PDA

Zobacz pełną wersję : Stilo 1,6 sonda lambda...



am86
21-07-2013, 21:23
Od jakiegoś czasu - dłuższego - zaczęły pojawiać się błędy P0420 i P0136. Jeden dotyczy katalizatora, a drugi sondy lambda za katalizatorem. Błędy wracają po przejechaniu +/- 500km.

Szukałem odpowiedzi, ale najcześciej pada wyrok: katalizator do wymiany.
Wczoraj znalazłem nareszcie czas aby podłączyć komputer i zabrać stilona na wycieczkę.
Oto co otrzymałem:
- sonda lambda przed katalizatorem:
10212

- sonda lambda za kat.:
10213

Wydaje mi się, że pierwsza sonda działa blisko normy, jednak wyniki pomiaru drugiej sondy zaskoczyły mnie, są momenty że dochodzi do 3V :confused:

Czy ktoś z większą wiedzą, doświadczeniem mógłby wypowiedzieć się w tym temacie, nastawiam się na wymianę tej sondy, jednak chciałbym potwierdzić swoje przypuszczenie.

Co do auta to jak w profilu, Stilo 1,6 benzyna (bez lpg).

Z góry dzięki :smile:

Andrzej1885
22-07-2013, 00:11
Pozdrawiam, mieszanka prawidłowa lambda 1, powyżej mieszanka bogata i analogicznie poniżej uboga , kolego wrzuć diagram jak pracuje na wolnych obrotach oraz przy 3000 obr. bo przy zmianach obrotów wskazania będą histeryczne, jeżeli katalizator jest zapchany to będzie brakowało mocy, a jeżeli lambda wysiadła to spalanie benzyny wyrażnie wzrośnie, z tego co widać to lambda działa bo przy wzroście obrotów wskazuje wyższe napięcie

D@mian
22-07-2013, 03:15
jak podłanczasz laptopa to musisz usunac te bledy i nie benda sie pojawiac

am86
22-07-2013, 15:46
Z tego co pamiętam jak robiłem pomiar na wolnych obrotach to oscylowała pomiędzy 0,8 do 1,2V - oczywiście mówię o sondzie za kat. Dzisiaj zrobię na spokojnie znowu pomiar, tak jak pisałeś na wolnych obrotach i na 3000.

Mocy nie brakuje, nie szarpie. Jedynie co, to faktycznie mam wrażenie, że spalanie w mieście wzrosło.

D@mian -błędy usuwam, one wracają tak jak pisałem po przejechaniu +/-500km.

am86
22-07-2013, 21:19
Pozdrawiam, mieszanka prawidłowa lambda 1, powyżej mieszanka bogata i analogicznie poniżej uboga , kolego wrzuć diagram jak pracuje na wolnych obrotach oraz przy 3000 obr. bo przy zmianach obrotów wskazania będą histeryczne, jeżeli katalizator jest zapchany to będzie brakowało mocy, a jeżeli lambda wysiadła to spalanie benzyny wyrażnie wzrośnie, z tego co widać to lambda działa bo przy wzroście obrotów wskazuje wyższe napięcie

Wyniki:

- po odpaleniu - 700-850 obrotów:
10233

- po przejechaniu kawałka (musiałem odjechać w inne miejsce) na jałowym 700-850 ob.:
10234

- 3000 obrotów:
10235


Do tego pojawił się błąd:
p0136 O2 Sensor Circuit Malfunction (Bank 1 Sensor 2)
Powodem tego błedu jest fakt, że ECU odebrało bardzo wysoki sygnał z czujnika. Błąd obecnie nie jest aktywny ale został zapisany w
pamięci.


Co o tym sądzicie?

kubek80
11-01-2014, 23:15
KUpiłem sondę do mujej multipli 1.6 na allegro od ESEN_COM_PL , nowa do tego fiata 105 zl firmy Beger Francais. Od poczatku ledwo oscylowała, nie symetrycznie, po 2 tyg padła, wsadziłem kolejna Boscha i teraz chula od 0.1 do 0.85V az miło. Nie polecam sprzedawcy ESEN_COM_PL , przeczytajcie komentarze negatywne, warunki gwarancji przysyła z towarem i sa takie, że nie opłaca się reklamować...ku przestrodze...dołużcie 50zl i kupcie boscha, denso itd...raz a dobrze
Pozdrawiam

boch
26-09-2014, 19:02
am86, wyjaśniłeś temat? byłem dzisiaj u znajomka, który ma Stilona z tym samym motorem i identycznymi błędami.

jezollo
28-10-2014, 23:24
Mam Stilo 1.6, również problem z sondą.

kupione 2 tygodnie temu, od samego początku z kontrolką silnika, błędem P0141 (obwód ogrzewania sondy lambda (Bank1 Sensor2)) i wysokim spalaniem w mieście. Powiedziano mi, że wystarczy błąd wygasić, jednak tuż za zakrętem powrócił :)

Mam kabel ELM 327 ale brakuje mi wiedzy i doświadczenia, dlatego nie umieszczę swoich wykresów bo zwyczajnie nie wiem jak je wykonać :D

Na dworze ostatnio ziąb więc nie zabrałem się również za zamienienie obu sond miejscami (tak z głupiej ciekawości co może się stać :rolleyes:
Nie wiem jakiej firmy obecnie sondy są zamontowane. Czy można zrobić coś, aby znów działała bez potrzeby wymieniania?

I podany błąd dotyczy sondy przed czy za katalizatorem?

mazitechnoboy
29-10-2014, 00:49
Czy można zrobić coś, aby znów działała bez potrzeby wymieniania? Nie. Chyba, że nie jest winna sama sonda tylko wiązka idąca do niej.

I podany błąd dotyczy sondy przed czy za katalizatorem? Sonda lambda przed katalizatorem nr 2 ale nie wiem, jak to liczyć, która przed katem to jeden a która to numer 2 :P. Ps. gdyby była uwalona sonda za katem nie objawiało by się to większym spalaniem tylko samym błędem.