PDA

Zobacz pełną wersję : silnik szarpie po podlaczeniu alternatora



lukas bravo
06-07-2013, 22:02
Witam
Mam dziwny problem z moim fiacikiem bravo 1.6 1996r mianowicie samochod dziwnie i nie rowno pracowal ogolnie nie nadawal się do jazdy. Przy okazji okazało się ze do wymiany jest alternator. I tu zaczal się problem z którym borykam się do dzisiaj. Po podlaczeniu alternatora wlacza się kontrolka wtrysku, samochod szarpie i jazda jest nie możliwa, poza tym jest strasznie slaby i nie ma mocy . Po odlaczeniu alternatora samochod chodzi idealnie sinik równo pracuje a kontrolka gasnie. Może ktoś ma pomysl gdzie lezy przyczyna bo alternator jest w 100% sprawny tak mi mowil fachowiec który go sprawdzal a ladowanie wynosi 14,3V. Proszę o jakąś radę może ktoś wie co to może być.

boch
07-07-2013, 11:59
podmienić na inny. może coś z regulatorem nie halo, albo masz jakiś problem z wiązką lub z samym sterownikiem.

hak64
07-07-2013, 12:53
Jak wyżej. Najprawdopodobniej regulator napięcia, wiązka elektryczna, lub sterownik. Ja obstawiam wiązkę elektryczną (słaba masa, przebicia), to może powodować zaniki napięcia i komputer wariuje.

lukas bravo
07-07-2013, 21:16
A jak sprawdzić czy jest to regulator napięcia skoro niby ladowanie jest dobre- nie jestem elektrykiem i nie bardzo się w tym orientuje. Rozumiem ze mowa jest o sterowniku komputera? Sterownik był podmieniany i było to samo. Kable były sprawdzane i niby wszystko jest ok, chyba ze ktoś ma jakiś sposób jak dokładniej to sprawdzić- jestm laikiem jeśli chodzi o elektrykę i z góry przepraszam za takie pytania :-)

hak64
07-07-2013, 22:44
Praca alternatora, czyli ładowanie, to jedno, a drugie to regulacja napięcia. Sterowniki silnika nie tolerują wahań napięcia i od tego jest regulator. Powinieneś sprawdzić, jakie wartości napięcia podawane są na sterowniki.

byrrt
08-07-2013, 00:56
Dziwna sprawa, na moje trzeba dokładnie sprawdzić (może nawet oscyloskopem) co się dzieje na zasilaniu.. Dobry elektryk ogarnie sprawę..