PDA

Zobacz pełną wersję : Bravo 1.8 GT 96 r Falujące obroty po odpięciu akumulatora - proszę o pomoc



wuemstudio
23-06-2013, 14:12
Witam Panowie,

zmieniłem wóz z brawy na bravo 1.8 gt 96 rok. Ze jutro wyjeżdzam na urlop na tydzien i mam do pokonania 200 km w jedna strone chciałem podciągnąc linke od sprzęgła więc zgodnie z instrukcjami na forum rozpiąłem akumulator (i tu podobno błąd ze najpierw odpiąłem mase a poźniej plus - co podobno powinno być w odwrotną stronę. ) Co sie okazało do - do linki nie udało mi sie dostać gdyż mocowania akumulatora są tak zapieczone ze dałem sobie spokój , zrobie to po powrocie . Wszystko zacząłem składac tak rozkładałem, czyli wsadziłem akumulator podpiołem najpierw PLUS potem mase i po odpaleniu samochodu i ujechaniu 400 metrów okazało sie ze obroty na biegu jałowym falują. Brat mój twierdzi ze to przez kolejność jaka wpiąłem akumulator czyli ze najpierw wpiąłem plus a potem mase a powinienem zrobić odrotnie - sugeruje abym odkręcił klemy - zwarł je na kilkanascie sekund ze soba a następnie podpiął w poprawnej kolejności czyli najpierw masa potem plus.

Panowie bardzo prosze o podpowiedzi, jakies sugestie jutro rano musze wyjechać a dziś juz południe niedzielne.

Dziwne gdyż wszystko przed rozpieciem akumulatora było okej .

Pozdrawiam i czekam na wasze sugestie na co zwrócic uwage - tylko plis nie piszcie ze to krokowiec bo nie wieże bo przed rozpięciem wszystko było ok

Dodam tylko ze samochód nie posiada instalacji LPG

endriu92
23-06-2013, 14:21
Nie słyszałem żeby odwrotna kolejność wpięcia klem powodowała falowanie obrotów. Wpierw podłączamy oczywiście plus a potem masę (minus). A gdy rozpinamy to najpierw masę a potem plus. Aczkolwiek gdy się człowiek pomyli to nic się nie powinno stać. Sam nie raz odwrotnie robilem czy znajomi i zadnych objawow nie było.

badyl
23-06-2013, 21:26
Wina raczej leży po stronie złej adaptacji kompa.A więc odepnij akumulator jak masz czas to może być nawet na noc,rano plus-masa i odpal auto nie dotykając niczego(pedał gazu itd) i pozostaw tak auto aż załączy sie wentylator chłodnicy. Póżniej śmiało w trase i wszystko powinno być już ok

byrrt
23-06-2013, 21:33
Bzdura z tym akumulatorem - kolejność nie ma żadnego znaczenia i jako że jestem elektronikoem nigdy nie rozumiałem czemu niby powinno odpinać się najpierw mase. Nie ma to żadnego znaczenia bo i tak obwód jest zamknięty..

A co do rozwiązania problemu to tak jak poprzednik radzi - odepnij klemy. Pozostaw na dłuższą chwilę i odpal.. Może rozpinając coś gdzieś coś naderwałeś lub poluzowałeś np. czujnik temp, coś przy przepustnicy/przepływce/dolocie..

sebaoo2
23-06-2013, 22:18
Z tymi klemami to może być tak żeby odpiąć najpierw masę po to gdyby się czasem zdarzyło tak że przypadkiem dotkniemy klemą gdzieś nadwozia lub innej części silnika i wtedy mamy w ręce ujemną klemę.gdyby to było odwrotnie i mając klemę dodatnią i przypadkiem dotkniemy to może być problem. A tak poza tym to nie ma znaczenia w jakiej kolejności.

byrrt
24-06-2013, 10:31
A jaki to problem, że dotkniemy odłączoną klemą do masy? Ew. jeżeli są jakieś pojemności w układzie to się rozładują.. Na moje to farmazony jakieś z tą kolejnością..