PDA

Zobacz pełną wersję : Bravo 1,6 16V coś go dławi



hajdass
19-06-2013, 23:43
No od jakiegoś czasu zauważyłem na gazie że go lekko dławi, dziś gaz się odłączył (muszę jechać na przegląd kontrolny aby odblokowali) i jeżdżąc na benzynie objawy identycznie, nawet na jedynce na początku słabo się zbiera jak gdyby go muliło. Tak do około 2,4 tys obr to on ledwo idzie jak gdyby nawet nie chciał. Co sprawdzać od czego zacząć ? Świece ok, kable mają zaledwie kilka miesięcy podobnie jak cewka.

markshall
20-06-2013, 00:17
Jaką masz instalacje lpg? Mogły się mapy rozjechać, dość częsty problem w tym silniku...

hajdass
20-06-2013, 00:59
Instalacja na STAG 4. Pytanie tera jeśli mapy to co może pomóc ?

markshall
20-06-2013, 10:55
Jechac na kompa. Jeśli żadnych błędów nie będzie wykasowac adaptację. Jeśli pomoże - źle założona/wyregulowana instalacja LPG.

hajdass
20-06-2013, 10:59
Heh niestety będę musiał poczekać na wypłatę ale zapewne tak zrobię. Dziś jadę do gaziarza aby zrobił przegląd i od razu wyregulował LPG zobaczymy co z tego wyjdzie

boch
20-06-2013, 12:29
z Twoim sterownikiem nie powinno być problemów z podłączeniem pod FES'a. kup sobie interface i diagnozuj; kasuj adaptację sam ;)

hajdass
20-06-2013, 12:39
Mam kabel. Poduszki kasuje, abs odczytuje ale do silnika niestety mi się już nie udało. W feuvercie też się nie udało. Dopiero kiedyś dorwałem ogłoszenie i udało mi się podłączyć. Nie pamiętam co to był za interfejs. Zobaczę na razie jak będzie po podłączeniu klem na noc

boch
20-06-2013, 13:07
niektórzy zalecają po takim odłączeniu klem uruchomić silnik i odczekać bez deptania w gaz aż do pierwszego załączenia wiatraka. później parę kilosów na benzynie. w manualu Haynes'a wyczytałem, że te sterowniki są z rodziny tzw. "self-learning" co oznacza, że po odłączeniu klemy na dłuższy czas, aktualne adaptacje powinny zniknąć. tak to wygląda w teorii ;)

byrrt
21-06-2013, 10:54
Ogólnie to sterownik 1.6 nawet ten przed liftem jest już obsługiwany przez najnowszego Multiscan'a więc nic tylko kabelek VAG i jedziesz z koksem ;)

Do instalacji LPG też mógłbyś się podpiąć sam.. Stag ma coś takiego że po danym czasie blokuje LPG? Toć to chore jakieś że jaki serwis LPG w ogóle to włącza..

boch
21-06-2013, 11:42
Ogólnie to sterownik 1.6 nawet ten przed liftem jest już obsługiwany przez najnowszego Multiscan'a więc nic tylko kabelek VAG i jedziesz z koksem ;)
a co z zabytkowym komputerem z XX wieku ze złączem RS232? :tongue

markshall
21-06-2013, 11:55
a co z zabytkowym komputerem z XX wieku ze złączem RS232?
Nawet dwoma złączami rsr232 ;) A ktoś testował już czy faktycznie 1.6 przedliftem pójdzie na tym multiscanie?

byrrt
21-06-2013, 15:09
a co z zabytkowym komputerem z XX wieku ze złączem RS232? :tongue

Kupujesz VAGa z takim złączem i szczerze mówiąc powinno to chodzić pewniej i stabilniej jak na złączu USB.


A ktoś testował już czy faktycznie 1.6 przedliftem pójdzie na tym multiscanie?

Nie pamiętam nicku ale osoba która informowała na forum o tym w wątku to testowała i po ustawieniu odpowiednich opóźnień podobno zaczęło to działać.. Poszukaj wątku (z tego tygodnia chyba).

boch
21-06-2013, 17:41
Kupujesz VAGa z takim złączem i szczerze mówiąc powinno to chodzić pewniej i stabilniej jak na złączu USB.
nie zrozumiałeś mnie. napisałeś że wystarczy kabel i program, a nie wspomniałeś o konieczności posiadania złącza RS232, którym dysponują jedynie starsze komputery... ;) oczywiście mam na myśli diagnostykę BBM'ów przedliftowych.

byrrt
21-06-2013, 19:24
A Ty boch nie rozumiesz, że od niedawna nowa wersja Multiscan'a (dawny FES) obsługuje przedlifty normalnie po VAGu z USB lib jak wolisz RS232 ;)

boch
22-06-2013, 01:16
a to ciekawostka. ktoś się pochwalił, że udało mu się połączyć z ze sterownikiem IAW 1AF.17? NIEPRAWDOPODOBNE ;)

byrrt
22-06-2013, 01:23
Łap: http://fiatklubpolska.pl/showthread.php?t=19682

hajdass
22-06-2013, 06:16
Tak tyle że ja mam 99 rok. Mimo to spróbuję.

I u mnie jest sterownik IAW 49F.B9

boch
22-06-2013, 10:05
Łap: Dobra wiadomość dla posiadaczy starszych modeli Bravo/Brava/Marea 1.6 16V :: Fiat Klub Polska (http://fiatklubpolska.pl/showthread.php?t=19682)
dzięki :) wczoraj zajrzałem do tego tematu. ALE... żeby diagnozować przedliftowe silniki trza zapłacić 50 euro, bo tylko pełna wersja na to pozwala. póki nie mam pewności że program gada z IAW 1AF.17 to nie wydam ani grosza ani na program, ani na interface. to naprawdę niewdzięczny do diagnozowania sterownik. mogę się jedynie tematem zainteresować bliżej, co zresztą zaraz uczynię. jeszcze raz dzięki byrrt, że o tym wspomniałeś :)

byrrt
22-06-2013, 10:59
Aż dziw że taki temat przegapiłeś ;)
Korba zdaje się ma przedlifta 1.6 - spytaj jego bo u niego podobno działa :)

hajdass
22-06-2013, 13:48
Na noc odłączyłem aku. Rano po odpaleniu obroty chwilę skakały to jak mi się wydaje znak że reset działa. W poniedziałek będę miał czas to zresetuje jeszcze raz i odpalę zagrzeje i pojeżdżę ze 100 km na benzynie pi czym udam się do gazownika

hajdass
23-06-2013, 14:27
A Ty boch nie rozumiesz, że od niedawna nowa wersja Multiscan'a (dawny FES) obsługuje przedlifty normalnie po VAGu z USB lib jak wolisz RS232 ;)


Próbowałem na wersji 1.4 i niestety nie czyta

boch
23-06-2013, 22:29
to juz prędzej spróbuj na niezarejestrowanej wersji 1.5

Multiecuscan - Diagnostics software for Italian cars (http://www.multiecuscan.net)

hajdass
24-06-2013, 10:21
to juz prędzej spróbuj na niezarejestrowanej wersji 1.5

Multiecuscan - Diagnostics software for Italian cars (http://www.multiecuscan.net)

Niestety nie bangla