PDA

Zobacz pełną wersję : Czyszczenien egr - dziwna substancja



qronax
29-06-2013, 22:16
Zabralem sie dzisiaj za sprawdzenie zaslepki na zaworze egr i zadziwila mnie substancja jaka znalazlem: polprzezroczysty zaschniety zel. Czy jest to oznaka jakiejs awarii? Skad sie tam znalazla taka substancja? I co to w ogole moze byc?

byrrt
30-06-2013, 00:42
Na tej fotce to w sumie nie wiele widać.. Przy egr nie może być w sumie zbyt czysto - to nie logiczne ;)

qronax
30-06-2013, 01:39
Jasne ze czysto nie bedzie, sadza mnie nie dziwi. Dziwna wydaje sie dla mnie polprzezroczysta substancja "ala silkon"

irqus
30-06-2013, 10:25
Może ktoś coś uszczelniał czy coś?

qronax
30-06-2013, 11:11
Sam zaslepialem egr 1,5 roku temu i wtedy oprocz sadzy nic innego nie bylo. Od tego czasu nic nie bylo przy zaworze robione

irqus
30-06-2013, 11:20
Ja u sibeie zaślepiałem zaraz za rurka tą owiniętą i wytargałem cały egr na zewnątrz ten biały proszek to może być utlenione aluminium nie wiem nie znam sie aż tak, ale też to miałem troszeczkę. Ja swój zawór wykapałem w benzynie oprócz cewki :) Ja mam włożone 3 zaślepki w każde miejsce oprócz wylotu koletkora wydechowego bo chciałęm tam z początku dać jedna i byłby święty spokój ale śruby nie puściły. Pod egr będzie cybant i wyciągniesz cały z tą rurką i rozkręcisz i zaślepisz i będzie egr czysty juz na wieki. :)

sebaoo2
30-06-2013, 15:59
Nie dostaje się czasem gdzieś płyn chłodniczy do spalin?

qronax
30-06-2013, 16:35
A jak moge to potwierdzic?
Troche mi mocniej kopci na czarno przy pierwszych 3 biegach i pomalu szukam przyczyny (dlatego sprawdzalem czy zaslepka od egr'a jest cala) ale przy chlodniczym to chyba kopci "kolorowo", tak?

sebaoo2
30-06-2013, 21:35
Sprawdź na początek poziom płynu, żeby to wykluczyć ;-)

irqus
01-07-2013, 07:56
MI też kpci ale to chyba wina przepływki bo widze że u mnie falują obroty jak jade na tempomacie. Przyjrzyj się obrotarce jak jedziesz około 2tys obr to powinieneś widzieć czy sie rusza przy stałej prędkości.

byrrt
01-07-2013, 08:02
Przy stałej prędkości to jak obrotomiesz faluje to sprzęgiełko inaczej to niemożliwe ;)

irqus
01-07-2013, 08:16
No ale się nie ślizga jak mu depne z małych obrotów toi idzie równo. Jeden znajomy miał podobnie i po wymianie przepływki jak ręką odjął.

byrrt
01-07-2013, 08:22
Jak sprzęgło jest sprawne to po odpuszczeniu pedału skrzynia spięta jest z silnikiem w 100%.. Nie może być zatem tak że auto jedzie idealnie z równą prędkością a prędkość obrotowa się zmienia.. Chyba że mówimy o wahaniu +/- 20rpm to może tego na prędkości nie zauważasz ;)

irqus
01-07-2013, 09:03
Troche zbaczamy od tematu ale powiem tak no wahanie jest rzędu max 4mm raczej na minus na skali obrotomierza, a prędość auta bez zmian, natomiast mam zrobione w tej chwili 155530. Ruszam spokojnie bez wariacji raz za czas i mechanik mi powiedział że się tyle tych aut narobił że nie może być mowy jak myślałem że kiedyś mi dwumas pada gośc się przejechał dokręcił poduchę skrzyni i gitara. Spalanie mam dobre trochę pokopci ale no cóż uroki diesla. :) Raz w miesiącu czyszcze przepływke i tych wahań nie ma :) dziur żadnych nie ma w obudowach a ni oleju też nie. Ale dodam że masę mierzoną mam okło 50 a docelową około 300 na luzie jak stoi a powinny być chyba jednakowe(lub odwrotnie już w tej chwili nie pamiętam)?

A wracając do tematu jakby koledze brał płyn to by faktycznie an kolor kopcił na biało bo jak olej to na niebiesko o ile sie nie mylę

qronax
03-07-2013, 22:40
co może powodować stałą wartość masy powietrza? całkowicie padnięty przepływomierz? czy brak połączenia z przepływomierzem (urwany kabel itp) może powodować odczyt stałej wartości przez ECU ?

byrrt
04-07-2013, 07:09
Raczej uszkodzona przepływka - jakby nie było połączenia byłby błąd..

jurek84
04-07-2013, 23:27
Tak myślę sobie, że chiński zamiennik mógłby taki numer robić - daje zakres, który jest dla ECU akceptowalny i nie ma błędu.

qronax
04-07-2013, 23:56
Ogolnie blad jest - brak go na desce. Licze ze to powod kopcenia ,)