PDA

Zobacz pełną wersję : BBM - Bravo 1.6 przy odpalaniu coś go dusi [FILM] oraz kontrolka oleju



hajdass
04-07-2013, 14:59
Wydaję mi się że wszystko widać/słychać na filmie.

Rezerwą proszę się nie sugerować realnie paliwa jest więcej tyle że auto zaparkowane na spadzie.

Od jakiegoś czasu dławi go coś po odpaleniu. Niestety pod komputer nie mam się jak podpiąć gdyż żaden FES (oraz następcy) nie chcą się połączyć.
Czasem jest jeszcze gorzej niż na filmie i obroty jeszcze bardziej falują. Czasem też przy ruszaniu z samego sprzęgła zachowuje się jakby miał zdecydowanie za mało mocy (ten efekt gdy silnik jest już dobrze rozgrzany tj. do połowy skali)

Jakiś czas temu odpiąłem na noc aku następnie odpaliłem do włączenia chłodnicy i pojeździłem na benzynie trochę aby zaadaptowały się mapy.



Co do kontrolki oleju to kiedyś na jakiś czas problem się unormował a teraz powrócił. Zauważyłem że mruga gdy szybciej wejdę w zakręt tj około 60-70 przy 4 tys. obr (w sensie jak wieczorami jest pusto na ulicach) oraz standardowo na wolnych obrotach. Gdy tylko obroty na postoju skoczą przestaje się świecić. Czujnik w zimie był wymieniany po czym obaj ustał. Czasem jedynie gdy był baardzo porządnie zagrzany potrafiło się palić na postoju.


Auto odpalone dziś o 8 rano gdzie temperatura wynosiła około 20 stopni. Objaw ten występuje niezależnie od pogody (piszę to aby wyeliminować przebicie na kablach).


Kable do świec nowe, cewka nowa. Dodatkowo w ziemie wymieniony czujnik położenia wałka rozrządu raz wspomniany ciśnienia oleju.

Czego szukać czym się interesować co odkręcać?


http://youtu.be/Y0ES7UpIj5k

markshall
04-07-2013, 16:36
Sprawdź ustawienia filmu na YT - u mnie wyświetla że film jest prywatny i poodtwarzane ;/

byrrt
05-07-2013, 00:13
u mnie wyświetla że film jest prywatny i poodtwarzane ;/
Fakt nie obejrzymy tego bez interwencji autora ;) Może zwyczajnie krokowiec się skończył?

hajdass
05-07-2013, 10:48
Film powinien już działać.

byrrt
05-07-2013, 11:23
Ja tu nie widzę żadnego falowania.. To że trzyma początkowo 1000 obr a potem wskakuje te 1100.. hmm trudno coś tam sobie tak reguluje..
Kontrolka oleju - wymień czujnik ciśnienia oleju - miejmy nadzieje, że to to.
Dobrze byłoby sprawdzić czujnik temp silnika, przepływkę, krokowiec, dolot.. Czyli taki standard w takich sytuacjach ;)

hajdass
05-07-2013, 11:27
Tak jak pisałem czujnik ciśnienia oleju na jesień/zimę zmieniony więc niestety chyba nie on.

I nie chodzi o to że nie wyskakuje tylko że faluje strasznie i problem przy ruszaniu że sprzęgła bez gazu

byrrt
05-07-2013, 11:29
że faluje strasznie
gdzie? na obrotomierzu tego nie widać :/

hajdass
05-07-2013, 11:33
gdzie? na obrotomierzu tego nie widać :/

Tak jak pisałem na filmie jest to mało widoczne bo obroty skoczą, spadną a następnie już lecą na 1100 ale czasem wskazówka o wiele bardziej lubi wariować

luki183
05-07-2013, 11:59
Co do kontrolki to skoro wymieniłeś czujnik to przypuszczam że to pompa oleju w najlepszym wypadku.

hajdass
05-07-2013, 13:36
Co do kontrolki to skoro wymieniłeś czujnik to przypuszczam że to pompa oleju w najlepszym wypadku.

Tylko dlaczego ten objaw ujawnia się również w zakrętach lub na rondach gdy pojadę szybciej ( mam na myśli gdy depnę na granicy przyczepności)

mati16v
05-07-2013, 16:50
Moze głupio zabrzmi ale stan oleju sprawdzałeś? Może smok zawalony i nie zasysa

hajdass
05-07-2013, 16:58
Smok sprawdzę na jesień gdy będę wymieniał olej. Stan oleju jest w normie

oszpiotrek
08-07-2013, 19:15
Z olejem miałem coś podobnego:

http://youtu.be/HkXeNhPAcR8

Okazało się, że filtr oleju był już "zapaprany" i stawiał za duży opór, przez co ciśnienie było delikatnie za niskie i kontrolka mrugała. Po wymianie filtru (i oleju) wszystko wróciło do normy. Czujnik był sprawny, tak samo jak pompa.

byrrt
09-07-2013, 10:29
Filtr oleju to jedno a dwa, że olej może miałeś już taką wodę..

hajdass
10-07-2013, 10:33
Jako że zaczynam się w końcu brać za robotę z fiatem gdyż czas na to pozwoli na dniach.
Mam następujące pytania:
-czy przepływkę wystarczy odkręcić i po prostu wymienić czy trzeba jeszcze coś kombinować?
-co do dolotu, co konkretnie sprawdzić? Rozebrać całość czy coś konkretnego?
-jak sprawdzić krokowiec?

boch
10-07-2013, 11:04
jaką przepływkę?

hajdass
10-07-2013, 11:32
Dobrze byłoby sprawdzić czujnik temp silnika, przepływkę, krokowiec, dolot.. Czyli taki standard w takich sytuacjach

Ten o którym pisał byrrt

byrrt
10-07-2013, 11:44
Ok, nie przepływkę tylko map sensor w tym wypadku i czujnik temp. zasysanego powietrza (to jest zdaje się jeden czujnik)

hajdass
10-07-2013, 11:50
Gdzie tego szukać?

Jak mógł bym prosić o zaznaczenie na foto w paincie nawet

hajdass
11-07-2013, 01:45
Podbiję. Pomoże ktoś z umiejscowieniem owych elementów?

boch
11-07-2013, 09:07
najlepiej niech się wypowie posiadacz 1.6 16V po lifcie.

hajdass
11-07-2013, 11:41
Ja nie pisze o konkretach lecz ogólnikowo abym wiedział w którym rejonie szukać

boch
11-07-2013, 15:46
zajrzyj pod tą platikową puszkę na tylnej grodzi. zrób też zdjęcia z bliska kolektora ssącego i wszystkich czujników do niego podpiętych/wkręconych i wrzuć je na forum.

byrrt
12-07-2013, 09:26
Ogólnikowo to map będzie gdzieś na dolocie - mierzy podciśnienie i najprawdopodobniej temp zasysanego powietrza tak aby obliczyć z tego jego masę..

mati16v
16-07-2013, 00:40
Czujnik jest przykręcony tutaj10086

hajdass
18-07-2013, 12:37
No a więc jak widać czasu jednak brakło.. Ale do rzeczy. Zrobiłem 100 km na benzynie. Styl jazdy dynamiczny/eko po mieście. Spalanie jakie wyszło zszokowało mnie. 12,4 litra benzyny 95. Dodatkowo mam wrażenie że mam dziurę w okolicy środkowego tłumika (lekko popierduje). Mocy wg mnie ma za mało ponieważ nawet ruszając ze sprzęgła trzeba go dość długo przytrzymywać na półsprzęgle a mam porównanie do toyoty aygo 1.1 o ile dobrze pamiętam 70 kucy i tam niemal można strzelać ze sprzęgła bez gazu.

Co do oleju okazało się że przez 7 tys zjadło go około 1 litra. Przy wymianie w sierpniu wyczyszczę smoka czy jak to się zwie. Oleju w płynie chłodnicy nie wykryłem.


Teraz pytanie od czego zacząć robotę i szukanie usterki. Wrzucam wspomniane zdjęcia. Ewentualnie jeszcze jakieś mogę zrobić jeśli trzeba.


10132
10131
10130

boch
18-07-2013, 13:16
na Twoim miejscu poszukiwania usterki rozpocząłbym od diagnostyki komputerowej. później wydech. jeśli te dwie rzeczy ogarniesz a poprawy nie będzie, to pozostają do sprawdzenia nieszczelności w dolocie, komprecha i wtryskiwacze.
spalanie 12L/100 km przy krótkich odcinkach wydaje mi się realne. niestety, te silniki do oszczędnych nie należą. ale i tak jest lepiej niż w Alfie 147 1.6 6V TS 120KM gdzie silnik na krótkich odcinkach potrafi skonsumować do 15L benzyny. wystarczy poczytać autocentrum.

hajdass
18-07-2013, 13:21
Owszem miasto ale na 100 km odpaliłem go może 6 razy. więc wychodzi że odcinki po około 10 km dodatkowo przy takich temperaturach niemal zawsze jest od razu ciepły.

Kable niemal nowe a świece są ok. Cewka nowa (na jesień nowa kupiona)

hajdass
20-07-2013, 20:04
No więc tak. Tłumik środkowy jest dziurawy. Całkowicie do wymiany czego zapewne dokonam niedługo. Pytanie jak duży może mieć to wpływ na spalanie i dławienie?

boch
20-07-2013, 20:34
wydaje mi się, że poszukiwania zaczynasz od dupystrony ;)

hajdass
20-07-2013, 21:28
Sprawdziłem tłumik w 5 minut dosłownie z ciekawości. Na razie zbyt mało czasu aby cokolwiek robić. O tłumiku napisałem gdyż po prostu spojrzałem głębiej pod auto. Wygląda jakby niedługo miał odpaść. Diagnostykę załatwiłem na środę

hajdass
27-07-2013, 18:44
No i wyszło. Nieszczelny dolot przy kokektorze, tam do wymiany uszczelka. Dodatkowo tłucze się rozrząd więc też wymiana. No i pęknięty tłumik

byrrt
28-07-2013, 01:36
Pal licho ten kolektor ale rozrządem to się lepiej zajmij ;-)

hajdass
28-07-2013, 07:48
W poniedziałek mam mieć wycenę. Auto tymczasowo co prawda mam ale tylko aby dojechać do pracy oraz załatwić najpilniejsze sprawy

TakiTam
30-07-2013, 02:30
Ja też mam problem ze spalaniem w takim samym silniku. Włosy se już wyrywam(ostatnie hehe) bo już tam prawie wszystko wymieniłem,a dalej nie ma poprawy. W dodatku jak jadę na szrot to nie ma tych silników po lifcie.

A koledzy piszacy wcześniej maja rację, nie ma w tych silnikach przepływki,ale jest za to map-sensor. Widać go w poście #26 tuż pod literka"F" z czterema kabelkami. Możesz go mieć zabrudzonego,ale pewnie i wyczyszczenie go nie pomoże ci w zmniejszeniu spalania. heheh mój tyle samo łyka.

W razie pytań pisz, lub przejrzyj moje posty wcześniejsze- tam dużo osób mi pomogło.

hajdass
09-08-2013, 13:16
U mnie uszczelniony dolot bo ktoś go kiedyś silikonem zalał żeby taniej było i przez to się dławił.

Ostatecznie jest wymieniony tłumik bo przy przepalaniu po zmianie rozrządu odpadł na postoju przy przekazywaniu i uszczelniony dolot. Rozrząd był w stanie fatalnym jak się okazało.

Ogólnie 1000 PLN nie mój

Teraz zobaczymy jakie będzie spalanie