PDA

Zobacz pełną wersję : Brava 1.6 nie kręci po odpaleniu na światłach



thefiat
14-07-2013, 12:15
Witam, Fiat Brava 1.6 nie chce odpalić. Wygląda to tak -po odpaleniu go na włączonych światłach mijania/pozycyjnych lub gdy włacze radio na kilka minut następnym razem już prawie nie kręci i nie odpala, gdy go nie odpalam na swiatłach normalnie poźniej odpala.

w sytuacji gdy go odpaliłem na światłach - po podłączeniu poprzez kable dopiero się go da odaplić - , żaden prostownik nie pomaga w tej sytuacji..

I od czego to moze być ? podejrzewam że wytarły się szczotki w altrnatorze i dlatego nie chce kręcić, czy jednak to coś innego ?

mati16v
14-07-2013, 12:23
Na początku sprawdź napięcie na AKU. Miałem podobne objawy, strasznie szybko się wyładowywał, nie trzymał pojemności. Wystarczyło że podłączyłem ładowarkę i po 20min miał 10V. ;-)

thefiat
14-07-2013, 12:26
Napięcie na AKU wporządku/ było już sprawdzane voltomierzem / akumulator jest wporządku

hak64
14-07-2013, 12:59
Napięcie, to jedna rzecz, a sprawność akumulatora, to drugie. Czasem aku ma swoje 12V, ale pod obciążeniem gwałtownie traci moc. Sprawdź też wszystkie styki, na kablach i przede wszystkim na rozruszniku, bo być może masz słabą masę (mogą być podobne objawy)

podejrzewam że wytarły się szczotki w altrnatorze i dlatego nie chce kręcić, czy jednak to coś innego Nie szczotki, a zatarte łożysko może dać taki objaw.

thefiat
14-07-2013, 13:07
czyli rozumiem że jak włąćze radio lub zapale na światłach to akumulator gwałtownie traci moc ? to czemu dopiero to się objawia przy koplejnym zapłonie, przecież akumulator powinien się naładować podczas jazdy np. 30 minutowej
Zatarte łożysko w alternatorze ?

hak64
14-07-2013, 18:13
Akumulatora nie naładujesz podczas 30 minutowej jazdy. Zauważ, że jeździsz na światłach, włączasz radio, wycieraczki, ogrzewanie szyby, nawiew, to wszystko pobiera prąd. Jesli akumulator ma małą sprawność (np 3-4 letni) to nie masz szans go naładować podczas krórkiej jazdy (zwłaszcza w zimie). Podjedź do jakiegoś elektryka i zmierz sprawność akumulatora, bo same volty nie powiedzą wszystkiego. Dlaczego dziwi cię możliwość zatarcia łożyska w alternatorze? Przecież to trochę inny silnik elektryczny (tylko że ten prąd produkuje, a nie pobiera) i jako taki posiada wirnik obracający się na łożyskach.