Zobacz pełną wersję : Czujnik Chlodnicy BRAK KABLI do podlaczenia
Witam. Ostatnio zauwazylem ze moj fiat bravo sie troche grzeje jest to 1.6 16v ... gdy zaczelem od czujnika stwierdzilem ze nie jest podlaczony... wtyczka niebieska wystaje ale w obrebie samochodu nie widac kabli idzie tylko kabel od wentylatora i silniczka ! nic wiecej. Prosze o pomoc
97559756
cyrro512
24-06-2013, 21:55
W mojej chłodnicy w tym miejscu jest zaślepka i nie ma żadnego czujnika.
Podłaczalem na krotko wiatrak i dziala ... co moze byc przyczyna ze sie nie zalacza?
cyrro512
24-06-2013, 22:29
Możliwe że czujnik w termostacie, są dwa albo jeden - tak jak u mnie.
markshall
24-06-2013, 22:29
W 1.6 po lifcie wiatrakiem steruje ECU, więc czujnik temp. jest w termostacie (i tylko tam), chłodnica może jest uniwersalna, nie wiem. Wentylator powinien mieć bezpiecznik gdzieś pod maską (chyba w czarnej skrzynce koło akumulatora, ale nie jestem pewny), przekaźnik(chyba też w tej skrzynce). Jest też opcja, że padł czujnik temperatury w termostacie, ponieważ jest podwójny to wskaźnik na desce może pokazywać prawidłowo a ECU dostaje zafałszowany wynik lub wcale.
no ma bezpiecznik i jest dobry... przekaznik jest przed aku w skrzynce ... czyli co byscie proponowali wymienic na poczatek? czy co z tym fantem zrobic?
markshall
24-06-2013, 22:37
czyli co byscie proponowali wymienic na poczatek? czy co z tym fantem zrobic?
Ja bym wziął woltomierz i zobaczył czy dochodzi prąd do przekaźnika. Jeśli tak to można omomierzem sprawdzić cewkę przekaźnika, ew. rozgrzać silnik i sprawdzić czy sterowanie z ECU działa. Generalnie trzeba zbadać obwód wentylatora ;)
cyrro512
24-06-2013, 22:41
Sprawdź jeszcze przekaźnik, przypomniało mi się że jak u siebie go sprawdzałem to był cały pordzewiały w środku, co prawda działał ale wiele mu nie brakowało żeby przestał.
rozgrzać silnik i sprawdzić czy sterowanie z ECU działa tzn? juz go rozgrzewalem ... dochodzi pod czerwona kreske i nic...
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
przekaznik to jest ten czarny ? 9764 ZDJECIE JEST Z INTERNETU / nie mojego samochodu
markshall
24-06-2013, 23:11
przekaznik to jest ten czarny ?
Tak, to jest z pewnością przekaźnik tylko nie mam auta pod ręką żeby sprawdzić czy to na pewno ten ;) A co do rozgrzewania to chodziło mi o to żeby podłączyć woltomierz pod przewód sterujący przekaźnikiem i sprawdzić czy dochodzi tam prąd przy temp. silnika powodującej załączenie wentylatora ;) Ale najpierw sprawdź sam przekaźnik.
dobra mam przekaznik przed soba... jest na nim zielony osad a styki sa makabrycznie nimi powite ... wiec ruszam w ruch papierek scierny ? mozna tak? tylko ze zielone sa tez lapki stykow ... prosze o podpowiedz
markshall
25-06-2013, 16:02
Tak, drobny papier scierny i oczysc wszystkie styki ladnie
jest maly problem ... w srodku gdy zatrzeslem cos latalo z ciekawosci zdjelem pokrywe i troszku jest w srodku popalony... i nie wiem czy warto go zakladac albo kupic uzywany w lepszym stanie?
markshall
25-06-2013, 22:07
No to sam sobie odpowiedziałeś ;) Kupić inny.
Nie koniecznie używany ;)
tylko zastanawia mnie czy 12/50 nie jest za duzy? musze wymienic jeszcze lapki bo sa cale zasniedziale ... i pekaja ...
dobra panowie ale z ciekawosc go wyczyscilem i podlaczylem... zdjelem pokrywe przetwornik i dotklem blaszki ktora jest na sprezynie, ( normalnie pod wplywem ciepla/energi dotyka innej blaszki i wiatrak zaczyna chodzi bo na tym to polega ) ... gdy to zrobilem recznie bez nagrzewania wiatrak zaczol chodzic! zamierzam go wymienic ale narazie niech bedzie ... panowie za bardzo nie mam jak go nagrzac bo jest za zimno, jutro sprobuje ... myslicie ze teraz bedzie chodzil?
marcin.b2508
26-06-2013, 20:16
nie mam jak go nagrzac bo jest za zimno
jak za zimno. a co mamy zimą powiedzieć jak trzeba klientowi auto odpowietrzyć czy spr działanie termostatu czy czujników.
odpalasz dajesz na obroty, tylko bez przesady i czekasz obserwując cały czas temp na wskaźniku, zachowanie termostatu i wentylatora. jaszcze dobrze jest porównać wskaźnik z temp widzianą przez ecu bo wskaźniki lubią przekłamywać.
normalnie pod wplywem ciepla/energi dotyka innej blaszki
Ty chyba nie rozumiesz jak działa przekaźnik :D To żółte to elektromagnes..
9776
źródło - wikipedia
markshall
26-06-2013, 21:31
ECU podaje prąd ca cewkę, dzięki czemu przyciąga ona kotwicę i nikt nie musi nic nagrzewać ani wciskać a wiatrak się kręci ;)
Trzeba zatem sprawdzić czy dochodzi sygnał z ecu do przekaźnika oraz, że cewka przekaźnika jest cała..
markshall
26-06-2013, 21:56
Ja bym wziął woltomierz i zobaczył czy dochodzi prąd do przekaźnika. Jeśli tak to można omomierzem sprawdzić cewkę przekaźnika, ew. rozgrzać silnik i sprawdzić czy sterowanie z ECU działa.
Jak już napisałem wcześniej ;)
Można też w FES wymusisz włączenie wentylatora jako test ;)
Pisze ze przeciez podlaczylem TEN PRZEKAZNIK zdjelem jego pokrywe gdy byl podlaczony, i recznie gumowym ajzolem dotklem kotwice o styki i wszystko zadzialalo, wiatrak sie krecil jak glupi wiec prad musi dochodzic ale przed tym wszystkim wyczyszcilem go dokladnie bo byl ubrudzony o zielonego osadu przez ktory nie przechodzil prad ... poprostu musze go nagrzac jutro i zobaczyc czy sie wlaczy przy temp....
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
a Marshal wez mi dokladnie opisz dzialanie tego FES?
markshall
27-06-2013, 00:28
Wszystko sie zgadza,tylko byrrtowi i mi chodzilo o sprawdzenie cewki przekaznika ktora moze byc po prostu spalona. Ale jak rozgrzejesz auto to sie okaze czy byla to tylko wina brudnych stykow. A FES to program diagnostyczny do sciagniecia z neta, do tego potrzebujesz interfejs za 50 zl i tyle.
no czyli wszystko jasne ... powodem byly zasniedziale styki i troche syfu w srodku przekaznika ... wyczyscilem co nie co... rozgrzalem fure i przy temp ponad 90stopni wiatrak sie zalacza :D kupie nowy przekaznik jak bede mial pieniadze ;p
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.