PDA

Zobacz pełną wersję : Brava 1.9 TD 100KM, płyn się gotuje, wiatraki stoją, chłodnica zimna



jarek526
02-07-2013, 20:37
Witam

Proszę o pomoc, bo trochę zgłupiałem :).
Dzisiaj płyn chłodzący mi się zagotował. Pierwsze podejrzenie padło na włącznik wentylatorów, po zmostkowaniu na krótko kręcą się. Wymieniłem ten włącznik, przejechałem z 5 km w celu sprawdzenia i temperatura podeszła prawie pod czerwone pole, wentylatory stoją, ta rura która idzie od góry chłodnicy do termostatu jest gorąca, a chłodnica prawie zimna, na dole to można powiedzieć temperatura pokojowa. o co chodzi?

hak64
02-07-2013, 20:57
Sprawdź pompę wody! Kolejna rzecz termostat - uszkodzony, może nie puszczać pełnego obiegu do chłodnicy. Czujnik temperatury w chłodnicy daje impuls do włączenia wentylatora, może czujnik padł (ale jeśli węże są gorące, a chłodnica zimna, to nie ma obiegu) -tak więc pompa.

jarek526
02-07-2013, 22:02
Czujnik temperatury wymieniony na nowy. Tylko jak chłodnica u góry ma ze 45 stopni, to i tak nie załączy. Też mam podejrzenia do pompy. Jak sprawdzić czy pompa, czy termostat?

byrrt
02-07-2013, 22:45
Jak sprawdzić czy pompa, czy termostat?
Ogrzewanie w środku jest? Dotnij węże od wewnętrznego obiegu i od zewnętrznego..

jarek526
03-07-2013, 07:25
Dzisiaj z samego rana rozgrzałem go (wskaźnik temperatury był ponad połową skali) i jest tak: ogrzewania zero, patrząc na auto od przodu prawa rura wchodząca do chłodnicy jest ciepła, a lewa zimna. Chłodnica "lód".

byrrt
03-07-2013, 09:28
Nie wiem jak jest w TD rozwiązane orurowanie. Sam musisz przeanalizować gdzie jest wejście termostatu gdzie wyjście, co się grzeje co nie.. ew. niech się wypowie ktoś kto zna ten silnik. W 1.8 bym Ci oczywiście wszystko opisał :P

pit14
04-07-2013, 00:10
tak jak Ci napisał byrrt jak nie masz ogrzewania to będzie wina pompy i to w 99% masz mały obieg gdzie termostat jest zamknięty pompa wtedy podaje do kabiny na ogrzewanie a po rozgrzaniu silnika termostat otwiera się i masz pełny obieg sprawdź po odpaleniu węże na ogrzewaniu przy otwartym na maxa wejście i powrót jeśli jeden się zagrzeje a drugi nie - 100% pompa

jarek526
05-07-2013, 13:39
Dzisiaj jadę do mechanika, to będę wiedział co i jak, bo padło też podejrzenie na uszczelkę pod głowicą. Ubywa trochę płynu i nie wiadomo czy jak płyn się zagotował, to się coś rozszczelniło czy UPG.
Na razie dzięki za sugestie.

jarek526
08-07-2013, 21:34
Poszła jednak uszczelka pod głowicą, teraz dylemat czy się opłaca robić, autko stare - rocznik 1997; przebieg prawie 230 tys. km. Jutro będę obdzwaniał mechaniorów, zobaczę ile krzyczą.

byrrt
09-07-2013, 10:31
teraz dylemat czy się opłaca robić
Jak potrzebujesz auta to się opłaca.. Nie sprzedasz go za normalne pieniądze w takim stanie, musiałbyś dołożyć więcej do nawet 2giej takiej w niewiadomym stanie..

jarek526
10-07-2013, 23:34
autko będzie robione, koszt 500 - 600 zł, więc tragedii nie ma :rolleyes:

byrrt
11-07-2013, 10:31
koszt 500 - 600 zł, więc tragedii nie ma
500-600 za wymianę upg? z planowaniem głowicy, nowymi śrubami itp itd? To dość tanio..

jarek526
11-07-2013, 22:19
No jest u mnie w okolicy taki mechanik, solidna firma. Nie zdziera, robi naprawdę solidnie (robiłem u niego zawieszenie) i terminowo. Może dlatego ma niezły ruch w interesie i trzeba swoje odczekać, aż weźmie autko na warsztat. :)