PDA

Zobacz pełną wersję : Cewka zapłonowa - pytania i konsultacja



SZOPENRAPU
11-07-2013, 10:04
Od paru dni silnik zaczął szarpać, a obroty falować (przerabiałem to w październiku 2012). Miałem drugie kable to sprawdziłem czy to ich wina, potem sprawdziłem świece, tylko lekko poczerniały od ostatniej wymiany, ale zauważyłem brak iskry na jednym cylindrze. Zamiana kabli jak i świec miejscami nie pomogła, więc problem pewnie leży u źródła - cewka.
I tutaj moje pytanie - czy to na pewno tylko cewka?
No i sam wygląd cewki, bo nie jestem pewny całego układu. Rozumiem, że zdjęcie poniżej to jest cała cewka? Nie ma żadnych palców, rozdzielaczy czy coś tylko ta piękność i prostota?
10029
Dzięki za pomoc z góry, wiem, że błachy wątek.

markshall
11-07-2013, 13:17
Cewka do wymiany. Żadnych palcy i rozdzielaczy tu nie ma. Tylko to co na zdjęciu ;)

TenTypMiś
21-07-2013, 12:41
Podłączę się pod wątek jeśli mogę. Wymieniłem ostatnio kable i świece, i po jakimś czasie zauważyłem pęknięcie cewki. Samochód się zbierał, nie było problemów, oprócz wilgotnych dni. Wczoraj wymieniłem cewkę i mam pytanie - czy trzeba po wymianie cewki coś robić? Nagle zaczął silnik drżeć, a z czasem jak chodzi na biegu jałowym falować obroty. Sprawdziłem czy cewka nieuszkodzona, ale idzie do wszystkich świec. Myślałem, że wypiąłem jakąś wtyczkę, ale sprawdziłem i nic.
Na czas wymiany cewki miałem wyjęty akumulator jeśli to ma jakieś znaczenie.

markshall
21-07-2013, 13:53
Po wymianie cewki nie musisz nic robić poza jej prawidłowym podłączeniem. Czy wyjmiesz akumulator to nie ma znaczenia. A falowanie obrotów raczej nie ma związku z cewką.

TenTypMiś
21-07-2013, 15:11
A mogłem coś źle podłączyć jeśli chodzi o cewkę? Kable wysokiego napięcia na pewno w te same miejsca wpiąłem, a i kostka dobrze wpięta. Dziwne by było, że nagle po wymianie cewki nagle popsuło się coś innego.

SZOPENRAPU
22-07-2013, 13:47
Upewnij się czy w dobrej kolejności podłączyłeś kable WN, na górze, najwyżej jest 1 (pierwszy z prawej cylinder) i przeciwnie do ruchu wskazówek zegara kolejno 2,3,4 (4 jest najdalej/najgłębiej).

TenTypMiś
23-07-2013, 00:18
Dobrze mam podłączone, specjalnie zdjęcie sobie zrobiłem, żeby się nie pomylić. W czym problem w takim razie?

luki183
23-07-2013, 00:45
Może po prostu cewka uszkodzona...

TenTypMiś
23-07-2013, 09:17
Iskra leci, po wyjęciu fajki czuć, że gar przestaje palić, wcześniej nie palił na pierwszy z prawej cylinder, a teraz jest ok.
Poprzednią cewkę miałem Boscha, teraz włożyłem nową Magneti Marelli, nie sądzę, żeby gniazda dla kabli WN różnią się miejscami.

markshall
23-07-2013, 10:27
Poprzednią cewkę miałem Boscha, teraz włożyłem nową Magneti Marelli, nie sądzę, żeby gniazda dla kabli WN różnią się miejscami.
Świece i tak działają parami więc pewne zamiany w kablach można robić. Ale układ wyjść cewki Bosch /MM nie różni się.

luki183
23-07-2013, 11:36
Dziwne. To może zmierz kompresję, może brak kompresji.

TenTypMiś
29-07-2013, 14:29
Cholera, w sobotę zacząłem odczuwać przerwania podczas jazdy, nie było ciągłego przyśpieszania. Kupiłem kable NGK, bo myślałem, że może uszkodziłem jakiś kabel podczas wymiany cewki, ale to samo.
Ale zauważyłem, że zaczęła mi chyba uszczelka przeciskać, wilgotno się zrobiło. Może to być przyczyną? Uszczelkę i tak trzeba zmienić.

SZOPENRAPU
01-08-2013, 14:10
Wymieniaj uszczelkę i daj znać czy coś się zmieniło.