PDA

Zobacz pełną wersję : Układ chłodzenia punciak 1.1 dziwne wskazania :?



Stackburn
01-07-2013, 22:44
Witam. Problem dotyczy układu chłodzenia , a mianowicie. Przy jeździe "normalnej" 90-100km/h temperatura wody oscyluje blisko połowy skali (wentylator załącza równo na połowie skali). Przy jeździe 60-80km/h temperatura wskazuje minimalnie powyżej 1/4 skali (czyli chyba ok jeśli wentyl załącza w połowie). Jak pojadę dłużej 100 lub więcej km/h to zaczyna dziwnie "pachnieć" silnik - jakby się przegrzewał i skala tak jak pisałem wyżej. Miał ktoś może takie zjawisko? O co tu kaman skąd te wskazania i dziwny zapach. Silnik 1.1 @LPG. Przebieg 206 tyś wymiana rozrządu i pompy wody bliżej nieznana (właśnie zamawiam komplet) . Brak objawów uszczelki pod głwicą (nie dymi , nie bije ciśnienie do zbiorniczka wyrównawczego). Ma ktoś może jakieś sugestie??? Dzięx za pomoc.

lukq
01-07-2013, 23:06
Pierwsze do sprawdzenia upg, drugie pytanie kiedy pompa wody była wymieniana?

hak64
02-07-2013, 09:58
Jak pojadę dłużej 100 lub więcej km/h to zaczyna dziwnie "pachnieć" silnik - jakby się przegrzewał i skala tak jak pisałem wyżej
To znaczy, jakie wskazania? Połowa skali, czy mniej lub więcej. W treści podałeś dwie wartości i każesz nam się domyślać, o którą teraz chodzi. Moim zdaniem do sprawdzenia: poziom płynu chłodzącego, czujniki temperatury i termostat. Rozrząd i pompa wody w nowo zakupionej furce to konieczność. Sprawdź jeszcze, czy chłodnica nie jest czymś przesłonięta, bo trochę to dziwne, że przy mniejszej prędkości wskazania temperatury są mniejsze. W zasadzie to obciążenie pracą i obroty silnika, a nie prędkość, mają decydujący wpływ na temperaturę silnika, tak więc należało by w opisie wskazać te zależności. Inaczej nasza diagnoza będzie praypominać wróżenie z fusów.

Stackburn
05-07-2013, 21:51
hak64 wskazania przy wyższej prędkości to znaczy połowa skali (na połowie skali włącza się wentylator). Żeby było śmieszniej temperatura silnika jest zależna od prędkości jazdy (mniejsza prędkość niższa temperatura , większa prędkość wyższa temperatura - zaczyna się podnosić po przekroczeniu około 3000obr/min). Chłodnica nie jest niczym przesłonięta , gorąca jest cała - czyli nie przytkana i termostat puszcza , stan płynu prawidłowy. Brak białego dymu z wydechu i brak oznak ciśnienia z cylindrów w układzie chłodzenia. Jaśniej już chyba opisać się nie da :) W poniedziałek będę wymieniał rozrząd to zobaczę jak wyglądają łopatki na pompie wody o ile jeszcze tam sa:)

hak64
06-07-2013, 07:51
W zasadzie to obciążenie pracą i obroty silnika, a nie prędkość, mają decydujący wpływ na temperaturę silnika, no i sam sobie odpowiedziałeś potwierdzając, to co napisałem.

większa prędkość wyższa temperatura - zaczyna się podnosić po przekroczeniu około 3000obr/min) Tu właśnie piszesz o obrotach, a nie prędkości. Możesz jechać powyżej 100 km/h z górki (na luzie) a temperatura będzie spadać, bo sam pęd powietrza zadziała jak wentylator. Zwykle silniki przegrzewają się nie podczas szybkiej jazdy, a jazdy w korkach, w trudnym terenie, albo z dużym obciążeniem (holowanie kogoś, jazda z przyczepą). Sprawdź sobie pompę wody, bo innego pomysłu nie widzę, skoro wszystko inne powymieniałeś.

Stackburn
08-07-2013, 15:27
Przed chwilą wymieniłem rozrząd i pompę wody. Stara nie wygląda na mocno zużytą. Wieczorem pocisnę do pracy to wyjdzie szydło z worka. Mam nadzieję , że to coś da bo jak nie to już kończą mi się pomysły :(

Stackburn
11-07-2013, 20:19
Fenomenalne. Problem rozwiązany przez wymianę pompy wody. Temperatura silnika 1/4 skali czyli około 90 st/c niezależnie od prędkości obrotowej silnika (oczywiście oprócz stania w korku). Dziwne bo stara pompa miała identyczne łopatki na wirniku - zero zużycia w porównaniu z nową. Grunt , że wszystko w normie :)

middy1983
19-09-2013, 20:19
No to bajer! Jeszcze UPG mnie czeka. Temperatura max. 1/4 wskaźnika, biały dym z rury, olej na świecach. Fajnie...
Ma ktoś dobry motor do 1.1 SX ????? w ok. Warszawy ?