Zobacz pełną wersję : Wymiana długiego przewodu klimatyzacji
Witam.
Potrzebuję wymienić długi gumowy przewód od klimatyzacji jednak mam problem z jego rozłączeniem. Jest on połączony z drugim przewodem, który idzie do chłodnicy. Czy mam rozumieć, że to wszystko jest połączone w jedną całość? Jak można to rozłączyć?
Weź zobacz w ePer - może na jakimś schemacie/rysunku coś tam zobaczysz.. Mi to wygląda na nierozbieralne..
ePer pokazuje mi tylko coś takiego:
No właśnie coś tu musi być kombinowane, w 1.6 od zawsze był jeden i ten sam układ klimy, po pierwsze sprężarka inna normalnie powinna być denso TV12SC.
EDIT: Znalazłem swoją sprzężarkę w ePerze.
Myślicie, że przyczyną nieszczelności mojej klimatyzacji jest rzecz ukazana na tym zdjęciu? Ponieważ Pan "specjalista" stwierdził, że nie widać wycieków pod maską...
Przejrzałem Allegro i niestety nie ma takiego przewodu. Czy ktoś ma jakiś pomysł czym skutecznie mógłbym załatać to pęknięcie?
marcin.b2508
27-07-2013, 13:03
nie widać aby było tłuste, mokre więc trudno powiedzieć.więc trzeba by nabić układ azotem i spryskać to pianą (woda z mydłem lub płynem w butelce ze spryskiwaczem) i obserwować czy będą się tworzyć bąble piana itp.
Problem w tym, że "niby" pod maską wszystko jest szczelne bo była sprawdzana szczelność więc albo ten przewód albo puszcze gdzieś za deską rozdzielczą. Kupiłem auto z niedziałającą klimą więc nie wiem kiedy ostatni raz była nabijana.
marcin.b2508
27-07-2013, 13:32
no to też ci napisałem jak ten przewód spr.
Ok dzięki, tylko co w przypadku gdy okaże się on winny? Samemu zalepić czy można to do jakiegoś zakładu oddać?
Ciekawe ile taka przyjemność kosztuje, i pewnie muszę jechać do serwisu specjalizującego się w klimatyzacji? Bo obok domu mam warsztat samochodowy, który oferuje serwis klimy ale wątpię czy tam zakuwają przewody..
Bardziej do zakładu który zakuwa / wykonuje połączenia hydrauliczne.. W zakładach od klimatyzacji raczej Ci tego nie zrobią..
W zakładzie gdzie są nabijacze klimy to ci tego nie zrobią ale w zakładzie gdzie się specjalizują klimą zrobią bez problemu. Od razu będziesz miał wymieniony przewód giętki. ;-)
Ok, dzięki za odpowiedzi mam tylko pytanie czy mogę jechać z wymontowanym tym przewodem do zakładu? Czy to zaszkodzi autu?
Oczywiście, tylko po wykręceniu przewodu zaślep otwory w układzie aby zminimalizować ryzyko dostania się różnych syfów i innych ustrojstw ;)
zabezpiecz tylko gniazda/gwinty i możesz jechać...
I pojawił się pierwszy problem, wie ktoś jak odkręcić to dziadostwo? Użyłem klucza ale zamiast śruby zaczął się kręcić plastik...
To nie jest plastik! To jest aluminium, widocznie stoi ci śruba. Jedynym rozwiązaniem jest dobry klucz, i druga osoba ze szczypcami trzymająca miejsce łączenia tak aby się to wszystko stało w miejscu.
Bradziej mi chodziło o ten czarny element do którego przekręcona jest aluminiowa rurka za pomocą śruby. Chyba tak jak mówisz, samemu będzie ciężko.
Tak właśnie mówię o tym czarnym elemencie, to jest część chłodnicy - całej aluminiowej. ;)
A to przepraszam, zwracam honor. Właśnie wracam z pod auta i skubane tak siedzi, że teraz ta aluminiowa część się nie rusza tylko obrabia się główka śruby..
Dobra nasadka rozwiąże sprawę, ale powtórzę jeszcze raz, nie kręc tym dopóki nie będzie pewności że ta rurka w chłodnicy nie będzie się ruszała. Uszkodzisz chłodnicę i po co kolejny kłopot ;)
Spokojnie, miałem ojca do pomocy ale dalej siedzi zapieczone... Dwie nasadki już ukręciłem na tej śrubie.
Czyli widocznie masz słabe klucze, kup dobrą nasadkę na sztukę w sklepie z narzędziami. Jeżeli jeszcze nie obrobiłeś śruby to musi puścić bo to tylko utlenione alu. Jeżeli jednak nie będzie szło to wykręcenie chłodnicy i próba wykręcenia na stole. Jeżeli nadal nie puści to możesz zapytać o zakucie przewodu z chłodnicą albo wycięcie kątówką łba śruby i próba wykręcenia gwintu dobrą żabą.
Udało się :) Jednak zła wiadomość jest taka, że okazało się, że mam nieszczelną chłodnicę i nie opłaca się jej spawać. Co myślicie o kupnie używki? Czy przed FL były inne chłodnice?
Kup nową - bez przesady ile to kosztuje żeby tak kombinować.. Używana może puścić tydzień po montażu i co wtedy?
Tylko ile kosztuje nowa, 400zł?
marcin.b2508
31-07-2013, 23:12
ja bym kupił nową. wtedy masz pewność że jest szczelna nie ma wżerów i do tego masz gwarancję. i na dodatek widzę jak złomiarze obchodzą się z elementami klim. leży to wszystko gdzie popadnie nie zaślepione a wiec i wilgoć i wszelkiej maści syf dostaje się do środka.
Tylko ile kosztuje nowa, 400zł?
Na allegro są za 150zł..
Chyba nieprecyzyjnie się wyraziłem bo miałem na myśli chłodnicę klimatyzacji, nówka za 150zł?
Chyba nieprecyzyjnie się wyraziłem bo miałem na myśli chłodnicę klimatyzacji, nówka za 150zł?
A nie od klimy to nie widziałem ale warto poszukać.. Znajdz w ePer numer katalogowy i szukaj przez google po sklepach.. 150 to są ale chłodnice wody..
Po pół roku byłem w końcu zrobić klimatyzację i okazało się że przewód o który pytałem był uszkodzony.
13656
Teraz klima została naprawiona oraz został wymieniony czujnik ciśnienia. Jednak nurtuje mnie jedna sprawa, czemu podczas autodiagnostyki klimatyzacji wyświetla "Error Cli 00" skoro układ jest nabity czynnikiem i został założony nowy czujnik?
Jako ciekawostka - u mnie przy autodiagnostyce również wyświetla error cli 00 - mimo to klimatyzacja chodzi i chłodzi.
Próbowałem skasować błędy według poradnika ale nie przyniosło to żadnego efektu. Ciekawe.. :/
Odświeżam temat. Ostatnio zauważyłem dziwną pracę sprężarki klimatyzacji - tutaj cytat z innego forum:
Dzisiaj zauważyłem że rozłącza klimę nie przy wzroście obrotów ale przy nagłym naciśnięciu na pedał gazu. Wciskam szybko tylko na moment gaz, obroty wzrastają do około 1200 i rozłącza klimę. Obroty spadają do ok 900 i słychać klik załączenia sprzęgła sprężarki. I jeszcze jedno dziwne zachowanie: jak wciskam gaz powoli i stopniowo, wzrastają obroty do 2500-3000 to klimy nie rozłącza. To dopiero zagadka...
Czy u Was klimatyzacja pracuje podobnie? Zauważyłem, że tak dzieje się na postoju.
Odświeżam temat. Ostatnio zauważyłem dziwną pracę sprężarki klimatyzacji - tutaj cytat z innego forum:
Czy u Was klimatyzacja pracuje podobnie? Zauważyłem, że tak dzieje się na postoju.
To nie jest zagadka,tak ma byc!
Podczas naglych przyspeszen(otwarc przepustnicy),wylaczany jest kompresor klimatyzacji przez ECM silnika,w celu unikniecia spadku mocy.
Podobnie jest gdy sinik zacznie wykazywac przegrzewanie sie,tez zostanie wylaczony kompresor klimatyzacji.
Dzięki wielkie! Już się martwiłem, że coś mam zepsute. A czym może być spowodowane huczenie przy 2000-2.500 obr/min po włączeniu kompresora? Czyżby sprężarka była już w kiepskiej formie?
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.