Zobacz pełną wersję : Pytanko o DPF?
Witam wszystkich.
Od tygodnia jestem posiadaczem Fiata Cromy . Mam takie pytanie bo mam DPF. Gdzie w okolicach Bielska-Białej jest są dobre firmy co mogą mi usunąć DPF?
Oczywiście auto narazie hula ale pytam bo moze kiedyś w przyszłości chciałbym to usunąć. Jestem laikiem w tych sprawach:smile:
Czy jest sens usuwania DPF?
Jaki to są koszty usunięcia, ewentualnie naprawy ?
Auto kupiłem bo potrzebowałem większe a to dla mojej rodziny jest super. Do pracy będe rzadko nim jeździć bo mam Stilo 1.2 w gazie. Crome kupiłem raczej na dalsze wypady.
Jesli możecie coś doradzić to chętnie posłucham bo tak jak pisałem wyżej jestem laikiem w tych sprawach.
Pozdrawiam
To już jest jakaś obsesja z tym DPFem ;) Skoro dopiero kupiłeś auto, nie masz z nim problemów to nie zaprzątaj sobie tym głowy. Póki działa to nie ma problemu. Jeśli będziesz pamiętał o kilku zasadach użytkowania auta z DPFem, to powinien długo i bezawaryjnie Ci posłużyć.
Chyba, że lubisz jak auto kopci, to wycinaj ;)
To już jest jakaś obsesja z tym DPFem ;) Skoro dopiero kupiłeś auto, nie masz z nim problemów to nie zaprzątaj sobie tym głowy. Póki działa to nie ma problemu. Jeśli będziesz pamiętał o kilku zasadach użytkowania auta z DPFem, to powinien długo i bezawaryjnie Ci posłużyć.
Chyba, że lubisz jak auto kopci, to wycinaj ;)
Możesz mi zdradzić te zasady :smile: sory że tak wypytuje ale będzie mi łatwiej na przyszłość no i będę już trochę mądrzejszy w tych sprawach:smile:
Możesz mi zdradzić te zasady sory że tak wypytuje ale będzie mi łatwiej na przyszłość no i będę już trochę mądrzejszy w tych sprawach
Jak przedłużyć żywotność filtra DPF?
Od czasu do czasu przegonić auto na trasie.
Unikać częstego wciskania gazu na niskich obrotach.
Unikać jazdy na krótkich dystansach.
Stosować oleje niskopopiołowe.
Dbać o dobrą kondycję silnika.
Przestrzegać zasad eksploatacji samochodu zalecanych przez producenta
Dodatkowo lać dobre paliwo, nie przerywać wypalania oraz dbać o EGRa, kolektor i wtryski (bo te rzeczy przekładają się na kopcenie a to z kolei nie żywotność DPFa).
Dzięki wielkie panowie ;-)
Witam wszystkich.
Od tygodnia jestem posiadaczem Fiata Cromy . Mam takie pytanie bo mam DPF. Gdzie w okolicach Bielska-Białej jest są dobre firmy co mogą mi usunąć DPF?
Oczywiście auto narazie hula ale pytam bo moze kiedyś w przyszłości chciałbym to usunąć. Jestem laikiem w tych sprawach:smile:
Czy jest sens usuwania DPF?
Jaki to są koszty usunięcia, ewentualnie naprawy ?
Auto kupiłem bo potrzebowałem większe a to dla mojej rodziny jest super. Do pracy będe rzadko nim jeździć bo mam Stilo 1.2 w gazie. Crome kupiłem raczej na dalsze wypady.
Jesli możecie coś doradzić to chętnie posłucham bo tak jak pisałem wyżej jestem laikiem w tych sprawach.
Pozdrawiam
Witaj,
gratuluję zakupu. Co do dpf to sam demonizowałem to urządzenie. Od roku użytkuje cromę 120 km z dpf i nie zauważam istnienia tego ustrojstwa. Jeżdżę głównie w mieści na bardzo krótkich trasach. Zdarzają się oczywiście i dłuższe podróże. Natomiast korzystając z porad forumowiczów mam zazwyczaj ustawiony komputer na spalanie chwilowe i faktycznie podczas wypalania wzrasta zużycie paliwa. Wówczas kręcę się po mieście (w trasie to nie problem) aż spalanie wróci do normy czyli komputer po zdjęciu pedału z gazu na biegu pokazuje spalanie 2.0. Trwa to kilkanaście minut. Więc nie taki diabeł straszny.
Generalnie bardzo sympatyczne autko.
Też posiadam auto z DPF-em ogólnie jedyną rzeczą jakiej brakuje w moim aucie to sygnalizacja że akurat teraz bdzie wypalał :), więc tak jak koledzy pisali, jeżdzę z włączonym chwilowym spalaniem, cykl wypalania powtarza się między 800 a 1100 kilometrów, zależy ile % w tym okresie było trasy a ile miasta. Do mojego raz dołożyłem 20 zł :) pękł wężyk chyba sprawdzający ciśnienie, czy coś takiego, przepalił się bo jest blisko gruszki od wydechu. A jeżeli chodzi o koszty wycięcia lub wymiany to w każdej firmie inaczej. Ogólnie są 2 metody
1. Wycięcie wkładu i zmiana softu w komputerze na taki bez obsługi DPF
2. Wycięcie wkłądu i montaż kabelka który wysyła sygnał do kompa że DPF jest zatakany w max 15% bez inngerencji w soft
przykładowa firma i ceny
DPF Fiat Croma, Usuwanie DPF Fiat Croma, Usuwanie FAP Fiat Croma, Jak usunąć DPF FAP Fiat Croma | usuwanie dpf, usuwanie fap, usunięcie dpf, jak usunąć dpf, gdzie usunąć dpf (http://www.dpf-serwis.pl/fiat-croma)
Jeżeli nic złego nie zacznie się dziać, nei mam zamiaru go wycinać :)
Też posiadam auto z DPF-em ogólnie jedyną rzeczą jakiej brakuje w moim aucie to sygnalizacja że akurat teraz bdzie wypalał :), więc tak jak koledzy pisali, jeżdzę z włączonym chwilowym spalaniem, cykl wypalania powtarza się między 800 a 1100 kilometrów, zależy ile % w tym okresie było trasy a ile miasta. Do mojego raz dołożyłem 20 zł :) pękł wężyk chyba sprawdzający ciśnienie, czy coś takiego, przepalił się bo jest blisko gruszki od wydechu. A jeżeli chodzi o koszty wycięcia lub wymiany to w każdej firmie inaczej. Ogólnie są 2 metody
1. Wycięcie wkładu i zmiana softu w komputerze na taki bez obsługi DPF
2. Wycięcie wkłądu i montaż kabelka który wysyła sygnał do kompa że DPF jest zatakany w max 15% bez inngerencji w soft
przykładowa firma i ceny
DPF Fiat Croma, Usuwanie DPF Fiat Croma, Usuwanie FAP Fiat Croma, Jak usunąć DPF FAP Fiat Croma | usuwanie dpf, usuwanie fap, usunięcie dpf, jak usunąć dpf, gdzie usunąć dpf (http://www.dpf-serwis.pl/fiat-croma)
Jeżeli nic złego nie zacznie się dziać, nei mam zamiaru go wycinać :)
no właśnie skąd mam wiedzieć kiedy następuje wypalanie? chwilowe spalanie kurde trochę sie w tym gubię #-o
Jeżeli po zdjęci nogi z gazu pokazuje sporo więcej niż 2.0 to znak że się wypala.
pawliczex
27-07-2013, 16:44
Ja tam zaraz po zakupie Cromy wyciąłem Dpf i zaślepiłem egr dzięki czemu żaden syf nie zbiera się w kolektorze dolotowym i ryzyko rozwalenia klap wirowych spada do minimum. Samo wycięcie Dpf to bułka z masłem i nawet mało wprawny majsterkowicz sobie z tym poradzi. Ja osobiście wyjąłem w kanale cały wydech i naciąłem Dpf z góry wywaliłem bebechy i zaspawałem migomatem i od dołu wygląda jak oryginał. Auto wcale nie jest głośniejsze po tym zabiegu. Dpf zaślepiłem całkowicie zaślepką na rurce doprowadzającej spaliny z turbiny. Potem tylko zmiany w oprogramowaniu co zrobił mi kolega który się tym zajmuje i gra i buczy. Auto użytkuję już 2 lata i odpukać zero problemów. Koszt całej operacji wyniósł może raptem 350zł z chipem wyłączeniem programowym Dpf i Egr. Jak by ktoś był zainteresowany to na priva mogę dać numer kumpla który się tym zajmuje dość profesjonalnie i naprawdę niedrogo.
800-1100 km pomiędzy wypaleniami? To ja chyba muszę pofatygować się do serwisu, bo u mnie w jeździe miejskiej dpf wypala się co 160-180 km, a w mieszanej dystans ten wynosi max. 360 km.
Może to głupie co teraz napiszę ale zastanawiam się co by się stało jakbym pojechał do ASO i zapytał się ich czy mogą mi wgrac na nowo program ale bez DPF do mojego rocznika auta :lol:a potem usunę:lol:. Przecież są też Cromy bez dpf. Tylko się nie śmiejcie ze mnie :smile:
Pozdrawiam
Cromala zmień stacje paliw na markowej firmy (koncernu)
U mnie byl LOTOS (poza miastem) i pracownicy (może nawet właściciele ? ) chrzcili.
Na benzynie nawet kosiarka do trawy miala problem z odpaleniem, to co moglo być w ropie?
Lepiej ............. i dlatego tankije na Shell-u.
Leje na BP. Zwykły ON. Obawiam się, że filtr jest przytkany na stałe (zużyty) do tego stopnia, że czujnik ciśnienia podaje sygnał o zapchaniu tak często. Za miesiąc się bujnę 1000 km w jedną stronę to może go przepali...
Ja też zawsze tankuje na BP, pomiędzy wypalaniem filtra robię co najmniej 800 km po mieście. Kiedyś lałem też ON, zmieniłem jednak na ultimate. Jest droższy o ok 30 gr, ale spalanie zmiejszylo się o ok 1,5 l/100km. Wolałbym tankować Shela bo jest lepsze paliwo, ale jakoś mi do nich nie po drodze.
Filtr może zapychać od niewłaściwego oleju.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Cromal mam jeszcze pytanie. Przed i za filtrem są wężyki, komp sprawdza ciśnienie przed i za filtrem, na ich podstawie wie że filtr jest zapchany. Jak kupiłem swoje auto to jeden był pęknięty. Pytałem w serwisie jakie mogą być skutki jak będę tak jeździł, powiedziano mi że DPF może się częściej wypalac. Sprawdzałeś ich stan u siebie?
Ja już podjąłem decyzję i usuwam tego nowotwora ;-)
Nie sprawdzałem. Sprawdzę te kable i czujnik ciśnienia przy okazji.
U mnie filtr w cylku miejskim wypala sie miedzy 600-800km. Całkowicie niezauważalnie dla mnie... Jeżdzę cały czas na chwilowym spalaniu i mimo iż czesto zerkam nigdy nie zaobserwowałem podwyższonego spalania. Swoją droga ile w cyklu miejskim spala Wam taka Croma z dpf?
Średnio między 9 a 10 z włączoną klimatyzacją. W korkach potrafi wciągnąć 11, w płynnym ruchu spada nawet do 8,5.
Kilka razy zauważyłem kiedy wypala DPF. Np. przy 30 km/h spalanie wzrosło do ok. 8l. Przy 70 km/h do ok. 14.
pzdr
Witam ponownie :smile:
Panowie zna może ktoś tą firmę: Usuwanie filtra dpf , usuwanie filtra fap , usuwanie filtra dpf fap , usuwanie filtra cząstek stałych , usuwanie dpf, usuwanie fap, chip tuning, mazda 3 5 6 dpf, audi dpf, bmw dpf, citroen fap, ford fap, opel dpf, skoda dpf, seat dpf, peugeot fap, vw (http://www.jmtuning.pl/)
Mają w miarę fajną cenę za usunięcie DPF.
Proszę o opinie jeśli ktoś z was korzystał z ich usług.
Pzdr
nikt się nie chwali bo to jest nielegalne ;) a tak na marginesie to za usunięcie filtra powinni ci jeszcze dopłacić, chyba że oddają - w skupie dostaniesz od 500zł
jaro oni nie usuwają go fizycznie, tylko programowo stąd taka cena, a usunąć go fizycznie możesz potem sam, bez zadnych komplikacji ;)
jak by napisali że usuwają fizycznie to już dawno by się do nich dobrały odpowiednie służby ...
dawno by się do nich dobrały odpowiednie służby ..
Powiedz mi jakie słuzby :?: bo nie jarze :roll: w Polsce nie jest to zabronione, to tak jakl z katem, wjeżdżasz do pierwszego lepszego warsztatu i bez problemu ci go wytną, problem zaczyna sie np. po wyjeździe do DE, bo tam za brak DPFu czy kata są juz srogie mandaty.
To tak jak z serwisem liczników ;) u nas legalne, a za.granica przestepstwo
nikt się nie chwali bo to jest nielegalne ;) a tak na marginesie to za usunięcie filtra powinni ci jeszcze dopłacić, chyba że oddają - w skupie dostaniesz od 500zł
mogą zmeinic program na wersję bez DPF, lub wstawić emulator który będzie mówił do kompa że DPF nie jest zapchany ale fizycznie i tak trzeba rozpruć puszkę i wyjąc wkład, bo bez wypalania długo nie pojeździ...
Witam.Mam pytanko... ;) czy któryś z kolegów skorzystał w końcu z usług tej firmy "JMTuning" z Łęk?
A co do tematu, to jakieś dwa miesiące temu mój kuzyn pozbył sie w V-techu dpf-a. W jego oplu 1.9 tdci jak narazie spadło zużycie paliwa o jakies 1,5 l no i twierdzi że jakiś żwawszy jest. Jestem z Bielska, więc do Krakowa mi nie po drodze, a poza tym w Łękach maja lepsze ceny. Pytanie tylko czy dadzą sobie radę z moim Sedim?
seba2991
18-01-2015, 13:03
Witam,
Również mam problem usuwania DPF-u,
Czy jest jakas firma górnym ślasku?
Witam,
Również mam problem usuwania DPF-u,
Czy jest jakas firma górnym ślasku?
np:
CINSOFT - CHIPTUNING, MODYFIKACJE, MECHANIKA, DIAGNOSTYKA (http://www.cinsoft.pl/)
maciekpt
18-01-2015, 15:13
Ja też polecam Cinsoft w Rudnie koło Gliwic (fizyczne usunięcie filtra robią zaprzyjaźnieni z Cinsoftem tłumikarze w Zabrzu, przynajmniej tak było w maju)
Zdecydowałem się na usunięcie DPFa w Łękach. DPF został usunięty fizycznie oraz z oprogramowania, goście są dość zorientowani w temacie, przed samą "operacją" zostałem poinformowany o tym że usunięcie DPFa ze sterownika w przypadku Sedici raczej nie wyjdzie i potrzebna jest jazda próbna w celu skorygowania softu. Tak też sie stało, za pierwszym razem nie wyszło ;) Teraz mogę się cieszyć wyraźnie żwawszym autem, co do spalania to na razie się nie wypowiem, ponieważ zbyt mało kilometrów przejechałem. Jedynym minusem jaki zauważyłem, to nieco głośniejszy dzwięk tłumika i delikatny dymek.
Teraz już mogę się wypowiedzieć cos na temat spalania, otóż z 7.1 spalanie spadło do 6.0. Mniej więcej 30% miasto reszta ekspresówka (max 120 km/h), w terenie nie jeździłem aby nie zafałszować wyników. a więc to prawda że DPF zwiększa spalanie o ok. litr paliwa. :)
stevenek
18-02-2015, 11:00
Teraz już mogę się wypowiedzieć cos na temat spalania, otóż z 7.1 spalanie spadło do 6.0. Mniej więcej 30% miasto reszta ekspresówka (max 120 km/h), w terenie nie jeździłem aby nie zafałszować wyników. a więc to prawda że DPF zwiększa spalanie o ok. litr paliwa. :)
W takim razie wyciecie tego badziewia to dobra inwestycja :D
Litr na setke to dosc duza roznica.
maciekpt
18-02-2015, 11:36
Ja u siebie nie zauważyłem spadku zużycia po wycięciu DPF-a ale pewnie dlatego, że jednocześnie wzrosła moc (chip). Spalanie takie jak wcześniej.
U mnie tylko podniesiono nieco moc o około 6-10 KM. Po usunięciu DPFa moc automatycznie zwiększa sie o ok. 10 KM co łącznie z delikatna korektą softu daje ponoć do 20 KM więcej. Ile faktycznie wzrosło to można zobaczyc na hamowni, ja z braku czasu nie sprawdzałem. Ale pierwsze co zauważyłem po opuszczeniu warsztatu, to samochód jest wyraźnie żwawszy :) Z chipem pewnie oszczędności na DPFie są niwelowane poprzez większą moc, ale coś za coś ;)
Ja tam prawdę mówiąc wolę oszczędności niz rakietę, te ok.150 KM mi wystarcza :D
Po usunięciu DPFa moc automatycznie zwiększa sie o ok. 10 KM co łącznie z delikatna korektą softu daje ponoć do 20 KM więcej.
ciekawe rzeczy kolega pisze - ma jakieś potwierdzenie czy gdzieś zasłyszane? samo udrożnienie przelotu ( usunięcie filtra ) nie podnosi mocy !!!:kapelusznik:
mnie też to ciekawi, bo póki co DPF posiadam :) ja za to słyszałem, że zbawienny wpływ na dynamikę silnika ma wyłączenie EGR. ponoć silnik jest mocniejszy w dolnym zakresie obrotów. ktoś potwierdzi taką informację?
Ja równiez nie jestem pewien czy moc mojego Sediego wzrosła po usunięciu DPFa, czy może jest to wynik korekty softu. Info o tym jakoby bez DPFa moc wzrosła do 10KM mam od gościa który mi go usuwał... Ale jedno jest pewne, samochód rozpędza sie lepiej i to na niższych obrotach, no i spalanie mniejsze. EGR sprawny ale również noszę się z jego usunięciem.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.