Zobacz pełną wersję : Problem z hamulcami w Palio
Lukas082pl
04-06-2013, 20:41
Witam mam mojego palio od jakiegoś miesiąca kupiłem go ze świadomością że troszkę trzeba będzie porobić. Tragiczny i zastanawiający jest stan hamulców opisze problem:
Na dzień dobry wymieniłem przewody miedziane lecące na tył auta były przetarte i był wyciek koszt 380 zł z robocizną.
A teraz aktualne problemy.
1.Hamulce piszczą podczas hamowania jakbym zatrzymywał pociąg.:mad::mad::mad:
2. Ostatnio zauważyłem że podczas hamowania szczęki się zacisną ale odpuszczają bardzo powoli czasem jak ruszam ze skrzyżowania to czuje że przez 1-2 sec przeciągam koła na lekkim hamulcu, trzeba mocniej przy gazować ( czyżby do wymiany cylinderki w szczękach?):confused:
3. Podczas skręcania pod sporym kątem jak nacisnę lekko hamulec szczęka się całkowicie blokuje aby puściła muszę wyprostować koła.
( czyżby uszkodzone pancerze w wężach giętkich???):confused:
4. Zauważyłem że serwo z hamulców jest troszkę przyrdzewiałe i w okolicach zbiorniczka z płynem się poci nie ma wycieków płynów ale może powyższe objawy są spowodowane serwo nie chciałbym wydawać kasy na zbędne rzeczy bo remont hamulców nie jest tani.:confused:
5. ręczny ledwo co łapie i chyba tylko na jedno koło w maksymalnej górnej pozycji, czy jest możliwość naciągnięcia ręcznego na głównym cięgnie od lewarka tak jak to było w polonezie??:confused:
Proszę o odpowiedzi.
Pozdrawiam
Lukas082pl
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
dodam że to Palio weckend z 99 r
Skoro ręczny ledwie łapie to albo linka źle naciągnięta, albo okładziny szczęk już zużyte i dlatego piszczy. Blokuje przednie koła czy tylne? Bo z przodu nie ma szczęk tylko klocki, które często blokują się w prowadnicach. Może też piszczeć, bo klocki się zeszkliły od mocnego i gwałtownego hamowania. Naciąg linki ręcznego masz pod osłoną dźwigni.
Lukas082pl
04-06-2013, 23:59
tak mój błąd mówiąc o przodzie napisałem szczęki a rozchodziło mi się o klocki czyli 2 i 3 punkt tyczy się przodu czyli klocków
Tak jak turek86 napisał piszczą bo być może się zeszkliły. Możesz spróbować je też rozebrać, wyczyścić i przesmarować klocki specjalnym smarem który zapobiega przed takimi piskami podczas hamowania.
Odnośnie 2 punktu do sprawdź ich stan,wszystko rozebrać i wyczyścić.
3 punkt może być przewód który się gnie podczas skrętu i płyn się nie cofa od razu tylko właśnie trzeba wyprostować koła.
Skoro wymieniałeś przewody hamulcowe z tyłu, to dlaczego mechanik nie sprawdził skuteczności działania hamulca ręcznego? Z tego co piszesz (hamuje jedna strona), to przyczyn może być kilka. Nadmiernie zużute szczęki, zapieczone cylinderki rozpierające, zapieczona linka hamulca ręcznego. Odnośnie piszczenia klocków to koledzy już się wypowiedzieli, ale najważniejsze, to sprawdzić ich stan (zużycie), sprawdzić działanie tłoczków w zaciskach (jeśli są zapieczone, to mogą być problemy z ich samoczynnym cofaniem), sprawdzić drożność przewodów hamulcowych (3 punkt twoich usterek o tym świadczy). Niektóre zamienniki klocków mają taki skład, że piszczenia nie da się wyeliminować (to też warto sprawdzić).
Zapieczone cylinderki są wpisane w Nasze auta tak jak gnijąca podłoga ... Sam wymieniałem niedawno jeden cylinderek
Darksaience
05-06-2013, 14:32
skoro piszczą to znaczy że klej do okładzin jest marnej jakości. Wszędzie to tłumacza że to nie wina tego ze sie zeszkliły tylko że ten klej
amortyzująco-trzymający okładziny do cylinderka jest marnej jakości i pisk powstaje z racji wibracji w jakie wpada okładzina.
Lukas082pl
05-06-2013, 23:39
przewody giętkie na przednie koła już kupiłem, niestety auto na razie jest potrzebne na dojazdy do roboty wiec musi poczekać do weekendu na przegląd wszystkich kół, wtedy się okaże co jeszcze kupić.
Mam pytanko jest gdzieś opis jak czyścić przedni zacisk z tłoczkiem najlepsze opisy z jakimiś foto.
Oraz opis jak postępować z tylnymi hamulcami bo z bębnami mam pierwszy raz doczynienia
Musisz zdemontować zacisk i wyjąć tę gumkę uszczelniającą tłoczek a potem sam tłoczek i przeszlifować powierzchnię styku z zaciskiem delikatnym papierem. Jak będziesz ściągał bęben wystarczy odkręcić koło, popukać delikatnie młotkiem i bęben jeżeli nie ma rantu powinien zejść bez problemu. Potem można dokonać oględzin reszty elementów.
m pytanko jest gdzieś opis jak czyścić przedni zacisk z tłoczkiem najlepsze opisy z jakimiś foto.
Proszę;-)
http://fiatklubpolska.pl/zrob-sam-496/videomanual-czyszczenie-regeneracja-zacisku-i-tloczka-hamulcowgo-17247/
Oraz opis jak postępować z tylnymi hamulcami bo z bębnami mam pierwszy raz doczynienia
Wymiana bębnów i szczęk hamulców bębnowych / Pełne czyszczenie i konserwacja HONDA Civic LSi hathback 3D | Sam naprawiam - Motoryzacyjne Instrukcje Napraw (http://www.samnaprawiam.com/poradniki-5154-wymiana-bebnow-i-szczek-hamulcow-bebnowych-pelne-czyszczenie-i-konserwacja-honda-civi)
Lukas082pl
06-06-2013, 16:14
Sebaoo2 :
Bardzo fajne opisy i filmik z małym zastrzeżeniem do osoby to nakręcającej tragedia z tym eeeeee i yyyyyy dałem mute i było git. W Sobotę wezmę się za robotę i dam znać co i jak
Widać nie każdy nadaje się do "TV" ;)
Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
Lukas082pl
09-06-2013, 21:41
Witam więc posprawdzałem i efektem blokowania koła był prowadnice klocków w lewym przednim kole przy okazji wymieniłem przewody giętkie stare miały uszkodzony pancerz oraz sprawdziłem i wyczyściłem tłoczki jest git, do wymiany są już klocki hamulcowe i tylne szczęki jakie polecacie z jakiej firmy??? oczywiście klocki bez czujników.
Dodatkowo podczas odpowietrzania okładu wyszło do wymiany servo hamulców mocno skorodowane i się poci do wymiany na już!! znalazłem aukcje serwo wygląda fajnie ale powiedzcie czy będzie do mnie pasować??? do mojego Palio week, 99r / 1,2 / bez abs
1361 Serwo LSC65 FIAT PANDA PUNTO PALIO WEEK.1.2 (3310583390) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. (http://allegro.pl/1361-serwo-lsc65-fiat-panda-punto-palio-week-1-2-i3310583390.html)
Ate albo mikody lane/pełne. Serwo powinno podejść, spr jeszcze w eper oznaczenie
Taplniete w notatniku drugiej generacji
Lukas082pl
09-06-2013, 22:49
niestety nie jestem obeznany z strona fiat eper co i jak i pod jakim katem szukać w tych tabelach nie wiem może ktoś pomóc
oraz na mojej pompie sa 4 wyjścia na przewody miedziane a na tym na allegro są tylko dwa ??
To nie będzie pasować. Kurcze nie mam kompa i na komórce Co nie spawdze. Wpisz w eper swój nr. Vin potem wybierz układ hamulcowy i dalej z pod menu wybierz.
Taplniete w notatniku drugiej generacji
Lukas082pl
11-06-2013, 11:04
a gdybym kupił te serwo i zamontował do niego moją pompę czy by to działało jak należy???
Lukas082pl
15-06-2013, 23:08
A więc tak nadeszła sobota i wreszcie miałem trochę czasu aby coś porobić, wziąłem się za przód wymienione obydwa przewody giętkie, nowe zaworki odpowietrzające, wyczyszczone tłoczki założone nowe klocki TRW ( gdy zobaczyłem nowe to stare okazało się że były strasznie wytarte) brakuje mi czegoś takiego do przednich szczęk aukcja tutaj
ZESTAW NAPR KLOCKI Siena DOBLO Escort nie chiński (3258477832) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. (http://allegro.pl/zestaw-napr-klocki-siena-doblo-escort-nie-chinski-i3258477832.html) czy jest to mi niezbędne aby hamulce prawidłowo pracowały?? , przyjrzałem się tyłowi i troszkę mnie to zdziwiło bo nie widzę korektorów siły hamowania przewód stały od pompy aż po tył był miesiąc temu wymieniany na warsztacie wiec nie miałem szans obejrzeć co i jak ale dziś trochę mnie to dziwi bo powinien w palio być a go niema przewód stały leci prosto do węża giętkiego na tył czy nie będzie potem problemu jak wymienię szczęki na tyle że przy hamowaniu tył będzie łapał na max????? jak to ewentualnie zdławić??? czy ktoś już to przerabiał???
Przód: Te druty/sprężyny to zabezpieczenia i powinny być.
Tył: Może masz jak w sienie korektory stałe przy pompie?
Lukas082pl
16-06-2013, 11:29
przy pompie nie mam korektorów , wiec ktoś dał ciała robiąc kiedyś te auto , ale mam pytanie czy mogę założyć te korektory ze sienny?? czy hamulce będą pracować wtedy normalnie? korektory ze sienny są tańsze i łatwiejsze w montażu czy ktoś w Palio weekend zrobił takie rozwiązanie??
W palio weekend nie ma dławików tylko jest normalny kolektor siły hamowania na belce z tego co wiem..
spinacz_pc
17-06-2013, 16:59
W palio weekend nie ma dławików tylko jest normalny kolektor siły hamowania na belce z tego co wiem..
W Palio są dwa korektory siły hamowania, po jednym na każde tylne koło.Zamontowane są zaraz obok koła.
9615
Lukas082pl
18-06-2013, 00:26
Tak wiem że oryginalnie na tylnej osi są zamontowane korektory ze sprężynką tylko w moim palio weekend ktoś z poprzednich właścicieli je wymontował i muszę zredukować siłę hamowania tylnych kół czy wystarczy go kupić reduktory z sieny pod pompę?? takie jak te: Korektor hamulca Fiat Siena ILO (3307633726) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. (http://allegro.pl/korektor-hamulca-fiat-siena-ilo-i3307633726.html) bo oryginalne do palio są w cenie dwóch ze sienny czy układ będzie na nich działał prawidłowo??
Chcesz mieć dobrze to załóż oryginały.. Po coś są te korektory..
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.