PDA

Zobacz pełną wersję : Zwarcie w instalacji Marea 1.8



kuki87
06-06-2013, 01:59
Po odpaleniu auta i załączeniu świateł mijania poczułem dziwny zapach. Po przejechaniu 500m z lewej strony kierownicy zaczął wydobywać się dymek i zapach spalenizny i okazało się że nie działają światła po lewej stronie z tyłu, ale tylko pozycyjne i stop (kierunki i przeciwmgłowe śmiga). Bezpieczniki sprawdzone i żarówki OK. Nigdzie z wierzchu na kablach nie widać spalenia.

Co się mogło upalić gdzie szukać przyczyny? Na ktoś pomysł albo podobne doświadczenia?

BoRo_26
06-06-2013, 23:43
a rogacze przy kierownicy sprawdzałeś?

kuki87
07-06-2013, 03:17
a rogacze przy kierownicy sprawdzałeś?
To znaczy?
Dzisiaj jeszcze oglądałem dokładnie i sprawdzałem - jest tak że tylko tylna lewa pozycja nie świeci, bo STOP z prawej i lewej praży jak słońce w lato :P I jeszcze jedno, przed awarią robiło mi się coś takiego że jak miałem właczony zapłon to przy nacisnieciu hamulca zapalały się przednie pozycyjne i podświetlała się lekko deska rozdzielcza, a teraz tego nie ma.

I o co tu kurna chodzi?:mad:

sebaoo2
07-06-2013, 09:07
To znaczy?

Manetki przy kierownicy

miszko
07-06-2013, 09:28
To o czym mówisz to ewidentnie wskazuje, że gdzieś masz zwarcie lub zły styk do masy. Niestety trudno Cię nakierować gdzie może szkopuł siedzieć. Mogą być to manetki, lub przekaźniki lub gdzieś przy puszce z bezpiecznikami lub sama instalacja. Poszukaj "na nos" gdzie dochodzi najwięcej zapachu spalenizny i tam szukaj.

kuki87
07-06-2013, 17:21
grzebałem dzisiaj z 5 godzin, wyciągnąłem skrzynke bezpieczników i szukałem po kablach. Jedynie co przykuło moją uwagę to lekko nadtopiona jedna wtyczka od zegarów. Sprawdzałem testerem gdzie dochodzi proąd, ale w pewnym momencie zwątpiłem. Nie mam już siły do tego. Chyba skończy sie u elektryka. BTW Macie kogoś, albo polecacie z Łodzi?

kuki87
11-06-2013, 19:33
9527

I znalazłem ustrojstwo - najprawdopodobniej. Na początku analizowałem złe schematy tj. do wersji bez CHeckPanel'a, a ja mam wersje z CheckPanelem. Wyciągnołem wiec zegary, rozkręciłem i moim oczom ukazało sie właśnie to. Pozostaje chyba tylko wymiana bo nie widze co tu zbierać.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Tylko dlaczego tak się stało ?

byrrt
11-06-2013, 19:56
To przypadkiem nie od kontroli świateł stopu?

Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2

kuki87
11-06-2013, 20:34
To przypadkiem nie od kontroli świateł stopu?

Wg instrukcji tak ale na schemacie idzie tam też przewód od pozycyjnych.

9528

Na czerwono zaznaczony ten przewód

Chyba zgadzało by się dlaczego nie ma pozycji z lewej strony z tyłu. Miernikiem sprawdzałem i napięcia tam nie ma.

kuki87
13-06-2013, 00:18
Wymiana licznika rozwiązała problem.

miszko
13-06-2013, 10:58
Tylko dlaczego tak się stało ?
Czasami w takich układach mamy do czynienia z tzw. zimnymi lutami. Z biegiem czasu powstała przerwa, szedł tam jakiś prąd i z czasem się to nadpalało, aż w końcu upaliło lub najzwyczajniej jakaś wada była i się zrobiło zwarcie między ścieżkami.

kuki87
13-06-2013, 23:21
Wszystko fajnie, ale kurzcze odkryłem dzisiaj że nie działa termometr. To znaczy nie pokazuje temperatury na zewnątrz a działało przed zmiana licznika. Nie wiem czy taki licznik kupiłem czy coś się odłączyło?

byrrt
14-06-2013, 00:06
Liczniki są takie same (wizualnie) ? Nawet wersje bez klimy po FL miały liczniki współpracujące z klimą - ja dokładałem do siebie termometr..
Do licznika idą 2 przewody - jeden z centralki klimy (transmisyjny) i jeden fizycznie z przcisku.. Wszystko jest oczywiście w jednej z wtyczek.

kuki87
14-06-2013, 13:51
Może coś mi się odłączyło jak grzebałem w przewodach. Nieminiej obczaiłem już na schematach co gdzie i jak jeśli chodzi o termometr. Wtyczka B na liczniku ( czyli środkowa) za to odpowiada. Znów czeka mnie rozkręcanie :mad: