PDA

Zobacz pełną wersję : Croma - prześwit



gregsen
25-06-2013, 15:59
Witam
Od pewnego czasu chciałbym zmienić autko. Spodobała mi sie Croma stąd moje pojawienie sie na forum. Chchiałbym w najbliższym czasie takie autko zakupic, jednak mieszkam przy polnej dróżce dlatego też szukając ile croma ma prześwitu nigdzie takiej informacji nie mogłem uzyskać. Wiem że wielu może powiedzieć bym lepiej kupił sobie terenówkę, ale mi potrzebne jest po prostu wysokie auto. Jedyny temat w google jaki znalazłem to to Fiat Croma - rodzinne auto po włosku • Testy • AutoCentrum.pl (http://www.autocentrum.pl/testy/fiat-croma-rodzinne-auto-po-wlosku/strona-2/)
Pytanie czy to prawda by kromka miała aż 18cm prześwitu?

dominiq
26-06-2013, 09:39
Jak chcesz to Ci mogę zmierzyć w najniższym punkcie.
Ja wcześniej miałem Obniżone Mondeo Mk3 V6 i po przesiadce na Cromę poczułem ulgę :)

gregsen
26-06-2013, 09:53
Jak chcesz to Ci mogę zmierzyć w najniższym punkcie.
Ja wcześniej miałem Obniżone Mondeo Mk3 V6 i po przesiadce na Cromę poczułem ulgę :)

Byłbym Koledze niezmiernie wdzięczny za zmierzenie tego prześwitu :smile:

P.S. Widze że jeździsz 2.4 JTD w automacie. Czy trzeba bać się tej skrzyni która posiadasz czy rzetelny serwis sprawia że nie ma z nia problemu, bo wiele sie nasłuchałem o automatach w fiacie.

dominiq
26-06-2013, 10:51
Te konketne skrzynie jeżdżą w Fiatach, Alfach, Oplach, Volvo, Peugeotach, Citroenach, Mazdach, Sabach, Renault, Lincolnach, Fordach i w Cadillacu :) Generalnie podstawą jest świeży olej i nie powinno być problemów :)

mrozek
26-06-2013, 13:15
Te konketne skrzynie jeżdżą w Fiatach, Alfach, Oplach, Volvo, Peugeotach, Citroenach, Mazdach, Sabach, Renault, Lincolnach, Fordach i w Cadillacu :) Generalnie podstawą jest świeży olej i nie powinno być problemów :)

Wymiana oleju jest sprawa dyskusyjna. Producent nie zaleca. W czynnosciach jest tylko kontrola stanu i uzupelnienie. Trudno wiec nazwac to "podstawa".

Pzdr

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


wiele sie nasłuchałem o automatach w fiacie.

Jesli czytales o Selespeed to byl to manual zautomatyzowany i nie ma nic wspolnego z ta skrzynia.
Ta skrzynia to AISIN - konstrukcja japonska: http://en.wikipedia.org/wiki/AWTF-80_SC

Wiekszosc recenzji opierala sie na automacie w 2.4. W tym silniku automat trzyma niskie obroty w miescie (ok. 1200) dosc daleko od maksymalnego momentu obrotowego (1750-2500 obr.). Auto nie reaguje zbyt szybko na gaz (musi wejsc na obroty) i tu pojawily sie glosy, ze automat zamula Crome. Inaczej dziala to wszystko w silniku 1.9 150 KM. Automat trzyma obroty w okolicy max momentu - szybciej reaguje na gaz.

Pzdr

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Zobacz jak dziala automat: http://fiatklubpolska.pl/croma-446/croma-150-km-dpf-jak-pracuje-automat-dla-zastanawiajacych-sie-19702/

gregsen
26-06-2013, 14:07
Inaczej dziala to wszystko w silniku 1.9 150 KM. Automat trzyma obroty w okolicy max momentu - szybciej reaguje na gaz.
-19702/

Wolałbym kromke z silnikiem 1.9 JTD i ew. automat. Staruszek ma Alfe GT 1.9JTD 150km -chip na 190km - i wiem po jego eksploatacji, że to pancerny silnik bijący na łeb szit z niemieckich aut. Odporny na kijowe polskie paliwo, prosty w konstrukcji, łatwy w obsłudze serwisowej no i tani w eksploatacji. Zresztą wielu już pisało że to bardzo dobry silnik, jeden z lepszych współczesnych diesli.

Koledzy wrócę jeszcze do tego prześwitu. Czy moglibyście mi podać ten "wymiar"? To jest dla mnie akurat bardzo ważne.

dominiq
26-06-2013, 14:48
Producent nie zaleca
Bo nie umie :)

mrozek
26-06-2013, 17:53
Bo nie umie :)

Biorąc pod uwagę tę listę: AWTF-80 SC - Wikipedia, the free encyclopedia (http://en.wikipedia.org/wiki/AWTF-80_SC)
Którzy producenci zalecają wymianę oleju, a którzy nie?
Poszukam info o tym.

Pzdr

gregsen
26-06-2013, 18:38
Jak chcesz to Ci mogę zmierzyć w najniższym punkcie.
Ja wcześniej miałem Obniżone Mondeo Mk3 V6 i po przesiadce na Cromę poczułem ulgę :)

Czy mogę liczyć na Kolegę dominiq w sprawie zmierzenia tego prześwitu Cromy?

dominiq
26-06-2013, 21:09
Czy mogę liczyć na Kolegę dominiq w sprawie zmierzenia tego prześwitu Cromy?

Właśnie wróciłem z garażu.

Od ziemi do najniższego punktu (w tym przypadku DPF) - 17cm
Od ziemi do progu - 20cm
Od ziemi do plastikowej osłony pod silnikiem - 10,5cm (choć akurat tym bym się nie przejmował, bo osłona lekko zwisa i jest jeszcze nad nią przestrzeń. W dodatku jest elastyczna. Widać, że moja już nie raz o coś przytarła i nic jej nie jest :) )

gregsen
26-06-2013, 21:35
Właśnie wróciłem z garażu.

Od ziemi do najniższego punktu (w tym przypadku DPF) - 17cm
Od ziemi do progu - 20cm
Od ziemi do plastikowej osłony pod silnikiem - 10,5cm (choć akurat tym bym się nie przejmował, bo osłona lekko zwisa i jest jeszcze nad nią przestrzeń. W dodatku jest elastyczna. Widać, że moja już nie raz o coś przytarła i nic jej nie jest :) )

Wielkie dzięki za "wturlanie" się pod auto dominiq . Widzę, że rzeczywiście w Cromie prześwit jest jak w SUVach. Identyczny z tego co wiem ma np. Kia Sportage więc spokojnie Croma nadaje sie do jazdy w "utrudnionym" terenie :smile: (czytaj wiejskie duktu czy zaśnieżone drogi).

cromala
27-06-2013, 22:54
1. Nie wiem ile mam, bo nie mierzyłem, ale zima jeżdżę na kołach 18" i siedzi się wysoko auto zaś wygląda bajecznie.
2. Olej w skrzyni biegów podlega okresowej wymianie. W każdej skrzyni, bez znaczenia automatycznej czy manualnej.
3. Skrzynia biegów w silniku 2.4 nie porywa może tempem pracy, ale oferuje komfort jazdy adekwatny do reszty auta.

gregsen
28-06-2013, 09:30
2. Olej w skrzyni biegów podlega okresowej wymianie. W każdej skrzyni, bez znaczenia automatycznej czy manualnej.

Zgodzę sie z tym. Znajomy mechanik (pracujący przy alfach i fiatach) stwierdził, że olej trzeba wymieniać w każdej mechanicznej rzeczy, mówiąc mi, że wymiana oleju w skrzyni jest tak ważna jak wymiana oleju w silniku. W dzisiejszych czasach producenci specjalnie twierdzą by nie robić tego typu rzeczy by później sprzedać np. kolejną skrzynie biegów. Tak samo z przedłużeniem okresu między wymianami oleju w silniku - niezła zagrywka by współczesne silniki ( delikatne jakby były zrobione z puszek aluminiowych) nie miały wymienianego oleju przy max. 15tyś km. Przepracowany olej po większym przebiegu to nie ciecz a szlam.
Więc starą zasadą jaką miałem jeszcze w książce serwisowej Civica z '99r. "wszystkie płyny eksploatacyjne wymieniać regularnie co wpływa pozytywnie na żywotność auta."

dominiq
28-06-2013, 10:46
Zgadza się. Nie wyobrażam sobie jeździć Cromą w Dieslu 30 tys. bez wymiany oleju. A fuu :)

mrozek
28-06-2013, 19:50
Jak te auta przeżyły na zachodzie z wymianami oleju zgodnie z wykazem czynności ( lub w przypadku dpf wskazaniem komputera) zanim trafiły w polskie troskliwe ręce? :-)

dominiq
28-06-2013, 22:33
No jak? Jak zaczynały się sypać to je pchano do Polski :D

mrozek
28-06-2013, 22:38
No jak? Jak zaczynały się sypać to je pchano do Polski :D

To ja bardzo chcę, żeby mój sypał się zawsze tak jak teraz ;-)
Pzdr

dominiq
28-06-2013, 22:52
A tak serio to w benzynie nie widzę problemu aby zmieniać olej co 30 tys. I tak taki olej wygląda lepiej niż w dieslu po 5 km :)

gregsen
28-06-2013, 23:08
A tak serio to w benzynie nie widzę problemu aby zmieniać olej co 30 tys. I tak taki olej wygląda lepiej niż w dieslu po 5 km :)

Ale jak dbasz tak masz... ja bym nie wytrzymał psychicznie jakbym nawet w benzyniaku nie wymienił oleju co te 15 tyś km. :smile:

A serio to nawet w benzyniaku gdzie obecnie króluje downsizing i turbiny to konstrukcje tak wysilone i "delikutaśne" że wymiana co 10 - 12 tyś km wyszłaby tylko na zdrowie "bebechom" auta. A nie jak mają niektóre marki - wymiana co 30 lub 40tyś km. Moim skromnym zdaniem głupota

mrozek
28-06-2013, 23:26
A dlaczego co 15 kkm a nie np co 10?
Z czego się bierze ta mądrość?

dominiq
28-06-2013, 23:42
a dlaczego nie co 50 albo 100 tys? :)

gregsen
28-06-2013, 23:46
to już lepiej w ogóle nie wymieniać :smile:

mrozek
28-06-2013, 23:48
a dlaczego nie co 50 albo 100 tys? :)

Producent nie zaleca.
Pytam dlaczego 15 jest OK a 20, 25 już nie?
Wiec moze 10?

dominiq
28-06-2013, 23:51
A patrzyłeś co ile producent zaleca wymianę filtra powietrza? :)

gregsen
29-06-2013, 00:10
Kiedys stary dobry mechanior powiedział mi by olej wymieniac co 10, max 12 tyś km bo powyżej takiego przebiegu traci on właściwości smarne...i tu nie ma co dyskutować, po prostu prawda. Tworzenie coraz lepszych technologii wytwarzania oleju silnikowego nie sprawia że może on wytrzymać większy przebieg, jest on poprostu bardziej ekologiczny -czytaj tańszy w produkcji. Podobnie z filtrami, wymieniaj regularnie, a na pewno to nie zaszkodzi (oczywiście nie co 50, 100 i 150tyś km :smile: )

mrozek
29-06-2013, 00:18
A patrzyłeś co ile producent zaleca wymianę filtra powietrza? :)

Tak, jak w przypadku innych czynności.
Pzdr

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Kiedys stary dobry mechanior powiedział mi by olej wymieniac co 10, max 12 tyś km bo powyżej takiego przebiegu traci on właściwości smarne...i tu nie ma co dyskutować, po prostu prawda. Tworzenie coraz lepszych technologii wytwarzania oleju silnikowego nie sprawia że może on wytrzymać większy przebieg, jest on poprostu bardziej ekologiczny -czytaj tańszy w produkcji. Podobnie z filtrami, wymieniaj regularnie, a na pewno to nie zaszkodzi (oczywiście nie co 50, 100 i 150tyś km :smile: )

Stary, dobry mechanior ma star nieaktualne informacje... 20 lat temu tak było.
Oleje wtedy były w większości mineralne. Dzisiejsze oleje wytrzymuja wiecej.

Popatrz w książki i historie serwisu aut sprowadzanych z zachodu. Wszystko zgodnie z wykazem czynnosci...

Pzdr

gregsen
29-06-2013, 00:45
Tak, jak w przypadku innych czynności.
Pzdr

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.



Stary, dobry mechanior ma star nieaktualne informacje... 20 lat temu tak było.
Oleje wtedy były w większości mineralne. Dzisiejsze oleje wytrzymuja wiecej.

Popatrz w książki i historie serwisu aut sprowadzanych z zachodu. Wszystko zgodnie z wykazem czynnosci...

Pzdr

Zgadza się - wszystkie przeglądy idealnie wbite w książkę, wszystko zgadza sie do 1 km ;-)

A potem przy przebiegu 100tyś km auto co miało w swoim żywocie trzy razy wymieniony olej (moze i dwa razy) ma do wymiany np. turbinę, w misce olejowej syf, a w skrzyni w której nigdy nikt nawet nie pomyślał o tym by chociaz sprawdzic poziom oleju pływają opiły. I tu sie kłania wykaz czynności - przeciez producent chce dla nas dobrze - by kupic nowe turbo, nowa skrzynię i jeszcze pół auta wymienić. To jest ślepa ufność w brednie serwisowe. Taki mały przykład - DSG z niewymienialnym olejem (zalecenie producenta), nagle...JEB i wymiana oleju co max. 60 tyś km bo okazuje się że skrzynia nie wytrzyma jazdy na czymś co kiedyś było olejem ale po paredziesięciu tyś km już go nie przypomina.

mrozek
29-06-2013, 10:11
Moje bylo serwisowane zgodnie z zaleceniami producenta.
Teraz ma 185 kkm przebiegu i działa bez zarzutu.
Turbina i skrzynia dzialaja bdb.
Pzdr

PS: sprawdzanie poziomu oleju w skrzyni i uzupelnianie jest w wykazie.
Nie pomija się podczas przeglądu w ASO.

gregsen
30-06-2013, 18:22
Podstawą dlatego jest serwisowanie auta. W skrzyni olej trzeba sprawdzać, a po przebiegu 60tyś - 80 tyś km wymieniać. Nie ważne czy to manual czy automat.

dominiq
01-07-2013, 10:06
Bo generalnie posiadacze automatów dzielą się na dwie grupy: Na tych co wymieniają olej w skrzyni oraz na tych co będą go wymieniać ;) ;) ;)

mrozek
01-07-2013, 12:18
Bo generalnie posiadacze automatów dzielą się na dwie grupy: Na tych co wymieniają olej w skrzyni oraz na tych co będą go wymieniać ;) ;) ;)

Bardzo prawdopodobne.
Wkrótce będę musiał podjać decyzję.

pzdr