PDA

Zobacz pełną wersję : Fiat Tempra 1.6ie Problem z jazdą



pilpety
15-06-2013, 14:31
Witam,
Mam problem z moim Fiatem Temprą
Na gazie w ogóle nie da się jechać, po dodaniu gazu gaśnie, strzela mocno w filtr powietrza, zapala się żółta kontrolka kluczyka ( Immobilizera ?) mocno szarpie
Na benzynie ciężko ruszyć, gaśnie, zapala sie kontrolka wtrysku ( chyba), natomiast po ruszeniu już jest dobrze, nic nie szarpie, nie przerywa, dobrze przyspiesza.
Dodam, że najpierw Fiacik był coraz słabszy na gazie, a nagle po nocy dzieją się właśnie takie cyrki. Nagrałem jeszcze taki krótki filmik z jazdy na paliwie, może pomoże w jakiejś diagnozie.
Dodam, że wymieniłem filtr gazu i wyregulowałem układ, chociaż chyba nie jest to wina gazu, jesli na paliwie też są problemy ?


MOV144 - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=kTlZ7fCfhNc)


I jeszcze krótki filmik z jazdy na gazie, przy delikatnym przyspieszaniu nie strzela w filtr, dopiero po mocniejszym wciśnieciu mocno szarpie i strzela w filtr, ale gaśnie jak na benzynie przy ruszaniu
http://www.youtube.com/watch?v=wFWsfz7LWKo&feature=youtu.be

miszko
15-06-2013, 14:55
W IE idzie wykonać diagnostykę komputerem. Niestety musisz mieć stare oprogramowanie i stary komputer najlepiej z portem RS232. Typowe bolączki 1.4ie i 1.6ie to uszkodzenia czujnika położenia przepustnicy (będzie objawiało nagłym skokami obrotów przy operowaniu pedałem gazu lub gaśnięciem silnika), uszkodzenie czujnik temperatury cieczy chłodzącej (problemy z odpalaniem) lub problemy z czujnikiem ciśnienia bezwzględnego lub problemy z czujnikiem położenia wału.
Dwie pierwsze rzeczy zrobisz samemu. Czujnik położenia przepustnic można czyścić, ale efekty są różne, gdyż najczęściej jak się wycierają ścieżki i rozwiązanie jest jedno - wymiana. Czujnik temperatury można zgiadnozowac samemu.
Trzeba go wykręcić, włożyć do garnka i na kuchenkę. Podgrzewając wodę trzeba obserwować zmianę rezystancji. Poszukaj w downloadzie hasła WTS i wtedy przypasuj czy pokazywane wartości są zbliżone do tych które odczytujesz.
Czujnik położenia wału za to idzie diagnozować, ale w dość ograniczony sposób. Najlepiej go podmienić na inny lub nowy. Jego uszkodzenie będzie objawiało się też ogólnymi problemami z pracą, zazwyczaj po rozgrzaniu silnika lub nawet niemożliwością odpalenia auta.

Punktów krytycznych masz kilka, wszystkie trzeba sprawdzić.

pilpety
15-06-2013, 15:44
Dzięki wielkie, spróbuje coś zmajstrować wieczorem