PDA

Zobacz pełną wersję : Zapytanie odnośnie zakupu Fiata Stilo



analogusr
11-06-2013, 21:10
Witam,
Chciałbym kupić Fiata Stilo 1,9 JTD 3 drzwiowy.
Jeśli moglibyście mi powiedzieć, na co szczególnie zwracać uwagę. Dziś oglądałem jeden, właściciel mówił, że bezwypadkowy, ale przy pod maską wszystkie śruby były czarne, za wyjątkiem jednej która była srebrna. Silnik był za czysty, nawet okładzina wyglądała jak wyprana i odkurzona.
Co więcej czy to normalne, że na wewnętrznej stronie drzwi fiaty nie mają żadnych naklejek nawet na "futrynie". Jeśli ktoś byłby zainteresowany który to samochód:
Oferta - Fiat Stilo - Sprzedaż dotyczy samochodu przedstawionego na zdjęciach( zdjęcia real foto). Jest to Fiat Stilo 2003 r. 1,9 JTD. Przebieg 160000 , a (http://otomoto.pl/fiat-stilo-fiat-stilo-1-9-jtd-diesel-okaz-C29410420.html)
do opłat oczywiście

Czy ktoś z Państwa dysponuje zdjęciami jak u niego wygląda silnik i wnętrze maski normalnie eksploatowanego auta, chciałbym porównać?

Pozdrawiam serdecznie i dziękuje za wszelkie odpowiedzi.

bzykol
11-06-2013, 22:09
To, że sprzedawcy pucują silniki do sprzedaży, to norma, bo prawie wszyscy to robią. Czasem nie wygląda to już tak wesoło jak się spojrzy od spodu.

W moim aucie na przednim pasie jest kilka naklejek, które były jeszcze od nowości. M.in. takie naklejki z kodem kreskowym są na lampach. Do tego kilka na pasie przednim. Na masce od spodu powinna być tabliczka znamionowa w formie naklejki wraz z kodem lakieru. Też warto sprawdzić. Trzeba też oglądnąć roczniki szyb, oraz czy wszystkie mają logo FIATa. W tym konkretnym przypadku wszystkie szyby powinny mieć na końcu *****3 (ileśtam kropek i trójka oznaczająca rok szyby). Różnice świadczą o tym, że szyba została wymieniona.

Trzeba zaopatrzyć się w kabel do diagnostyki Fiata (viaken.pl), ściągnąć Fiat ECU Scan albo MultiECUScan, podpiąć się pod komputer i sprawdzić czy przebieg z kompa się zgadza z tym na szafie. Dopuszczalna różnica to kilka procent. Przy okazji odczytać czy są jakieś błędy na komputerze. Radzę poczytać sobie na forum o takich operacjach. Po lekturze kilku wątków można to robić bez żadnych problemów.

Polecam też sprawdzić na klubfiatstilo.pl, czy w dziale KUPUJEMY AUTO ktoś przypadkiem tego auta już nie oglądał i nie zamieścił swojej opinii.

Pozdrawiam i życzę owocnych zakupów, bo to na prawdę bardzo dobry samochód.

stilo3d
14-06-2013, 18:32
lub ....2 też :)

bzykol
14-06-2013, 22:21
Ale to już jakaś anomalia :D Sam tak mam, że moje auto jest z lutego 2002, a tylne małe szybki mam z 2001. AKURAT TAM auto nie było ani uderzone ani malowane :D

Mówi się, że późniejszy rocznik może mieć szyba czołowa, bo odpryski, bo porysowana, bo trutututu. Ale tak jak piszę - mi się zdarzyło coś takiego.

boch
13-09-2013, 00:02
a jak to jest z najpopularniejszym silnikiem w Stilo czyli 1.6 16V? czy faktycznie jest mułowany jak o nim piszą?

czerwony
07-11-2013, 08:58
Sa szybsze auta ale tak naprawdę do normalnego poruszania się na drogach i sprawnego wyprzedzania na trasie (nie musi byc to autostrada)wystarczy.Koleżka ma nubirę 2,0 coś chyba koło 120km ,ścigaliśmy się po mieście,wąchał spaliny mojego Stilona. Śmiem twierdzić więc iż mułem to on nie jest. Wystarczy wyjąć tylko cegłę spod pedału gazu :)

boch
07-11-2013, 10:22
jeszcze 1.6 nie jechałem. jeśli zbiera się tak samo jak moje Bravo, to podziękuję ;) w sobotę jadę oglądać benzynę 1.8 i diesla 140 KM. na razie jestem pod wrażeniem JTD 115 KM. cichy jak na diesla i bardzo żwawy.

mazitechnoboy
07-11-2013, 15:52
Jak dla mnie zarówno 1,6 i 1,8 benzyna to nie udane konstrukcje.. ale jeśli miałbym wybierać między nimi to na pewno brałbym 1,8

boch
09-11-2013, 20:13
tak, sporo o tym piszą wszelakie magazyny motoryzacyjne... pewnie dlatego będę się oglądał za JTD/Multijetem. pytanie zatem do posiadaczy diesli. jak się zbierają 120 i 140 konne multijety? jest zauważalna różnica w porównaniu ze standardowym silnikiem JTD 115KM?

qronax
10-11-2013, 02:36
120 jest slabsze od 115
w dodatku drozsze w serwisie

miszko
10-11-2013, 12:05
Jak dla mnie zarówno 1,6 i 1,8 benzyna to nie udane konstrukcje.
Rozwiń temat. 1.6, a 1.8 to inna linia silników. 1.6 to nie jest zły silnik. Konstrukcyjnie to stary silnik do Fiata na dwóch wałkach, tylko w czasie lekko unowocześniany. W Stilo główną różnicą było to, że każda świeca ma swoją cewkę (wcześniej podwójna cewka na 4 świece).

jaro190
10-11-2013, 22:31
120 jest slabsze od 115
w dodatku drozsze w serwisie


chyba nie jeździłeś sprawnym mjtd 120 km, różnica w momencie obrotowym o 25Nm - choć prędkości maksymalne się pokrywają, co do serwisu to jest troszeczkę drożej inny filtr paliwa, a co istotne to zawór EGR którego nie da się całkowicie zaślepić bez ingerencji w sterownik nie tak jak w 115( błąd dopiero widać po podłączeniu kompa)

qronax
11-11-2013, 11:43
chyba nie jeździłeś sprawnym mjtd 120 km, różnica w momencie obrotowym o 25Nm - choć prędkości maksymalne się pokrywają
Skad ta wiedza? Wikipedia?
Moim zdaniem jest odwrotnie, co popre wykresami:
115: Chip Tuning Fiat Stilo 1.9 JTD 85kW 115KM (http://vtech.pl/katalog/chip-tuning-Fiat-Stilo-1.9-JTD-85kW-115KM)
120: Chip Tuning Fiat Stilo 1.9 JTD MultiJet 88kW 120KM (http://vtech.pl/katalog/chip-tuning-Fiat-Stilo-1.9-JTD-MultiJet-88kW-120KM)
I to przed i po chipie 115 bije 120

boch
11-11-2013, 11:58
to skoro jesteśmy przy chiptuningu... czy nie lepiej/taniej wyjdzie zakup 115 i zchipowanie jej power box'em na 150 kucy?? jaki będzie to miało wpływ na dwumasę i kondycję silnika?

mrozek
11-11-2013, 14:12
Sprawdź jakie części były użyte w obu wersjach (sprzegło, przeguby itd.) pewnie były inne dla mocniejszych wersji. Poza tym 115KM mocno drży w niskich temperaturach (taka uroda) i ma tylko 5 biegów. Przy wyższych prędkościach hałas jest większy, zużycie silnika i paliwa też (przy 150 km/h trzyma obroty ok. 3000).

mazitechnoboy
11-11-2013, 16:57
Rozwiń temat. 1.6, a 1.8 to inna linia silników. 1.6 to nie jest zły silnik. Konstrukcyjnie to stary silnik do Fiata na dwóch wałkach, tylko w czasie lekko unowocześniany. W Stilo główną różnicą było to, że każda świeca ma swoją cewkę (wcześniej podwójna cewka na 4 świece).
-1,6 - padające Ecu silnika, problemy z cewkami, duże zużycie oleju silnikowego, słaby w porównaniu do 1,8, a spalanie niewiele mniejsze,
-1,8 - również posiada apetyt na olej, moc już zadowalająca, lecz wariator zmiennych faz rozrządu lubi płatać figle i spalanie koło 10-11 litrów
Dlatego mów wybór padł na jedyny słuszny silnik benzynowy 2,4 :P R5, spalanie niewiele wieksze od 1,8 : 12 - 13 litrów miasto, a jeśli chodzi o awaryjnośc samego silnika -> nie stwierdzono :D

boch
11-11-2013, 18:05
o dużym zużyciu oleju w silnikach 1.6 nie słyszałem. to raczej domena silników 1.8. miałem nawet na oku bardzo zadbany ezgemplarz, ale wizja częstej kontroli poziomu oleju i problemy z wariatorem mocno mnie zniechęciły. poszukuje zatem JTD/Multijeta, ewentualnie skuszę się na zadbany egzemplarz 1.4 w benzynie. niestety wraz z końcem roku ciekawych ofert coraz mniej. dominują paździerze, ewentualnie auta, które kwitną na otomoto od kilku miesięcy.

o coś takiego by mi pasiło:

http://home.automobile.it/HBMOTOSRL#des_186190244

http://home.mobile.de/LUX1AUTOMOBIL#des_183758057

:cool:

mazitechnoboy
11-11-2013, 19:32
Hmm może coś pomyliłem :D, fakt silnik 1,4 to dobry wybór jeśli chodzi o niezawodność, ale dla mnie MÓŁ :D

boch
16-11-2013, 19:37
czy u was wszystkich obłażą plastiki przycisków na desce rozdzielczej? ogladalem dzisiaj Stilo z 2003. tragedia!!! plastik sprawial wrazenie jakby się lepił... :roll:

mirek8423
16-11-2013, 22:42
czy u was wszystkich obłażą plastiki przycisków na desce rozdzielczej? ogladalem dzisiaj Stilo z 2003. tragedia!!! plastik sprawial wrazenie jakby się lepił... :roll: no niestety tak to jest w stilo ale trzeba zakupić np. w biedronce zmywacz do paznokci bezacetonowy i schodzi ta powłoka gumowa a potem czymś te przyciski trzeba nawilżyć i jest gitara. Są ładne i piękne.:bravooo:

miszko
16-11-2013, 23:57
1,6 - padające Ecu silnika, problemy z cewkami, duże zużycie oleju silnikowego, słaby w porównaniu do 1,8, a spalanie niewiele mniejsze,

ECU padające? Tego akurat nie słyszałem. Cewki - tak, ale nie są też drogie w wymianie. Olej silnikowy - to chyba większość fiatowych silników lubi go zjadać ;) 1.6 jest wystarczająco mocny, zależy w jakiej budzie siedzi.
Nie określałbym, że 1.6 jest słaby. To dość udana konstrukcja. 1.8 jest inną konstrukcją.


plastik sprawial wrazenie jakby się lepił...
Fiat już wcześniej wymyślił to. W Tipo/Tempra pamiętam było to samo, podatne na rysy, lepiące się, a w słońcu odbijające światło (TT miało całą deskę w tym!). Nawet u siebie w Lybrze mam to na pokryciu schowka i irytuje mnie to lepienie się wszystkiego.

qronax
17-11-2013, 01:26
Ten typ tak ma. Ja rozebralem deske, ciepla woda + szczotka i po problemie

mazitechnoboy
17-11-2013, 22:19
CU padające? Tego akurat nie słyszałem. Cewki - tak, ale nie są też drogie w wymianie. Olej silnikowy - to chyba większość fiatowych silników lubi go zjadać 1.6 jest wystarczająco mocny, zależy w jakiej budzie siedzi.
Nie określałbym, że 1.6 jest słaby. To dość udana konstrukcja. 1.8 jest inną konstrukcją.

Z tego co się orientuje to przez felerne umiejscowienie ECU na silniku w 1,6 powoduje z nim problemy, choć dziwne to bo u mnie w 2,4 też ECU jest na silniku nad przepustnicą i nic mu się nie dzieje. Tak tak 1,6 już jest całkiem z mocą, ale ja mówiłem o 1,4 choć ponoć to tylko 10 KM różnicy.

mirek8423
20-11-2013, 21:34
"ECU padające" to napisał miszko a nie ja


















a nie ja

dejv667
20-11-2013, 21:39
Z tego co się orientuje to przez felerne umiejscowienie ECU na silniku w 1,6 powoduje z nim problemy, choć dziwne to bo u mnie w 2,4 też ECU jest na silniku nad przepustnicą i nic mu się nie dzieje. Tak tak 1,6 już jest całkiem z mocą, ale ja mówiłem o 1,4 choć ponoć to tylko 10 KM różnicy.

10KM różnicy w mocy maksymalnej.

Marcin91
21-11-2013, 23:37
Witam serdecznie posiadaczy Stilo'nów. Chciałbym się was poradzić w sprawie tegoż modelu. W niedługim czasie, być może już za ok. 3 miesiące, będę w poważnym stanie poszukiwania swojego pierwszego auta. Z racji posiadania już jednego Fiata w rodzinie mam zaufanie do włoszczyzny i nie bałbym się zakupić kolejnego auta tej marki. Do rzeczy: marzy mi się Stilo 3-drzwiowe, silnik 1.6, 1.8, 1.9 JTD, ale... Jest właśnie ale, co z tymi benzynkami? Piją one faktycznie ten olej? W jakich ilościach? Chodzi mi o dość sprawny silnik, a nie taki co puszcza dymka którędy tylko może ;) Czy zagazowanie ich bardzo im szkodzi? Jak się sprawują na gazie? A ten diesel, on ma 115KM, czym się różni od JTD tego co mam w Bravie (CF2, 105KM)? Chodziło by mi o auto max 2003r. podejrzewam, że na młodsze nie będzie mnie stać. Obecny Fiat z którego korzystam dosyć się zwija, demonem prędkości nie jest, ale wyprzedzać nawet jest czym, a szczerze porównać z jakimś Stilo nawet nie mam gdzie. Mam nadzieję, że co nieco się dowiem o tym modelu. Pozdrawiam.

czerwony
22-11-2013, 08:41
W moim stilonie silnik 1,6 103KM oleju dolewam 1 litr na ok 10tys,co do lpg to zamontowałem 3-mce temu i do tej pory sprawuje się bez zarzutu.Ogólnie autko godne polecenia i po ponad 4 latach eksploatacji stwierdzam że dokonałem właściwego wyboru decydując sie na niego.

d007
27-11-2013, 21:27
Ja mam 1,9 JTD 140 KM w Stilonie wersja Schumacher. POLECAM - autko ładne, przyciąga uwagę czerwony lakier z Ferrari. Nawet buraki z beemek się oglądają a na dodatek autko jest bardzo żwawe. Można poczuć jak wciska w fotel i pali całkiem całkiem w cyklu miejsko - pozamiejskim ok 6,4 l/100 km. Te silniki mają dobrą opinię. Problemem jest EGR, który lubi paść po ok 150 000 oraz dwumasy ale to chyba bolączka każdego diesla. Generalnie jestem zadowolony i polecam ten silniczek, a w budzie Schumachera to już wypas :)

boch
07-12-2013, 21:26
Jest właśnie ale, co z tymi benzynkami? Piją one faktycznie ten olej? W jakich ilościach? Chodzi mi o dość sprawny silnik, a nie taki co puszcza dymka którędy tylko może ;) Czy zagazowanie ich bardzo im szkodzi?
dzwoniłem kiedyś do ASO zweryfikować Stilo z silnikiem 1.8. od serwisanta usłyszalem, że wybrałem sobie najmniej ekonomiczną wersję silnikową. potwierdził branie oleju w tym silniku i odradził montaż instalacji LPG, która jego zdaniem jeszcze bardziej problem brania oleju spotęguje. od siebie polecił silniki JTD ewentualnie silnik benzynowy 1.4 16V 95 KM.

ja poluję na MultiJeta 140 KM ale jest ciężko. wersja Schumacher odpada. chce mieć standardowe Stilo, bez żadnych spojlerów na progach. nie mam 18 lat więc nie interesuje mnie tuning wizualny ;) trafiłem nawet na coś mi odpowiada, ale komis w którym auto stoi ma fatalne opinie. poza tym, brak książki serwisowej i kompletu kluczyków. sprzedający pochwalił się, że autem jeździła poprzednio kobieta - czytaj sprzęgło ew. dwumas do wymiany. żeby to zweryfikować musiałbym bujać 200 kilosków w jedną stronę. szukam dalej. generalnie nie wykluczam JTD 115 KM albo Multijeta 120 KM, chociaż nie ukrywam, że wersja 140 konna to byłby mega wypas.

a wracając do łuszczących się przycisków. czy traktowanie ich chemią nie spowoduje, że z przycisków znikną piktogramy?

qronax
07-12-2013, 22:13
a wracając do łuszczących się przycisków. czy traktowanie ich chemią nie spowoduje, że z przycisków znikną piktogramy?
Z tym nie ma problemu. Nawet chemi nie trzeba - wystarczy ciepla woda

mazitechnoboy
08-12-2013, 11:28
Fiat troche zawalil, że nie zrobił Stilo z silnikiem 2,4 JTD, to by była miazga.. tylko przy nim 2,4 benzyna to musiałaby być z turbo :D, żeby nie być słabszym w klasyfikacji.

AutomobileFanatico
08-12-2013, 13:26
Prawda, Stilo ogólnie stało się koziołkiem ofiarnym. Ale to 2.4 z Lancii z turbo musiałoby ładnie jeździć.

DamBag
11-12-2013, 07:01
A ten diesel, on ma 115KM, czym się różni od JTD tego co mam w Bravie (CF2, 105KM)? Różni sie turbiną i sprzęgłem, tak wymieniając główne różnice, wiekszosc czesci osprzetu maja zamienne. Wiem z autopsji, ja mam stilo 115KM, a szwagier maree weekend z 105KM.

boch
12-12-2013, 09:33
czy Stilo w roczniku 2006, który ma już białe zegary i te śmiesznie tapicerowane siedzenia powinien mieć nową atrapę grilla?

Jjash
27-12-2013, 00:12
Podepnę się pod temat - czy istniała wersja diesla z 6 biegową skrzynią biegów? Wiem, że istniała, no, istnieje! wersja benzynowa z taką skrzynką, ale nie mogę znaleźć info o dieslu.

mirek8423
27-12-2013, 03:02
Fiat Stilo 1.4 16v 2005 5 drzwi
Moc: 95.3 KM
Silnik o pojemności 1368 cm3
Typ nadwozia: Hatchback (4/5)
Skrzynia biegów: 6 biegowa manualna


Fiat Stilo 1.9 JTD 2005 3 drzwi
Moc: 119.6 KM
Silnik o pojemności 1910 cm3
Typ nadwozia: Hatchback (4/5)
Skrzynia biegów: 6 biegowa manualna Fiat Stilo 1.2 16v Active 2001 3 drzwi
Moc: 80.1 KM
Silnik o pojemności 1242 cm3
Typ nadwozia: Hatchback (4/5)
Skrzynia biegów: 6 biegowa manualna



Fiat Stilo 1.9 JTD 2005 5 drzwi
Moc: 119.6 KM
Silnik o pojemności 1910 cm3
Typ nadwozia: Hatchback (4/5)
Skrzynia biegów: 6 biegowa manualna


Fiat Stilo 1.4 16v 2005 3 drzwi
Moc: 95.3 KM
Silnik o pojemności 1368 cm3
Typ nadwozia: Hatchback (4/5)
Skrzynia biegów: 6 biegowa manualna


Fiat Stilo 1.9 JTD MultiJet 16v 2006 3 drzwi
Moc: 150.1 KM
Silnik o pojemności 1910 cm3
Typ nadwozia: Hatchback (4/5)
Skrzynia biegów: 6 biegowa manualna


Fiat Stilo 1.9 JTD MultiJet 16v 2006 5 drzwi
Moc: 150.1 KM
Silnik o pojemności 1910 cm3
Typ nadwozia: Hatchback (4/5)
Skrzynia biegów: 6 biegowa manualna







Fiat Stilo 1.2 16v Active 2001 5 drzwi
Moc: 80.1 KM
Silnik o pojemności 1242 cm3
Typ nadwozia: Hatchback (4/5)
Skrzynia biegów: 6 biegowa manualna

boch
27-12-2013, 15:55
jest jeszcze 6 biegowa wersja Stilo MultiJet 140 KM.

boch
29-12-2013, 16:28
przejechałem się dzisiaj Stilo 1.6 16V. no niestety d-py nie urywa. jeździ tak jak moja padlinka. zdecydowanie lepiej zbierało się 1.4 16V 95KM (zwłaszcza od dołu), więc albo zajeżdżony egzemplarz twgo 1.6 albo... sam nie wiem. przecież zgodnie z tym co wymarałem na autocentrum, moment obrotowy w 1.6 zdecydowanie ciekawszy, 145Nm przy 4000 obr. w 1.4 128Nm przy 4500 obr. co o tym myślicie? robił ktoś porównanie 1.4 i 1.6?

marexxx
30-12-2013, 10:01
witam, od 2 miesięcy jestem posiadaczem stilo 1.6 z 2003, mam też focusa 1.6 z 99r( na sprzedaż jakby co) stilo w wersji dynamic 5d, focus to rakieta w poruwnaniu ze stilo , silnik w focusie plynniej chodzi i jest bardziej elastyczny. Stilo z silnikiem 1.4 jest ewidętnie słabszy , jeździłem takim pare razy to mam porównanie(sasiad ma) i to wersja 3d. dlaczego przesiadłem sie na stilo z foki?-rdza, brak klimy, stilem zrobilem juz prawie 2tys km, i narazie odpukac spoko, choć fotele so do d...y ale grzane :)). z tymi silnikami nie sa to auta na wyscigi ale do normalnego przemieszczania sie z pktA do B

boch
30-12-2013, 14:39
focus to rakieta w poruwnaniu ze stilo ,
miałem identyczne wrażenie po przesiadace z Escorta 1.6 90KM na Bravo z identycznym jeśli chodzi o pojemność i moc motorem. Bravo jest słabe od dołu, nie czuć przyspieszenia. wykresy momentu wszystko wyjaśniają. Escort ma najwyższy moment obrotowy przy niższej prędkości obrotowej. generalnie jeździłem już kilkoma różnymi autami z silnikami 1.6 i niestety Bravo wypada najsłabiej. ale wracając do Stilo, ciekawe jak w porównaniu z silnikiem fiatowskim 1.6 wypada silnik Opla, który montowano w końcówce produkcji Stilo. wykresy momentu i mocy na korzyść Opla. najważniejszą różnicą jest brak hydraulicznej regulacji luzu zaworowego w tej nowszej oplowskiej jednostce. niektórzy odnotowali ubytki oleju. z tego silniki Opla są raczej znane ;)

Marcin91
30-12-2013, 15:13
A w fiatowskim 1.6 jak z ubytkami?

cyrro512
30-12-2013, 15:27
W moim 1.6 od wymiany do wymiany (co 10 000) jakichś znaczących ubytków oleju brak.

czerwony
31-12-2013, 09:01
A w fiatowskim 1.6 jak z ubytkami?
U mnie ok 1litr na 12tys.

kemtak
02-01-2014, 12:47
Powiem coś od siebie ponieważ miałem stilo 1.6 16v 103km, a obecnie mam 1.9 jtd 115.
Silnik 1.6 faktycznie lubi olej, ale tragedii nie ma, mysle, ze okolo 1,5 litra dolalem na przestrzeni 20 tys (przebieg 60 do 80 tys i byl oryginalny).
Dynamika tego silnika nie jest zła, ale na niskich obrotach nie jedzie - 3-3,5tys i się budzi. Silnik generalnie bezproblematyczny, ale cewki padają.
Największa wada to spalanie. To auto przez to, że trzeba trochę je "podkręcać" pali ok 10,5-11 w mieście co spokojnie przewyższa 1.6 innych producentów o 1-1,5l, a to dużo jak się pomnoży.
1.9 jtd - przebieg oryginalny 150 tys, mam go od 100 tys. Oleju nie bierze wcale tzn. nie dolewam między wymianami co 15tys i jak w tym czasie wskaźnik spadnie o kropkę to dużo. Spalanie w tych samych warunkach (korki, duże miasto) nie jest 10,5-11 jak w 1.6, a 7 litrów. Różnica dla portfela ogromna. Jak na razie 150 tys i nic nie było ruszane jeżeli chodzi o sprzęgło, dwumas, wtryski, turbo i nie ma objawów, że w najbliższym czasie będzie to konieczne.
Dynamika 1.6 i 1.9 jest podobna, ale charakterystyka totalnie odmienna, 1.9 "ciągnie" z dołu, ale na wyższych obrotach jedzie jak na niskich, a 1.6 się rozkręca i np. jak wyprzedzasz tir-a to tylko z trójki bo nie pojedzie. 1.9 zdecydowanie wolniej się nagrzewa, na postoju w zimie nie nagrzeje się nigdy, trzęsie się na niskich obrotach jak zimny i ogólnie jest głośniej. Mimo iż sercem jestem przy silnikach benzynowych, a diesla kupiłem tylko dlatego, że sprzedawał znajomy który miał to auto od nowości, to jak kupować stilo to tylko jtd - bezproblematyczny silnik, bardzo oszczędny.
Swoją drogą klima w jtd jest dużo bardziej wydajna niż w benzynie (być może inna jest sprężarka), ale różnica jest znaczna jak są mega-upały.

boch
02-01-2014, 20:04
dzięki kemtak za ten wpis. chciałem przeczytać co na temat JTD ma do powiedzenia ktoś kto wcześniej jeździł benzynowcem ze szczególnym uwzględnieniem silnika 1.6 16V. co do benzyny to niestety... spalanie to pięta achillesowa w Stilonach. nawet nie tylko w Stilonach, bo przecież BBMy też miały nienajlepsze notowania. sam posiadam Bravo 1.6 16V i zdaję sobie sprawę, że 10L/100km to niestety normalność. ponoć silnik oplowski montowany w Stilo pali mniej i mieści się w 8,5L w trybie miejskim. warto to odnotować. chciałbym się jeszcze przejechać 1.8. ponoć moment obrotowy pozwala cieszyć się mocą już przy niskiej prędkości obrotowej. wiem, że trochę marudzę, ale chciałbym mieć auto, które nie tylko wygląda ale i "jedzie" ;)

boch
15-01-2014, 09:59
kolejne pytanie. jak sprawdzić/zweryfikować przebieg programem diagnostycznym? gdzie zapisywany jest przebieg? sterownik silnika? sterownik ABS?

qronax
15-01-2014, 10:11
Sterownik komputera, body oraz selespeed (przy automatycznej skrzyni sterownik zapisuje kilometry przebyte na kazdym z biegu)

DamBag
15-01-2014, 17:06
kolejne pytanie. jak sprawdzić/zweryfikować przebieg programem diagnostycznym? gdzie zapisywany jest przebieg? sterownik silnika? sterownik ABS?


Tak jak kolega wyżej wspimniał, w ECU silnika, w FiatEcuScan/Multiecuscan masz zakładkę parametry i pozycja licznik przebiegu (odometer), choć i to da się już cofnąć, więc jeśli był dobrze cofnięty, to nie dojdziesz o ile..

boch
15-01-2014, 18:45
dzięki koledzy. jeszcze jedna rzecz. jest sobie Stilo. oferta jest dość ciekawa, rzekłbym nawet atrakcyjna. intryguje mnie jednak pewien szczegół. te 2 paski relingów wzdłuż dachu auta... czy one są zawsze w kolorze czarnym czy też zdarzają się wersje z tymi paskami w kolorze nadwozia? mam obawy czy aby auto nie było malowane w całości ;)

qronax
15-01-2014, 18:52
są tak i tak.
najlepsze porównanie mam z stilo sąsiadki w rodzinnym mieście (swojego jest bardzo pewien, ona ma swój od nowości):
u mnie klamki drzwi z zew. i dokładki zderzaka są czarne (niemalowane) - ale wspomniane listwy są w kolorze nadwozia. u sąsiadki jest dokładnie na odwrót! nie wiem z czego to wynika - albo fiat "oznaczał" wersje wyposażenia, albo jakaś opcja.
dodam że widziałem ostatnio parę stil z czarnymi lusterkami, a długo żyłem w przekonaniu że zawsze są w kolorze nadwozia

szu
18-01-2014, 16:58
:smile:

Koledzy i koleżanki a ja mam pytanie czy Stilo ma silnik 1,9JTD tak samo nisko jak marea ? Tz czy miską łatwo uderzyć i urwać kolek od oleju

a co do Opli to średnio wierze w oszczędność Opli kiedyś miałem firmowego tyle ze 1,7 Astre II i bywało ze na jednym baku 48 do 52 l bardzo lekko jeździłem a więcej niz 700 nigdy nie zrobiłem inni jak na autobanie go pow 150 to 10 łapali bez problemu wiec nawet 500 nie mieli

lukq
18-01-2014, 17:35
Czy nisko? Miałem obniżona -40 mm i nic się działo. Odp na pytanie to jest podobnie

qronax
18-01-2014, 18:15
szu - nigdy mi sie nie zdarzyło przez 3 lata użytkowania, wiec chyba nie jest do końca tak łatwo

DamBag
19-01-2014, 05:18
:smile:

Koledzy i koleżanki a ja mam pytanie czy Stilo ma silnik 1,9JTD tak samo nisko jak marea ? Tz czy miską łatwo uderzyć i urwać kolek od oleju

Wydaje mi się, że Stilo ma podobnie nisko osadzony sinik jak Marea, ja mam Stilo w JTD i w rodzinie też jest Marea Weekend JTD, na kanale równie nisko trzeba się schylać :))

boch
08-02-2014, 20:37
koledzy, miałem dziś okazję obejrzeć i przejechać się Stilo z silnikiem 1.8. wizualnie autko właściwie bez zarzutu, jedno małe wgniecenie od kamyszka na masce, małe wyoblenia i popękany lakier na tylnej klapie - to chyba jakiś standard? troche gorzej od strony mechanicznej. auto po uruchomieniu delikatnie faluje obrotami. poza tym, silnik dość niemrawo reaguje na wciśnięcie pedału gazu. to już drugie z rzędu Stilo z tym silnikiem z identycznymi objawami. czy to jakaś norma? zauważyłem też, że autko miało mocno zakorodowany i usmolony wydech. czyżby legendarne już branie oleju?
kolejna rzecz, to lewarek zmiany biegów. tak ciężko chodzącej dźwigni zmiany biegów (zwłaszcza na boki) jak żyję nie widziałem. w trakcie jazdy zamiast trójki wbijała mi się jedynka. co to może być?

irqus
09-02-2014, 12:10
Może brac olej jak okopcona rura to tak. Tylko kwestia ile bo fiatoskie benzyniaki lubią olej mniej lub więcej ale lubią. Co do biegów to linki czy wybieraki mogą już chcieć czyszczenia. Mogła sie przepustnica zasyfić i faluja obroty, trzeba by dokłądniej sprawdzić. A podpinałes pod kompa przed jazdą?

boch
09-02-2014, 14:22
pod kompa się nie podpinałem, a wypadałoby. na desce wyświetlał się komunikat ESP/ASR Error. albo słaby akumulator albo coś uwalone. próbowałem wyłączyć ASR przyciskiem na tunelu środkowym ale się nie dało. dioda świeciła się cały czas. prawdopodobnie będę miał okazję oglądać to auto jeszcze raz, wtedy się podepnę i sprawdzę co i jak. do tego czasu sprzedający obiecuje wyjaśnić sprawę z lewarkiem. jeśli nie wyjaśni, temat odpuszczam. generalnie trochę mnie to auto rozczarowało jeśli chodzi o moc/przyspieszenie. jeśli chodzi o wrażenia z jazdy najlepiej wspominam 115 konne JTD dlatego nie dziwię się, że w każdej recenzji Stilo znalezionej w sieci zachwalane są ropniaki.

magnat21
09-02-2014, 17:54
Witam wszystkich, rozglądam się właśnie za "małym" autem miejskim by zastąpić nim posiadane Punto. Wybór padł właśnie na Stilo JTD. Auto ma być głównie użytkowane w mieście, sporadycznie na trasie. Znalazłem taką ofertę, czy możecie mi coś powiedzieć na podstawie ogłoszenia, może ktoś już miał przyjemność oglądać oferowany egzemplarz.
Fiat Stilo 3D, salon Polska, od kobiety Swarzędz ? Tablica.pl (http://tablica.pl/oferta/fiat-stilo-3d-salon-polska-od-kobiety-CID5-ID2TCdf.html#62785d5330)

Wiem że auto nie ma klimy i moc to "tylko" 80KM co nie jest dla mnie przeszkodą. Chciałbym zakupić zadbany model aby nie utopić sporo gotówki jak to miało miejsce kiedy zakochałem się w AR 147 ;) Poczytałem trochę forum i wiem że należy zwracać szczególną uwagę na wszelakie przełączniki i inne elektroniczne cuda, oraz dwu-masę czy układ wydechowy. Czy jest coś jeszcze co powinienem obejrzeć przed ewentualnym zakupem ? Dziękuję ze wszelką pomoc.

qronax
09-02-2014, 20:33
Do miasta diesel to nie jest dobrym wyborem.
Podstawa jest wypad na stacje diagnostyczna by spr. zawieszenie. Dwa to silnik - jak sie rozgrzeje (o ile) to sprawdzicc zy rowno idzie na kazdym biegu, czy nies ciaga. Trzy to podpiac pod lapka - jak juz zapadla decyzja o stilo to kup kabelki za ok 100 a poznasz przebieg, bledy. Reszta czyba jak w kazdym aucie

kemtak
18-02-2014, 21:41
boch - W moim stilo jest wszystko w kolorze nadwozia, ale listwy relingowe są czarne. W poprzednim w kolorze nadwozia były tylko lusterka (listwy relingowe tez czarne). W poprzednim jak stał na mrozie poniżej -5st to rano i tylko rano przy odpalaniu pojawiało się ABS failure i cos jeszcze, ale tylko na sekunde i znikalo - u mnie byl to slaby aku. Co do weryfikacji przebiegu to nie wiem czy sie skutecznie da sprawdzic bo np. u mnie byl wymieniany licznik w aso i ustawili w nowym liczniku stary przebieg, ale na desce mam ponad 150 tys, a program pokazuje 60 tys (czyli od czasu wymiany licznika), takze nie wiedzac o tym mozna (oczywiscie hipotetycznie) pomyslec, ze na liczniku mam zawyzony przebieg ;-) Wersji 1.8 nie mialem, ale kojarze, ze one maja problem z obrotami.
Jeżeli chodzi o egzemplarz który ogladales i nie mozna wylaczyc asr, faluja obroty, ciezko chodza biegi, slabo przyspiesza to go odpusc bo to pewnie wierzcholek gory lodowej w topieniu kasy. Ja juz sie nauczylem, ze jezeli auto jest podejrzane i pare rzeczy w nim nie pasuje to nie ma co kupowac.

magnat21 - Co do diesla do miasta to nie uwazam, ze to zly pomysl, sam jezdze stosunkowo duzo w miescie i nie jest to problem. Natomiast nie wiem czy bym dal 8900 za 2002 rok w takim wyposazeniu, sam mam 2004 rok jtd 115 w wersji dynamic - klima aut itp. a mam ubezpieczony na 10 tys i tyle pewnie bym dostal, a auto jest polskie, od nowosci wsrod znajomych, bezwypadkowe itp. Wez pod uwage fakt, ze nawet jak nie potrzebujesz klimy to takie auto latwiej i drozej idzie sprzedac. Jezeli chodzi o to co ogladac to wg. mnie najwazniejsze by byl bezwypadkowy, a ewentualne drobne naprawy blacharskie, zeby byly robione w aso lub w porzadnym miejscu bo pozniej moze lakier pekac itp. Z rzeczy mechanicznych sprawdzic trzeba wszystko bo pozniej naprawy kosztuja - dwumas, sprzeglo, wtryski, turbo, egr, zawieszenie, wydech. Elektronika tez jest istotna bo trudno znalezc usterke jak cos nie dziala.

Bathory
18-02-2014, 23:02
A ja od siebie mogę dodać że auto sprowadzane i wystawione w Polsce na sprzedaży za 8000zł to 90% szroty. W takich cenach na zachodzie sprzedaje się głównie auta z uszkodzonymi silnikami i skrzyniami oraz po wypadkach a to dlatego że u nas koszt naprawy czy malowania elementu to około 300-400zł za odrą 300-400euro
Zadbane egzemplarze zaczynają się od około 12000zł i naprawdę bardzo ciężko znaleźć coś fajnego taniej bo turasy są na miejscu i od razu skopują co fajniejsze

kemtak
18-02-2014, 23:47
A ja od siebie mogę dodać że auto sprowadzane i wystawione w Polsce na sprzedaży za 8000zł to 90% szroty. W takich cenach na zachodzie sprzedaje się głównie auta z uszkodzonymi silnikami i skrzyniami oraz po wypadkach... turasy są na miejscu i od razu skopują co fajniejsze

Nie do konca sie zgodze aczkolwiek duzo w tym prawdy. Sprowadzone auta i wystawione za 8000zl to faktycznie szroty, ale dlatego, ze tam sa kupione w cenie zlomu i ze wszystkimi kosztami handlarz ma za 5-6 tys to auto w Polsce (po naprawie blacharskiej, druciarskiej mechanicznej itp.), a reszta to jego marza. Gdyby tam kupił auto za 8 tys to doliczajac transport + opłaty i jego marze nic by nie zarobil, a nawet by stracil bo nikt w Polsce by tego auta nie kupil dlatego sprowadzaja zlomy.
Co do turasow to fakt niepodlegajacy dyskusji...

Bathory
21-02-2014, 21:36
zapomniałem jeszcze dodać że polskie przebiegi do 200kkm to tez niezła bajka :) wdziałem we Francji Toledo z przebiegiem ponad 800kkm teraz jest wystawione na naszym alledrogo z przebiegiem około 200kkm ale oczywiście brak książeczki serwisowej :)

ToKo
22-02-2014, 01:30
Jeśli mogę coś wtrącić do tematu to.. Ja jestem na etapie sprzedawania Fiata Stilo, rok 06 , 137 tys przebiegu, 5d.

Jeżeli ktoś ma jakieś pytania - śmiało :) doradzę na co zwracać uwagę - co wyróżnia FL od przed FL... i jak jest w praktyce używania stilo :)

Ahhh i potwierdzam słowa jednego z forumowiczów -, że większość "tanich" stilonków na rynku to jeżdżace szroty. Przez takie egzemplarze tworzą się stereotypy na temat tego fajnego autka! dla przykładu (ja płaciłem za swój ponad 18tys zł w 2012 roku).

Zwracać uwagę na przyciski, gałki, boczki siedzeń, podłogę pod dywanikami... progi - one nam dużo powiedzą albo podpowiedzą.

pozdrawiam!

boch
03-03-2014, 10:42
jest do kupienia Stilo z klimatronikiem. klima ponoć nabita ale nie działa. sprzedający mówi, że do wymiany czujnik temperatury, gdyż zaniża temp. i nie załacza klimy. dziwne, bo przecież to klima dwustrefowa, więc coś tam działać powinno. jak sprawdzić klimatyzacje na okoliczność błędów? gdzie znajdę wtyczkę do centralki klimatyzacji?

qronax
03-03-2014, 12:30
jeśli to "tylko" kwestia czujnika to zaproponuj że dopłacisz za koszt naprawy przy kupnie auta jeśli usterka ustąpi.
nie wierze by ktoś sprzedawał auto z większą obniżką niż koszt takiego czujnika
przy kupnie swojego spotkałem piekne stilo i "tylko" klima się nie włączała bo nie nabita - pojechałem na przegląd do aso i okazał się anglik z spartaczoną elektroniką w konsekwencji czego klima nie działała

MiNiS
03-03-2014, 21:38
Ja mam do sprzedania stilona jakby ktoś chciał to zapraszam do oględzin i zadawania pytań

1,2, 2002r. jest po wymianie paska pompki wszystkich filtrow itp (mogę poświadczyć fakturą z warsztatu), oraz po wymianie oleju przy 139tyś ( w tej chwili nieco ponad 140tyś) jeżdzę nim niecały rok i brak poważniejszych usterek, a wszystkie mniejsze udokumentowane poprzez paragony/fakury itp.

sprzedaje go tylko dlatego ze trafila mi sie super okazja od szwagra 2 lata młodsze stilo z silnikiem 1,4 :)

ToKo
23-03-2014, 20:43
Choć nie wystawiam na razie stilonka na aukcjach, to też nadal chodzi mi po głowie sprzedaż.

Jeżeli trafi się ktoś zainteresowany - zapraszam po więcej szczegółów :)

Powód: potrzebny jest mi wielki samochód - po prostu wielki.

boch
27-03-2014, 14:31
szukałem i nie dałem rady więc zapytam - znacie adres stronki na której mogę sprawdzić/rozkodować wersję wyposażenia Stilo? posiadam zarówno nr VIN jak i kod serwisowy wyposażenia.

qronax
27-03-2014, 21:02
Eper'em sprawdzales? (Link w menu forum)

boch
27-03-2014, 21:26
w eper jedynie rocznik, wersję wyposażenia (w tym przypadku Dynamic), wersję silnika, kolor tapicerki i takie tam pierdoły. wydaje mi się, że przez EPER nie sprawdzi się poszczegolnych opcji wyposażenia typu ESP/ASR, tempomat, czujniki deszczu. to sprawdzić można jedynie przez ASO za co jestem wdzięczny koledze z forum, który podał mi kody wyposażenia samochodu, który mnie interesuje. kody rozszyfrowałem sobie przez ogólnodostępne pdfy reklamowe Stilo znalezione w necie. rozszyfrowałem już właściwie większość... :)

Lotos
28-03-2014, 11:55
w eper jedynie rocznik, wersję wyposażenia (w tym przypadku Dynamic), wersję silnika, kolor tapicerki i takie tam pierdoły. wydaje mi się, że przez EPER nie sprawdzi się poszczegolnych opcji wyposażenia typu ESP/ASR, tempomat, czujniki deszczu. to sprawdzić można jedynie przez ASO za co jestem wdzięczny koledze z forum, który podał mi kody wyposażenia samochodu, który mnie interesuje. kody rozszyfrowałem sobie przez ogólnodostępne pdfy reklamowe Stilo znalezione w necie. rozszyfrowałem już właściwie większość... :)

w systemie wszystko po włosku jest tak jak Ci wspominałem- ja kody ze swojego tez przez google rozszyfrowywałem. Mogłem Ci to po włosku pisac ale sporawo tego a nie da sie tego skopiowac :)

boch
29-03-2014, 20:38
nie ma problemu. dzięki wielkie za pomoc :) z tego co rozkminiłem, to auto jednak posiada ESP+ASR (kod 392) ;) niestety przebieg 75 tys. przy 11 letnim dieslu mocno zastanawia - zwłaszcza, że rok po zakupie poprzedni właściciel pojawił się autem w serwisie z 19 tys. km na blacie ;) wyślę handlarzowi zapytanie o skan ostatniego badania TUV. może coś z tego jeszcze wyjdzie ;)

Lotos
29-03-2014, 21:35
najgorsze jest to ze przy wizycie w ASO doradcy nie wbijają w system FIATA wizyty w serwisie włacznie z przebiegiem- a jest to dosłownie moment. Gdyby tak było kazde auto czy to w Polsce czy za granica miałoby pełna historie z wizyt w serwisie. Nawet jakby wbijali tylko wymiane oleju to już zawsze cos. Ja swojego Stilona wbiłem w system z wszystkimi wizytami na wymiane oleju także w każdym ASO w Polsce moje auto można sprawdzić i potwierdzić przebieg :) Dbam o to po każdej zmianie auta. Przy poprzednim aucie jakie miałem czyli 156 ostatni wpis w system był przy przebiegu dokładnie 331 246km :) Stilo ma na razie 220 000 z groszami

boch
13-05-2014, 14:57
Skad ta wiedza? Wikipedia?
Moim zdaniem jest odwrotnie, co popre wykresami:
115: Chip Tuning Fiat Stilo 1.9 JTD 85kW 115KM (http://vtech.pl/katalog/chip-tuning-Fiat-Stilo-1.9-JTD-85kW-115KM)
120: Chip Tuning Fiat Stilo 1.9 JTD MultiJet 88kW 120KM (http://vtech.pl/katalog/chip-tuning-Fiat-Stilo-1.9-JTD-MultiJet-88kW-120KM)
I to przed i po chipie 115 bije 120
czy aby na pewno? z tabeli wynika, że 120 konna w wersji oryginalnej (przed chipem) jest mocniejsza. po chipie faktycznie 115 mocniejsza o 5Nm zarówno po czipie jak i po Power Boxie. wracam do sprawy bo mnie intryguje kwestia diesla, a konkretnie, który najlepszy :) 115 jest najbardziej popularna, więc i tańsza w naprawie. wersja 120 konna podobnie jak 115 to silnik 8 zaworowy czyli kultura pracy silnika na średnim poziomie. osiągi studwudziestki niewiele lepsze. wydaje mi się, że średnio opłacalna sprawa, zwłaszcza jeśli chodzi o serwisowanie. chyba najciekawiej wypada 16 zaworowa wersja 140 konna z 6 biegową skrzynią biegów. co myślicie?

qronax
13-05-2014, 15:34
patrząc na chip:
115 seria MAX: 133,8KM i 314,3Nm
120 seria MAX: 133,8KM i 279,3Nm

115 chip MAX: 161,0KM i 368,4Nm
120 chip MAX: 163,6KM i 349,9Nm

dodatkowo 115 ma wcześniej wyższy moment obrotowy (w ~2400 a nie ~2700)
moim zdaniem in plus jest również fakt że krzywa momentu jest bardziej stroma do max wartości w 115 (szybciej się zbiera fura)

jedynym plusem za 120 jest potencjalnie 6 biegowa skrzynia (o ile jest - przyznam że nie wiem), bo w 115 brakuje tego dodatkowego biegu

boch
13-05-2014, 17:32
patrząc na chip:
115 seria MAX: 133,8KM i 314,3Nm
problem w tym, że dane na które się powołujesz są prawdopodobnie błędne ponieważ dotyczą silnika Alfa Romeo M-JTD 1.9 czyli silnika 120 konnego. tak przynajmniej wynika z opisu rejestracji pomiaru. to ten jpg:

http://vtech.pl/katalog/logo/chip_tuning_wykres_z_hamowni_1.9%20JTD%20115%20chi p.jpg

silniki M-JTD to kolejno:120, 140 i 150 KM. teraz nie wiadomo gdzie tkwi błąd, czy w błędnym założeniu że pomiar dotyczy wersji 115 konnej, czy też testowano wersje 115 konną ale bez przedrostka M przed JTD i wtedy wyniki pomiarów teoretycznie słabszego silnika mogą zachwycać ;)

a przy okazji, wersja 120 konna nie posiada niestety 6 biegowej skrzyni biegów.

qronax
14-05-2014, 00:56
Rzeczywiscie jest tutaj pewna niescislosc - ciezko okreslic co jest prawdziwe

boch
14-05-2014, 18:59
jedno jest pewne, nieczipowana 115 ma czas do setki o pół sekundy lepszy niż 120. tyle z danych technicznych na autocentrum ;) mnie generalnie bardziej interesuje koszt utrzymania/serwisowania 120 w porównaniu ze 115. widziałem ciekawą 120stkę, ale niestety posiada filtr cząsteczek stałych, co przy moich przebiegach skończy się bankowo na kombinowaniu z jego wykastrowaniem, także za chwilę zrobią się koszty...

ciekawe info dotyczące różnic pomiędzy 115 a 140 konnym dieslem znalazłem na forum AR


jak już wspomniano 140CV ma 16 zaworową głowicę z hydraulicznymi kasatorami luzu zaworowego (115CV ma 8 v i regulacja ręczna za pomocą płytek ) , wał korbowy pasuje w obydwu , inne wtryskiwacze , 140CV to technika multijet ( wtryskiwacze z kodowaniem IMA ) 115CV ma wtryski podzielone na klasy , większe max ciśnienie na railu w 140 , turbo mimo że wygląda podobnie to jest inne :
w 140 jest garrett gt1749vb (max 1,5 bar) , w 115CV gt1749v (1,3)

ToKo
14-05-2014, 23:53
jako ciekawostkę dodam, że m-jtd 120 konne 8v... fabrycznie zdrowe mają okolo 130 km... mój np. wypluł 131 :) ale gość mówił, że to norma o ktorej nie mówił producent, więc albo nieoficjalnie te 115 konne mają jeszcze więcej.. albo jestem już głupi ;) skoro 120 jest mocniejsza.. to jak moze być wolniejsza ? :)

jaro190
15-05-2014, 00:29
różnica katalogowa między 115 a 120 to raptem 5 km/h, co do prędkości max to trzeba by było przyjrzeć się skrzynią biegów i ich przełożeniom a tak na marginesie to obydwa silniki uzyskują 255 Nm nie wiem skąd się wzięło te 280 Nm,

ToKo
15-05-2014, 00:33
Moment, mówimy o jtd 115 i mjtd 120 tak?

jaro190
15-05-2014, 00:37
jak najbardziej

boch
15-05-2014, 08:34
w kilku miejscach w sieci dane techniczne dla Stilo MJTD 120 KM podają moment obrotowy 280Nm przy 2 tys. obrotów. chociażby autocentrum i strona zagraniczna

FIAT Stilo Multi Wagon 1.9 Multijet - 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014 (http://www.autoevolution.com/engine/fiat-stilo-multi-wagon-2006-19-multijet.html)

ToKo, a Ty masz u siebie DPF? da się z tym żyć? trochę się tego obawiam, bo auto użytkowane będzie na krótkich trasach.

RadareQ
15-05-2014, 08:41
ToKo nie ma DPF, jak dobrze pamiętam. ;)

boch
15-05-2014, 09:00
faktycznie, znalezłałem już jego wpis o braku DPF ;) a więc pytanie do tych co mają - jest z tym problem? wysłałem już zapytanie do najlepszego szpeca w okolicy odnośnie programowego i fizycznego wycięcia dziadostwa. podejrzewam, że tanio nie będzie.

jaro190
15-05-2014, 13:07
w kilku miejscach w sieci dane techniczne dla Stilo MJTD 120 KM podają moment obrotowy 280Nm przy 2 tys. obrotów


a instrukcje czytałeś ? 280 jest chyba przy silniku 140 kM a 305 przy 150 kM, były też silniki o mocy 126 i 136 kM ale ile niótków to nie wiem

boch
15-05-2014, 14:32
wg informacji niekoniecznie z instrukcji 140 ma 305Nm, a 150 320Nm :)

Fiat Stilo Hatchback • Dane techniczne • AutoCentrum.pl (http://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/fiat/stilo/hatchback/)

to samo podaje serwis stilo.com.pl:

http://www.fiatstilo.com.pl/silniki

także myślę, że można już zakończyć ten temat ;)

yerrusek
15-05-2014, 14:38
Czyli z diesli tańsze w serwisowaniu są starsze silniki JTD 115KM i MJTD140 produkowane do 2005 roku, po 2005 już serwisowanie jest droższe. A z kolei z tych dwóch 115 i 140, to 115 będzie tańsza :).
I "chyba" będę polował na JTD 115.

boch
15-05-2014, 15:19
ja poluje na 6 biegową, 16 zaworową, 140 konną 3 drzwiówkę. łatwo nie jest. ostatnią ciekawą ofertę widziałem bodajże w sierpniu ubiegłego roku... auto wg informacji podanych przez właściciela komisu było bite w d... poza tym, stan kolecjonerski. wypolerowane, silnik wymyty, opony po Plaku. przebieg 140 tys. km. typowa oferta komisu z Gniezna ;)

mam już info w sprawie filtra cząsteczek stałych. wycięcie i programowe wyłączenie DPF'a to koszt 1000 zł. wyłączenie sterowania EGR gratis ;)

yerrusek
16-05-2014, 11:23
mam już info w sprawie filtra cząsteczek stałych. wycięcie i programowe wyłączenie DPF'a to koszt 1000 zł. wyłączenie sterowania EGR gratis ;)

A podniesienie mocy :) w JTD z 115 do ... / MJTD 140KM do 190KM :D