Zobacz pełną wersję : Korekcje wtryskiwaczy
Rzućcie proszę okiem na poniższe korekty:
Croma nr 1 - 1.9 16V
- zimny silnik, obroty jałowe
10076
- ciepły silnik, obroty jałowe
10077
Objawy: żadnych, silnik pracuje równo, nie mam problemów z odpalaniem, żadnego dymienia.
Z czego mogą wynikać korekcje 3 cylindra na poziomie ponad + 2,0?
Croma nr 2 - 1.9 16V
- zimny silnik, obroty jałowe
10078
- ciepły silnik, obroty jałowe
10079
Objawy: na rozgrzanym silniku żadnych, silnik pracuje równo, nie mam problemów z odpalaniem, żadnego dymienia, ale juz na zimnym silniku po odpaleniu puszcza białego bąka i dopóki się nie rozgrzeje to lekko kopci.
Jakieś wnioski?
Witam.
Mnie też zdarzały się wysokie korekty.
Zaczynam od DIESEL SPULUNG (dodatek Liqui Moly do czyszczenia wtrysków) i czyszczenia czujnika ciśnienia doładowania.
Przejeźdź zbiornik paliwa i zobacz. 80% przypadków to nie wina wtrysków lecz reakcji na jakieś inne niewłaściwe parametry. Korekty to tylko reakcja komputera dla wyrównania równomierności obrotu wału korbowego. Trzeba wszystko sprawdzić.... Ja np miałem pęknięty przewód dolotowy od intercoolera do kolektora i były pulsacje ciśnienia. Też były dziwne korekty. Na pierwszym +1,8 na ostatnim -1,6...
Ale skoro korekty często poprawiają się często po zalaniu np. LM to niby z czego wynikają?
Mogą się pojawiać (również - ale nie tylko) np w wyniku zasyfienia układu zasilania paliwem, a nie od razu z awarii wtrysków.
Robię to raz, góra dwa w roku. Profilaktycznie.
Doświadczenie raczej mówi mi, że w większości były spowodowane "innymi" czynnikami.
Jestem przekonany, że korekcje zmieniają się również w czasie cyklu między wypaleniami DPF ze względu na zmieniające się parametry pracy silnika. Np większy opór wydechu.
Po to w końcu są korekcje, żeby komputer z nich korzystał. Kwestia, czy są inne objawy (nienaturalne spalanie, szarpanie, trudności z zapłonem itp)
I tak zacząłbym szukać innych przyczyn, a potem sprawdzać wtryski.
A co powiesz na taki objaw. Auto po dłuższym postoju po odpalaniu nierówno pracuje przez 5 sek. Jakby nie na wszystkie cylindry. Choć nie zawsze. Po zgaszeniu i ponownym odpalaniu pracuje jak nowe. Korekta na jednym wtrysku +1.6 Na innym -1, reszta w normie. Zero innych niepokojących objawów.
Wiesz, jasnowidzem nie jestem... A inne parametry?
Sprawdziłbym EGR, czy się nie zacina. U mnie pracował, ale się przycinał (zamykał z opóżnieniem, w różnym czsie - jak chciał). Ciśnienie doładowania i masę powietrza. A i tak zacząłbym od LM... :)
Może odma (separator oleju) jest przypchana i jest zbyt duże nadciśnienie w skrzyni korbowej. To też się mierzy...
Jeśli wtryski przelewałyby ze względu na zużycie, to korygowały by na minus, a tu jednak "wyrównoważają".
Trzeba szukać.
Wtryski obstawiłbym na końcu, bo to i tak najdroższa diagnostyka w całej tej zabawie.
Np czujnik ciśnienia doładowania, albo przepływka - trzeba oprócz sprawdzenia wielkości, które mierzy (masa powietrza i ciśnienie) sprawdzić i porównać, czy jako przetwornik pracuje w całym zakresie napięć. To trzeba sprawdzić w charakterystyce czujnika. Sprawdzałem czujnik ciśnienia doładowania i napięcie na przetworniku powinno zmieniać się (i tu nie pamiętam, więc podaję akademicki przykład) od 1,6V przy obrotach jałowych do 3,6V na koniec zakresu...
No trochę roboty jest przy takim szukaniu.
A wysokie ciśnienie paliwa? Może pompa "nabija" zbyt powoli?
Bez sprawdzenia trudno wyrokować.
Dzięki za sugestię. Generalnie większość parametrów była sprawdzana a po LM sporo się poprawiło :) Problem się spotęgował po zalaniu kiepskiego paliwa. Lenistwo i głupota nie popłaca ;)
Jak pojeżdżę z rok to po zalaniu LM i przejechaniu traski średnie spalanie potrafi mi spaść o prawie litr na 100, choć większość nie uwierzy... :)
I silnik pracuje bardziej miękko. Tak ciszej jakoś...
Ale po umyciu auta też wydaje mi się, że "lepiej chodzi"... ;)
Patryk205
28-09-2013, 21:23
Takie pytanie: wymieniał już ktoś wtryski w 150'ce? Wie ktoś jakie są koszty nowych lub regenerowanych tak dla porównania?
Nowy wtrysk od 600 zł. Regeneracja 150 + części.
... Problem się spotęgował po zalaniu kiepskiego paliwa. Lenistwo i głupota nie popłaca ;)
Witam
Czy mógłbyś sprecyzować określenie kiepskie paliwo, tzn. na jakiej stacji było tankowane i rodzaj tego paliwa.
Tak dla potomnych, żeby uniknąć takich sytuacji.
Zwykły on na stacji Intermache.
coś do czyszczenia układu paliwowo-wtryskowego, ktoś stosował któryś z tych specyfików ?
DODATEK DO PALIWA HDI UNIK+ DO SILNIKÓW DIESEL (3534074428) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/dodatek-do-paliwa-hdi-unik-do-silnikow-diesel-i3534074428.html)
R3 FUEL - Przestań kopcić i nie marnuj 10% paliwa (3576099463) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/r3-fuel-przestan-kopcic-i-nie-marnuj-10-paliwa-i3576099463.html)
LIQUI MOLY SPEED DIESEL ZUSATZ 1L 2663 (3566366808) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/liqui-moly-speed-diesel-zusatz-1l-2663-i3566366808.html)
LIQUI MOLY 2666 DIESEL SPULUNG CZYŚCI WTRYSKI ON (3563772526) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/liqui-moly-2666-diesel-spulung-czysci-wtryski-on-i3563772526.html)
ostatni mam rozumieć albo dolwea się do paliwa albo podpina przed pompą i ciągnie z puszki i czyści ??
Ja zawsze używam Diesel Spulung. Dolewam do pełnego zbiornika. Zawsze poprawia pracę silnika. Robię to raz lub dwa raz roku. Wzrasta kultura pracy, normalizują się korekcje, spada średnie zużycie paliwa.
Zawsze poprawia pracę silnika. Robię to raz lub dwa raz roku. Wzrasta kultura pracy, normalizują się korekcje, spada średnie zużycie paliwa.
Poważnie jest to wyczuwalne? Czy mieści się w granicach "wydaje mi się" ?
Hmmm, na tak postawione pytanie nie ma dobrej odpowiedzi...
Jest wyczuwalne. Korekcje są mierzalne. Spalanie też...
Natomiast parametr o nazwie "wydaje mi się", który wprowadziłeś do układu, jest mało "inżynierski"... O jakich jednostkach mówimy? :)
A tak poważnie, według mnie jest różnica. Ale to tak, jakbyś spytał, czy borowanie zęba bardzo boli. Boli, ale każdego inaczej. W dodatku, żeby nie było za prosto, każdego boli bardzo... ;)
Mogą się pojawiać (również - ale nie tylko) np w wyniku zasyfienia układu zasilania paliwem, a nie od razu z awarii wtrysków.
Robię to raz, góra dwa w roku. Profilaktycznie.
Doświadczenie raczej mówi mi, że w większości były spowodowane "innymi" czynnikami.
Jestem przekonany, że korekcje zmieniają się również w czasie cyklu między wypaleniami DPF ze względu na zmieniające się parametry pracy silnika. Np większy opór wydechu.
Po to w końcu są korekcje, żeby komputer z nich korzystał. Kwestia, czy są inne objawy (nienaturalne spalanie, szarpanie, trudności z zapłonem itp)
I tak zacząłbym szukać innych przyczyn, a potem sprawdzać wtryski.
Dominiq - wiesz już co było przyczyną?
mobiwulko
29-12-2016, 16:48
Odnowię temat.
Ducato 2.2 nowe wtryski
1. -0,32
2. -0,18
3. -1,25
4. 2,35
Przed wymianą wtrysków taki objaw był na drugim cylindrze. Teraz przeszło na 4. Nowy wtrysk i kaplica? Dodam jeszcze że strasznie klekocze przy dodaniu gazu.
zaviaseq
29-12-2016, 17:09
Uszczelki wymieniałeś ? Dobrze dokręciłeś wtrysk ?
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.