Zobacz pełną wersję : Gaz w Uno 1,4 i.e.S
Mateusz93r
13-07-2013, 21:17
Cześć mam takie pytanie ponieważ mój uniak jest na samej benzynie
czy mogę do niego zamontować gaz ma wozić mnie do szkoły jeszcze przez 3 lata co dziennie ponad 60 km?
Jest z przebiegiem 135476km?. Jest taka możliwość jest z roku 1995r koszt instalacji to 1800zł pytałem się.
Witam . warto założyć gaz ale - po pierwsze stracisz trochę miejsca w bagażniku po drugie dużą cenę powiedział Ci gazownik , ja zapłaciłem w tipo 1,4 ie 1400 a to ten sam silnik . teraz pali Ci pewnie około 6l benzyny a gazu będzie 8l tak że warto
Mateusz93r
14-07-2013, 00:06
Hmm miejsce w bagażniku zapytam o butle na koło a zapasu nie mam zamiaru wozić;p więc mówisz że warto to podjadę i się umówię. Dzięki
Witam,
gaz opłaca się zakładać w każdym aucie które chcemy posiadać przez 2-3 lata i których chcemy robić rocznie co najmniej 10000km. Przyjmując że będziesz przejeżdżał Uniakiem 60km przez 330 dni w roku co daje nam przebieg roczny około 19800km gaz jak najbardziej opłaca się zakładać. Teraz tylko pytanie jakiej generacji chcesz mieć instalację. Pewnie w aucie posiadasz metalowe kolektory dolotowe więc możesz zamontować instalację gazową II generacji z tz. silniczkiem krokowym lub instalację sekwencyjną ( IV generacji). Cena instalacji gazowej II generacji w Warszawie to koszt ok 1500-1600zł a instalacji Sekwencyjnej to 2100zł w górę. Ja na twoim miejscu zamontowałbym tylko i wyłącznie instalację sekwencyjną ponieważ jest z nią mniej problemów, nie musisz tak często wymieniać świec zapłonowych ( max. co 15kkm w przypadku inst. II gen.) nie ma problemów z jej regulacja ( sekwencję możesz sam wyregulować kupując odpowiedni kabelek do centralki gazu oraz ściągając z internetu program do jej kalibracji a w przypadku instalacji II gen. do prawidłowego wyregulowania potrzebny jest analizator spalin), rzadziej siadają reduktory, mniejsze jest spalanie gazu .itp. Jeżeli faktycznie chcesz tym autem jeździć 3 lata to warto dopłacić te 600-700zł bo i tak w skali lat kwota ta się Tobie zwróci.
Mateusz93r
14-07-2013, 00:35
Dzięki u mnie sekwencja to właśnie 1800 gazownik mówił że może być 50 zł wahania + - więc jeszcze troszkę pomyślę i pojadę się umówić na to butle chce mieć w kole zapasowym by tego małego bagażnika nie szpecić taka butla będzie miała około 30 35 litrów.
Będę jeździł nim do szkoły przez 10 miesięcy ale na wakacje to nad morze by się chciało.
Jak już będę miał założony to napisze co i jak dzięki za wszystko,
Przed montażem poproś gazownika aby dał Tobie listę podzespołów jakie chce wrzucić Tobie do auta, szczególnie wtryski, reduktor i centralkę gazową. Jak będziesz miał już typ tych części to poszukaj w internecie opinii na ich temat. Pamiętaj że bezawaryjne działanie instalacji gazowej to w 50% dobór odpowiednich podzespołów samej instalacji a drugie 50% to poprawność jej założenia.
Damian-jg
14-07-2013, 11:00
A nie jest to przypadkiem silnik na monowtrysku?
markshall
14-07-2013, 11:16
Coś tu nie gra-to auto jest na gaźniku albo monowtrysku (w 95r. była zmiana wiec nie wiem) i tu sie nie da założyć instalacji sekwencyjnej(chyba że z jednym wtryskiem ale to bez sensu). Do tego auta pasuje instalacja 1/2 gen. zależnie czy gaźnik czy wtrysk i to jest koszt max 1500zł. Sam miałem uno 1.4 '97 i założyłem 2 gen. Landi Renzo i śmigało.
Damian-jg
14-07-2013, 11:58
II generacja za 1800 to dużo a IV niewykonalne za tą kwote
Mateusz93r
14-07-2013, 15:23
u mnie jest pod pokrywą filtra jest tak jak by przepustnica j jest na środku jej jest jeden wtrysk więc jaką instalację najlepiej?
jeśli to silnik 160A1.046 to 100% monowtrysk a w dodatku ma płaszcz wodny na kolektorze dolotowym i można narobić kupę bałaganu w silniku .W samochody do 1996r można wkładać gaz pierwszej generacji i ten silnik bardzo dobrze sobie radzi o ile jest poprawnie ustawiony gaz i luz zaworowy . pierwsza generacja to około 1300-1400 z butlą w koło tylko nie bierz stako zaopatrzysz się w piankę do kół w jakimś markecie i śmigasz najwyżej jak przebijesz koło to wulkanizator będzie Cie wyklinał :smile:
Mateusz93r
14-07-2013, 15:30
jest to raczej na monowtrysku poniewaz jest jeden wtrysk w gazniku taki z góry więc jaka instalacja?
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
jest to raczej na monowtrysku poniewaz jest jeden wtrysk w gazniku taki z góry więc jaka instalacja?
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Przepraszam ze pytam a co to takiego ten płaszcz wodny?
w kolektorze dolotowym jest płyn chłodzący . proponuję - zmień gazownika i załóż pierwszą generację . Pierwsza od drugiej różni się tym że nie ma silniczka krokowego i sterownika do niego tylko reguluje się śrubą przed mikserem i bieg jałowy w parowniku załóż Lovato miałem przez 10 lat przynajmniej nie ma się co popsuć
markshall
14-07-2013, 16:24
Ja bym założył 2 generacje do tego auta-koszt podobny do 1 gen. a będzíie lepiej się sprawować.
i miało co psuć często zapycha się silniczek krokowy i wtedy się zdymi koszt nieduży bo 45 zł ale jak padnie to ciężko wrócić na gazie do domu jak zamknięty będzie na pierwszej generacji miałem Tipo z takim silnikiem i bdb sobie radził . przełącznik gazu 3 pozycyjny ! - to dla Mateusz93r
Damian-jg
14-07-2013, 17:50
i miało co psuć często zapycha się silniczek krokowy i wtedy się zdymi
To ze tobie sie popsuł nie znaczy ze się ciągle psuje.
Załóż sobie II gen. Chodzi lepiej niż I i zmniejsza ryzyko wystrzału
Ja bym założył 2 generacje do tego auta-koszt podobny do 1 gen. a będzíie lepiej się sprawować.
Dokladnie
To ze tobie sie popsuł nie znaczy ze się ciągle psuje.
Załóż sobie II gen. Chodzi lepiej niż I i zmniejsza ryzyko wystrzału
Dokladnie
Kolego . miałem gaz pierwszej w takim silniku i nie miałem silniczka , ale paru moich znajomków musiało kupić nowe bo w gazie jest taki syf że masakra jak się zalepił to płukanie nie pomagało a mojemu koledze centralka padła przez silniczek . w pierwszej generacji to jedynie membrany w parowniku padają . Wystrzał będziesz miał wtedy gdy zawory będą miały zły luz zaworowy przy niedomkniętym zaworze dolotowym zapłon może być w kolektorze i wtedy bum a przy niedomkniętym wylotowym niespalona mieszanka zapali się w wydechu - z tego robią się wystrzały na benzynie też :smile:
markshall
14-07-2013, 19:14
Powiem tak : niech autor tematu sam zadecyduje jaką instalacje założyć a ja dodam tylko od siebie , że jeździłem 5 lat Uniaczem 1.4 ies z LPG II generacji i nigdy nie miałem problemów ani z silnikiem ani z instalacją.
i miało co psuć często zapycha się silniczek krokowy i wtedy się zdymi koszt nieduży bo 45 zł ale jak padnie to ciężko wrócić na gazie do domu jak zamknięty będzie na pierwszej generacji miałem Tipo z takim silnikiem i bdb sobie radził .
Każda nowa instalacja ma 2 lata gwarancji - koszt żaden w razie awarii, poza tym przez te 2 lata nie sądzę aby coś się stało jeżeli będzie instalacja na normalnych elementach składana..
Do tego auta tylko gaz I/II gen, jeżeli auto jest na wtrysku to jedyną legalną instalacją jest II gen bo I gen nie ma kontroli emisji spalin.
Mateusz93r
15-07-2013, 01:19
Dziękuje dam znać jak już będzie po wszystkim
Patrick345
18-07-2013, 00:00
Z tego co słyszałem to pierwszej generacji już nie montują, jeśli nawet założą to nie przejdzie przeglądu (normy spalin). Pakuj 2 gen. cena około 1300 - 1400zł, dobry gazownik i Uniak będzie hulał aż miło ;) Miałem takiego z gazociągiem więc znam temat.
Z tego co słyszałem to pierwszej generacji już nie montują, jeśli nawet założą to nie przejdzie przeglądu (normy spalin). Pakuj 2 gen. cena około 1300 - 1400zł, dobry gazownik i Uniak będzie hulał aż miło ;) Miałem takiego z gazociągiem więc znam temat.
pierwszą generację jeszcze zakłada się do samochodów bez sondy lambda i bez katalizatora oraz gaźnikowych chociaż już u nas tego mało i nikt nie kupuje staroci oprócz szrotów :smile: nie chodzi o normy emisji spalin bo od tego jest katalizator tylko o zabezpieczenie silnika i modułu wtryskowego przed uszkodzeniem i błędami . . W samochodach do 1996 można stosować gaz pierwszej generacji - warunek sonda lambda nie może być zaraz za kolektorem wylotowym i w nim fiat tipo miał pod podłogą przed katalizatorem jakiś metr od kolektora a miałem na wtrysku 1,4 CAT. DGT i dobrze się sprawował na gazie pierwszej generacji - wszystko zależy od fachowca który to robi - względnie od kasy :smile:
Fakt jest taki, że montaż I gen. do aut posiadających elektroniczną kontrolę emisji spalin jest nielegalne i za to auto teoretycznie przeglądu przejść nie powinno. Różnica w cenie znikoma - nie rozumiem w w ogóle rozmowy.. I gen to się to tarpana i fiata 125 montowało :P
I gen to się to tarpana i fiata 125 montowało - i ople na tym jeździły i fiaty i vw kwestia -zasobności portwela
kwestia -zasobności portwela
Bez obrazy ale raczej ludzkiej głupoty.. Po co skoro cena instalcji 150zł różnicy? Skoro te 150zł zwróci się w miesiąc..? Myślę, że to ot..
markshall
20-07-2013, 00:54
Moim zdaniem też nie powinno się montować I gen. do aut z elektroniczną kontrolą emisji spalin... Ale może to wynikać z tego że "fachowcy" nie umieli założyć dobrze II gen. więc montowali I gen. i auto jakoś jeździło ;) Tylko że taka instalacja psuje katalizator (jeśli auto jest w miarę nowe oczywiście ;)
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.