Zobacz pełną wersję : Lancia Lybra 1,9 JTD SW
Oto mój nowy nabytek. Zdjęcia jeszcze z aukcji ale z czasem pojawi się coś nowego.
9714
9715
9716
9717
9718
9719
9720
9721
I mam do was pytanie. Jak sprawdzić czy wtryski nie leją bo jak juz wspominałem na trazie spalanie jest ładne 4.6 a prawie 1/4 zbiornika zniknęła. Na mieście spalanie urosło do 7,1 ale to podobno tak ma być.
Zrobić próbę przelewowa, albo badanie spalin. Jeśli chodzi o to to najlepiej zalać pod korek i potem znowu. Może plywak się wiesza
właśnie zalałem dziś pod korek i jutro jadę w małą trasę więc po 100km zatankuje i zobaczę ile wejdzie. Mam nadzieję że będzie dobrze bo szkoda byłoby wsadzić się w minę.
Zrobić próbę przelewowa
samemu można ją zrobić?? bo wydawało mi się że to tylko specjalistyczne warsztaty są w stanie zrobić.
Próbę przelewową zrobisz samemu. Poszukaj na YT - są filmy jak to robić ;)
o widzisz to trzeba tak zrobić.
Jakby ktoś był tak uprzejmy i jeszcze ładnie opisał co gdzie podłączyć to byłbym wdzięczny.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
http://www.youtube.com/watch?v=y6MCKTLSQAg tylko co gdzie podłączyć i co oznacza że w strzykawce jest dużo ropy a w innej mnie?
marcin.b2508
23-06-2013, 14:44
strzykawce jest dużo ropy a w innej mnie?
jak mało to oki. jak dużo puszcza w przelew to wtryskiwacz uszkodzony. może się to objawiać spadkiem ciśnienia na railu, gaśnięciem silnika itp.
zdejmujesz przelewy z wtryskiwaczy i w to miejsce podpinasz wężyki z pojemnikami. a główny przelew na ten czas zaślepiasz żeby się ropka nie lała po silniku.
Dzięki. Pewnie sobie jutro to zrobię i zobaczę co wyjdzie. Przyznam że pali ciężej niż moje Bravo ale Bravo to już trochę nowsze JTD. Dziś umyłem silnik i będę obserwował co i w jakim stopniu się poci.
jak dużo puszcza w przelew to wtryskiwacz uszkodzony.
czyli wtryskiwacz nie może zalewać silnika tylko co najwyżej może dawać za małą dawkę? Wnioskuje to po tym że skoro wali przelewem to idzie mniej do komory spalania
CichyJerry
23-06-2013, 15:35
lancia :) w kombi też ładna
Dodam że miałem następujące błędy
ODCZYT KODÓW BŁĘDÓW:
1: P0404 - Sterowanie zaworu EGR
Exhaust Gas Recirculation Circuit Range/Performance
Błąd obecnie nie jest aktywny ale został zapisany w pamięci. Skasuj błędy i obserwuj czy nie powrócą. Kontrolka na desce nie została włączona przez ten błąd.
2: P0704 - Styk sprzęgła
Clutch Pedal Switch Signal Circuit Malfunction
Błąd obecnie nie jest aktywny. Skasuj błędy i obserwuj czy nie powrócą. Kontrolka na desce została włączona przez ten błąd.
3: P1320 - Niezgodność sygnałów fazy i obrotów
The RPM/TDC and Camshaft Position signals are out of sync. This may be caused by:
1)incorrect Crankshaft/Camshaft mechanical timing, improperly installed TDC or Camshaft sensor, or misaligned distributor (if used).
2) missing or corrupted signal from the Camshaft Pos. or RPM/TDC sensor. Check for proper signal from both sensors.
A) If either of the signals is bad check the sensor and the signal circuit to the ECU
B)If both signals appear normal, refer to the specific help page.
Błąd obecnie nie jest aktywny. Skasuj błędy i obserwuj czy nie powrócą. Kontrolka na desce nie została włączona przez ten błąd.
najlepsze jest to że na desce nic się nie pali
1 to przy zaślepieniu EGR-u wyskakuje
2 to przełącznik nad pedałem sprzęgła.Normalna sprawa ale rękę trudno tam włożyć
3 przestawiony rozrząd albo zgon czujnika na wale lub na wałku- usterka była zrobione i nie wykasowano błędów.
Dzięki za odpowiedź pocieszyłeś mnie bo wygląda na to że wszystko w samochodzie jest ok. Rozgryzłem już wskaźnik paliwa dziś na 260kilometrowej trasie. Praktycznie 1/4 zbiornika poszła na 130 km a potem praktycznie stał w miejscu :D kwestia przyzwyczajenia. Co do czujnika rozrządu to możliwe że jest zalany olejem bo spod pokrywy troche leci i jutro wymieniają mi uszczelkę i olej.
Panowie kolejny mały problemik. U mnie nie da się ustawić dwóch kierunków nawiewu (przycisk od nawiewu na nogi jest sklejony z bo sie komuś chyba wylał zapach do samochodu) i kolejna sprawa to piszczące drzwi z tyłu o uszczelki na nierównościach. Ktoś może coś w tej sprawie powiedzieć?
marcin.b2508
26-06-2013, 18:33
Panowie kolejny mały problemik. U mnie nie da się ustawić dwóch kierunków nawiewu (przycisk od nawiewu na nogi jest sklejony z bo sie komuś chyba wylał zapach do samochodu)
można rozebrać panel i wyczyścić przycisk wówczas spr czy zadziała. ewentualnie mogą być uszkodzone sliniczki od klap.
piszczące drzwi z tyłu o uszczelki na nierównościach
krem nivea na uszczelki i czisza jak makiem zasiał.
ewentualnie mogą być uszkodzone sliniczki od klap.
silniczki pracują bo nastawia na wszystkie kierunki tylko nie można właczyć 2 kierunków jednocześnie. ale masz rację rozbiorę i zobaczę.
krem nivea na uszczelki i czisza jak makiem zasiał.
juz myślałem ze to kwestia niedokręconych jakiś śrub a tu taka prosta sprawa :D
Dzięki za pomoc
Paweł a tak w ogóle to Lancia dla mamy, bravo dla Ciebie czy odwrotnie? :) Coś by trzeba zrobić z tym wyjechanym fotelem kierowcy..
Lancia dla mnie bo na 8 miesięcy uciekam do Lubania i muszę mieć kombi. Po powrocie kupuje nowy fotel kierowcy robię wszystkie zadrapania i sprzedaje ją no chyba że zaskoczy mnie swoją bezawaryjnością (będę robił nią około 2800km miesięcznie) to wtedy zostawię bratu a sam kupię Bravo II lub coś w tym stylu.
Dziś Lalunia dostała:
Uszczelkę pod pokrywę zaworów
Olej Castrol Edge i filtr oleju
Filtr paliwa
Przegląd wtrysków czy nie leją
Odmę od pompy wody bo była jakaś podejrzana
KOSZT 430 zł
Czy dużo?? nie wiem ale mam nadzieję że na długo mi starczy i będzie jak z Bravo zero kłopotów. Pozostaje mi tylko problem uszczelek ale przesmaruje i się okaże czy starczy tylko smarowanie
Lepiąca się deska rozdzielcza u Lybrze to standard. Sposób na to to rozpuszczalnik poliuretanowy i specyfik K2 taki jak Plak.
I jeszcze pytanie mam czy ktoś w JTD robił Chip Boxa i jak to wpłynęło na dynamikę i spalanie
Chipa śmiało można dawać, ale w dobrych firmach, jak chcesz dam ci namiar na kolesia z FKP, który sie tym zajmuje. Spalania prawie bez zmian, a osiągi lepsze.
;)
Ta w ogóle, to dopiero teraz zauważyłem ten temat :sciana: gratuluje zakupu. Powiedz mi, czy nawiew na nogi możesz włączyć :?: czy tylko jednocześnie w dwóch kierunkach nie mozesz :?: U mnie wygląda to tak, ze podwujnie to tylko nogi-szyba, nogi-twarz, nie da sie jednocześnie szyba-twarz, tak ma kazda Lybra, no i kazde z osobna rzecz jasna ;)
silniczki pracują bo nastawia na wszystkie kierunki tylko nie można właczyć 2 kierunków jednocześnie. ale masz rację rozbiorę i zobaczę.
Nie idzie włączyć pewnych kombinacji ustawień. Są 3 stany - góra, na wprost, dół. I chyba tylko kombinację na wprost i dół można włączyć jednocześnie, ale już nie można włączyć dla przykładu i góra i dół, czy góra i na wprost.
A wynika to z mechanizmów sterowania klapami. Jak wymieniałem w Lybrze jeden z silniczków to trochę obejrzałem cały ten mechanizm.
Co do samych silniczków to ich uszkodzenie powoduje blokadę klap w jakimś miejscu. Silniczków jest sztuk 4. Z tego co pamiętam nie różnią się one jeśli chodzi o sam silniczek, tylko mają one taką zewnętrzną nasadkę na trzpieniu/wałku. Ta nasadka - taki element z wyżłobionymi rowkami. W momencie jego obrotu przesuwa się tam w środku taki element od cięgien. Najlepiej włączyć zapłon i nie odpalać silnika tylko uruchomić nawiew. Przelecieć po wszystkich ustawieniach. Silniczki wydają taki charakterystyczny dźwięk - "bzyk, bzyk, bzyk". Pracują jak krokowiec. Przelecieć po wszystkich ustawieniach i posłuchać ;)
Co do przycisku - przyciski mają na sobie taki jakby plastik. Z czasem potrafi on tak jakby odpryskać - widać to w prawie każdej Lybrze, że czasami na przyciskach nie ma oznaczeń. Ratunkiem jest lekkie odgięcie odprysku i położenia kleju np. superglue. Jak ktoś przedobrzy to bardzo łatwo można sobie przykleić guzik ;) Może tak ktoś próbował zrobić i przypadkiem skleił.
A co do deski - to elementy od połowy w dół mają tą przypadłość. Niestety Fiat zrobił to samo co w Tipo/Tempra i po latach to "coś" na desce zmienia się w lekko lepką substancję.
Dobrze, że nie położyli tego też na górnej części deski, bo lepiący schowek i tunel środkowy idzie jakoś przeboleć ;)
Można góra-dół i dół-na wprost, a nie można góra-na wprost ;)
a nie można góra-na wprost
odblokowałem sklejony przycisk od nadmuchu na nogi i potwierdzam to co napisałeś. Trochę dziwne ale cóż my możemy :D
Z czasem potrafi on tak jakby odpryskać - widać to w prawie każdej Lybrze, że czasami na przyciskach nie ma oznaczeń
u mnie w tamtym tygodniu zeszła folia od mocniejszego nadmuchu i wyłączenia nawiewu :D
Dobrze, że nie położyli tego też na górnej części deski, bo lepiący schowek i tunel środkowy idzie jakoś przeboleć
dzień pracy z rozpuszczalnikiem poliuretanowym i wszystko jest cacy aż milo splunąć ;D
nie wiem jak u was ale u mnie przy prędkości do 120km/h spalanie jest super do 5.3l/100km ale potem przy 140 km/h robi się nagle 6.5 co mnie trochę dziwi bo w bravo aż takiego radykalnego wzrostu nie ma
U mnie jest podobnie, ale az tak bym sie tym nie martwił.
A tak jeszcze góra-dół można, ale tylko wtedy kiedy górę wpierw włączymy i dopiero później można na dół. Jak się ustawi wpierw dół to nie można ustawić góry :) A takie patenty. To jest jednak wymuszone przez układ tych klap i silniczków.
dzień pracy z rozpuszczalnikiem poliuretanowym i wszystko jest cacy aż milo splunąć
A to muszę zastosować, bo mnie irytuje to lepienie się. Nie było tego jak ją kupiłem, a teraz się to zaczęło...
nie wiem jak u was ale u mnie przy prędkości do 120km/h spalanie jest super do 5.3l/100km ale potem przy 140 km/h robi się nagle 6.5 co mnie trochę dziwi bo w bravo aż takiego radykalnego wzrostu nie ma
Chyba takie zestrojenie. U mnie w 1.6 jest podobnie. Gdy na autostradzie nie przekraczam 100km/h to spalanie super. Gdy do 120km/h jest ok, ale powyżej zaczyna rosnąć.
A to muszę zastosować, bo mnie irytuje to lepienie się
weź jakieś bawełniane szmatki bo te sztuczne się nie nadają. Polecam użycie rękawiczek bo będziesz miał całe ręce czarne i ja je 2 dni myłem. I nie przejmuj się że plastik zrobi się gdzieś trochę miały to wszystko plak zakryje a jak nie to są przecież czernidła do plastików. U mnie w kilku miejscach zrobił się biały ale wyczyściłem preparatem do czyszczenia kokpitu firmy K2 a potem tej samej firmy plak.
Gdy do 120km/h jest ok, ale powyżej zaczyna rosnąć.
a czy przypadkiem chip box nie zmieniłby tego albo zastosowanie turbo ze zmienną geometrią?
Jaki ty masz rocznik tego, bi nic nie napisales ;)
Ja mam ze zmienną geo i jest to samo, poza tym nasz komp jest w miare dokładny, ale tylko na trasach, no musisz sprawdzac na srednim, bo na chwilowym (tylko z nazwy) wylicza spalanie z ostatnich 5min jazdy.
moja jest z września 2000 roku. cos ostatnio mi kapie z odmy która idzie od dolu turbo do filtra.
11073
I tak 660km w jedną stronę co 2 tygodnie gania moja Lusia. 6 tyś km i nic się nie dzieje. Cisza, spokój i niesamowita wygoda, po prostu kawał dobrej włoskiej roboty.
I oby tak dalej ;) no i fakt... wygodne to to jest :D
teraz planuje sobie na czarno okleić maskę dach i klapę.
marcin.b2508
17-09-2013, 21:59
teraz planuje sobie na czarno okleić maskę dach i klapę.
Eee mi to niezbyt podchodzi jakby to było jakieś M3 lub impreza to jeszcze tak ale lybre. W bravo lub stilo 3d w białym czarny dach to ok. Ale o gustach nie ma co dyskutować.
Wg. mnie to też zajedzie wiochą.. Lybra choć stara miała być segmentem luks a tu jakieś takie usportowienia..
teraz planuje sobie na czarno okleić maskę dach i klapę.
Opamiętaj się...
Jestem za przedmówcami, w Lybrze nawe nie chodzi o to, ze będzie zle wyglądac, ale w lybrze tego nie wypada robic ;)
tylko mi schodzi bezbarwny z maski a wach mam wypłowiały że szok. też mi się to kiepsko widzi ale ogólny plan jest taki żeby je całe obkleić czarnym połyskiem lub białym. Czuje się zaskoczony bo przeciez tylu ostatnio widziałem tu zwolenników tuningu samochodów kombi :P
A tak na poważnie widziałem taką lybre z czarnym dachem. Nawet nieźle to wygląda.
Tak, ale tylko z dachem, koles na LKP ma tak zrobione i wygląda OK, ale juz maska to trochę kiepski pomysł ;)
Takie oklejanie żeby dobrze wyglądało i było trwałe kosztuje tyle co lakierowanie.. To już wolałbym sobie polakierować..
folia nie jest strasznie droga. Sporo sobie liczą za wykonanie usługi która wcale nie jest taka ciężka do wykonania. Na razie jak sie okazuje nie będzie czasu an to a na wiosnę możliwe że jednak Lusia pójdzie do obcego a ja kupię sobie drugie bravo II
PODGRZEWACZ ROZRZEDZACZ PALIWA DIESEL DISEL ON (3667951430) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/podgrzewacz-rozrzedzacz-paliwa-diesel-disel-on-i3667951430.html) co o tym panowie myslicie? Ktos to juz testował u siebie i na prawdę jest to skuteczne?
Tego typu wynalazek chyba we Fiaie montują. W opcjach do diesla kiedyś widziałem. Na temat tego konkretnego się nie wypowiem.
Ciekawi mnie czy nie będzie mi paliwo zamarzało czy to bardziej taki dodatek który niewiele daje
Wydaje mi się, że daj sobie spokój, tankuj normalne paliwo na zimę (lub czegoś dolewaj) i nie będzie problemu..
dolewanie i tankowanie na stacji nie dawało ostatnio rezultatów
To jakie Ty masz teraz tam temperatury, że paliwo Ci zamarza? Bez przesady - ledwo co pierwszy śnieg spadł..
Nie chodzi mi teraz tylko o ostatnią zimę. dlatego chce w tym roku zapobiec takim sytuacjom jak ostatniej zimy
Hej, były montowane w Fiatach z pakietem zima.
Możesz poszukać od Marei z 1,9 JTD i w miarę p&p będzie pasować.
Dzięki. a słyszałeś cos na temat skuteczności tego gadżetu?
A w marylach nie były tylko dodatkowe ogrzewanie wody? Bo to jednak coś innego..
Było zamontowane na przewodzie idącym do nagrzewnicy.Kawałek aluminium z trzema świecami żarowymi.
A co do podgrzewacza oleju napędowego to też jest takie coś zamontowane w podstawie filtra paliwa.Czarny plastik z grzałką i czujnikiem temperatury paliwa.
chyba zamontuje to podgrzewanie ON
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
http://allegro.pl/podgrzewacz-paliwa-lancia-lybra-2-4-jtd-europa-i3718391638.html
http://allegro.pl/podgrzewacz-paliwa-lancia-lybra-2-4-jtd-europa-i3718391638.html
No coś takiego to już prędzej.. Jednak co firmowe to firmowe..
no to się zgadza. ja mam obawy że nie będę miał czym do roboty jeździć.
Dzis odebrałem fotel od tapicera. Z racji że fotel kierowcy byl zniszczony zakupiłem prawie w idealnym stanie fotel pasażera i została przeszczepiona tapicerka. Efekt jest piorunujący :D
CichyJerry
15-04-2014, 15:44
zdj poprosimy i cena jaka?
cena fotela 150zł z przesyłką i przekładka 140, tanio nie było ale opłacało się. Zdjęcie wstawię jak tylko odbiorę auto od lakiernika bo robi mi bezbarwne odpryski
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.