PDA

Zobacz pełną wersję : Wymiana chłodnicy wody i klimatyzacji



marcinek84
17-07-2013, 13:29
Witam kolegów w piątek zamierzam się zabrać z wymianę wyżej wymienionych elementów i mam parę pytań czy obejdzie się bez zdejmowania zderzaka i jak mocowana jest chłodnica oprócz górnych zaczepów czy na dole jest spust do płynu i czy są tam jeszcze jakieś śrubki, które trzeba odkręcić z góry dzięki. Brava 1.9 Jtd 105 km.

markshall
17-07-2013, 13:38
Nie wymieniałem chłodnicy w Bravie ale z tego co widziałem to wymienisz ją bez ruszania zderzaka. Niestety spustu płynu nie ma, trzeba zdjąć dolną rurę z chłodnicy.

marcinek84
17-07-2013, 13:45
ja mam dwie u góry.

byrrt
18-07-2013, 12:15
U mnie w 1.8 spokojnie chłodnice można wyciągnąć - nie sądzę aby trzeba było zwalać zderzak bo tak czy inaczej będzie pas przedni itp który by przeszkadzał..
Ściągasz tą rurkę która jest najniżej i w ten sposób spuszczasz płyn.

pit14
18-07-2013, 12:39
Do wymiany chłodnicy musisz odkręcić korek zbiorniczka dopiąć dolną rurę i spuścić płyn na pasie są 2 śrubyodkęcasz je i wyciągasz do góry jeśli będzie ciasno wyłazić to wygodniej jest zdjąć pas na dole są amortyzatorki gumowe na wciska do dolnego pasa

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Tak sorki są dwie u góry na dole patrząc z kanału masz taki motylek to jest spust a u góry są 2 do odpowietrzenia wygodniej będziesz miał gdy zdejmiesz pas górny z okularem bo układ trzeba odpowietezyć

pit14
18-07-2013, 18:23
Obie chłodnice są skręcone ze sobą na 6 śrub

marcinek84
20-07-2013, 11:32
Koledzy wymiana udała się, wszystko wymienione , troszkę ciasno wychodziła ale wyszła, dzięki za pomoc.

boch
20-07-2013, 15:39
takie pytanie... czy podczas spuszczania płynu z chłodnicy pokrętło od ogrzewania powinno być odkręcone na max? spuszczałem dzisiaj płyn z chłodnicy na zakręconym pokrętle i wydaje mi się, że go trochę mało zleciało (niecałe 5L). podręcznik z serii "Sam naprawiam" wspomina o pojemności układu chłodzenia 6,7L (wersja z klimatyzacją). biorąc pod uwagę węże do reduktora i sam reduktor powinno być tej cieczy trochę więcej.

pit14
20-07-2013, 16:34
ponieważ w nagrzewnicy nie ma zaworu regulacji przepływu cieczy to nie musowo otwierać ją na maxa , u mnie w maryśce 1,9jtd było ze 3,5 l i też byłem zdziwiony

boch
20-07-2013, 16:55
z tym zaworem to jest zagadka, bo jedni mówią że jest, inni znów, że nie ma. zwariować można. serwisówka w tym temacie nic nie mówi. mnie się wydaje, że zaworu nie ma, a za regulację ciepło/zimno odpowiadają klapki nawiewu.
tak jak wspomniałem wcześniej, zlałem dziś płyn z chłodnicy po wcześniejszej płukance Liqui Moly. to co zleciało było koloru brunatnego. daję sobie głowę uciąć, że jak wlewałem płyn 2 lata temu, to był niebieski ;) ech ci poprzedni właściciele... :dzialko:

markshall
20-07-2013, 20:06
Zaworu nie ma na 100%- Ci co mowia ze jest albo gadaja glupoty albo myla z innym autem. W bravo/brava service workshop na końcu 2 tomu jest opisane dzialanie calej wentylacji,sa rysunki klap itp:-) Co do spuszczania plynu-niestety sporo zostaje w kadlubie silnika i nagrzewnicy:/

byrrt
21-07-2013, 10:10
Tak jak przedmówca - zaworu nie ma na 100wkę.. Wymieniałeś chyba nagrzewnicę to powinieneś wiedzieć że idą do niej rurki bezpośrednio z komory silnika ;) Niestety z płynem to tak samo jak z olejem - nie da się spuścić całego.. Nagrzewnica np zalana zostanie i tak bo jest podpięta do termostatu a jest jednak niżej..

boch
21-07-2013, 10:14
pamiętam byrrt, jak się w moim temacie zarzekałeś, że zawór jest ;)

http://fiatklubpolska.pl/moje-auto-462/jebanczyk-czyli-fiat-bravo-1-6-16v-gazownia-13708/2

byrrt
21-07-2013, 10:27
Kiedyś dawno temu gdzieś to wyczytałem i tak myślałem ale był to mój błąd.. No cóż ;)

boch
21-07-2013, 10:33
jakbyś wyczytał, że do układu wchodzi 7L, a później spuszczając płyn z układu zobaczył niecałe 5, to też byś się zaczął zastanawiać ;)