PDA

Zobacz pełną wersję : Zerwane zęby paska rozrządu, spotkanie zaworów wydechowych z tłokami



brava1
01-06-2013, 20:40
Hej,

Tak jak pisałem w poprzednim temacie, chyba juz wiem skad brały sie te podejrzane odgłosy,dziś rozebrałem cały silnik, spotkały sie niestety zawory wydechowe z tłokami, po zerwaniu sie zębów paska, pasek totalna chińszczyzna, zrobione 40tys a wygląda jak by nie był wymieniany od nowości:/ tłoki lekko dotkniete, choć na 2 widać ze lekko dostały. W poniedziałek głowice idzie do roboty, tłoki wydają sie byc dalikatnie ruszone, ale mysle ze fartownie dosyć sie udało ze zawory wydechowy sie całkowicie nie otworzyły a wszystko sie stało pod domem na biegu jałowym, progu na cylindrach nie ma w ogole, silnik 150tys km. Dodaje zdjęcia, mówcie co myslicie o głowicy i tłokach. Myśle że po regeneracji i złożeniu na stare tłoki, dalikatnie wgięcie po zaworach nie powinno mieć wpływu na prace silnika, co myślicie?? Oczywiście o ile dołowi silnika nic nie jest. silnik 1.2 16v
o postepach i pracach bede informował, po za tym jakiej firmy kupic teraz pasek, pompe i napinacz?? uszczelki tez musza byc jakiejs firmy??
936493659366936793689369

marcin.b2508
01-06-2013, 22:28
Proponuję abyś pomierzył i porównał powierzchnie każdego z tłoków w odniesieniu do bloku. Będziesz wtedy wiedział czy tłoki są ok. czy korby nie dostały.

brava1
01-06-2013, 23:17
Możesz kolego bardziej rozwinąć?? mam zmierzyć suwmiarką czy się owal nie zrobił z tłoka?? tłoki dobrze stoją w cylindrach, nie maja jakiegokolwiek wyczuwalnego luzu.

marcin.b2508
01-06-2013, 23:20
tzw. wybieg tłoka jak ja to mówię. dajesz tłok do gmp i mierzysz suwmiarka wysokość pomiędzy denkiem tłoka a powierzchnią bloku.

miszko
02-06-2013, 01:29
Jak już to robisz to pamiętaj, aby zrobić planowanie głowicy.


po za tym jakiej firmy kupic teraz pasek, pompe i napinacz?
Pompa: SKF
Pasek: Conti
Napinacz: SKF/oryginał/Revenolle - nigdy nie potrafię przeliterować nazwy tej firmy ;D

brava1
02-06-2013, 09:42
Głowica oczywiscie do pełnej regeneracji, planowania i szlifowania gniazd i dopasowania zaworów, tłoki dokładnie sprawdzę jutro.

brava1
04-06-2013, 14:11
Koledzy z jakim momentem dokrecać głowice?? w ksiazce sam naprawiam jest jedynie silnik 1.4 , 1.6 i silniki wysokoprężne, natomist w internecie znalazłem taką instrukcje:
( 8 ) ( 6 ) ( 2 ) ( 5 ) (10)

( 7 ) ( 3 ) ( 1 ) ( 4 ) ( 9 )

Etap 1: 20 Nm
Etap 2: 30Nm
Etap 3: 90 stopni
Etap 4: 90 stopni

w ksiażce dla silnika 1.4 są natomiast momenty 20 i 50Nm, która instrukcja jest prawidłowa??

asarx
04-06-2013, 15:09
Daj nowe śruby i dokręć tak jak jest podane na opakowaniu uszczelki .

byrrt
04-06-2013, 15:39
Revenolle - nigdy nie potrafię przeliterować nazwy tej firmy
Ruville - też nigdy nie potrafię - posiłkowałem się teraz googlami ;)

brava1
08-06-2013, 00:08
Hej koledzy, dziś właśnie skończyłem składać, chodzi lepiej niż przed zerwaniem:) oto kosztorys:
regeneracja głowicy- 700 zł ( wymienione prowadnice i zawory wydechowe, frezowanie gniazd i planowanie),
uszczelki- 150 zł
rozrząd oryginalny fabryczny Ricambi Orginali- 270 zł allegro, ( kompletny z pompa wody)
płyn borygo, silikon, 50 zł
blokady rozrzadu 100 zł ( niestety gwint do wkręcania w miejsce świec sie nie zgadzał i te elementy czeka przeróbka)
klucz dynamometryczny 40 zł,
oto cały kosztorys, troche drogo ale cóż, :(
mam tez obawe że poważnie przeciagnałem uszczelke klawiatury, momentem 30 Nm, doczytałem własnie ze max to 10Nm, no cóż, składałem 1 raz, najwyżej jak sie bedze pocić wymienie samą uszczelke pokrywy zawarów, choć póki co nie widać niczego niepokojącego, dzięki wszystkim za zainteresowanie i porady, sam też służę informacją w razie co:)

byrrt
08-06-2013, 00:10
Gdzieś Ty taki tani klucz dymo kupił? ;)

Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2

dejv667
08-06-2013, 00:39
Gdzieś Ty taki tani klucz dymo kupił? ;)

Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2

Swego czasu za swój dałem 12 euro - promocja w Lidlu. Dość często widzę też w marketach budowlanych tanie klucze.

"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.com

miroslav1971
08-06-2013, 07:36
a po co ci blokady rozrządu ? teraz robiłem silnik 1,2 16V i ustawiłem rozrząd bez blokad - szkoda stówy :)

brava1
08-06-2013, 22:56
klucz kupiłem na allegro wraz z blokadami u tego samego sprzedającego, nie jest pykający :P tylko wskazówkowy dlatego taka cena oczywiście, na pykający mnie nie stać w obecnej chwili hehe, jeśli zęby by sie nie zerwały, to fakt można było by i bez blokad, wystarczyło by porobić sobie znaki, ale po tej przygodzie wolałem juz nie ryzkować, a tato tokarz to bedzie na rozmnożek, jako wzór na powielenie na tokarce:)