Zobacz pełną wersję : Fiat Coupe 16v Turbo
Dane samochodu:
Fiat Coupe 2.0 16v turbo
Moc: 190KM/290Nm
Rocznik: 1994
Przebieg: 185 tyś km
Wyposażenie:
- skórzane fotele
- klimatyzacja
- centralny zamek
- alarm
- elektryczne szyby
- regulacja kierownicy
- regulacja podparcia pleców
- spryskiwacze reflektorów
- alufelgi 16"
Auto miało przede mną 3 właścicieli. Pierwszym był starszy pan (ur. 1935) który zakupił Fiata w 1994 roku (fajne auto dla prawie 60-latka) i jeździł nim do 2011 roku. Przez kolejne półtora roku Fiacik jeździł u kobietki dla której jednak okazał się za drogi w utrzymaniu. Dziś trafił do mnie.
Generalnie auto w stanie i tak bardzo dobrym jak na egzemplarz mający 19 lat. Auto w 100% oryginalne, żadnego tuningu itp.
9593960696059604
9603960296019600
9599959895979596
959595949607
jak na auto 19 letnie to w dobrym stanie jest :) ładne :)
patrzysz na panewki? profilaktyczna wymiana?
patrzysz na panewki? profilaktyczna wymiana?
Profilaktyczna wymiana. Koszt mały a będzie święty spokój.
Koszt mały a będzie święty spokój.
i prawidłowo :)
jakie trzyma ciśnienie?
i prawidłowo :)
jakie trzyma ciśnienie?
Chodzi czy o boost czy ciśnienie sprężynia?
Nie miałem czasu zmierzyć ani jednego ani drugiego. Auto zostało kupione wczoraj i na razie stoi w garażu bez tablic.
oleju, oleju :)
Ciepły circa 0,8 na wolnych ale olej był ostatnio zmieniany 2 lata/23tyś km temu i bodajże ktoś tam wlał jakiś tani 10W40.
10W40
wiesz że na taki właśnie powinno się mierzyć ciśnienie? ;)
Zatem postępie jak w przypadku poprzednich szesnastek jakie miałem i zmienię olej na jakiś sensowny - a jak wtedy okaże się że ciśnienia nie ma to będę się martwił dalej ;)
Nie zamierzam wlewać świeżego 10W40 tylko po to żeby sprawdzić ciśnienie a później go spuszczać i lać docelowy olej.
Szkoda, ze Fiat już tak odważniej nie robi aut. Barchetta i Coupe to ciekawe modele. Do auta widzę dostałeś i alu i stalówki. Ile ta przyjemność (auto) można wiedzieć Ciebie wyniosła? Suszarka i okolice wydają się suche, więc turbo chyba dobrze dmucha?
1000 ale wręcz stanąłem na głowie żeby cenę zbić. W to auto trzeba sporo włożyć.
Uszczelka między kolektorem a turbo jest do wymiany albo kolektor jest pęknięty. Dmucha spalinami.
1k za to auto - rewelacyjna cena ale PLN czy EURO?
1k za to auto - rewelacyjna cena ale PLN czy EURO?
Euro oczywiście. Czy cena taka rewelacyjna... Ja wymienię co jest do zrobienia a Ty mi policz ile trzeba dołożyć, ok?
Do zrobienia jest:
Rozrząd + pozostałe 4 paski + obie rolki + pompa wody
Wymiana WSZYSTKICH płynów
Wymiana WSZYSTKICH filtrów
Świece + kable
Uszczelka między kolektor a turbo
Uszczelka miski
Uszczelka pokrywy zaworów
Hamulce na wszystkich kołach
Wymiana wahacza +zbieżność
Nowe opony na lato (4 sztuki)
Mechanizm podnoszenia szyby
Klimatyzacja
Konserwacja podłogi i jeśli to konieczne spawanie
Lekko licząc trzeba włożyć blisko dwa razy tyle ile auto kosztowało (i to robiąc większości samemu) i to tylko po to żeby w przyszłym miesiącu zrobić przegląd. Gdyby robić to w warsztacie to cena byłaby jeszcze wyższa.
Naturalnie ktoś powie, że auto i tak tanie bo w Polsce ktoś to zrobi za kilka stów. Tutaj niestety jest to konieczność wyłożenia kwoty na tyle dużej że na koniec okaże się, że auto kosztowało 3-3,5 tyś euro. Pozornie niska cena takich aut to niemal zawsze pewność, że do zrobienia jest dużo.
W moim wypadku wygląda to trochę inaczej bo będę robił sporo sam a w dodatku mam trochę części z poprzedniego samochodu.
Mimo to ceny nie nazwałbym "rewelacyjną" - po prostu auto stało dwie wioski dalej to oszczędziło mi czas i pieniądze (paliwo, koszt tablic żeby przywieźć auto (100 euro)) i to niejako podyktowało zakup.
Termostat do wymiany. Auto zarejestrowane :)
Fajnie wygląda to coupe :)
CichyJerry
27-06-2013, 16:37
tylko jakieś inne fele kup do niej
tylko jakieś inne fele kup do niej
Oryginalne felgi czekają na to żebym przełożył opony.
9779
Niestety, padł nam kompresor w warsztacie i cholera wie kiedy się naprawi. A jak w poniedziałek byłem zapytać ile to kosztuje w normalnym warsztacie to stwierdziłem że będę czekał...
kamilo62
28-06-2013, 06:56
Przepiekny...................kolor :D.
Pakowny bagaznik jak na cos malego. ale ekstra wyglada :)
Czekam na wiecej wszystkiego i oby dlugo jezdzil :)
Przepiekny...................kolor :D.
Pakowny bagaznik jak na cos malego. ale ekstra wyglada :)
Czekam na wiecej wszystkiego i oby dlugo jezdzil :)
Małego?! Przecież to auto ma taki sam rozstaw osi jak np moja była Lancia czy Alfa 155.
kamilo62
28-06-2013, 13:11
Wzdłuż czy wszerz??
Jak uraziłem to przepraszam.
u mnie wchodzi tylko 5 opon...
Plus minus sugeruje sie tym co widziałem w zakupie kontrolowanym :)
Bez złożenia foteli zapomnij o 3 oponach w moim fiacie w bagażniku ;)
Wzdłuż czy wszerz??
Jak uraziłem to przepraszam.
u mnie wchodzi tylko 5 opon...
Plus minus sugeruje sie tym co widziałem w zakupie kontrolowanym :)
Nie, nie uraziłeś. Mi chodzi tylko o to, że to całkiem spory samochód mający coś koło 4,25m długości. Auto jest oparte o podłogę Dita Tipo więc ma taki sam rozstaw kół i osi jak wszystkie inne auta z tej rodziny.
Bez złożenia foteli zapomnij o 3 oponach w moim fiacie w bagażniku ;)
Do Coupe też wchodzą max 2 koła - tyle że nie da się złożyć foteli.
"Pojemność bagażnika: 295 l" według wikipedii. To na prawdę mały. W sienach jest o ile się nie mylę 500 l :p
Panda ma 206l. To jest mało. :p ( wiem - nie ten segment)
Darksaience
28-06-2013, 18:43
W sienach jest 500 litrów i co z tego skoro palio które jest kombi ma 490 i więcej wejdzie niż do tego nie foremnego 500:) A fiat coupe to nie bagazówka anie nie sedan tylko coupe dupowóz dla przyjemności nie dla rodziny:)
"Pojemność bagażnika: 295 l" według wikipedii. To na prawdę mały. W sienach jest o ile się nie mylę 500 l :p
Teraz sprawdź ile mają popularne kompakty z tamtych lat - wbrew pozorom to tyle co ma Golf III. A że Coupe było na bazie kompaktu to i rozmiar bagażnika nie dziwi. To co bardziej przeszkadza to mały otwór załadunkowy i brak możliwości położenia foteli - jest tylko otwór na narty. Bagażnik sam w sobie jest wystarczająco duży żeby zabrać 3-4 typowe torby podróżne.
I kolejne zdjęcie ;)
9792
A to, że to nie jest auto rodzinne to już inna sprawa :)
A to, że to nie jest auto rodzinne to już inna sprawa :)
Dokładnie. W każdym razie dla dwóch osób oferuje naprawdę bardzo dużo miejsca.
Zresztą, to drugie auto z domu. Wół roboczy jest i on wozi wszystko ;)
kamilo62
29-06-2013, 09:31
A on nie wystepowal przypadkiem w filmie Zrobmy sobie wnuka??
Wazne ze na tamte lata fiaty konkurencje przynajmniej w jednym biły..
W tym filmie była Barchetta.
Autko mi się bardzo podoba. Gratuluję zakupu :)
Wskaźnik ciśnienia oleju pokazuje niepokojące rzeczy. Ciśnienie oleju sobie skacze i zależnie od humoru wynosi na wolnych obrotach circa 1,2 bara, o,8 lub całkowicie leży na zero... Ciekawe jak wygląda dół silnika... I ciekawe czy ma to związek z tym, że silnik jest zalany czarna substancją niewiadomego pochodzenia i to ponad 2 lata temu.
Cóź trzeba bedzie przy okazji wymiany uszczelki pod miską sprawdzić jak wygląda wał i panewki - dobrze, że w razie czego leży to i owo w zapasie :) MImo to wolałbym nie być zmuszonym wymieniać wał i wolałbym żeby skończyło na profilaktycznym wrzuceniu świeżych panewek.
spadki napiecia na zegarach
spadki napiecia na zegarach
No właśnie tak skokowo to działa. Czyżby po włączeniu wentylatorów na chłodnicy zegary dostawały zbyt mało prądu i przez to takie cyrki?
Czyżby po włączeniu wentylatorów na chłodnicy zegary dostawały zbyt mało prądu i przez to takie cyrki?
w czasie gdy miałem wskaźniki tempi ciśnienia oleju z kupy zamontowane na desce + zasilanie z zegarów, miałem to samo, dokładnie po włączeniu wentyli, pociągnąłem przewody bezpośrednio z aku i było ok
Pierwsze koty za płoty...
Generalnie gdyby auto nie stało na tak kiepskich oponach to byłoby sporo lepiej. Start z obrotów wyższych niż 2000 praktycznie niewykonalny :/
9843
Wstępne mycie felg zakończone.
Przed:
http://img.tapatalk.com/d/13/07/08/ete2e2eq.jpg
Po:
http://img.tapatalk.com/d/13/07/08/quba2yhe.jpg
http://img.tapatalk.com/d/13/07/08/myqu8umu.jpg
Dwie felgi na których są opony na pewno były z przodu. Wskazują na to dwie rzeczy:
- opony które są łyse ale tylko z jednej strony
- warstwa smaru dobitnie świadczą o tym, że osłony przegubów już kiedyś się rozpadły
Generalnie dwie felgi nawet ładnie puściły. Dwie muszę najpierw potraktować czymś co rozpuści smar. Na szczęście coś tam mam w garażu ;)
Z nowości... Chciałem przełożyć hamulce z Lancii do Fiata. Niestety, inny rodzaj zacisku a co za tym idzie kształt klocka. Na szczęście przez przypadek zauważyłem, że w piwnicy leżą dwa opakowania nowych klocków które kiedyś kupiłem to mojej poprzedniej Delty 2,0 16v. Dziwnym trafem pasują do Coupe. Mam też dwa komplety tylnych. Może akurat będą pasować... ;)
Dziś było też pierwsze tankowanie Fiata - po 330 km zapaliła się "rezerwa". Średnie zużycie wyniosło 13,67l/100km co jest super wynikiem biorąc pod uwagę uszkodzony termostat.
"... I guess it's just the way I'm wired."
http://www.delta-HF.com
Średnie zużycie wyniosło 13,67l/100km co jest super wynikiem biorąc pod uwagę uszkodzony termostat.
W takich temp to nie dziwne, w zimę byś bardziej płakał.. ;)
Czy ja wiem... Do pracy mam 4 km. Nawet ze sprawnym termostatem silnik się nie nagrzeje. Lancia na codzień rzadko schodziła poniżej 15-16 litrów. Poza tym do zimy to się termostat zrobi.
W takich temp to nie dziwne, w zimę byś bardziej płakał..
w zimie w trasie Kraków->granica z Litwą->400km po okolicznych wiochach->Ełk->Olsztyn->Kraków spalanie wyszło 9l, w tym stałem 2h w korku w Radomiu na zapalonym silniku, a odcinek Kraków->Białystok wyszło 7,16 :)
co do spadków napięcia na zegarach, wygrzebałem stary filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=rNKOWzDXJ5s sorry za psa :P
Lancia pełna gratów też na trasie paliła mało. Nawet nie trzeba było specjalnie oszczędzać - wystarczyło jechać 130-140.
Większość części zamówiona. Odbiór w Polsce za kilkanaście dni. Znów wyjdzie lekko licząc 1500-1600 zł na sam podstawowy przegląd silnika :/
Tarcze hamulcowe z Lancii już czekają na montaż:
http://img.tapatalk.com/d/13/07/10/avynenas.jpg
Ładne kolorki :D
Będą pasować do żółtego :)
Kable i świece wymienione.
Jutro uszczelka pokrywy zaworów :)
Mała rzecz - a cieszy ;)
10400
fajna rzecz :) ja musze sobie takie cos uszyć :)
a i mam pytanko, nie masz gdzies napisane pod maska albo wiesz moze ile ma wejsc czynnika do ukladu klimy?
Jakbyś szył to daj znać.
Rano jak będę z.domu to sprawdzę czy coś tam stoi.
marcin.b2508
03-08-2013, 01:12
720-745 g.
720-745 g.
oko podobne wartości podaje serwisówka 700+-50 :)
Letnie koła wreszcie zamontowane :)
http://img.tapatalk.com/d/13/08/11/8evu2y2u.jpghttp://img.tapatalk.com/d/13/08/11/by8asy2y.jpg
Bardzo lubię to auto, linie nadwozia, ale nie leży mi wzór tych alusów. Te azev co miałeś były piękne.
Bardzo lubię to auto, linie nadwozia, ale nie leży mi wzór tych alusów. Te azev co miałeś były piękne.
Niestety, jeden nie przeżył wypadku. Wahacz przebił go na wylot.
Może gdzieś jedna dostaniesz i będzie kpl.
Może gdzieś jedna dostaniesz i będzie kpl.
Może. Obecnie dwie zostały przewidziane jako koła do palenia i zabawy z oponami "Non-street-legal" ;)
Dziś poszła do wymiany uszczelka pokrywy zaworów. Wszedł też nowy mieszek zmiany biegów. 10571
10572
Przy okazji na garażu zrobiło się tłoczno ;)
10573
10574
fajny akcent na wentylku :)
Kolejne części się kupiły :)
10611
Rozrząd, wszystkie paski, napinacze itd wymienione. Dodatkowo przednie hamulce i filtr paliwa.
Małe spotkanie dzisiaj :)
10665[ATTACH]
[ATTACH]10666
Dwa żółtki. Łezka do delty pewnie:)
Zapraszam do lektury! (http://d667.blogspot.de/2013/08/sciety.html)
lewym pasem: Ścięty (http://d667.blogspot.de/2013/08/sciety.html)
Git:) warto dodać po Lifcie środek jeszcze. No i typy le, plus itp.
Git:) warto dodać po Lifcie środek jeszcze. No i typy le, plus itp.
Środek wprowadzony w '96 i różne wersje wyposażenia zasadniczo nie wpływają na listę moich skojarzeń w tym autem ;)
Środek wprowadzony w '96 i różne wersje wyposażenia zasadniczo nie wpływają na listę moich skojarzeń w tym autem
oczywiście, ale fajnie by dodać ;-)
oczywiście, ale fajnie by dodać ;-)
Może przy następnym artykule ;)
Chociaż teraz będzie dość długi przestój na obu blogach bo muszę je jakoś połączyć w jedno i posadzić na własnym adresie. A że nie mam pojęcia jak to zrobić to chwilę zejdzie zanim się nauczę :/
Zdjęcie z sobotnich prac.
http://img.tapatalk.com/d/13/08/20/7e8y3e6y.jpg
Wydaje mi się że była już najwyższa pora na wymianę paska.
http://img.tapatalk.com/d/13/08/20/e4asu3ym.jpg
Powiem szczerze, że wymiana pasków w tym silniku to jedna z tych robót których nie lubię.
http://img.tapatalk.com/d/13/08/20/evujupu5.jpg
Dużo wskazuje na to, że pompa wody była "świeża" - mimo to wjechała nowa. Prawdopodobnie turbo również było wymieniane. Dobrze by było sprawdzić po VIN historię serwisową, ale urwał mi się kontakt do znajomego w serwisie :/
To co przedstawia się gorzej niż myślałem to przednie uchwyty zderzaka i chłodnica oleju. Auto ewidentnie zbyt długo stało "na zielonej trawce". Trzeba będzie się tym zająć przed zimą.
http://img.tapatalk.com/d/13/08/20/9uqagu2a.jpghttp://img.tapatalk.com/d/13/08/20/yru2y9e2.jpg
Dobrze by było sprawdzić po VIN historię serwisową, ale urwał mi się kontakt do znajomego w serwisie :/
Podaj VIN to zapytam znajomego,może coś powie :wink:
lesiu1990xd
20-08-2013, 23:33
ważne że wymieniony w czas :)
No na razie auto jeździ i to jest duży plus. Przynajmniej nie ma strachu jak się chce docisnąć ;)
10687
Bilstein B6 on Board.
Amortyzatory które siedziały w aucie "opadały" pod własnym ciężarem - dosłownie.
"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.blogspot.com
Nawiązałem kontakt z Xavierem - Francuzem który jest autorem chipu który był zamontowany w mojej Lancii. Niestety, chip nie działa we Fiacie. Najprawdopodobniej zostanie on przeprogramowany na nowo. Zmiany obejmą lepsze dopasowanie map do planowanego setupu.
Obecnie zbierają się fundusze na kolejny etap prac :)
Night life...
http://img.tapatalk.com/d/13/10/04/5e4udy8e.jpg
"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.blogspot.com
http://www.youtube.com/watch?v=GOd5TOH8q6U
ja przez owinięcie kolektora bandażem już niestety nie mam takiego widoku :(
A też tak miałeś? Bo u mnie wystarczy pociągnąć od 0 do 160-180 z butem w podłodze i pod maską widać to co widać. Cały czas podejrzewam, że lekko przedstawiłem rozrząd przy wymianie paska.
Pierwszy jako taki przejazd. Będzie służył za punkt odniesienia dla kolejnych ;)
11473
BladeRunner
19-10-2013, 13:22
Moja lubić :-)
Jak do tej pory najlepszy wynik jaki udało się uzyskać na seryjnym setupie
http://img.tapatalk.com/d/13/10/26/4ygyruvy.jpg
"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.blogspot.com
W moim Fiacie fabryka zamontowała centralny zamek i alarm. Niestety, poprzednia właścicielka zgubiła pilot sterujący. W teorii można użyć dowolnego pilota IR i go dołączyć do systemu. Mimo to trochę się boję bo nigdy tego nie robiłem nie chciałbym mieć sytuacji gdzie auto wyje alarmem.
Dodatkowo chciałbym kilka dodatkowych funkcji:
- domykanie szyb
- otwieranie bagażnika pilotem
- potwierdzenie otwarcia/zamknięcia auta światłami
Na eBay udało się wylicytować za drobne taki oto diwajs:
11586
Jest on co prawda dedykowany do VW, ale liczę że uda się go podłączyć w moim w moim aucie ;)
Będę BARDZO MOCNO liczyć na pomoc forumowych elektryków gdy już dojdzie do montażu ;)
Jesień:
http://img.tapatalk.com/d/13/11/01/hu8uvuge.jpg
Zamówione:
- docelowy olej Shell Helix 10W60
- adaptery do głośników
- złączki do głośników
"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.blogspot.com
11636
I zanotowane. Co prawda na razie jedynie część zestawu, ale różnica i tak jest wyraźna.
z przyjemnosci ogląda sie twoj temat - non stop coś zaskakuje ;)
Dzisiaj dotarła rolka folii imitującej carbon. Kilka elementów zostanie na próbę oklejonych. Co prawda mam mocno mieszane uczucia co do folii - nie jestem zwolennikiem tego typu imitacji.
CichyJerry
06-11-2013, 08:26
a można wiedzieć co bedzie obklejone?
kamilo62
06-11-2013, 16:44
dejv...ja niemam raczej folii w swojej bravce carbo co jednak imituje carbon ladnie....Ale to ze sie nie podoba to pikus...co powiesz jak masz oplekoja duzym platem jakies miejsce i ktos ci zarysuje albo pobrudzi tak ze nie mozesz umyc?? i zonk..a tak sie staralem :D
Konsola środkowa się cała klei. Oryginalny lakier jest jak plastelina. Będę starał się to okleić.
Z zewnątrz BYĆ MOŻE słupki ale to się okaże. Napewno żadnej folii na masce, dachu itp.
Muszę najpierw się przekonać jak będzie to wyglądać na aucie. Jak będzie strasznie tandetnie to temat odpuszczę.
Konsola środkowa się cała klei. Oryginalny lakier jest jak plastelina. Będę starał się to okleić.
Tak, fiat coś miał w głowie nie tak wymyślając to. I to nie tylko w tym modelu. W innych modelach też stosował ten patent i to na początku może i fajne jest, ale z wiekiem potrafi zmienić się w taką lepką "substancję". Elementy tym pokryte wyglądają tak sobie. Dobrze nawet tego umyć czy wypolerować nie idzie. Są osoby, które brały rozpuszczalniki i próbowały to zmywać i wiem, że się to udawało.
Do klejenia i tak trzeba to zmyć. Będę w weekend testować co z tego wyjdzie ;)
A oświeć (przynajmniej mnie) - Co to? :)
No jak to co - sterownik do centralnego zamka :)
No jak to co - sterownik do centralnego zamka :)
Pozostaje to podłączyć tak żeby niczego nie zepsuć ;)
A co tam psuć - 3 sygnały, zasilanie i działa :-)
no tak, ale chciałbym podłączyć wszystko a więc i kierunkowskazy (chociaż wolałbym żeby migał długimi). Poza tym najchetniej to bym się wpiął w jakos w skrzynke bezpieczników. Auto ma fabryczny centralny.
w schowku powinien być przekaźnik jak w bravo od centrala i tam się możesz wpiąć, co do świateł długich dobry pomysł (tylko nie wiem czy na dłuższą metę nie będzie przeszkadzało)
w schowku powinien być przekaźnik jak w bravo
w coupe wszystkie przekaźniki są koło kolumny kierowniczej i pod maską ;)
Długie czy tam kierunki - nie ważne. Tylko jakbyś podłączał pod długie to chyba przez przekaźnik lub tranzystor bo to co jest w sterowniku może nie dać rady..
Znajdź wszystkie szczegóły które różnią obydwa zestawy ;)
11756
Ja tam widzę jeden - rdzę :D
Miało być to co różni a nie to co jest wspólne ;)
Trochę dokładniejsze zdjęcia:
http://img.tapatalk.com/d/13/11/13/7anaza8a.jpg
http://img.tapatalk.com/d/13/11/13/e2usumu8.jpg
Jak widać na zdjęciu koło zamachowe jest lżejsze niż seryjne. Dość wyraźnie widać w ktorym miejscu usunięto materiał.
Inne są też tarcze sprzęgła. http://img.tapatalk.com/d/13/11/13/pydupybe.jpg
http://img.tapatalk.com/d/13/11/13/7ugy2uvu.jpg
Pora zacząć odkładać na kolejne elementy układanki ;)
"... I guess it's just the way I'm wired."
http://www.delta-HF.blogspot.com
To historyczne już zdjęcie pokazuje moją byłą HPE:
http://img.tapatalk.com/d/13/11/15/ejebaqud.jpg
Została ona uratowana niemal spod prasy która czekała na nią po tym jak urwał się pasek rozrządu. Po tym jak trafiła do mnie dostała remont głowicy. Niestety, krótko później strzelił pasek. Kolejny remont głowicy i nowe panewki. Później stało się to:
http://img.tapatalk.com/d/13/11/15/vemymy2e.jpghttp://img.tapatalk.com/d/13/11/15/udy3ysu4.jpg
Mimo tego do końca dzielnie jeździła i na trzech tłokach woziła mnie kilka dni w poszukiwaniu nowego auta.
To zdjęcie zostało wykonane po wyjęciu silnika z.celu wykonania sekcji:
http://img.tapatalk.com/d/13/11/15/6ytusuzy.jpg
Silnik w częściach trafił do kolegi a później trochę się tułał. W końcu wylądował pod Krakowem.
Mimo poszukiwań nie udało się znaleźć nikogo kto byłby skłonny go przygarnąć. Po przeglądzie zapasów garażowych okazało się, do ponownego złożenia silnika tak naprawdę brakuje tylko tłoków...
Niniejszym skromnie informuję: silnik został odkopany. W przyszłym tygodniu trafi na stół w celu dokładnej rewizji i oceny który nadwymiar tłoków jest potrzebny...
"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.blogspot.com
Mimo jesiennej aury szybka wizyta na myjni ;)
11785
Jak już chyba pisałem kiedyś, piekne auto, tylko te
Alusy....
Jak już chyba pisałem kiedyś, piekne auto, tylko te
Alusy....
Co z nimi?
Przed:
11787
Po:
11788
11789
Wyszło tak jak wyszło co z sporej części jest zasługą najtańszej folii jaką udało mi się znaleźć.
Śliczne auto, ale nie szalej z carbonem (mimo to jestem ciekaw efektów, bo zastanawiam się, czy w Sienie malować pod kolor, czy oklejać ramkę z licznika i pozostałe czarne części prócz nawiewów, przycisków itp.) :) Czy mi się wydaje, czy zegarek jest ten sam co w Sienie / Cinquecento (różniący się tylko rozstawem przycisków o 1mm)
PS: załączniki Ci nie działają
Nie podoba mi sie ich wzór ogólnie. Śliczne są od plusa albo vt
nie szalej z carbonem (mimo to jestem ciekaw efektów, bo zastanawiam się, czy w Sienie malować pod kolor, czy oklejać ramkę z licznika i pozostałe czarne części prócz nawiewów, przycisków itp.)
Nie zamierzam. Bardziej chodziło o sprawdzenie czy da sie to jakos estetycznie zrobić.
Nie podoba mi sie ich wzór ogólnie. Śliczne są od plusa albo vt
Moim zdaniem wzór pasuje do samochodu - chociaż w dzisiejszych czasach lekko "trąci myszką" ;) Mimo to w najbliższej przyszłości nie są palnowane nowe koła. Niestety, są inne wydatki.
Brakujące załączniki:
1179411795
no carbonik wyszedł rewelacyjnie - na takiej powierzchni łądnie to wygląda ;)
Świat w odcieniach szarości...
11819
Korzystając z tego, że pogoda jest jeszcze całkiem niezła postanowiłem trochę podłubać.
Na pierwszy ogień poszedł świeży olej.
http://img.tapatalk.com/d/13/11/23/8u7ypume.jpg
Później trzeba było zająć się osłoną spod przedniego zderzaka.
http://img.tapatalk.com/d/13/11/23/jaheta7u.jpg
Podczas poprzednich prac została zdjęta i leżała sobie w garażu. Nie założyłem jej od razu bo był mały problem ze śrubami które ją mocują.
http://img.tapatalk.com/d/13/11/23/zy5eze2a.jpg
Środki potrzebne do rozwiązania tego problemu udało się zdobyć w miejscowym markecie budowlanym.
http://img.tapatalk.com/d/13/11/23/re4u6epy.jpghttp://img.tapatalk.com/d/13/11/23/jamebe3u.jpghttp://img.tapatalk.com/d/13/11/23/bubavajy.jpg
Co prawda śrubki trochę wystają ale spełniają swoje zadanie i trzymają osłonę na swoim miejscu a to najważniejsze.
http://img.tapatalk.com/d/13/11/23/bysygany.jpg
Na później zaplanowano kolejne prace.
http://img.tapatalk.com/d/13/11/23/a8eneqad.jpg
Na razie jednak najważniejsze - obiad.
A na obiad Spagetti :)
"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.com
A na obiad Spagetti
Też uwielbiam i też dziś miałem :P
Walczymy ze sterownikiem centralnego zamka. Dodatkowo od razu został położony kabel do bezpośredniego zasilania pompy paliwa i przewód do wskaźnika doładowania. Jak na złość nie mam kabla do zasilania ewentualnego wzmacniacza.
http://img.tapatalk.com/d/13/11/24/eda3yzub.jpg
http://img.tapatalk.com/d/13/11/24/vabysegu.jpg
Obecnie trwa walka o to żeby wpiąć prawidłowo uniwersalny sterownik. Chcieliśmy pójść na łatwiznę i podłączyć się bezpośrednio pod przekaźnik sterujący fabrycznym centralnym. Niestety, mimo wielu nie możemy z tym dojść do ładu.
Opieramy się o dwie rzeczy:
http://img.tapatalk.com/d/13/11/24/a7ape9a7.jpg
http://img.tapatalk.com/d/13/11/24/ahu8udy9.jpg
Jeśli ktoś ma pomysł jak to podłączyć to będę wdzięczny za pomoc.
"... I guess it's just the way I'm wired."
http://www.delta-HF.com
ok, udało się podłączyć. Teraz pozostaje podłączyć kierunkowskazy albo inne światła w celu sygnalizacji :)
Ile potrafi zmienić jakość oleju...11883
Moja rada, te śruby,a dokładnie ich gwinty przesmaruj sobie smarem.
Śruby to imbusy? Kiepski pomysł zatem..
A co złego w tym pomyśle? Z premedytacją użyłem takich śrub.
Nie no śruby imbusowe są w sumie najlepsze.Naprawiam obrabiarki numerczne itp i 80% śrub to są właśnie na imbusy a pozostałe 19% na torxy (1% różne) i sprawdzają się bardzo dobrze.Oczywiście Dejv musi to posmarować,bo jak nie to nawet najlepsze śruby klękną przy odkręceniu po jakimś czasie.
A co złego w tym pomyśle? Z premedytacją użyłem takich śrub.
To, że jak zarośnie syfem to trzeba się męczyć żeby wbić tam klucz.. Wg. mnie lepszy zwykły łeb 6kątny.. Można by próbować śrub z kwasówki - do dostania w sklepach z techniką mocowań.
W sumie coś w tym może być... Najprawdopodobniej na Święta będę znów zdejmował osłonę to pomyślę o tym jeszcze raz.
W każdym razie wydawać na jakieś lepsze śruby raczej nie ma sensu. Po drugiej stronie jest to kręcone w plastik. Nawet jakby zaczęło rdzewieć tak jak oryginalne śruby to zawsze można za grosze (dosłownie) wkładać nowe przy okazji każdej wymiany oleju.
W każdym razie szkoda, że ta osłona nie zakrywa silnika od spodu. Będę musiał się pobawić z tą od 20v.
W każdym razie wydawać na jakieś lepsze śruby raczej nie ma sensu.
Nie wiem jak tam u sąsiadów ale śruby z nierdzewki w PL w normalnym sklepie astronomicznie drogie nie są.. Z 50% droższe od zwykłych co na paru śrubkach przełoży się na parę złotych..
No problem z tym, że u mnie w okolicy brak "normalnego sklepu" - są tylko dwa markety budowlane.
Pierwszy etap walki z temperaturą pod maską ;)
http://img.tapatalk.com/d/13/12/04/6ypa7y9u.jpg
"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.com
Bandaże na kolektor?
cos pisałeś o hidach, to polecam 4300 K
Bandaże na kolektor?
cos pisałeś o hidach, to polecam 4300 K
W pierwszej kolejności na kolektor. Później reszta wydechu.
Tak sobie czytam i wychodzi na to, że HID to jedyna rada na kiepskie światła w Coupe. Myślałem właśnie o jakichś takich 4300-4500 żeby się zbyt mocno barwą nie rzucały w oczy. Polecisz jakiś konkretny zestaw? Jest tego tyle że ciężko coś wybrać. Nie siedzę w tym temacie. Do tej pory nigdy nie się tym nie interesowałem bo Lancie miały dobre światła.
Osobiście tez nie polece konkretnej firmy. Na fckp często piszą o myciu i dobrej polerce lamp. Potem wkładają dobra zarowka i jakoś to święci. Moze od tego zacznij. Te bandaze to świetne sprawa
No właśnie na forum fckp i fcc.uk piszą, że jedyne rozwiązanie które naprawdę daje zauważalne efekty to HID :)
Wiadomo, że najbardziej zadowalającym efektem jest HID, choć jest wiele przypadków na fckp gdzie wkładają dobrą żarówkę, soczewkę czyszczą i polerują klosz. Jeśli to nie spełni Twoich oczekiwań to wtedy pomyślałbym o HID'ach
Nawet jeśli będziesz się pakował w HIDy to warto by oczyścić lampy od środka i spolerować szkło..
Trochę boję się rozbierać lampy a jak na złość nie mogę tanio trafić drugiego kompletu.
fiat-coupe.pl/forum/ Popytaj u nich
WRESZCIE udało się zamontować nowe wahacze z przodu. Wszystko wskazuje na to, że po stronie kierowcy wahacz był niedawno wymieniany. Po stronie pasażera była wymieniana tylna tuleja, przednia rozpadła się po wyjęciu wahacza. W przyszłym tygodniu trzeba będzie ustawić zbieżność.
Po zamontowaniu nowych części auto znów się trochę podniosło i obecnie przypomina prawdziwy wóz terenowy.
12136
W każdym razie poprawa prowadzenia jest zauważalna. Wreszcie nie ma luzu w zawieszeniu który był wyczuwalny w czasie jazdy.
O matko, ale koza :shock: Ty masz tam springi na "-" z delty czy seria?
Sprężyny są oryginalne z Fiata.
Oj pieje straszeni, aż dziwne. Jakie tam są koła teraz 15?
205/50R15
Fabryczny rozmiar.
o 10 termin w warsztacie na ustawienie zbieżności. Cena boli ;/
70.
Wyjechałem. Złośliwość rzeczy martwych normalnie... W sobotę miałem auto na podnośniku i wszystko było ok. A dzisiaj? Osłona lewego przegubu do wymiany. Widać że puściła dosłownie dziś. I jedna ze sprężyn jakimś cudem się obróciła i nie siedzi na swoim miejscu.
Znów całe zawieszenie do rozebrania... A miałem nadzieję, że przynajmniej do wiosny będę miał z tym spokój i do czasu zakupu nowych sprężyn nie będę tam zaglądał :/
A zapowiadał się miły dzień. Wstałem. Było słonecznie aczkolwiek mroźnie. szybka seria telefonów pozwoliła ustalić, że u Simona mogą mi od ręki ustawić zbieżność a u Webera mogę w piątek zrobić przegląd. No i świetnie! U Simona miałem być o 10 więc najpierw poranna kawa w Papeciaku. Do kawy wyborna kanapka z pomidorami i mozarellą. U Simona poszło szybko. tak szybko, że od razu zacząłem przeczuwać kłopoty. Przeczucie mnie nie zawiodło. Rozerwany mieszek osłaniający zewnętrzny przegub w lewym kole i (!) sprężyny obrócone w gniazdach (WTF?!). No ok, sprężyny trzeba wyjąć o złożyć na nowo. No big deal. Ale osłona przegubu? No świetnie. Dzwonię do Webera zapytać ile za taką super zabawę. 60 euro za godzinę. Netto. Ale w maksymalnie 2h się uwinie o ile nie będzie problemów. A jakie auto? Coupe? O, to będą problemy. Jego sprytny program mówi, że trzeba wysłać półoś do producenta na regenerację. Regenerację-srację! Wpadam na garaż, odkopuje półosie z Delty. No są, ale jedna ma rozwalone oba mieszki a na drugiej mieszki wyglądają "takse". Młotek w dłoń. Przekonajmy się czy to faktycznie trzeba wysyłać do producenta.
I tum Cie w mientkie utrafił!
Plan jest prosty: Blaszana osłona po potraktowaniu majzelkiem i młoteczkiem spada. Pod nią pierścień osadczy sprężynujący (Seger znaczy się) - bułka z masłem. No ok, ale jak zdjąć przegub? Jechać na szybko po ściągacz? Bez uprzedniego kontrolnego walnięcia młotkiem? No way! Młotek okazuje się działać. Przegub schodzi. Dobra nasza!
Szybka wycieczka do pobliskiego sklepiku motoryzacyjnego i już mamy zamówione obie osłony i klucz potrzebny do odkręcenia go od piasty - "just in case" bo jak się będzie opierać to całą piastę przełożę. Jutro maja graty dojść. Już sie cieszę na wymianę półosi w systemie "leżę se pod furą".
Dobrze że Święta idą. Będzie jak zagospodarować wolny czas.
12151
Te rekawiczki po kontakcie ze smarem nadają się na śmietnik ;) Polecam nitrylowe - są odporne na takie badziewie :)
kamilo62
16-12-2013, 21:12
fajne opowiadanie :D..ze ty masz nerwy...
a co do rekawiczek - jeszcze luzik....wez polej ropke :D....hihi
Nie używam ropy. Nie cierpię tego smrodu...
Fakt ropa ma nieprzyjemny zapach.. Nitro mogę wciągać ale ropa mnie obrzydza :P
Zakupione obie osłony. Do tego klucz 36 i zapas środków do czyszczenia.
Odważny plan zakłada odkręcenie półosi od skrzyni (6 śrub TORX), zdjęcie przegubu (Seger), wymiana tego co jest do wymiany i złożenie w całość. A gdyby się nie udało to cóż, trzeba będzie wyjąć całą półoś "na stół" co mi się nie podoba.
Patrzyłeś czy klucz pasuje? ja w piastach 16vt i 20vt muszę używać podtoczonej nasadki, bo zwykła się nie mieści.
Nie patrzyłem. Liczę, że uda mi się zrobić bez odkręcenia piasty.
Ja w Bravo też toczyłem klucz bo w piastę nie wchodził :D Powodzenia.
marcin.b2508
17-12-2013, 20:35
Liczę, że uda mi się zrobić bez odkręcenia piasty.
może się uda ale wygodniej zrobić to na stole.
Pam pa ram pam pam... ;)
http://img.tapatalk.com/d/13/12/21/y8umy8as.jpg
Nawet kolor naklejki pasuje do lakieru ;)
"... I guess it's just the way I'm wired."
http://www.delta-HF.com
Turbo żyje - Turbo pije...
http://img.tapatalk.com/d/13/12/21/azynutug.jpg
"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.com
Dzisiaj dotarł Mikołaj i przyniósł prezenty dla Żółtego... ;)
http://img.tapatalk.com/d/13/12/25/unugyqyr.jpghttp://img.tapatalk.com/d/13/12/25/sehe6ejy.jpghttp://img.tapatalk.com/d/13/12/25/da8uguqe.jpg
I na koniec prezent z dawna oczekiwany:
http://img.tapatalk.com/d/13/12/25/9u4ataqe.jpg
Wesołych Świąt!
"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.com
Ciężko powiedzieć bo boję się to włożyć do komputera. Przez ten kształt i dość wysokie obroty komputer aż skacze.
W.każdym razie to jakaś muzyka którą rozdawali 20 lat temu w salonie.
A ten układ scalony? Od czego to?
Do ilu podbije. Widze ze to od lanci, Twoja stara, przerobiona?
Do ilu podbije. Widze ze to od lanci, Twoja stara, przerobiona?
Maksymalne wartości zostają te same (1,35/0,95 bar), ale ma być trochę lepiej w średnim zakresie obrotów.
Stara kość leży sobie na półce. Podobnie jak kość Novitec'a. Powoli się mała kolekcja robi ;)
no kosc z mapkami fajna sprawa - takie małe cudo a cieszy :)
Meteorolodzy zapowiadają problemy z trakcją...
http://img.tapatalk.com/d/13/12/26/jy8y7ute.jpg
"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.com
Korzystając z wolnego dnia postanowiłem uporać się z problemem który pojawił się niedawno. A mianowicie osłoną przegubu przy lewym kole. Dziś z pomocą kolegi udało się ten problem rozwiązać ;)
http://img.tapatalk.com/d/13/12/27/munebaja.jpghttp://img.tapatalk.com/d/13/12/27/ynymabet.jpg
"... I guess it's just the way I'm wired."
http://www.delta-HF.com
Zimowe opony...
Dla porównania - po lewej czas na seryjnej kosci i dobrych letnich oponach. Po prawej czas po zmianie kości sterującej i to zimowych.
http://1.2.3.12/bmi/img.tapatalk.com/d/13/10/26/4ygyruvy.jpghttp://img.tapatalk.com/d/13/12/27/a5e2eheb.jpg
"... I guess it's just the way I'm wired."
http://www.delta-HF.com
Przesyłka dotarła:
http://img.tapatalk.com/d/13/12/28/ase5a7u9.jpg
"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.com
Bardzo ładnie.
Co to takiego?
Mały tjuning czy stary powiedział papa?
Przepraszam za pytania laika :)
Tuning. Nie bardzo wiem jak kolektor mógłby powiedzieć papa?
Ale do montażu jeszcze daleka droga bo trzeba zebrać jeszcze kilka elementów.
cos fotka z wydruku nie wchodzi :)
Która? U mnie widać wszystkie.
widac z 27 grudnia - sądze ze to ta druga a pierszej nie widac nie łąduje
To drugie jest już w temacie kilka stron wcześniej.
Zakupione zostały:
Przednie błotniki
Wykładzina podłogowa
Nakładki na progi
Osłona podwozia
Kilka drobiazgów do środka samochodu
Dotarł drugi chip - tym razem Novitec.
"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.com
no prosze kolejny chip - ile taka przyjemnosc ? 100E ?
no prosze kolejny chip - ile taka przyjemnosc ? 100E ?
Kość Noviteca (w przeciwieństwie do drugiej na której jeżdżę) jest używana. Kosztowała sporo mniej niż 100 euro. Liczę, że gdy będzie okazja to wybiorę się na rolki i sprawdzę która daje lepsze efekty ;)
12683
Wreszcie przestanie mi na zakrętach skrzypieć deska rozdzielcza ;)
maragaFC.
23-01-2014, 23:35
Hej witam ,Fajne fotele,takie by mi siadły,czy one są z Lancii Delta HPE?
Są z Delty. Kolor mi pasuje i są niedaleko więc długo nie myślałem... Za to rano muszę jakoś delikatnie kobietę o tym poinformować :/
Żeby tylko dały.się zamontować bez jakiejś dużej rzeźby... :/
Żeby tylko dały.się zamontować bez jakiejś dużej rzeźby... :/
z tego co pamiętam to szyny musisz przekręcić, bądź same podstawki pod szyny :)
Fotel kierowcy siedzi ale wymaga poprawek.
1277612777
A jak tam żona,przekonałeś ją do zakupu :?: ;-) Wygląda całkiem całkiem.
Okazała zrozumienie ;)
Szkoda, że tylna kanapa nie daje się wymienić :/
maragaFC.
28-01-2014, 02:19
Choruje też na takie fotele,ale mi wystarczą przednie,możesz wrzucić foty tylnej kanapy?
W hamburgu są za 30 euro całe w jasnej Alcantarze. Sprawdź na eBay.
Tylna kanapa? No ok, postaram się jak będę w.domu.
maragaFC.
28-01-2014, 11:16
Chodzi mi o wygląd,czy jest wielka różnica po między FC a tymi,czy są bardziej wyprofilowane,czy po prostu,zwykła prosta bez szału.
Taka:
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/11/uqba.jpg
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/694/j7wr.jpg
maragaFC.
29-01-2014, 14:19
Fajne są,gdyby dać je do tapicera i obszyć fajną skórką wyglądały by dobrze,dzięki za fotki,ale z tego co wcześniej napisałeś,nie da się zamontować tej tylnej kanapy do FC,więc i tak jak już,to będę rozglądał się za samymi przednimi fotelami.
O ile sie mylę to są te same co w le i plusie
O ile sie mylę to są te same co w le i plusie
fotele tak, ale kanapa już nie, w fc jest lekka kanapa, stelaż z drutu, gąbka i skóra/szmata.
Fajne są,gdyby dać je do tapicera i obszyć fajną skórką wyglądały by dobrze,
Nieee, jeśli takie fotele to tylko alcantara, mam porównanie tych foteli z fotelami z LE(skóra) i jest przepaść wg mnie, jeśli chodzi o trzymanie i komfort podróżowania przy wysokich/niskich temp.
tu dla zobrazowania, ile brakuje kanapie z coupe do budy bravo: http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/690/20121110495.jpg
dodam tyle, że kanapa z delty w porównaniu do tej z bravo jest węższa o jakieś 2cm, a z coupe o jakieś 20cm...
Fajne są,gdyby dać je do tapicera i obszyć fajną skórką wyglądały by dobrze,dzięki za fotki,ale z tego co wcześniej napisałeś,nie da się zamontować tej tylnej kanapy do FC,więc i tak jak już,to będę rozglądał się za samymi przednimi fotelami.
Nie, żadnej pełnej skóry bez ogrzewania foteli porządnej wentylacji fotela. Poza tym skóra jest śliska. Akurat w.takiej kombinacji materiałów podobają mi się najbardziej. Podobnie mam z resztą w drugim aucie ;)
O ile sie mylę to są te same co w le i plusie
Tak i nie. W Plusie fotele mają boczne poduszki.
Zarówno w LE jak i w Plusie są w skórze.
Natomiast sam fotel (w sensie model) jest ten sam.
Chodzi mi o trzymanie, głębokość i profil B-)
Pod tym względem to te same fotele.
Tu się poleci, tam się poleci - i już się święci!
http://img.tapatalk.com/d/14/02/01/agesutu6.jpg
Male zakupy ;)
http://img.tapatalk.com/d/14/02/03/e7u7u7us.jpg
CichyJerry
03-02-2014, 21:16
dokładki???
Tak. I błotniki. I dywan. I inne drobiazgi ;)
czyż bym widział pakownego Civica?
Dobry masz wzrok ;)
Wstępna przymiarka:
12953
CichyJerry
04-02-2014, 20:55
ma to ręce i nogi ..
Trzeba zderzaki zrobić pod kolor.
CichyJerry
04-02-2014, 21:24
no to to napewno..i z tyłu tam masz taka jak by dokładke to tez w kolor
To zderzak. Fabrycznie zderzaki są czarne na dole.
I kolejny drobiazg kupiony:
http://img.tapatalk.com/d/14/02/05/va8ary2y.jpg
"... I guess it's just the way I'm wired."
http://www.delta-HF.com
CichyJerry
04-02-2014, 23:55
nowa chłodnica.. ?
Nowa chłodnica powietrza :)
CichyJerry
05-02-2014, 00:06
tzw. intercooler
Zmieści się? coś czuję że będzie duuuuuży lag :/
Musi się zmieścić.
Przykładowe foto:
12961
Fakt, zderzak w coupe jest dłuższy niż w bravo, to i ic wejdzie między pas a zderzak, tylko że moim zdaniem i tak za duży i spora jego część nie będzie działała, w jakie moce celujesz? jak patrzę na ten IC to aż mnie kusi kupić kuciznę i turbo z evo ix do siebie :D ale nie, powiedziałem sobie koniec :)
Nie sądzę aby wyszło więcej niż 260 koni - a jak wyjdzie ponad 250 to będę bardzo szczęśliwy ;)
Generalnie IC z evo IV to sprawdzone rozwiązanie. Jak nie będzie to działać tak jak oczekuję to się zmieni na mniejszy ;)
Pajel, masz kogoś kto ogarnie jakąś fajną hybrydę o potencjale na 300-320?
Jedyne co mi przychodzi do głowy, to emp turbo, goście z forum coupet nie narzekają na jego usługi, kiedyś z nim gadałem, to teoretycznie na moce 300-340km max, powinna wystarczyć hybryda T3/T4, tylko kto wie, czy nie będzie tak jak z zapewnieniami z turbo z 20vt.
Podobno coobcio oferuje lepsze hybrydy :)
Jeśli chodzi o Erniego to nie spotkałem się z negatywnymi opiniami. Ostatnio ktoś miał na sprzedaż turbo z fckp
Generalnie nie idzie mi o samą jakość usługi a o potencjał bazy.
Generalnie nie idzie mi o samą jakość usługi a o potencjał bazy.
No i właśnie, hybrydy t3/t4 chyba nikt nie testował... i to tylko teoria Ernesta.
Tak jak miało być z hybrydami z 20vt, 3 rodzaje wirników strony zimnej, teoretycznie wg Ernesta, każda miała dawać więcej mocy, ale kompresor to nie wszystko, strona napędzająca dalej została taka sama, i w praktyce wyszło, że opcja 2 i 3 daje bardzo podobne moce.
Jeśli bym robił hybrydę to wirnik strony zimnej, wziął bym z t04s
a może turbo z czegoś innego? bez kombinowania, to turbo z delty Evo I bądź Integrale 16v, ponoś ma wystarczyć na moce 300-320km, jeszcze z zostaje Cosworth t34 - tylko powstanie cholernie wielka turbo dziura...
Jak byś chciał turbo z Integrale 16v to daj znać, zapytam znajomego czy nie została mu.
Hybryda t3/t4 również będzie generować sporą dziurę. Trzeba by coś co Coobcio ładuje do swoich Saabów ;)
Czyli jak rozumiem IDZIESZ ostro z mocą, czy klocizne, większe wtryski pompę itd tez chcesz założyć czy na ori wszystko pociągnąć, no i co ze sprzęgłem, spiek?
Czyli liczę, ile by to mogło kosztować.
Silnik powinien 280 przyjąć na seryjnym dole.
Oryginalne wtryski kończą się przy circa 260, ale zabawa z ciśnieniem paliwa dodaje trochę marginesu.
Sprzęgło jest z auta, które seryjnie ma 250 KM. Poza tym sprzęgła nie zabija sam moment a to jak silnik go oddaje - kwestia strojenia.
Wszystko się zgadza, ale powyżej 300, powyżej 320 to już trzeba trochę kasy wywalić. Gdzie będziesz chciał stroić u merrora?
To, że turbo jest z stanie tyle nadmuchać nie znaczy, że tyle będzie.
A w sumie i tak niewiadomo czy cokolwiek będzie bo kto wie czy nie prościej kupić mocniejszy samochód ;)
Na chwilę obecną to jest dylemat czy cokolwiek robić czy może jeździć aż się rozpadnie i w tym czasie odkładać kasę na nowe.
16 vt ma potencjał, fakt że może dół od 2.4 i wtedy się bawić, ale to koszta większe. Czyli kupić można coś mocniejszego.
W gruncie rzeczy każdy silnik o tej pojemności i mocy rzędu circa 200KM ma podobny potencjał. Przeważnie udaje się dobić w okolice 240-250 KM a później turbo nie daje rady więcej dmuchać. Powyżej 300 KM trzeba kuć każdy albo liczyć się z ewentualną awarią. Koszta kucia są niemal takie same dla każdego R4.
Reszta osprzętu jak wtryski, pompa paliwa czy jakiś SA to już dość policzalnekoszta.
Co do samego strojenia i osób które to ogarniają to wbrew obiegowym opiniom jest ich więcej niż 3-4 w całej Polsce. Dla mnie np strojenie u merrora nie wchodzi w grę bo Warszawa jest dla mnie kompletnie nie po drodze. Zatankowanie Fiata żeby nim zrobić 1000 km do Warszawy i z powrotem to dla mnie lekko licząc 1000zł na samo paliwo.
W moim wypadku największy problem to fakt, że auto musi jeździć. Używam go codziennie. Co prawda mam tu drugi silnik i z teorii można by go oddać w ręce kogoś kto będzie go składał. Później przy okazji wizyty w Polsce przełożyć...ale nie znam nikogo kto by się tego podjął. Kolega u którego zawsze robię auto wyprowadził się z Krakowa i mieszka teraz w Krynicy Górskiej. Nawet jak zostawię u niego silnik to jazda z każdą pierdołą do Krakowa odpada - szczególnie że facet w tygodniu pracuje.
Natomiast robienie czegokolwiek w Niemczech jest bez sensu od strony finansowej. Zrobienie 300KM tutaj w jakiejś tuningfirmie to 6-7 tyś czyli tyle że kupujemy auto mające tyle w serii.
Tak jak piszesz. Jeśli chodzi o merrora to prawda, że on nie jako jedyny robi dobrze strojenie. Choć w coupe jest mocno ogarnięty. Sam ma chyba teraz jeszcze 16 vt. Kolega ma w 20vt powyżej 300 KM, lata to nie wąsko. Fakt o kosztach takiej zabawy nie rozmawiać może. To jest niestety pasja a nie zdrowy rozsądek.
Sam chciałem kupić 20vt, ale dziecko w drodze i częsta potrzeba użytkowania auta na codzień przez żonę powiedziała nie.
Pewnie kupie sobie i przez wiele lat będę coś tam dlubal może jakieś 400 kiedyś osiągnę. Na razie szukam jakieś Cromy stilo albo V50.
Ty musisz zastanowić się czy chcesz ładować kasę i czy będziesz tym autem jeździł jeszcze długo, wiesz jak sprzedają się auta po "tuningu".
Z tym, że moje auto nie sprzeda się inaczej niż "na części" to ja się liczę. Generalnie zobaczymy. Na razie trwają debaty z dwoma osobami na temat tego ile by kosztowało zrobienie budy w sensie nowy jakieś etc.
jasiu1992
09-03-2014, 23:23
Jestem wielkim fanem tak dobrze prowadzonego przez dejva opisu samochodu!, jestem bardzo oczytany w temacie sam posiadam 16vt niestety nie na chodzie poki co lecz wiem ze najlepiej dla ciebie dejv bylo by dociagnac do tych 300km i 400 nm i cieszyc sie naprawde konkretnym samochodem ktory pozostaje tak samo awarjny jak w serii , to nie jest jakas drastyczna moc dla tego silnika, uzytkowane z glowa posluzy na dlugo , tak samo z momentem obrotowym , ktory sprzegla tez nie powinien zabic przy rozsadnym uzytkowaniu, dla wiekszej mocy wedlug mnie niema sensu sie spuszczac, a dla mnie na dzien obecny fiat coupe 16 vt to najtansze 300 koni na rynku jakie mozna uzyskac i cieszyc sie nie dosc ze z pieknefgo samochodu to z naprawde sportowym duchem.
No czy najtańsze to kwestia sporna.
W każdym razie w maju auto jedzie do Polski i tam postaram się otworzyć progi. Jeśli będzie co ratować to spróbuję to zrobić - jeśli nie to dni tego auta będą policzone bo będzie je wyznaczać data ważności przeglądu technicznego.
Co później to się okaże... W każdym razie bez znacznego zwiększenia nakładu kosztów nie da się tego auta doprowadzić do idealnego stanu. Nawet jeśli uda się wymienić progi to do wymiany zostaną jeszcze:
Przedni zderzak
Maska
Drzwi kierowcy
Tylna klapa
Później by wypadało całe auto pomalować.
Od strony technicznej... Pasuje wyjąć tylną belkę i odnowić. Silnik brzmi i chodzi dobrze, ale jego rewizja jest wskazana lub trzeba trzymać w pogotowiu kasę.
W środku trzeba ogarnąć klimatyzację.
Jak się to wszystko policzy to okazuje się, że zanim będzie można myśleć o 300 KM pasuje zainwestować sporo z resztę.
Samo 300KM to też nie jest kwestia na zasadzie "dwa weekendy w garażu". Rewizja silnika i nowe panewki to konieczność. Do tego większe turbo bo seryjne tyle nie nadmucha. Do tego pompa paliwa i wtryski. Nowy wydech. Nowe sprzęgło. Poprawiony dolot. Strojenie.
To nie jest zabawa za kilka stówek a za kilka tysięcy - i to oszczędnie wydając pieniądze.
Na marginesie: każde auto z tamtych lat wymaga podobnego wkładu żeby osiągnąć 300 koni. Fiat nie wypada ani drożej ani taniej.
Podsumowując
7-9 tyś na zrobienie budy "na cacy".
3-5 tyś na rewizję silnika.
6-7 tyś na części potrzebne żeby podnieść moc.
2-3 tyś na nieprzewidziane wydatki.
Za tą kasę można kupić coupe '99 zrobionego na 300-340 koni.
Można też kupić kilka innych aut o podobnej mocy. Można kupić też dużo nowsze auto o mniejszej mocy ale lepszych osiągach, lepszym wyposażeniu.
Wbrew pozorom alternatyw jest dużo i każda kusi.
Dawid, jest sens pakować ponad 20k? wydaje mi się że, alternatywa o której gadaliśmy, była by lepszym rozwiązaniem ;) tylko tam masz konie z pojemności a nie z turbo.
Szkoda, że dawno skończyła się "era niewinności" gdy 150 czy 200 koni urywało głowę...
When too much is not enough...
jasiu1992
11-03-2014, 22:12
16 vt ma potencjał, fakt że może dół od 2.4 i wtedy się bawić, ale to koszta większe. Czyli kupić można coś mocniejszego.
przepraszam ale co daje dol od 2,4 ?? nigdy sie z tym nnie spotkalem...
Jest bardziej wytrzymały i ma "większe mozliwosci" od kappy np.
W 16vT można pójść w 2,2.
Największą zaletą jest nie tyle zwiększenie wytrzymałości ile zwiększenie pojemności. W obu wypadkach zwiększa się skok co przekłada się na lepsze budowanie momentu kosztem ograniczenia szybkobieżności i zwiększeniem obciążenia panewek.
jasiu1992
12-03-2014, 20:59
W 16vT można pójść w 2,2.
Największą zaletą jest nie tyle zwiększenie wytrzymałości ile zwiększenie pojemności. W obu wypadkach zwiększa się skok co przekłada się na lepsze budowanie momentu kosztem ograniczenia szybkobieżności i zwiększeniem obciążenia panewek.
aaaaha, czyli dociaza juz i tak obciazone biedne panewy, eehhhh nie wyleci mi z glowy ten strach o nie ....
PS: dziekuje panowie za profesionalizm a nie za lincz w stylu jest szukaj albo wujek google...
Im większa moc tym większe obciążenie panewek - zawsze ;)
Generalnie każdy silnik o dużym skoku ("long stroke") bardzo mocno obciąża główne łożyska. 16vT jest w swojej klasie pojemnościowej typową jednostką długoskokową. Przekłada się to na charakterystykę którą można określić jako "low rev torque" ;)
I tu można przytoczyć słynny cytat, puk puk
kto tam?
panewka
żeby tego uniknąć warto dogladac ich stan i wymieniać.
koniec ot
jasiu1992
14-03-2014, 20:18
I tu można przytoczyć słynny cytat, puk puk
kto tam?
panewka
żeby tego uniknąć warto dogladac ich stan i wymieniać.
koniec ot
Ja juz naprawde mozna powiedziec ze im wiecej wiem tym bardziej zdaje sobie sprawe jak malo wiem, jedni mowia lac 10w60 , inni 10w40 seleni katalogowe , jedni pisza ze to stara konstrukcja i ze nie wytrzymuja panewki bo slabe materialy (moge przytoczyc cytaty i zrodla tych madrosci...), inni pisza ze te 280 koni z seri to nic zlego , przy czym o ironio te slabe padaki zdechlaki i najgorsze siepy wedlug 90% uzytkownikow forum fckp , to znakomite bazy dla samochodow np RAMA RACING , tam jest 5xx hp i wiecej z tego slabego delikatnego silniczka na tak slabych gratach, ludzie! w takim razie na jakim oleju oni jezdza czemu im panewek dwa razy w roku nie wywraca?? coraz wiecej siana w glowie przez ten brak konkretow... moze dol inny ? panewki inne ? przerobiony uklad olejowy sam juz niemam pojecia , a chlopaki jezdza potworami i sie ciesza...:(
PS: Fiat Coupe 16V Turbo GT3582r - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=qparQ7B-c4s)
+1000 HP Lancia Delta RR1 by Rama Racing: LAUNCH + start up + drag race - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=XrtupZrH_c0)
Powiedzmy sobie wprost: budowa i utrzymanie silnika mającego 250KM z litra to dla zwykłego zjadacza chleba finansowy kosmos. W takim silniku bardzo rzadko zostaje cos z serii.
Każdy 20 letni silnik to skarbonka bez dna.
Co do tego czy dany silnik pada... Cóż, napewno te silniki które są popularniejsze są trwalsze ;)
Fiat Coupe 41000.00 PLN. stary sącz - otoMoto.pl (http://otomoto.pl/fiat-coupe-20v-turbo-plus-C32166010.html)
to jest standardowy kolor fiata coupe ? taki grafit?
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.