Zobacz pe³n± wersjê : szarpie autem brak mocy g³owica po remoncie
frikasek
16-07-2013, 09:29
Witam dwa miesionce temu w aucie mojego taty by³ robiony remont g³owicy planowanie g³owicy poniewaz walno³ pasek rozrzadu i przestawi³o rozrzad razem z zaworami .. problem sie pojawi³ nie dawno jakies dwa tygodnie temu, auto nie ma mocy i szarpie samochodem na kazdym biegu nie weim o co moze chodzic kable wymienone swiece cewka.. nawet ch³odnica bo po remoncie g³owicy auto strasznie sie grza³o i roszczalni³o ch³odnice chyba z pod cisnienia prosze o jakom kolwiek pomoc bo nie wiem o co chodzi...
Pierwsz± rzecz± jak± powiniene¶ zrobiæ to sprawdzenie pisowni. Mi³o by te¿ by³o gdyby¶ wykaza³ choæ minimum chêci i u¿ywa³ znaków interpunkcyjnych.
Niestety, teraz trzeba siê domy¶laæ o co Ci dok³adnie chodzi.
Mi³o by by³o gdyby¶ napisa³ o jaki w ogóle silnik chodzi.
O ile dobrze zrozumia³em to w aucie pêk³ pasek rozrz±du.
Co siê wtedy dok³adnie sta³o?
Po naprawie auto je¼dzi³o normalnie, ale w uk³adzie ch³odzenia pojawia³o siê ci¶nienie które rozwali³o ch³odnicê?
Co dok³adnie by³o naprawiane?
Obecnie auto przerywa i nie ma mocy. Do tego mocno siê grzeje (gotuje wodê). Czy w uk³adzie ch³odzenia nadal jest wysokie ci¶nienie?
Czy wê¿e id±ce do ch³odnicy robi± siê twarde?
Mi to wygl±da na uszczelkê pod g³owic±.
Kto kaza³ Ci wymieniæ ch³odnice?
frikasek
16-07-2013, 16:20
No wiêc tak.. uszczelka pod g³owic± by³a robiona dwa miesionce temu.. w tym momencie auto sie szybko nagrzewa...jezeli chodzi o ch³odnice wymieni³em j± poniewa¿ jezeli auto sie nagrzewa³o to puszcza³o wode z ch³odnicy do³em po wymianie jest ok... g³owica by³a planowana do tego wymiana 6 zaworów wydechowych i dwa gniazda by³y wypalone tez zosta³y zrobione a jezeli chodzi o przyzyne poprostu wsiad³em do auta przekrenci³em stacyjke zapalajac samochód i poprostu pasek szczeli³ po stuka³o w silniku i koniec,, auto po naprawie zachowywa³o sie znakomicie i od dwuch tygodni je¼dzi jak maluch... na dodatek szarpie autem na kazdym biegu i nie ma mocy
Problemów z temperatur± ju¿ nie ma?
Je¶li po naprawie g³owicy walnê³a ch³odnica (rozciek³a siê), to najpradopodobniej mechanik co¶ spaskudzi³ przy monta¿u glowicy. Objawy przegrzewania i wywalania p³ynu s± typowe dla wadliwej uszczelki pod g³owic±. Przedmuchy spalin dostaj± siê do p³ynu, a ich temperatura i ci¶nienie wywala p³yn. Zwykle po naprawie g³owicy powinno siê po oko³o 500 - 1000 km doci±gn±æ g³owicê. Podczas pracy ona siê dopiero osadza powoduj±c powstanie luzu, który nale¿y usun±æ w³a¶nie dokrêceniem g³owicy. Je¶li zatem uszczelkê ju¿ wydmucha³o i przepali³o, trzeba operacjê przeprowadziæ na nowo (wymieniæ uszczelkê). Nierówna praca i brak mocy, najprawdopodobniej spowodowana jest spadkiem kompresji (przedmuchy uszczelki), b±d¼ te¿ dostawaniem siê p³ynu ch³odz±cego do silnika.
hak, dok³adnie na to samo bym postawi³.
Z tym czy trzeba dokrêciæ to ju¿ kwestia uszczelki. Nie ka¿da tego wymaga.
frikasek
17-07-2013, 08:42
p³yn nie ucieka nie ma ¿adnych wycieków oleju p³ynu silnik suchuteñki nie ma tez nadmiaru olej nowy nie bierze ani grama by³em na kompie wszystko jest ok..
Ca³kiem dobrze Ci sz³o je¶li chodzi o interpunkcjê - sk±d nag³y regres? ;)
Analiza b³êdów zapisanych w jednostce sterujacej nie wyka¿e uszkodzonej uszczelki.
Rozumiem, ¿e problemów z temperatur± ju¿ nie ma? Wê¿e id±ce do ch³odnicy s± miêkkie nawet gdy silnik ma normaln± temperaturê pracy?
frikasek sprawd¼ kompresjê na cylindrach. Wtedy bêdziesz wiedzia³ czy masz do wymiany UPG czy co¶ innego.
nie ma ¿adnych wycieków oleju p³ynu silnik suchuteñki nie ma tez nadmiaru ¯eby woda dosta³a siê do oleju musia³by¶ mieæ dziurê w bloku, albo przepalon± uszczelkê g³owicy i dziurê w t³oku. Pisz±c, ¿e p³yn dostaje siê do silnika mia³em na my¶li cylinder. Nic siê z tamt±d nie wyleje, bo podczas pracy silnika z p³ynu zastanie ob³oczek pary, która opu¶ci twój zacny pojazd wraz ze smrodem spalin. Z objawów które wcze¶niej opisa³e¶, zw³aszcza to, ¿e po remoncie auto siê przegrzewa³o i nawet ch³odnica siê rozszczelni³a, a tak¿e:
szarpie autem na kazdym biegu i nie ma mocy do¶æ jednoznacznie wynika, ¿e przede wszystkim przyczyny nale¿y szukaæ w uszkodzonej uszczelce g³owicy. Skoro podpi±³e¶ siê do kompa, to nic nie stoi na przeszkodzie, by¶ sprawdzi³ kompresjê we wszystkich kot³ach, bo spadek mocy ¶wiadczy o s³abej kompresji. Szarpanie silnika to ju¿ raczej wypadaj±cy zap³on, ale okresowy brak zap³onu te¿ mo¿e byæ spowodowany zbyt ma³± kompresj± (uszczelka, nieszczelny zawór), b±d¼ te¿ sam± ¶wiec± (zalana, uszkodzona).
¯eby woda dosta³a siê do oleju musia³by¶ mieæ dziurê w bloku, albo przepalon± uszczelkê g³owicy i dziurê w t³oku.
Lub po prostu uszczelkê strzelon± pomiêdzy kana³em olejowym i wodnym ;)
frikasek
18-07-2013, 08:08
Sprawdzê kompresje i dam wam znaæ :)
frikasek
22-07-2013, 09:26
Witam was.. od wczoraj nadodatek zacze³o sie skakania peda³a gazu jak auto schodzi z obrotów :)
Matko Boska z jakiegokolwiek ko¶cio³a! Naucz siê cz³owieku pisaæ po naszemu. Co w koñcu skacze - obroty, czy peda³ gazu? Na dodatek pisze siê oddzielnie, a pod butem w aucie masz peda³, a nie peda³a (chyba ¿e siê mylê i faktycznie wycierasz buty na koledze).
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.