Zobacz pełną wersję : Alfa Romeo 147 1.6 TS 105KM
Nowy nabytek;-)
Alfa Romeo 147 1.6 TS 105KM 2003r. 5D
Nadwozie można powiedzieć,że brak korozji tylko na błotnikach po obu stronach w przodzie zaraz koło progu są bardzo małe oznaki rudej,bardzo malutkie,ale to już w najbliższym czasie będzie zrobione;-) poza tym nadwozie wygląda bezwypadkowe;-)
Tak ogólnie to autko prowadzi się super,nic nie stuka, nie ściąga,nie bije, nie huczy,rozpędza się i hamuje, jedyny problem to luźny drążek zmiany biegów (biegi wchodzą bez problemu) ale to też pewnie małe koszta w naprawie.
Klima chłodzi,radio gra (kaseciak) jazda wręcz przyjemna;-)
9730
9731
9732
9733
9734
9736
9735
9737
9738
9739
Kolo zapasowe:lol:
9740
Stajnia ;-)
9741
9742
Z podstawowych rzeczy to wymiana płynów,olejów,filtrów,świec
Mycie,odkurzanie,polerka nadwozia,mycie wnętrza...i zobaczymy co jeszcze;-)
CichyJerry
23-06-2013, 15:34
ładna alfa, życze bez awaryjności
Alfa świeżo po przeglądzie,wynik pozytywny;-)
Do wymiany żaróweczka z tyłu światła stop
Z filtra oleju delikatnie cieknie,akurat miałem zamiar wymienić olej więc usterka będzie usunięta
Do wymiany jeszcze łączniki stabilizatora przód,w sumie jeden jest już zajechany ale wymieni oba
Rozrząd robiony przy 130 tyś więc na razie spokój;-)
W stilo kolorek miales fajniejszy ,)
Oby dobrze sluzylo
Daj znac jak pojdzie z rejestracja auta - czytalem ze moga byc cyrki przez zmiane przepisow i przestazaly cepik :/
No bezawaryjności ... :D przede wszystkim ... :)
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
No bezawaryjności ... :D przede wszystkim ... :) i jakąś konkretną felgę wrzuć ... bo te to tak na zimę ... :)
qronax co do rejestracji to mam nadzieje,że wszystko odbędzie się bez żadnych problemów,w dodatku mam tyle papierów że powinno wystarczyć:lol:
Quler Dzięki :D Alukołpak oryginalny na razie:lol: Fela będzie na pewno;-)
Ładna ;) Niech się sprawuje ;)
Podziękował wszystkim;-) zobaczymy jak będzie;-)
Chciałem wymienić przepaloną żarówkę i nie wiedziałem jak :lol: okazało się żeby wymienić żarówkę światła pozycyjnego i stopu trzeba wymontować lampę na zewnątrz:lol: pierwszy raz się z tym spotykam:lol:
Im nowsze auto tym więcej kombinacji z tymi lampami ;) Ja w Lybrze jeszcze daje radę to wymienić bez zdejmowania lamp, ale np. w Ople Astra III to do świateł można się dostać ... od strony nadkola ;D
od strony nadkola
Dokładnie tak samo ma ojciec w megane,tam jest takie małe okienko i bez problemu się wymienia
O ile dobrze widziałem to w alfie są chyba dwie nakrętki to demontażu lampy. Dzisiaj nie zrobiłem tego bo nie zabrałem narzędzi i już się ciemno zrobiło:lol: Jutro drugie podejście:lol:
W peugeocie 206 u młodej to norma, że wykręca się lampy tylnie do wymiany żarówki ;) W C3 citroenie też tak jest.. wiele aut tam ma ;)
Chciałem wymienić przepaloną żarówkę i nie wiedziałem jak okazało się żeby wymienić żarówkę światła pozycyjnego i stopu trzeba wymontować lampę na zewnątrz pierwszy raz się z tym spotykam
EEE no proszę Cię ... w Stilo też trzeba lampe wyciągac ... :P
EEE no proszę Cię ... w Stilo też trzeba lampe wyciągac ...
Tak?:lol: Nie wiedziałem:lol: W stilo nie miałem takiej potrzeby robić z żarówkami,więc jakoś się tym nie zainteresowałem:P
Tak? Nie wiedziałem W stilo nie miałem takiej potrzeby robić z żarówkami,więc jakoś się tym nie zainteresowałem
Tak .. :D chwila roboty .. przynajmniej w 3D trzyma się na trzech śrubkach na klucz 10 .. :)
W alfie też są 3 śrubki;-)
W alfie też są 3 śrubki
To i to Włoska myśl.... :P
Znalazłem jeszcze oryginalny zestaw żarówek:smile:
9805
9806
Daj znac jak pojdzie z rejestracja auta - czytalem ze moga byc cyrki przez zmiane przepisow i przestazaly cepik :/
Autko zarejestrowane,żadnych problemów opłata recykling 500 i rejestracja 256zł;-)
W ubezpieczalni dostałem zwyżkę 5% bo to Alfa:lol: a tak to wszystko zalatwione;-)
gratuluję autka. podobają mi się Alfy 147. w szczególności czarne ;) teraz pisz jakie wrażenia w porównaniu ze Stilo. sam się zastanawiam nad Stilo ewentualnie nad Alfą 147. oczywiście 3D ;)
teraz pisz jakie wrażenia w porównaniu ze Stilo
Różnica jest naprawdę duża;-)
Dużo Alfą jeszcze nie przejechałem,jak miało jeszcze blachy włoskie,ale na razie mogę powiedzieć że prowadzi się znakomicie.
Ma twardsze zawieszenie na pewno od Stilo
Pewniej wchodzi w zakręty
Na dużych nierównościach jest to odczuwalne troszkę ale na prostej to auto płynie,nawet przy dużych prędkościach to jej nie czuć (można się zapomnieć:lol:)
Na pewno Alfa troszkę więcej spali, za to ma lepsze przyśpieszenie od Stilo,wyprzedzanie nie stanowi problemu. Różnica 2 koni ale w tym przypadku to jest b.duża różnica
Przy wyższych prędkościach nie jest tak głośno jak w Stilo,Alfa ma lepsze wyciszenie,duże ciszej jest na pewno
I oczywiście moim zdanie lepiej się prezentuje;-) wiadomo że czarna to jest już wypas,czerwona też mi się podobała ale z mojego koloru też jestem b.zadowolony
Powiem Ci że z daleko to wygląda jak 3D w sumie tylnych klamek nie widać:P
Pewnie będą droższe części do tego auta ale wszystko wyjdzie w praniu więc zobaczymy
zapomniałeś wspomnieć o wyjątkowym designie deski rozdzielczej, zegarów, w ogóle wnętrza samochodu. Aż się chce tym autem jeździć :) szkoda, że w wersji poliftowej zrezygnowano z tych "kielichowych" zegarów - takich jak u Ciebie. świetnie to wyglądało :) mnie na sztywnym zawieszeniu nie zależy. lepsze przyśpieszenie od benzynowca (przynajmniej od dołu) powinien zapewnić silnik JTD więc Stilo wciąż u mnie aktualne. Stilo za piękne, agresywne, ponadczasowe nadwozie, natomiast Alfa za sportową elegancję.
Dokładnie, wnętrze wyjątkowe,zegary...;-) Wieczorową porą jazda to sama przyjemność;-)
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Stilo za piękne
Masz na myśli wersje 3D;-) Bo jest ładne;-)
tylko 3D. Stilo w 5D w ogóle nie wygląda :) taki włoski dziadkowóz z przeznaczeniem na rynek niemiecki :)
To udanego zakupu życzę;-)
to się okaże. mam jeszcze trochę czasu. wcześniej oczywiście chciałbym się obiema furami przejechać. niektórzy narzekają na awaryjność Alfy, ale ze Stilo jest właściwie podobnie ;) będę do Twojego tematu zaglądał co by byc na bieżąco :)
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
to się okaże. mam jeszcze trochę czasu. wcześniej oczywiście chciałbym się obiema furami przejechać. niektórzy narzekają na awaryjność Alfy, ale ze Stilo jest właściwie podobnie ;) będę do Twojego tematu zaglądał co by byc na bieżąco :)
Fajna Alfa, gratuluje zakupu :smile: 1.6 TS 105km to ten 1.6 bez wariatora ? czyli ten lepszy jesli tak ;-)
niektórzy narzekają na awaryjność Alfy,
Jak szukałem Stilo to się tyle opinii naczytałem że szok:lol: więcej negatywów niż pozytywów,wszyscy narzekali na elektrykę,korozję,w ogóle że awaryjne...
W Alfie to samo:lol:
Z tego co wiem to Alfa ma dobre zawieszenie ale słabe na nasze drogi i trochę drogie w naprawie,z elektryką też się mogą pojawiać problemy,częsta korozja tłumika końcowego,fakt mam nowy bo ktoś przede mną wymieniał i już jest na nim ruda;-)
1.6 TS 105km to ten 1.6 bez wariatora
Tak to silnik bez wariatora,więc "podobno" jest mniej awaryjny;-) zobaczymy jak to z nim będzie
Z tego co wiem to Alfa ma dobre zawieszenie ale słabe na nasze drogi i trochę drogie w naprawie,z elektryką też się mogą pojawiać problemy,częsta korozja tłumika końcowego,fakt mam nowy bo ktoś przede mną wymieniał i już jest na nim ruda
Zawieszenie tam jest chyba wielowahaczowe? Jeśli tak to na pewno dobre właściwości jezdne itp ale fakt faktem drogie w naprawie no i cięższe chyba trochę.. Tłumik to pierdoła, jak ktoś wymienił na taniznę to po 2 latach będzie ser szwajcarski - to norma..
Zawieszenie tam jest chyba wielowahaczowe
Dokładnie
Z przodu podwójny wahacz poprzeczny a z tylu oś wielowahaczowa, na obu osiach stabilizator poprzeczny. Łączniki stabilizatora to też słaby punkt Alfy 147
marcin.b2508
02-07-2013, 23:00
Jak zrobisz zawieszenie na porządnych częściach to powinno to posłużyć. fakt wahacze do przodu trochę kosztują. ostatnio wymieniałem w 156 (są te same co w 147) to dolne trw w sklepie kosztowały około 460 za szt. górne chyba koło 200 za szt. auto miało 220 tyś z czego 40 w Polsce górne miał wymienione rok temu dolne teraz i wszystkie tuleje w poprzecznych z tyłu. dolne jeszcze były ori więc albo od nowości albo ktoś wymieniał w serwisie. tuleje przedniego stab ori wytrzymały ponad 200 tys a jakiś polski dupowaty zamiennik 15 tyś.
Jak zrobisz zawieszenie na porządnych częściach to powinno to posłużyć.
Pewnie,zrobić raz a porządnie. Jak się będzie nim dłużej jeździć to lepiej zainwestować w coś dobrego np TRW
Pewnie,zrobić raz a porządnie. Jak się będzie nim dłużej jeździć to lepiej zainwestować w coś dobrego np TRW
Wielowahacz ma to do siebie ,że długo na nim nie pojeździsz niestety... :( bo wahacze są aluminiowe ...:( zgodzę się z przedmówcami ,że zawieszenie jest wygodniejsze niz normalna zawiecha ... ale sporo droższe w utrzymaniu niestety .... :(
Wielowahacz ma to do siebie ,że długo na nim nie pojeździsz niestety... :( bo wahacze są aluminiowe ...:( zgodzę się z przedmówcami ,że zawieszenie jest wygodniejsze niz normalna zawiecha ... ale sporo droższe w utrzymaniu niestety .... :(
Na polskich drogach wszystko poza małymi wyjątkami się rozpada.
Z drugiej strony różnica w prowadzeniu i komforcie jazdy jest kolosalna.
Puki co panowie to tylko łącznik stabilizatora do wymiany, koszt w granicach 60zł, TRW pewnie tam wskoczy, a poza tym zawieszenie jak najbardziej w porządku;-) Z tego co wiem to wahacze są świeżo po wymianie po obu stronach,więc na razie mam spokój z tym;-)
A dodam 2 fotki robione wieczorem;-)
9875
9876
Przygotowana mała kosmetyka do auta;-)
9893
_Krycha_
05-07-2013, 16:51
Te zegary w Alfach są na prawdę super .. Bardzo ładne podświetlenie no i te wskazówki pionowe , cudo :) Mogę tylko pozazdrościć , bo akurat model 147 to moje takie marzenie małe :P Bardzo mi się podoba , nawet przymierzałem się do zakupu owego modelu zamiast Bravo , ale odradzono mi ze względu na słabe zawieszenie u tej marki :)
Aj , po takiej ilości kosmetyków autko będzie na pewno błyszczeć :P wyglancujesz je na cacy :D
odradzono mi ze względu na słabe zawieszenie u tej marki
Mi też to mówili:lol: ale mimo to zaryzykowałem i jak na razie jest dobrze,jestem bardzo zadowolony z auta, udało się trafić w miarę dobry samochód.
A z tym zawieszeniem...Części są na pewno droższe, no ale cóż jak trzeba będzie robić to się zrobi i zapłaci:lol:
_Krycha_
06-07-2013, 16:09
No tak , jeżeli trafisz przy zakupie na zadbane i mało wytłuczone autko to jest na pewno w porządku , tym bardziej jak jeszcze o nie dbasz itp :) Ja jakoś nie jestem zwolennikiem słuchania opinii różnych ludzi na temat danego modelu samochodu , bo najwięcej mają do powiedzenia Ci , którzy nigdy z takim autem nie mieli doczynienia , jednak tatuś jest mechanikiem i akurat ''ostrzegał'' mnie lekko przed alfą mimo , że też bardzo lubi tą markę za wygląd , silniki itp :)
Właśnie ja przy zakupie kierowałem się też tymi cenami za części , bo wiadomo jak to z kasa , raz jest dobrze , a raz gorzej :P
mnie też znajomi ostrzegają przed Alfą mówiąc - jak chcesz kupić Alfę, to musisz mieć kasę na dwie. to tak w kwestii jej awaryjności ;) najlepsze jest to, że moim drugim upatrzonym autem jest Stilo, które również słynie z awaryjności. no ale wiadomo, grunt to dobrze trafić.
Auto jak auto każde może być awaryjne,nie ma rady na to. Trzeba by kupić nówkę z salonu żeby nie inwestować w naprawy:lol:
najlepsze jest to, że moim drugim upatrzonym autem jest Stilo, które również słynie z awaryjności.
czy to jest silnik 1.8 ?;-)
że moim drugim upatrzonym autem jest Stilo, które również słynie z awaryjności. no ale wiadomo, grunt to dobrze trafić.
Dokładnie .. grunt to dobrze trafić ... ja swojego mam prawie 3 lata i odpukać praktycznie bezawaryjny :) oby tak dalej :)
Auto jak auto każde może być awaryjne,nie ma rady na to. Trzeba by kupić nówkę z salonu żeby nie inwestować w naprawy:lol:
czy to jest silnik 1.8 ?;-)
najbardziej awaryjny jest silnik 1.6. o 1.2 piszą niewiele. o 1.8, że niby bierze olej. najbezpieczniej i chyba najbardziej ekonomicznie wyjdzie zakup JTD 115KM. w dieslu przekonuje mnie również nisko położony moment obrotowy. fajna rzecz w mieście. jakieś dodatkowe fakty w sprawie 1.8? :)
Dziś zamówiłem łączniki stabilizatora do przodu, zużyty jest jeden ale wymienię oba żeby mieć spokój na przyszłość bo pewnie i ten drugi już nie długo powie papa;-)
TRW 60 zł za sztukę;-)
Dziś zamówiłem łączniki stabilizatora do przodu, zużyty jest jeden ale wymienię oba żeby mieć spokój na przyszłość bo pewnie i ten drugi już nie długo powie papa;-)
TRW 60 zł za sztukę;-)
Szkoda ze kolego nie napisałeś do mnie u siebie w sklepie mam łączniki TRW za 50zł/szt dla forumowiczów.
Jeśli ktoś ma jakieś pytanie co do części lub chcesz złożyć zamówienie pisz na raido.sm@gg.pl . gg 46198765 lub telefonicznie 517-924-977
Pozdrawiam
SKLEP RAIDO
50 powiadasz. Ale pewno po doliczeniu kosztów wysyłki różnica w cenie będzie znikoma.
Mały OT ale sklep Raido polecam - brałem tam cały przedni zawias do bravo ;)
Szkoda ze kolego nie napisałeś do mnie u siebie w sklepie mam łączniki TRW za 50zł/szt dla forumowiczów.
Dzięki kolego na przyszłość będę wiedział i następnym razem najpierw zapytam u Ciebie;-)
Dzisiaj wymieniłem łączniki stabilizatorów,w końcu cicho i żadnych stuków;-)
10026
Co za marka
Dobra już wiem, TRW
Ciasno tam w tym Twoim zawieszeniu :P
A żebyś wiedział:lol: wymiana trochę zajęła,robiłem to z kanału gdyż jeszcze nie posiadam lewarka:lol: ale i z niego tez pewnie by był trudny dostęp;-)
marcin.b2508
10-07-2013, 21:52
Ciasno tam w tym Twoim zawieszeniu
troszkę ciasno, łączniki to pryszcz w porównaniu z wymiana tulejek na stabilizatorze.
Tuleje lepiej niż w Fiacie. Sanki w dół i juz:)
marcin.b2508
10-07-2013, 23:32
Sanki w dół i juz
ostatnio nowy rekord 90 min. dół góra i wyjazd auta z warsztatu.
Dziś małe przywracanie połysku lakierowi,szału nie ma bo jakoś mało czasu było i w ogóle gorąco strasznie ale coś tam go odświeżyłem;-)
Pasta Turbo i wosk Sonax
10169
10170
Małe zmiany w Romeo;-)
Niestety ale radio kaseciak już grał coraz to słabiej i ciszej,gubił stacje i strasznie się grzała obudowa cała i z przodu (nie mylę z upalnymi dniami;-) )
Postanowiłem go zmienić na to radyjko co mam
10336
Musiałem zdemontować schowek na napoje gdyż kostka ISO blokowała schowanie się radia a trzeba było ją od spodu schować żeby radio ładnie ładnie weszło w blokady kieszeni,jeszcze nie mam ramki jestem na etapie zamówienia z alledrogo,niebawem będzie zamontowana;-)
przy okazji demontażu schowka okazało się że jest ułamany jeden zaczep więc szybkie klejenie;-)
10337
Dodatkowo spalona żarówka pozycyjna,też ułamany zaczep który służy do wyciągania żarówki,więc trzeba ciągnąć delikatnie za kabelki,dodatkowo mało miejsca:lol:
ale jakoś poszło;-)
Dzisiaj z nudów wyczyściłem pokrywę silnika,strasznie była brudna:lol:,trzyma się na 4 śrubkach;-)
10460
10461
a tu zdjęcie jak to jest z dwoma świecami na cylinder;-)
10462
10463
Na razie autko pali dobrze więc ich nie wykręcałem;-)
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Mam jedno pytanko może ktoś się orientuje,czy możliwe żebym w aucie miał 10 airbagów?
Mam jedno pytanko może ktoś się orientuje,czy możliwe żebym w aucie miał 10 airbagów?
Generalnie jasne że tak chociaż nie wiem jak jest u Ciebie ;P
Generalnie jasne że tak chociaż nie wiem jak jest u Ciebie ;P
pytam, bo kiedyś naliczyłem 8 ale ostatnio siedziałem sobie z tyłu i znalazłem jeszcze 2, w miejscu gdzie wysuwa się pas bezpieczeństwa tam w tym plastiku też też znaczek airbag;-)
Strach jeździć z tyloma ładunkami wybuchowymi :P
Strach jeździć z tyloma ładunkami wybuchowymi
Jak coś to jest na czym spać:lol::lol:
_Krycha_
08-08-2013, 19:18
No troszkę takiej pracy dla cierpliwych i mało nerwowych miałeś z tym czyszczeniem :D Apropo poduszek , to bezpieczeństwa nigdy za wiele :P
pracy dla cierpliwych i mało nerwowych
Staram się być cierpliwy:lol:
spinacz_pc
08-08-2013, 22:17
Te dwie poduszki,które znalazłeś w okolicach pasów bezpieczeństwa, to najważniejsze poduszki-chronią od uderzeń w bok auta.
Te dwie poduszki,które znalazłeś w okolicach pasów bezpieczeństwa, to najważniejsze poduszki
Nie ma ważne czy ważniejsze - każde mogą uratować życie lub w skrajnych przypadkach okaleczyć ;) Myślę że zarówno boczne,frontowe jak i kurtyny są najważniejsze. Potem dochodzą wszelkie na kolana itp.
a tu zdjęcie jak to jest z dwoma świecami na cylinder
zawsze mnie dziwiło po co zastosowali dwie świece na cylinder...
Też nie wiem po co to jest, ponoć jedna jest mniejsza bo było mało miejsca i nie weszła by normalna, dodatkowo zwiększa to koszta przy wymienia wszystkich 8
Chodzi o dopalanie mieszanki w cylindrach (tak podobno to działa)
Zastosowanie dwóch świec ma na celu
zmniejszenia ryzyka awarii (w razie braku iskry na jednej świecy mamy jeszcze zapłon dzięki drugiej świecy)
płomień pokonuje w komorze spalania krótszą trasę
umożliwia to zastosowanie mniejszego, bardziej optymalnego kąta wyprzedzenia zapłonu
pozwala na spalanie uboższej mieszanki
zmniejsza ryzyko spalania stukowego
zapewnie bardziej wydajne spalenie takiej samej dawki mieszanki
Też nie wiem po co to jest, ponoć jedna jest mniejsza bo było mało miejsca i nie weszła by normalna
zmniejszenia ryzyka awarii (w razie braku iskry na jednej świecy mamy jeszcze zapłon dzięki drugiej świecy)
Wiecie co Państwo :P Takich głupot to dawno nie czytałem :P Bez obrazy ;)
Dokładnie Wam tego nie opisze, ale bardzo blisko prawdy jest Uchol - tam chodzi o dopalanie mieszanki, 2 etapowy zapłon tak aby zwiększyć stopnień sprężania. Czytałem kiedyś o tym - chodziło o wyciągnięcie większej mocy, zmniejszenie spalania i emisji spalin. Ogólnie rozwiązanie dość dziwne bo wg. mnie przekombinowane.
Dokładnie tak jak Piotrek pisze, a z ta mniejsza awaryjnością, to bajka, bo większość aut ma po jednej świecy na cylinder i powiedz mi ja często są tego typu awarie :?: mi sie jeszcze nie zdarzyła ;)
mnie przekombinowane.
w g mnie też przekombinowane... mocy tyle co zwykłe 1.6 z bravo a spalanie takie samo...
Wiecie co Państwo Takich głupot to dawno nie czytałem Bez obrazy
Spoko;-) ja tylko napisałem to co znalazłem w internecie:lol:dla mnie tez to jest w ogóle bez sensu, jest to jest i tylko tyle że większe koszta przy wymianie ale to tylko szczegół:lol:
zasada jest prosta. jeśli patent wykorzystywany jest do dziś to znaczy, że to działa. jeśli paten zarżnęła konkurencja, tzn. że działa to zajebiście. jak jest w przypadku Twin Sparka, można sprawdzić czytając dane techniczne kolejnych modeli Alfa Romeo ;)
W 1995 roku zmodernizowano wszystkie silniki z gamy Twin Spark – aluminiowy blok silnika został zastąpiony żeliwnym, pochodzącym z gamy Fiata. Dzięki temu zwiększono ilość zaworów z ośmiu do szesnastu, a także wprowadzono pasek rozrządu zamiast dotychczas używanego łańcucha. Zmieniono także układ świec – jedna z nich jest umieszczona centralnie pomiędzy czterema zaworami (jak w większości innych silników w układzie 16V), natomiast druga (mniejsza) z powodu braku miejsca jest umieszczona na brzegu, przez co sprawia wrażenie dodanej jakby…na siłę. Ten układ w opinii wielu sprawia, że w rzeczywistości wpływ, jaki ma na ogólną sprawność silnika zastosowanie dwóch świec w porównaniu ze starszymi jednostkami o ośmiu zaworach jest bardzo mały. Dlatego też często spekuluje się, że mógł to być zabieg czysto marketingowy, zmyślnie zaplanowany przez firmę-matkę (czyli Fiata), dzięki któremu można było utrzymać wiele znaczącą dla historii Alfy nazwę. Produkcje silników Twin Spark zakończono w 2009 roku.
Średnie spalanie na poziomie 7,5-8,0 na 100km,dobry wynik moim zdaniem jak na opinie które czytałem,że Alfa potrafi z tym silnikiem nawet 10l wciągnąć;-)
czytałem,że Alfa potrafi z tym silnikiem nawet 10l wciągnąć
10 litrów to uwierz potrafi matiz spalić jak się go butuje na autostradzie :D Wszystko kwestia tego jak kto jeździ..
EEE no proszę Cię ... w Stilo też trzeba lampe wyciągac ... :P
W Stilo skręcałem koła na bok, odkręcałem 3 wkręty nadkola i metodą "ginekologiczną" wymieniałem żarówki ;-)
pzdr
Jak wspomniałem na początku mojego tematu,że Alfa ma mały problem z luźnym drążkiem,biegi wchodziły bezproblemowo,ale ostatnimi czasy się to troszkę zmieniło,problemy zaczęły się z pierwszym biegiem,wstecznym i w ogóle ciężko wchodzą wszystkie biegi, problemem jest oczywiście sprzęgło które jutro będzie robione w warsztacie,przy okazji rozwiąże się problem z latającym lewarkiem gdyż do tego trzeba kanał ponieważ trzeba zdemontować wydech i wyciągnąć cały ten mechanizm i tam jest ponoć jakaś cześć wymienialna która wyeliminuje ten problem. Koszt sprzęgła to ok 400zł robocizna ok 200zł i plus naprawa tego drążka myślę że w granicach 700zl powinno się to zmieścić;-)
Piękna "Ala". Sam taką kiedyś chciałem kupić jednak żonie jakoś się nie podobała - ech. Jednak miałem kiedyś przyjemność taką jeździć w dieslu i było miodzio, komfortowo się tym podróżuje. Jednak Włoskie auta mają coś takiego w sobie że niezależnie od czasu będą się zawsze podobać.
Sprzęgło zrobione,biegi wchodzą jak trzeba,niestety problem kiwającego się lewarka pozostał na razie, nie ma to wpływu na zmianę biegów ale na pewno zostanie to poprawione w niedługim czasie;-)
Piękna "Ala"
dzięki;-)
No i super, ze zrobione, co do lewarka, to sprawdz czy wodziki nie maja luzu ;)
co do lewarka, to sprawdz czy wodziki nie maja luzu
Dzięki,sprawdzę;-)
Temat lewarka stał się jasny,otóż jak zdemontowałem mieszek okazało się że pękł taki biały plastik, w którym porusza się dzwignia zmiany biegów,to jest taka tulejka jakby,problem w tym że nie wiem jak teraz zdobyć taki zestaw naprawczy czy to w ogóle się da wymienić czy trzeba cały mechanizm kupić używany;-)
Tak w ogóle to spotkała mnie dzisiaj nieprzyjemna sprawa,otóż wracając z pracy dochodziły dziwne stuki z okolic koła przedniego,więc podjechałem na stacje aby sprawdzili co się dzieje i gość wziął auto na podnośnik popatrzył,sprawdził i powiedział że do wymiany drążek kierowniczy od maglownicy,ok zabrał 20 zł i do widzenia. Trochę mi się to dziwne wydawało więc podjechałem na drugą stacje tam też gość wziął auto na podnośnik,popatrzył,poszedł po klucz za chwile powiedział że mam się przejechać autem po dziurach,kasy nie wziął a autko śmiga cichutko jak nowe,wystarczyło tylko dokręcić parę śrubek na wahaczu. Nie wiem czemu tak się stało na przeglądzie było wszystko ok a ja tam nic nie ruszałem wcześniej. Ale ważne że śmiga i głupio że gość zarobił na mnie 2 dychy a nic konkretnie nie powiedział
Nie jestem dokładnie pewny ale to jest chyba to czego szukam
http://www.unto.pl/zestaw-naprawczy-biegow-alfa-145-146-147-156-166-lancia-delta-lybra-kappa-p-4096.html
prawdopodobnie w tym miejscu jest kawałek pęknięty,jutro zrobię zdjęcie jak to wygląda
10715
Z tymi zestawami naprawczymi to tylko sprawdź czy u Ciebie jest taki sam mechanizm bo są chyba dwa lub trzy rodzaje..
sprawdź czy u Ciebie jest taki sam mechanizm bo są chyba dwa
Właśnie też mi się obiło o uszy ,że 1.6 mogą być 2 rodzaje bo ja mam wsteczny normalnie a jest jeszcze podciągany to góry i tu się właśnie może różnić.
Dzisiaj mały prezencik do auta na narzędzia,niestety stara walizka już nie wytrzymała i pękła;-)
10719
10747
Panowie macie pomysł jak i czym to spolerować i czy w ogóle się da? To jest malowane pędzelkiem prawdopodobnie i troszkę rzuca się w oczy i nie za bardzo ładnie wygląda;-)
Pewnie trzeba by papierem wodnym i spolerować ;)
10789
http://www.autosklep24.pl/pl/p/Gniazdo-dzwigni-zmiany-biegow-ALFA-147/14005, znalazłem;-) ale towar niedostępny:smile:
LANDcar.eu - sklep motoryzacyjny - czsci do Twojego samochodu! Szczecin, ul. Chmielewskiego 23, pn-pt 8-18, sb 8-13; tel. 91 434 07 66, 513 187 866 - Zapraszamy do nas ju dzisiaj! - informacje (http://landcar.eu/infopage.php?id=43)
Dzięki lukq ale to nie ten zestaw. Dokładnie to wyrobiło się to gniazdo co podałem link wyżej. Części będę miał do tygodnia z ASO,cena za gniazdo to 6zł a tulejka jeszcze nie wiem ale w granicach 5 zł;-)
Banalne ceny moża powiedzieć, z tym czy nie warto całego gniazda za jedną robotą ogarnąć?
z tym czy nie warto całego gniazda za jedną robotą ogarnąć?
No właśnie wymieniam całe gniazdo bo tylko to się wyrobiło,tzn popękały te plastiki dookoła co na zdjęciu pokazałem. W sumie zestaw naprawczy składa się z tego gniazda i tulejki jakieś ale nie wiem co dokładnie ,tyle co pan z serwisu ASO odpisał, ale ważne że części będą i będzie zrobione. Z tego co poczytałem to Alfy mają problem właśnie z tym luzem na lewarku;-)
Z panem z serwisu ASO się nie dogadałem,niby wszystko już było uzgodnione cena i wysyłka a gość mi pisze że mam mu jeszcze podać średnicę tego gniazda,ale że nie mam tego jeszcze wykręconego to nie bardzo mam jak to pomierzyć i w ogóle z gościem ciężka rozmowa jest bardzo, jak by mu się nie chciało tego towaru wysyłać...
Zmieniłem sklep i już mam zamówione części tutaj Autosklep24.pl - Części Lancia, Alfa Romeo, Fiat (http://autosklep24.pl/) dokładnie z gościem się dogadałem w dwóch email-ach i towar już wysyła,koszt 38zł z wysyłką
11000
Alfa właśnie jest po wymianie zestawu naprawczego,gniazdo i tuleja,wszystko poskładane biegi wchodzą jak marzenie;-)żadnych luzów jest gites;-)
Małe problemy przy demontażu,trzeba było ciąć wydech bo nie chciał się rozkręcić po dobroci,a żeby właśnie zdemontować cały mechanizm dźwigni to musiał być ściągnięty wydech,osłony nad wydechem i i demontaż mechanizmu;-)
Pozazdrościć - u mnie też powinienem wymienić ten element ale ani czasu ani kasy ani chęci ostatnio nawet ;)
Chociaż dobrze że cena nie była aż tak wysoka jak co nie które części:P
Coś tam jeszcze delikatnie stuka z przodu z jednej strony, a tak patrząc na kanale to nic nie widać,na stacji też nic nie wyszło. Może to być poduszka od amora?
Coś tam jeszcze delikatnie stuka z przodu z jednej strony, a tak patrząc na kanale to nic nie widać,na stacji też nic nie wyszło. Może to być poduszka od amora?
Do tego jeszcze że występuje lekkie stukanie to przy wolnej jeździe jak tak delikatnie buja nadwoziem słychać takie jakby "chrobotanie", a jak jest już większa prędkość to nic nie słychać,nie wpływa do na prowadzenie samochodu.
Dodam że jak słychać to chrobotanie to aż czuć to właśnie pod nogami
Przegub to bym rozpoznał i to na pewno nie jest przegub,jak skręcam czy wolny czy szybko to z koła jest cisza
Dawno nic nie pisałem,więc zrobimy małą aktualizację;-)
Jak na razie Alfa sprawuję się znakomicie,spalanie utrzymuję się na dobrym poziomie (zależy od stylu jazdy :P ) poza tym pojawiło się kilka drobnych rzeczy do ogarnięcia;-)
Sprawy mechaniczne:
- coś słabo hamuje (obstawiam klocki, gdyż układ działa dobrze tylko wydłuża się droga hamowania;-) )
- wymiana górnego wahacz ( to on powoduje stuki i skrzypienia ) pytanie czy wymienić parami? Z jednej strony jest wszystko ok,żadnych stuków. Podejrzewam że poprzedni właściciel wymienił jeden gdyż drugi był sprawny,to teraz z koli ten drugi odmówił już swojej pracy...
- poduszka,bądź łapa silnika albo od skrzyni biegów ( nie wiem tego dokładnie jeszcze ) trochę jakby "rzucało silnikiem" przy zmianie biegów:P
Trochę spraw kosmetycznych
-odświeżenie wnętrza;-)
Z tym wahaczem to wszystko zależy ile on kosztuje no i czy trzeba robić geometrię potem. Bo jak trzeba i nie kosztuje kroci to wymieniałbym mimo wszystko parami..
marcin.b2508
24-10-2013, 20:16
górny z TRW ponad 200 zł a dolny też z TRW około 450.
Właśnie myślę nad tym i lepiej jak od razu parami wymienię;-)
górny z TRW ponad 200 zł a doln
Dokładnie takie ceny;-)
Chciało się wielowahaczową alfe to się teraz ma :P
Chciało się wielowahaczową alfe to się teraz ma
Oj tam nie jest źle:P jak to mówią za wygodę to się płaci;-) Jak na razie tylko stuka ten wahacz,można powiedzieć jak w każdym innym aucie;-)
Wahacz zakupiony LEMFÖRDER, podobno jakościowo porównywalne do TRW,na razie jedna strona,w poniedziałek montaż;-)
11568
Dodatkowo zakupione nowe wycieraczki do przodu, włoski styl:P zobaczymy jak będą się sprawdzać
11569
11570
CichyJerry
27-10-2013, 13:14
dobre są te wycieraczki, tzw. banany.. mam je u siebie i dobrze sobie radzą.. a ile wahacz?
mam je u siebie i dobrze sobie radzą
Dobrze wiedzieć, ale cenowo to nie są tanie;-) przynajmniej tak mi się wydaję;-)
a ile wahacz?
179zł a TRW wołali 220zł
LEMFÖRDER bardzo dobra firma więc spokojnie ;)
LEMFÖRDER bardzo dobra firma więc spokojnie
ale niestety, lemforder do aut niemieckich jest lepszej jakości niż do włoskich czy francuskich...
Jeśli się nie myle Lemforder produkuje na pierwszy montaż właśnie też do francuzów - jakieś tam przynajmniej części. Zdaje się również TRW (np. wahacze) i Sasic (np łączniki)
ale ja piszę o tym co montujemy i po jakim czasie stali klienci przyjeżdżają na wymianę...
Wahacz wymieniony;-) Problem stukania na razie zniknął. Brak fotek bo garaż miałem pożyczony na 2 godz i jakoś tak się śpieszyłem, że nie zrobiłem fotek
Ogólnie to zawieszenie to jakaś masakra,wszędzie ciasno a żeby coś wymontować to już w ogóle...problem,ale jakoś poszło:P
Oglądnąłem jeszcze hamulce i problem jest z kończącymi się już tarczami,klocki ktoś zmieniał ale tarcz już nie,więc następne w kolejce do wymiany -> tarcze;-)
marcin.b2508
28-10-2013, 22:28
Ogólnie to zawieszenie to jakaś masakra,wszędzie ciasno a żeby coś wymontować to już w ogóle
nie jest tak źle. w 407 to ma wymyślne zawieszenie.
Wycieraczki sprawują się bardzo dobrze,żadnych smug,zacieków zbierają wodę idealnie,polecam;-)
11668
A tu świeże zdjęcia,jak na razie wizualnie nic się nie zmieniło oprócz tego że gdzieś zawieruszył mi się kołpak,prawdopodobnie został w garażu po ostatnim:lol:znajdzie się;-)
11669
11670
Przyszły właśnie zamówione ramki do tablic rejestracyjnych na zamówienie z nadrukiem;-)
12033
Jeszcze trzeba tylko zamontować
Razem z wysyłką oczywiście;-) Znalazłem na alledrogo aukcję,jakaś firma z Krakowa to jest. 7 zł sztuka taka ramka, także nawet tanio i nawet fajnie wyszło
A możesz podrzucić dane tej firmy bądź link do aukcji? :) Dostałem własnie kasę na barbórkę więc na mikołaja stilonowi cos trzeba kupić :P
Znam firmę (byłem pracownikiem) gdzie mają drukarkę umożliwiającą wydruk na plastiku, ale dla 2ch sztuk nie sądzę aby im się chciało za 7zł/sztuka :P
A możesz podrzucić dane tej firmy bądź link do aukcji?
Ramki do tablic rejestracyjnych - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. (http://allegro.pl/akcesoria-ramki-do-tablic-rejestracyjnych-18684?order=p)
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Ramki zamontowane;-)
12036
12037
CichyJerry
04-12-2013, 14:07
nawet nawet..
Witam, dawno nic nie pisałem bo z alfą nic nie robiłem i nic się nie działo aż do teraz. Otóż ala ma problem,gaśnie przy dojeżdżaniu do skrzyżowania, tzn nie za każdym razem ale jest tak,że zwalniam, redukcja na 2 bieg i gaśnie, w momencie jak trzymam na sprzęgle. Nawet nie zależy od tego czy puszczam gaz czy sprzęgło po prostu gaśnie. Nie wiem czy jest sens podłączać teraz pod kompa jeśli check się nie świeci ani nie zapalił wcześniej nawet na chwilkę?
Silnik krokowy bądź jakaś nieszczelność np. w dolocie..
Problem z gaśnięciem silnika który pojawiał się podczas redukcji biegów,dojeżdżania do skrzyżowania minął,silnik pracuje poprawnie i nie ma z nim jak na razie żadnych problemów.
Alfa uwolniona:lol: lodu to tam na niej było chyba z 0,5 cm
polecam użyć claren -80c z K2 w razie takich problemów;-)
Panowie mam pytanie,jaki tu można smar wcisnąć,jest coś specjalne do tego stosowane (lewarek zmiany biegów)
13035
Można kupić biały smar w sprayu.Zakładasz długą rurkę i na pewno ładnie wejdzie w szczeliny.Na przykład biały smar firmy Boll-> Biały smar boll - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. (http://allegro.pl/listing/listing.php?string=bia%C5%82y+smar+boll&search_scope=wszystkie+dzia%C5%82y)
Auto umyte,odkurzone,ogólnie wysprzątane i odświeżone
13487
13488
13489
13490
A tak poza tym to z autem wszystko dobrze,szukam na lato jakiś alusów,używanych;-)
Alfa razem ze mną oczekuje na zamówioną paczkę;-)
Tarcze hamulcowe przód TRW
Klocki hamulcowe przód TRW
Koń. drążków kier. Kamoka
'
Dodatkowo Ala ma problem,lewarek zmiany biegów nie odbija na pozycje ''luz'', podobno problem leży na jakimś sworzniu który trzeba wyczyścić i przesmarować,zobaczymy od poniedziałku będzie garaż będziemy działać;-)
CichyJerry
27-03-2014, 17:05
450Felgi 15" 4x98 6jx15H2-29,5 Alfaromeo 145, 146, 155 Dębica (http://tablica.pl/oferta/450felgi-15-4x98-6jx15h2-29-5-alfaromeo-145-146-155-CID5-ID4YjAJ.html#154bb74b2b;promoted)
_Krycha_
27-03-2014, 18:01
Ładna ta ''sztuka'' ;d Ogólnie mega ładny samochód , coś mnie ciągnie do zakupu tego modelu , ale jednak strach robi swoje :D Twoja bardzo zadbana i ładna , świetnie się prezentuje :)
Alfa po wymianie tarcz,klocków i gałek;-)
13992
13993
13994
Stare tarcze były wentylowane, według elearnu mają być całe i takie zostały zamontowane
Następnie będzie tył;-) same klocki
100koni i lite tarcze? ;) życie Ci nie miłe? ;)
CichyJerry
03-04-2014, 07:30
brava po fl też seryjnie wychodziła z litymi tarczami w 1.6 w 103 konnej..
Jak się po mieście śmiga i jeździ ekonomicznie to owszem lite dadzą radę.. Ale skoro były wentylowane to totalną głupotą wg. mnie jest wstawianie litych! Po co? Dla oszczędności paru złotych? Na hamulcach? No sorki nie przekona mnie nikt..
Panowie tu nie chodzi o żadne oszczędności,po prostu alfy wyjeżdżały z takimi tarczami i kierowałem się danymi z katalogów. Ale i tak wstępuje mały problem gdyż tarcze które dostałem okazały się że są za cienkie, nie wiem czy pomylili w sklepie,czy to jest z innego modelu. Wynik będzie taki że tarcze oddaje do sklepu bo nie pasują i biorę wentylowane bo zwykłych grubszych nie ma.
Bo pewnie do litych jest inny zacisk w ogóle..
marcin.b2508
03-04-2014, 22:26
Bo pewnie do litych jest inny zacisk w ogóle..
no raczej. by trochę pojeździł i klocki by poszły sobie na spacer.
lesiu1990xd
03-04-2014, 22:48
i teraz można hamować :)
i teraz można hamować
Nie do końca, Alfe czeka jeszcze raz wymiana tarcz na wentylowane tym razem
Mała aktualizacja, tarcze wentylowane;-)
14027
W dniu dzisiejszym wymienione klocki z tyłu,tarcze zostały bo jeszcze są w dobrym stanie,pozostaje regulacja ręcznego.
Oczywiście do wciśnięcia i jednocześnie wkręcenia tłoczka w zacisku użyłem mojego specjalistycznego sprzętu z ''Ciastoramy'':lol:,
sprawdził się w każdym aucie w którym go używałem przy wymianie hamulców;-)
14046
Dodatkowo Ala dostała nowe żaróweczki H7
14047
A tu zdjęcie w garażu gdzie aktualnie psuje Alfe;-)
14048
Zbieżność ustawiona,wszystko elegancko;-)
14084
szukam Stilona w 140 konnym dieslu, ale jak na lekarstwo... więcej ofert z tym silnikiem można znaleźć na Alfę Romeo 147. np:
Alfa Romeo 147 13900.00 PLN. Toruń - otoMoto.pl (http://otomoto.pl/alfa-romeo-147-1-9jtd-140km-xenon-C32777529.html)
jako były posiadacz Stilo i obecny posiadacz AR 147 co byś wybrał? :)
Kamitchi
10-04-2014, 14:41
Mały OT- 144 konie w 156 1.8 też były zatrzymywane za pomocą litych tarcz :)
jako były posiadacz Stilo i obecny posiadacz AR 147 co byś wybrał?
Wybrałbym Alfe,na pewno;-)
A Ja jako obecny posiadacz stilo zastanawiałem się mocno nad 156 ... potem nad GT dlaczego?:
156:
-> 5cio drzwiowa czyli funkcjonalna
-> te same silniki co w stilo
-> świetne fotele
-> tapicerki momo i głównie w skórze
GT:
-> to nic innego jak alfa 147 tyle, że w wydaniu bardziej sportowym
-> te same silniki co w stilo choć diesel byl tylko jeden i to 150 konny
-> świetle wyposażenie i fotele :)
Niestety, jak już pojawiały się do 20tys to ... zajechane trupy, a jak nie trupy to z ukrytymi wadami...
Sprawiłem sobie właśnie mały prezencik;-)
15404
15405
W sumie to nie muszą mnie widzieć w samochodzie żeby wiedzieć się że posiadam Alfę:lol:
Sprawiłem sobie właśnie mały prezencik
To łap jeszcze ode mnie prezent:
15406
:D
kamilo62
01-07-2014, 17:13
:lol: nie sprała sie ona??
Dzięki byrrt ale ma swoje:lol:
15423
Prosto z paczki wyciągnięta,nie było czasu na prasowanie:lol:
Nie ma jak mycie autka na podwórku i to przy żubrze :lol:
15810
15811
elegancko :cool: jak zdążę to też swojego dzisiaj odświeżę. Grolsch już się chłodzi ;)
Witam, parę lat mnie tu nie było, Alfa sprzedana. W jej miejsce Audi A4 B5 1.8 98' Temat można zamknąć.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.