 zł). Ale faktycznie zauważyłem, że jak stoję na luzie to wydaje takie dziwne dźwięki, które znikają po wciśnięciu sprzęgła.

WOJSA
12-09-2013, 23:03
Witam, po przerwie. Okazało się, że prawa przednia opona miała dużego gula. Po wymianie opon wyrywanie kierownicy ustało. Piszę to tak gdyby ktoś miał kiedyś taki problem, może u niego będzie to samo.