PDA

Zobacz pełną wersję : Problem z turbo



WALUS_87
13-07-2013, 13:56
Witam wszystkich.
Prosze o pomoc. Pewien czas temu stilo zaczelo dymic i puszczac olej, okazalo sie ze padlo turbo.
po naprawie ( uszczelnienie) auto nie odzyskalo dawnego kopa, tzn. wczesniej turbo lapało od 1750 obrotow a teraz od 2500 i tylko na 2 i 3 biegu to czuc. Fachowcy twierdza ze wszystko ok i tak powinno byc a dla mnie wydaje sie ze cos jest nie tak.
Czy ktos moze ma model 1.9 MJ 140 KM i powie od jakiego momentu czuc kopa?

jarzon
13-07-2013, 14:08
U mnie auto przyspiesza płynnie od 1750 obrotów i tak powinno być.
Jeśli masz skok mocy przy większych obrotach to znaczy, że coś jest nie tak. Może być turbo, może przepływomierz, może egr. Najlepiej podpiąć pod kompa i zrobić logi pracy turbiny.

WALUS_87
13-07-2013, 14:17
No własnie w czwartek bylem w serwisie z czym innym i chcialem zeby sprawdzili brak mocy, uszczelnili wtryskiwacz i stwierdzili ze juz jest ok. Wsiadlem w auto i to samo od 2500 obrotow. podlaczyli pod kompa i mi pokazuje ze komputer chce cisnienie chyba 1bar a dostaje nieco wiecej i ze w stilo turbo łapie od takich obrotwo co dla mnie bylo nie zrozumialem bo jezdzilem 1.5 roku z turbo od 1750. Ci od turbo powiedzieli ze mam kolektor ssacy zawalony olejem natomiast nastepni twierdza ze to nie ma zwiazku i tak do zajeba...

qronax
13-07-2013, 14:50
Kolego na poczatek zmien mechanika skoro twierdzi ze wszystko ok
Kup sobie kabelek i zrob wlasne testy parametry silnika. Bedziesz sam wiedzial co sprawia problem

WALUS_87
13-07-2013, 16:57
Ma ktos dobrego mechanika w Łodzi w takim razie ? bo juz ich troche przerobilem i same paproki

bzykol
15-07-2013, 13:21
Z kolektorem może być racja. Miałem to samo i ja w 115 i szwagier w 140. Ale wcześniej do sprawdzenia egr, przepływomierz, czujnik ciśnienia doładowania i overboost.

coverek
24-07-2013, 08:34
Ja miałem zapchany katalizator i padnięty EGR. ;]

Jedz tutaj, na bank Ci wyprostują wszystko. Wczoraj od nich wróciłem z nowo narodzoną mocą. :D

TMiN Serwis
ul. Bruzdowa 29
Łódź

WALUS_87
25-07-2013, 00:29
jutro jade na reklamacje. Ostatnio bylem w Alan fiat na pokładowej sprawdzili wszystko i wyszlo ze regulacja pracy lopatek na tej gruszcze kolo turbo jest inaczej niz byc powinna zobacze co jutro powiedza ci od turbo

WALUS_87
25-07-2013, 13:49
okazalo sie ze pada przeplywomierz i egr. wyczyscili przeplywomierz i jest troche lepiej ale przy mocnym wcisnieciu gazu pojawia sie blad w kompie na przeplywomierzu. Na bruzdowej egr ci ciszczyli czy wymieniales? dowiadywalem sie o nowy ale kosztuje 590 zl :/

qronax
25-07-2013, 18:12
Zaslep egr. Od 2,5 roku tak mam i nie zauwazylem skutkow ubocznych

qqryk
25-07-2013, 18:23
Ja miałem zapchany katalizator ale na szczęście jakoś sam się oczyścił,turbina strasznie syczała a egr zaślepiony od prawie pół roku i jest spoko.

WALUS_87
30-07-2013, 02:55
Egr wyczyszczony moc nadal pojawia sie zbyt pozno :( przy zaslepionym egr.bylo lepiej ale pokazywal blad. Kur...Przed padnieciem turbo bylo wszystko ok teraz jest lipa i juz nie wiem co mozna jeszcze probowac? Kolektor ssacy?

marcin.b2508
30-07-2013, 07:54
a turbina wyregulowana odpowiednio pod auto. bo jak nie to albo bedzię ci za późno się moc pojawiać albo będzie za dużo ładować i silnik będzie wchodził w tryb awaryjny.

WALUS_87
30-07-2013, 15:48
Bylem 2 razy na reklamacji to idioci za kazdym razem wymyslaja co innego a to kolktor ssacy abto przeplywomierx i egr

bzykol
30-07-2013, 15:57
czujnik ciśnienia doładowania sobie przeczyść. To możesz zrobić sam. Po jego stanie mniej-więcej zorientujesz się jak wygląda kolektor. Turbo mogło rzucić olejem i zapaskudziło to i owo.

WALUS_87
30-07-2013, 16:19
gdzie on sie znajduje?

jaro190
30-07-2013, 21:09
na kolektorze dolotowym przy zaworze egr (przykręcany na 1 śrubę)

zbimos
06-08-2013, 22:24
no i wiadomo co było przyczyną?

WALUS_87
07-08-2013, 17:51
narazie nie mam czasu jezdzic po warsztatach po wyczyszczeniu egr łapie od 2 tys obrotow ale to nadal nie to.
jak bede mial czas to wyczyszcze jeszcze overboost zobaczymy

lemoniada
02-09-2013, 23:13
Witam.Jestem ciekaw czy uporałeś się i co było przyczyną,mi niedawno też padła turbina urwał się wałek z wirnikiem po stronie wydechu i zero mocy.Kupiłem po regeneracji po założeniu podobne objawy do twojego przypadku,obecnie turbo zostało wysłane do firmy która ją regenerowała na poprawki na pewno uszczelnienie i regulacja.Dam znać jak wróci do mnie jestem dobrej myśli.

lemoniada
09-09-2013, 21:53
Witam,turbina do mnie wróciła i mogę się pochwalić że teraz śmiga jak nowa już od 1750 obrotów ciągnie w górę aż miło.Według gościa z tej firmy winę miało ponosić zapchany katalizator lub wtryski,nie ruszałem ani tego ani tego i wyszło na moje turbo nie było dobrze dopracowane.Od soboty zrobiłem prawie 1000 km i na razie jest ok.Ciekaw jestem jak tam kol.WALUS_87.Pozdrawiam.

irqus
17-10-2013, 18:40
Witam. Mam prośbe do posiadaczy silnika 1,9 JTD 115 moze ktoś sprawdzić w fes/mes jakie ma wskazania strategia overboost bo mi pokazuje cały czas 75% a jak przegazuje to spada do 40% mógłby ktoś to u sibei sprawdzić? będę wdzięczny