PDA

Zobacz pełną wersję : Dziwne zachowanie wentylatora przy włączeniu klimatyzacji



tomasz_
07-07-2013, 23:47
Większość problemów na temat wentylatora przy włączonej klimie to "wentylator nie włącza się kiedy włączam klimę" - u mnie jest nieco inaczej, co najmniej dziwnie.

Otóż w mojej poprzedniej marei JTD jak i mondeo 2.0 tdci przy włączeniu klimy startował wentylator, chodził chwilkę i się wyłączał i tak jest chyba we wszystkich autach. W moim nowym nabytku natomiast kiedy włączę klimę, załącza się wentylator i dopóki klimy nie wyłącze to i wentylator się nie wyłączy.
Nie zwróciłbym na to uwagi gdybym nie miał strat na kablu ładującym akumulator. Napięcie przy alternatorze to ok 13.9 ja wolnych obrotach z włączonymi światłami, a przy aku to już 13.1, czasem .4 a czasem 12.9. Kiedy włącze klimę i załącza się wentylator to napięcie wynosi 11.8 i jadąc w mieście po prostu pada mi akumulator i rozruch jest już niemożliwy. Dodatkowo, czy wentylator aż tak mocy potrzebuje, że napięcie spada o ponad 1V?

Auto przed FL, wentylator jest jeden aczkolwiek jego zachowanie mnie dziwi. Chyba, że u Was jest tak samo?

Czy ktoś mógłby mi powiedzieć ile V wpiernicza im wentylator + klima?

Może filmik nieco objaśni sytuację. Temperatura jaka jest widać, wentylator przy klimie schłodził silnik do poniżej połowy.

http://www.youtube.com/edit?video_id=BFbDsB9Ss0E&ns=1

proszę o pomoc..

markshall
08-07-2013, 00:06
Po pierwsze film nie działa.
Przed liftem wentylatorem steruje chyba czujnik temp. w chłodnicy, dodatkowo jest "four stage pressure switch" (nie wiem jak to po polsku sensownie nazwać) i on załącza również wentylator. A jak załączysz klimę na zimnym silniku wentylator też się kręci? Poza tym powinien być chyba dwubiegowy i najpierw załącza się na ten wolniejszy. Co do spadków napięcia, faktycznie są za duże ale ja bym obstawiał że jest to wina kiepskich połączeń / uszkodzonego przewodu między alternatorem a aku.

tomasz_
08-07-2013, 00:13
link do filmu - Dziwne zachowanie wentylatora klimatyzacji w Fiat Marea 1.8 przed FL. - YouTube (http://youtu.be/BFbDsB9Ss0E)

dowiedziałem się już że wentylator przy 25 stopniach C będzie chodził non stop przy sprawnej klimatyzacji. Co do zimnego silnika muszę jeszcze sprawdzić..

"four stage pressure switch" - cztero fazowy przełącznik ciśnieniowy?:D

markshall
08-07-2013, 00:29
"four stage pressure switch" - cztero fazowy przełącznik ciśnieniowy?
Słyszałem kiedyś jakąś krótszą i sensowniejszą nazwę tego ale za nic nie mogę sobie przypomnieć.
Trochę marne to napięcie, ale jeśli na alternatorze jest ponad 13 V to winne raczej jest połączenie między nim a aku.


Czy ktoś mógłby mi powiedzieć ile V wpiernicza im wentylator + klima?
Raczej ile amperów ;p Wentylator ma bezpiecznik 40 A więc całkiem sporo, ale jaki to wywoła spadek napięcia zależy przede wszystkim od stanu Twojego akumulatora, grubości kabli i jakości połączeń.

tomasz_
08-07-2013, 00:38
teoretycznie 10A powinien brać, ale nie mam chyba amperomierza w tym woltomierzu, nawet z nazwy się zgadza, że nie ma takiej opcji :D

Sprawdzę więc mase na budę i silnik, w tygodniu zmienię kabel ładujący i klemy. Zobaczymy co będzie.. Na alternatorze jest 13.9 z włączonymi/wyłączonymi światłami a na aku 12.4/12.9 więc 0.5 V spadek dla włączonych świateł na aku.. musi być coś z masą nie tak. Przeczyszczę papierem ściernym.

marcin.b2508
08-07-2013, 00:44
Słyszałem kiedyś jakąś krótszą i sensowniejszą nazwę tego ale za nic nie mogę sobie przypomnieć.
Presostat.

tomasz_
08-07-2013, 00:55
i to miałoby sens :D

markshall
08-07-2013, 14:47
teoretycznie 10A powinien brać, ale nie mam chyba amperomierza w tym woltomierzu, nawet z nazwy się zgadza, że nie ma takiej opcji
Masz amperomierz ale do 10A więc może być za mało. Swoją drogą to co masz to jest multimetr a nie woltomierz ;p