jajestemzmiasta
27-06-2013, 22:54
Witam
W punkciaku mojej Pani brak by³o ogrzewania wiêc stwierdzi³em, ¿e to na pewno zapowietrzony uk³ad ch³odzenia.
Wczoraj wzi±³em siê za odpowietrzanie punta czyli odkrêci³em korek na wê¿u do nagrzewnicy i spuszczam powietrze, które leci, leci i leci .... i dalej leci i koñca nie widaæ wiêc odpu¶ci³em pomy¶la³em wiêc, ¿e kupiê wody destylowanej po pewnie trochê poziom p³ynu siê zmieni jak tyle powietrza spuszczê.
Spuszczaj±c powietrze przez zaworek na wê¿u nagrzewnicy para lecia³a zarówno z tego korka jak i z korka od zbiorniczka wyrównawczego hm ..
dzi¶ dola³em A¯ 2 LITRY wody destylowanej do uk³adu szczerze prze¿y³em ma³y szok. Zagl±daj±c do zbiorniczka by³y tam kropki ciemnej mazi pewnie oleju i lecia³ dymek, wygl±da na to ¿e punkciak je¼dzi³ bez p³ynu kilka tygodni co najmniej bo kupili¶my go miesi±c temu.
I teraz konkretne pytanie:
Auto nie dymi na bia³o, a zawsze czyta³em ¿e jak UPG leci to auto dymi wiêc jak to w koñcu jest?
Czy je¿d¿±c tyle bez p³ynu silnik móg³ mocno dostaæ po ty³ku ?
Wymieniaj±c UPG konieczne jest planowanie g³owicy?
Jaki¶ konkretny p³yn ch³odniczy musi byæ czy wystarczy najtañszy ? baniak 5 litrów jest ok?
Jakie¶ typowe rzeczy nale¿y zrobiæ przy zdejmowaniu g³owicy ? na pewno wymieniê oring, UPZ i rozrz±d.
Dodam, ¿e przy kupnie w ogóle nie patrzy³em na uk³ad ch³odzenia tym bardziej, ¿e mam faktury jak w styczniu by³ wymieniany p³yn przez poprzedniego w³a¶ciciela.
Jeszcze jedno punkciak nie ma wska¼nika temperatury p³ynu ch³odz±cego, ale czy jest tam chocia¿ jaka¶ dioda sygnalizuj±ca przegrzanie ??
W punkciaku mojej Pani brak by³o ogrzewania wiêc stwierdzi³em, ¿e to na pewno zapowietrzony uk³ad ch³odzenia.
Wczoraj wzi±³em siê za odpowietrzanie punta czyli odkrêci³em korek na wê¿u do nagrzewnicy i spuszczam powietrze, które leci, leci i leci .... i dalej leci i koñca nie widaæ wiêc odpu¶ci³em pomy¶la³em wiêc, ¿e kupiê wody destylowanej po pewnie trochê poziom p³ynu siê zmieni jak tyle powietrza spuszczê.
Spuszczaj±c powietrze przez zaworek na wê¿u nagrzewnicy para lecia³a zarówno z tego korka jak i z korka od zbiorniczka wyrównawczego hm ..
dzi¶ dola³em A¯ 2 LITRY wody destylowanej do uk³adu szczerze prze¿y³em ma³y szok. Zagl±daj±c do zbiorniczka by³y tam kropki ciemnej mazi pewnie oleju i lecia³ dymek, wygl±da na to ¿e punkciak je¼dzi³ bez p³ynu kilka tygodni co najmniej bo kupili¶my go miesi±c temu.
I teraz konkretne pytanie:
Auto nie dymi na bia³o, a zawsze czyta³em ¿e jak UPG leci to auto dymi wiêc jak to w koñcu jest?
Czy je¿d¿±c tyle bez p³ynu silnik móg³ mocno dostaæ po ty³ku ?
Wymieniaj±c UPG konieczne jest planowanie g³owicy?
Jaki¶ konkretny p³yn ch³odniczy musi byæ czy wystarczy najtañszy ? baniak 5 litrów jest ok?
Jakie¶ typowe rzeczy nale¿y zrobiæ przy zdejmowaniu g³owicy ? na pewno wymieniê oring, UPZ i rozrz±d.
Dodam, ¿e przy kupnie w ogóle nie patrzy³em na uk³ad ch³odzenia tym bardziej, ¿e mam faktury jak w styczniu by³ wymieniany p³yn przez poprzedniego w³a¶ciciela.
Jeszcze jedno punkciak nie ma wska¼nika temperatury p³ynu ch³odz±cego, ale czy jest tam chocia¿ jaka¶ dioda sygnalizuj±ca przegrzanie ??