PDA

Zobacz pełną wersję : Brava 1.4 12V Prośba o pomoc



tsh
24-06-2013, 18:40
Witam szanowne grono forumowiczów. Mam poważny problem ze swoim fiacikiem. Otóż po odebraniu od mechanika auta z naprawy (wymiana chłodnicy, oleju a z nim filtra) zadowolony ruszyłem w miasto, odwiedzając stację paliw i myjnię przygotowując auto do normalnej eksploatacji. Pierwszy objaw mojego problemu pojawił się na stacji, po zatankowaniu wskaźniki obrotów, prędkościomierza, temperatury zaczęły wariować jak przy rozładowanym akumulatorze. Stwierdziłem wówczas że być może mam nieco rozładowany akumulator i po wyłączeniu świateł przy ponownym uruchamianiu wszystko odpaliło ładnie i bez problemów. Więc stwierdziłem że mogłem mieć troche racji co do akumulatora. Do końca dnia jeździłem bez problemu,(myjnia, zakupy itd). Auto odstawiłem na parking i wszystko wydawało się być ok. Do czasu. Dość późno w nocy kiedy potrzebowałem auta, żeby podjechać w jedno miejsce nie chciało odpalić. Odpiąłem więc komputer pod maską, co często przynosiło mi rozwiązanie problemu z odpalaniem auta. I pomogło tym razem, bo na drugi dzień odpaliłem bez problemu. Problemem o którym chciałem od początku napisać jest to, że po kilku minutach wskaźniki wariują jak na stacji, po czym zapala się kontrolka wtrysku i auto gaśnie po czym po chwili można znów je odpalić bez problemu ale sytuacją wciąż się powtarza. Zauważyłem że dzieje się to głównie na niskich obrotach, przed krzyżówką czy kiedy auto mam na luzie. Mechanik od chłodnicy, podjął się sprawdzenia o co kaman, ale poddał się, załamał ręce, wysłał mnie do pobliskiego elektryka samochodowego.Elektryk znów pytając o powód mojej wizyty u niego i o markę i model auta, zbył mnie i wysłał do innego, do którego właśnie jutro się wybieram. Co to może być? Miał ktoś z Was podobną akcję ze swoim fiacikiem? Pomocy
Pozdrawiam TSH

pietrek1993
24-06-2013, 18:58
Czy któryś ze specy podpinał auto pod komputer? Skoro zaświeciła się kontrolka to powinno pokazać cokolwiek.

tsh
24-06-2013, 19:04
Pierwszy ze "specy" tłumaczył się że nie ma odpowiedniej do tego aparatury czy nawet problemem z lokalizacją miejsca do którego miałby się podpiąć, drugi spławił mnie od razu, nawet nie chciał zajrzeć do tego. Jutro wybieram się do kolejnego, chciałbym wiedzieć z czym mogę mieć do czynienia, bo jeżeli koszty będą wysokie będę musiał się zaopatrzyć w chleb i wode :P

luki183
24-06-2013, 19:18
Skoro świeci się kontrolka wtrysku to pierwszą rzeczą jaką powinien zrobić to podpiąć samochód pod komputer i tam będzie wskazówka jak ten problem rozwiązać, bo nie świeci się ona bez przyczyny. Pisz co stwierdzi ten spec jutro.

pietrek1993
24-06-2013, 19:29
Coś mi się przypomniało, co było kiedyś u mnie. Sprawdź po pierwsze, czy mechanik nie zostawił odpiętej wtyczki od czujnika temperatury w termostacie. Teoretycznie nie powinien tego w ogóle ruszać przy wymianie chłodnicy, ale kto ich tam wie. Generalnie jest jeszcze czujnik na chłodnicy i to też możesz sprawdzić, ale jakby tam było coś nie tak to nie miałbyś wskazania temperatury na desce i nie powinien mieć on wpływu na pracę silnika, no ale sprawdzić nie zaszkodzi.
A wtyczka jest pomiędzy komputerem a zbiorniczka wyrównawczego płynu układu wspomagania. Powinna być przypięta w takiej zaślepce do ściany grodziowej.