Zobacz pełną wersję : Śmierdzi paliwem podczas jazdy przy otwartym oknie
damianada
07-06-2013, 20:27
Witam!
Mam problem z BRAVĄ 1.6 16V. Odkąd go kupiłem (pół roku) śmierdzi paliwem podczas jazdy przy otwartym i tylko i wyłącznie przy otwartym oknie. Jak jest zamknięte nie czuć nic. Jest to zapach oparów paliwa nie spalin. Auto było już u trzech mechaników i nik nie wie o co chodzi. Wycieku paliwa podobno nigdzie nie ma. Auto jak postoi parę godzin to delikatnie przez 1 kilometr go od czasu do czasu przerywa (przytyka) kilka razy po dłuższej jeździe jest ok. Dużo pali po mieście ok 13l. To chyba za dużo?
Na komłuterze też było reset kompa był.
Proszę o pomoc. Może ktoś ma jakiś pomysł.
PS.
Odebrałem dziś auto od kolejnego elektromechanika, pozaklejał jakieś filtry (powiedział że może pomoże bo tym filtem jak jest zapchany może wyrzycać paliwo - jaki to filtr to nie pamiętam) wymienił jakiś sensor, wymienił szczęki z tyły i skasował 250zł
sprawdź regulator ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej. wychodzi z niego wężyk który podłączony jest w drugim końcu w kolektor ssący. jeśli puszcza paliwo, regulator do wymiany. możesz też sprawdzić puszkę pochłaniacza par paliwa i wężyki z nim połączone.
damianada
07-06-2013, 21:08
sprawdź regulator ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej. wychodzi z niego wężyk który podłączony jest w drugim końcu w kolektor ssący. jeśli puszcza paliwo, regulator do wymiany. możesz też sprawdzić puszkę pochłaniacza par paliwa i wężyki z nim połączone.
Możesz mi mnij wiecej zobrazować gdzie to się znajduje?
Listwa wtryskowa to wiadomo, pochłaniacz par paliwa jest pod prawym nadkolem - żeby zobaczyć trzeba ściągnąć nadkole.
Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
marcin.b2508
07-06-2013, 22:24
http://fiatklubpolska.pl/bravo-brava-marea-438/wezyk-podcisnienia-benzyna-15384/
tu masz temat z tym regulatorem ciśnienia.
regulator ciśnienia paliwa i układ podciśnienia:
http://img841.imageshack.us/img841/7270/691256042178.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/841/691256042178.jpg/)
strzałką zaznaczono regulator. drugi koniec wężyka (zaznaczony kolorem czerwonym) wchodzi w kolektor ssący. musisz go wypiąć z króćca, poluzowując wcześniej opaskę zaciskową i sprawdzić czy nie śmierdzi z niego paliwem.
pochłaniacz par paliwa (EVAP):
http://img109.imageshack.us/img109/4098/nowy2st.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/109/nowy2st.jpg/)
w zbiorniczku widocznym na zdjęciu skraplają się opary par paliwa, które za pomocą elektrozaworu przedostają się w czasie jazdy do kolektora ssącego. sprawdź przede wszystkim przewody idące z elektrozaworu do kolektora.
jeszcze jedna rzecz, która mi świta to oringi na wtryskiwaczach. być może są już sparciałe i nadają się do wymiany. to już grubszy temat, który wiąże się z demontażem kolektora ssącego i wyjęciem listwy wtryskowej.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
wspomniałeś coś, że mechanik pozaklejał jakieś filtry. jedyne co mi w związku z tym przychodzi do głowy, to właśnie pochłaniacz par paliwa, w którym znajduje się filtr węglowy. daj znać czy ta wizyta u mechanika odniosła pozytywny skutek.
damianada
08-06-2013, 15:27
Przejechałem dziś autem prawie 100km i zero zapachów paliwa na otwartym oknie, tylko trochę sylikonem jechało ale poetem przeszło. Jak ze spalaniem to nie wiem bo muszę teraz zatankować to się dowiem. Więc chyba wina w tym filtrze była. Zastanawiam się tylko czy ten filtr może być zaklejony, może lepiej było by go wymienić?
CichyJerry
14-06-2013, 14:23
filter paliwa 25 zl.. wymien go..
to nie tyle filtr paliwa co filtr węglowy pochłaniacza ;)
FIAT BRAVA BRAVO 1.6 16V FILTR WĘGLOWY (3266619502) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. (http://allegro.pl/fiat-brava-bravo-1-6-16v-filtr-weglowy-i3266619502.html)
nowy też jest
filtr węglowy Fiat Bravo, Brava, Marea nr: 46455879 ItalCar24.pl (http://www.italcar24.pl/pl/p/filtr-weglowy-Fiat-Bravo,-Brava,-Marea-nr-46455879/1607)
Witajcie. Odgrzebię trochę temat, bo u siebie mam to samo. Czuć benzynę podczas jazdy z otwartym oknem. Powiedzcie mi czy w 1.4 12V ten filtr też jest za prawym błotnikiem i czy aby go zdemontować/wymienić trzeba ten błotnik ściągać czy wystarczy odkręcić zakole? Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi;)
Powiedzcie mi czy w 1.4 12V ten filtr też jest za prawym błotnikiem i czy aby go zdemontować/wymienić trzeba ten błotnik ściągać czy wystarczy odkręcić zakole?
Nie trzeba żadnego zakola wymieniać. Ten fragment plastiku odkręcasz sam i tyle - przed tylnym prawym kole. Klęknij przed autem, schyl się i zobacz ;)
ale kolega chce wymienić/sprawdzić filtr pochłaniacza, a nie filtr paliwa ;) filtr pochłaniacza jest z przodu. dostęp uzyskuje się po zdjeciu prawego przedniego koła i o ile się nie mylę nadkola.
solidboy
04-08-2013, 20:55
Sprawdż czy dobrze zakręciłeś (czy jest szczelny) korek wlewu paliwa. U mnie też śmierdziało a okazało się, że krzywo wkręciłem zakrętkę :)
To znaczy że nie tylko ja miałem taki problem.
U mnie śmierdziało paliwem no i w piątek wystarczyło przekręcić kluczyk a przed prawym tylnym kołem paliwo lało się ostro.
Przyczyna nieszczelność na połączeniu filtr paliwa wąż zasilania wtrysków - czarny.
Lekarstwo wymiana filtra.
Praca bez kanału wystarczył podnośnik.
Mi chodzi o filtr pochłaniacza par paliwa;) Filtr paliwa znajduje się przed prawym tylnym kołem pod obudową plastikową - tyle wiem;) U mnie paliwo się nie leje a przy zamkniętych oknach go nie czuć w kabinie. Problem występuje tylko przy otwartych, więc wydaje mi się że to ten filtr węglowy (pochłaniacz par). Interesowało mnie tylko jak się do niego dostać;)
Dotarłem dziś do tego filtra węglowego. I teraz mam kolejne pytanie. Po odkręceniu nadkola oraz śrub mocujących filtr odpaliłem samochód aby zobaczyć czy to z tego wydostaje się ten zapach. I po krótkiej chwili zaczął "cykać" zawór odpowietrzający. Na razie nic nie wymieniałem, więc powiedzcie od czego zacząć? Czy to przez ten zawór czuć paliwo?
zdemontuj puszkę filtra zaznaczając przewody żeby nie pomylić przy ponownym montażu. następnie obejrzyj czy obudowa filtra nie posiada żadnych pęknięć itp. podobnie z przewodem idącym do kolektora. nie wiem czy obserwacje na postoju mają sens. uwalnianie oparów następuje przy określonej prędkości obrotowej, przynajmniej tak mi się wydaje.
ten zawór cyka i jest to jego prawidłowy odgłos pracy. mimo wszystko, żaden zapach nie powinien się z niego wydobywać. wężyki na niego nasunięte zabezpieczone są opaskami zaciskowymi, więc powinno być szczelnie i bez aromatów paliwa. z innej beczki, słyszałem, że te przewody lubią sobie po jakimś czasie pękać. a że znajdują się w pobliżu wlotu do filtra kabinowego to... to już chyba wiadomo ;)
temat elektrozaworu jak i całego układu recyrkulacji oparów paliwa pojawia się dość często. był nawet podobny przypadek do Twojego. w tamtym przypadku zawinięto szczelnie całą puszkę filtra taśmą klejącą i zapach paliwa zniknął.
Przepatrzyłem to dokładnie i żadnych pęknięć nie stwierdziłem. Powiedzcie mi jeszcze czy ewentualne zabrudzenie filtra, zapchanie czy coś podobnego może wystąpić?
Problem chyba zażegnany;) Narzeczona, która porusza się samochodem stwierdziła, że już nie śmierdzi benzyną przy otwartym oknie. Najwidoczniej pomogła wymiana filtra pochłaniacza par paliwa, którego nie sposób dostać ale od czego są szroty. Wyciągnięty z Bravy 1.6 16V pasuje idealnie po przełożeniu zaworu odpowietrzającego ze starego filtra. Dziękuję wszystkim za podpowiedzi. Pozdrawiam;)
Widlak93
25-01-2014, 19:13
sprawdź regulator ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej. wychodzi z niego wężyk który podłączony jest w drugim końcu w kolektor ssący. jeśli puszcza paliwo, regulator do wymiany. możesz też sprawdzić puszkę pochłaniacza par paliwa i wężyki z nim połączone.
siemka sprawdzilem regulator cisnienia paliwa na listwie czyli po przekreceniu kluczyka na zaplon wycieka mi z niego paliwo czy tak ma byc?? prosze o pomoc . smierdzi mi paliwem z clego auta ;p
marcin.b2508
26-01-2014, 10:19
regulator cisnienia paliwa na listwie czyli po przekreceniu kluczyka na zaplon wycieka mi z niego paliwo czy tak ma byc
przelewem tak. ale nie wężykiem podciśnieniowym który jest podłączony do kolektora. prawdopodobnie regulator do wymiany.
Widlak93
27-01-2014, 17:50
Gdy odpinam wężyk od strony regulatora ciśnienia. To po podaniu przez pompę paliwa odrazu z niego wycieka paliwo . Regulator do wymiany?
marcin.b2508
27-01-2014, 22:45
tak do wymiany.
Widlak93
03-02-2014, 15:44
POMOCY
regulator cisnienia paliwa wymieniony. z auta dalej czuc paliwem jest duze spalanie. auto to bravo 1.6 16v . auta ma instalacjie gazowa . gdy sie nagrzeje gasnie mi na gazie i na benzynie. gdy daje gazu na benzynie to albo go muli albo szarpie. mam tez problemy z odpaleniem auta musze chwile pokrecic by go uruchomic. czasem pokazuje sie kontrolka od wytrskow po chwili gasnie. kiedys palilo mi bezpieczniki od wtryskow ale juz nie pali. prosze o szybka pomoc. wrazie czego nr tel 669551959
Kompiter prawdę Ci powie,skoro świeciła sie kontrolka od silnika
Widlak93
03-02-2014, 16:05
no niby tak. a od czego moze smierdziec dalej paliwem??
Gdzieś pewnie leci, albo wtrysk leje - trudno powiedzieć.. Za mało szczegółów.
robert199
03-02-2014, 16:08
sprawdz czy z drugiego regulatora paliwo nie cieknie.
w wężyku idącym od regulatora do molektora niema prrawa byc paliwa, tymbardziej ze auto nie pracuje dobrze, podejrzewan, ze po odłaczeniu pompki paliwa chociarz nagazie bedzie chodził dobrze, bo teraz to pewnie pracuje na gazie i benzynie jednoczesnie
Widlak93
03-02-2014, 16:11
hm jesli to bd wtrysk lal. bd smierdziec paliwem w aucie??
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
sprawdz czy z drugiego regulatora paliwo nie cieknie.
w wężyku idącym od regulatora do molektora niema prrawa byc paliwa, tymbardziej ze auto nie pracuje dobrze, podejrzewan, ze po odłaczeniu pompki paliwa chociarz nagazie bedzie chodził dobrze, bo teraz to pewnie pracuje na gazie i benzynie jednoczesnie
drugi legulator? gdzie sie znajduje? ten co jest na listwie wtryskowej wymienilem bo z niego cieklo paliwo do wezyka ktory wchodzi w kolektor.
robert199
03-02-2014, 16:33
z tego co załozyłes, regulator jest jeden
z tego co załozyłes, regulator jest jeden
ale poprzednio podpowiadałeś żeby sprawdzić czy z drugiego regulatora nie cieknie paliwo ;) pewnie chodziło o wtrysk. póki nie podłączy się auta pod kompa, to nawet nie ma co zgadywać. ja podejrzewam uwalony wtrysk/wtryski. jeśli pojawiała się kontrolka błędu, to jakiś ślad w sterowniku na pewno pozostał.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.