Zobacz pełną wersję : Układ chłodzenia punciak 1.1 dziwne wskazania :?
Stackburn
01-07-2013, 22:44
Witam. Problem dotyczy układu chłodzenia , a mianowicie. Przy jeździe "normalnej" 90-100km/h temperatura wody oscyluje blisko połowy skali (wentylator załącza równo na połowie skali). Przy jeździe 60-80km/h temperatura wskazuje minimalnie powyżej 1/4 skali (czyli chyba ok jeśli wentyl załącza w połowie). Jak pojadę dłużej 100 lub więcej km/h to zaczyna dziwnie "pachnieć" silnik - jakby się przegrzewał i skala tak jak pisałem wyżej. Miał ktoś może takie zjawisko? O co tu kaman skąd te wskazania i dziwny zapach. Silnik 1.1 @LPG. Przebieg 206 tyś wymiana rozrządu i pompy wody bliżej nieznana (właśnie zamawiam komplet) . Brak objawów uszczelki pod głwicą (nie dymi , nie bije ciśnienie do zbiorniczka wyrównawczego). Ma ktoś może jakieś sugestie??? Dzięx za pomoc.
Pierwsze do sprawdzenia upg, drugie pytanie kiedy pompa wody była wymieniana?
Jak pojadę dłużej 100 lub więcej km/h to zaczyna dziwnie "pachnieć" silnik - jakby się przegrzewał i skala tak jak pisałem wyżej
To znaczy, jakie wskazania? Połowa skali, czy mniej lub więcej. W treści podałeś dwie wartości i każesz nam się domyślać, o którą teraz chodzi. Moim zdaniem do sprawdzenia: poziom płynu chłodzącego, czujniki temperatury i termostat. Rozrząd i pompa wody w nowo zakupionej furce to konieczność. Sprawdź jeszcze, czy chłodnica nie jest czymś przesłonięta, bo trochę to dziwne, że przy mniejszej prędkości wskazania temperatury są mniejsze. W zasadzie to obciążenie pracą i obroty silnika, a nie prędkość, mają decydujący wpływ na temperaturę silnika, tak więc należało by w opisie wskazać te zależności. Inaczej nasza diagnoza będzie praypominać wróżenie z fusów.
Stackburn
05-07-2013, 21:51
hak64 wskazania przy wyższej prędkości to znaczy połowa skali (na połowie skali włącza się wentylator). Żeby było śmieszniej temperatura silnika jest zależna od prędkości jazdy (mniejsza prędkość niższa temperatura , większa prędkość wyższa temperatura - zaczyna się podnosić po przekroczeniu około 3000obr/min). Chłodnica nie jest niczym przesłonięta , gorąca jest cała - czyli nie przytkana i termostat puszcza , stan płynu prawidłowy. Brak białego dymu z wydechu i brak oznak ciśnienia z cylindrów w układzie chłodzenia. Jaśniej już chyba opisać się nie da :) W poniedziałek będę wymieniał rozrząd to zobaczę jak wyglądają łopatki na pompie wody o ile jeszcze tam sa:)
W zasadzie to obciążenie pracą i obroty silnika, a nie prędkość, mają decydujący wpływ na temperaturę silnika, no i sam sobie odpowiedziałeś potwierdzając, to co napisałem.
większa prędkość wyższa temperatura - zaczyna się podnosić po przekroczeniu około 3000obr/min) Tu właśnie piszesz o obrotach, a nie prędkości. Możesz jechać powyżej 100 km/h z górki (na luzie) a temperatura będzie spadać, bo sam pęd powietrza zadziała jak wentylator. Zwykle silniki przegrzewają się nie podczas szybkiej jazdy, a jazdy w korkach, w trudnym terenie, albo z dużym obciążeniem (holowanie kogoś, jazda z przyczepą). Sprawdź sobie pompę wody, bo innego pomysłu nie widzę, skoro wszystko inne powymieniałeś.
Stackburn
08-07-2013, 15:27
Przed chwilą wymieniłem rozrząd i pompę wody. Stara nie wygląda na mocno zużytą. Wieczorem pocisnę do pracy to wyjdzie szydło z worka. Mam nadzieję , że to coś da bo jak nie to już kończą mi się pomysły :(
Stackburn
11-07-2013, 20:19
Fenomenalne. Problem rozwiązany przez wymianę pompy wody. Temperatura silnika 1/4 skali czyli około 90 st/c niezależnie od prędkości obrotowej silnika (oczywiście oprócz stania w korku). Dziwne bo stara pompa miała identyczne łopatki na wirniku - zero zużycia w porównaniu z nową. Grunt , że wszystko w normie :)
middy1983
19-09-2013, 20:19
No to bajer! Jeszcze UPG mnie czeka. Temperatura max. 1/4 wskaźnika, biały dym z rury, olej na świecach. Fajnie...
Ma ktoś dobry motor do 1.1 SX ????? w ok. Warszawy ?
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.