PDA

Zobacz pełną wersję : wykaz komputera? co robić?



CichyJerry
06-07-2013, 23:55
Witam! Byłem na komputerze i wykazało 4 błędy:

1. 1 cylinder nie chodzi - kable byly wymieniane, cewka podmienniana, świece mają 10 000 tys tylko przejechane
2. sonda lambda napiecie 0.39
3. sonda lambda napiecie 0.00
4. czujnik ciśnienia powietrza w ukladzie dolotowym

i teraz co robić, czujnik zamówiony, wiec bedzie i teraz pytanie czy te błędy są ze sobą związane?, czy lambdy są uszkodzone, pół roku temu wymienniane obie, i co z tym cylindrem, czy te błędy znikną po wymianie samego czujnika czy nie? czy szukać jeszcze dalej? pomóżcie

boch
07-07-2013, 10:33
pozostaje jeszcze uszkodzony wtryskiwacz na I cylindrze. który Ty masz rocznik tej Bravy?

byrrt
07-07-2013, 12:32
pozostaje jeszcze uszkodzony wtryskiwacz na I cylindrze
Krakać nie chcę ale również może być brak kompresji na tym cylindrze. Wypadałoby to sprawdzić..

CichyJerry
07-07-2013, 20:34
rocznik to 2000, sprawdzałem ale nie ciśnienie, tylko przewody zdejmowałem po koleji i praca silnika się zmienia

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

a jak sprawdzić kompresje domowymi sposobami?

boch
07-07-2013, 20:42
jeśli praca silnika się zmienia to znaczy że dany cylinder pracuje. kompresji domowymi sposobami nie sprawdzisz. do tego potrzebny jest manometr i druga osoba w aucie.

CichyJerry
07-07-2013, 21:27
to czemu wykazało że nie chodzi?

boch
07-07-2013, 21:38
ale co wykazało? bo tak trochę enigmatycznie napisałeś "1 cylinder nie chodzi". coś więcej?

CichyJerry
07-07-2013, 22:03
tylko to mi mechanik powiedział

dejv667
08-07-2013, 00:14
Powiedzmy to tak. Tłok na pewno porusza się góra-dół. O ile zawory nie są pogięte itp to kompresja musi tam być i zapewne jest.

Po drugie - nie ma żadnego czujnika który by sprawdzał takie rzeczy. Co zatem nie chodzi?
Zresztą, gdy silnik pracuje bez jednego cylindra to słychać to bardzo wyraźnie. W tym wypadku "bez cylindra" najczęściej oznacza bez iskry. Jeśli za każdym razem (przy każdym cylindrze) po zdjęciu kabla WN widać różnice w pracy stosunku do stanu gdy wszystkie kable są na swoim miejscu to iskra dociera wszędzie.
Druga sprawa to uszkodzony wtryskiwacz ale i wtedy raczej będzie słychać że silnik przerywa, trzęsie się i pracuje nierówno szczególnie podczas przyspieszania.
Dobrze by było gdybyś mógł nam tu wkleić oryginalne komunikaty błędów.

byrrt
08-07-2013, 12:18
O ile zawory nie są pogięte itp to kompresja musi tam być i zapewne jest.
Skąd to "zapewne" ? Gniazda mogą być powypalane i w końcu doszło do tego że kompresji potrzebnej do zapłonu w cylindrze brak.. Zdarzały się takie sytuacje na forum.

Po drugie - nie ma żadnego czujnika który by sprawdzał takie rzeczy.
Manometr do badania kompresji i wszysto byłoby jasne.. Taki test kosztuje pewnie z 30zeta. Wykręcasz świece, kręcisz i sprawdzasz - żadnej filozofii.. Wtrysk też możesz wyciągnąć i zobaczyć czy rozpyla..

CichyJerry
08-07-2013, 14:43
jak sie rozgrzeje to brakuje mu także mocy,..

mamut-tme
13-07-2013, 14:56
Ja też miałem taki błąd, wymienione świece i kable na dzień dobry (auto ma mały przebieg, ale lata swoje), cewka podmieniona. Potem sprawdzona kompresja, wszystko ok. Na drugi dzień mechanik zwalił kolektor i okazało się, że wtryskiwacz zapieczony.