Zobacz pełną wersję : 1.9 JTD 115KM po wjechaniu w dziure zgasł i nie odpala.
ŁukaszMan
28-05-2013, 23:38
Witam wszystkich.
Panowie dziś rano powstał w moim stilo taki problem. A mianowicie gdy jechałem do pracy wjechałem w kałużę a zarazem w wielką dziure. I w tym własnie momencie samochód zgasł i nie potrafie go odpalić. Suszyłem go od spodu bo myślałem,żę może jakiś elektroniczny element został zalany przez wode z kałuży ale nic to nie dało. Zaświeciła sie kontrolka wtrysku i auto nie odpala.
Podłączyłem pod komputer i wyskoczyły mi błędy P0201 P0202 P0203 P0204 czyli błąd wtrysków.
Sprawdzałem przekaźnik od pompy o oznaczeniu T10 nawet zamieniłem go z innym ale pompa w baku działa bo podaje paliwo na filter i dalej. Sprawdziłem też zawór wysokiego ciśnienia w pompie ale nic w nim nie było. Czytałem na forum że czesto zdaża sie że jest on zabrudzony chociaż ten wyglądał dobrze. Sprawdziłem również wtyczke od czujnika położenia wału bo znajduje sie na wysokości alternatora i myślałem że może tam dostałą sie woda ale gdy kręce rozrusznikiem to w programie wyświetla mi obroty silnika 200-300obr/min czyli wnioskuje ze ten czujnik jest dobry.
Wniosek nasuwa mi sie jeden ze na wtryski nie dochodzi napiecie. Skoro pompa pompuje paliwo a czujnik odczytuje obroty wału. Jeszcze zostaje czujnik wałka rozrządu ale nie wyświetla mi sie zaden błąd związany z tym czujnikiem.
Doradźcie mi Panowie jak rozwiązać ten problem. Szukałem na różnych forach ale nie znalazłem informacji które wyjasniłyby mi jak pozbyć sie tej usterki.
Pozdrawiam.
Miernik w dłoń i sprawdź właśnie wtryski. Skoro taki błąd wyskoczył to zacznij właśnie od niego ;) Może jakiś kabelek się urwał gdzieś..
Po pierwsze sprawdź wstrząsówkę czy jej nie wybiło przypadkiem.
Dokładnie podstawą po takim zdarzeniu jest czujnik wstrząsowy.
ŁukaszMan
29-05-2013, 20:37
Panowie zdjalem wtyczki z wtrysków i po włączeniu zapłonu nie ma na nich napięcia. Ale wydaje mi sie ze ono powinno byc tylko w momencie krecenia rozrusznikiem. Sprawdze to jeszcze w taki sposób. Ten czujnik wstrzasowy wciskałem ale to nic nie pomogło. Ciekawi mnie ze w programie pokazuje mi cos takiego:
Napiecie kondesatora 1 0.299 V a w opisie jest napisane ze napiecie wtryskiwacza jest miedzy 50 a 80 V.
Sprawdziłem piny 119 120 121 114 w Ecu bo wyczytałem ze one odpowiadaja za załączenie wtryskiwaczy a w tych pinach jest napiecie 0.8 V.
w sumie to nie wiem ile powinno wynosic napiecie na tych wtryskach. Sprawdze jeszcze połączenia z masa moze gdzies nie ma dobrego przejscia.
jeżeli było mocne uderzenie to przejrzyj jeszcze skrzynkę bezpieczników przy aku - może bezpiecznik lub coś wewnątrz skrzynki się rozłączyło - jeżeli rozrusznik kręci to czujnik uderzeniowy nie zadziałał
jeżeli było mocne uderzenie to przejrzyj jeszcze skrzynkę bezpieczników przy aku - może bezpiecznik lub coś wewnątrz skrzynki się rozłączyło - jeżeli rozrusznik kręci to czujnik uderzeniowy nie zadziałał
W Pandzie kręci ale auto nie dostaje paliwa.W Kangoo tak samo.W Bravie też.
Cytat Napisał jaro190 Zobacz post
jeżeli było mocne uderzenie to przejrzyj jeszcze skrzynkę bezpieczników przy aku - może bezpiecznik lub coś wewnątrz skrzynki się rozłączyło - jeżeli rozrusznik kręci to czujnik uderzeniowy nie zadziałał
W Pandzie kręci ale auto nie dostaje paliwa.W Kangoo tak samo.W Bravie też.
Też takie przypadki widziałem,że rozrusznik kręcił a nie zapalał
w stilo gdy odcina paliwo czujnik wstrząsowy to na desce widnieje komunikat "fuel cutoff"
Rozrusznik jest na innym obwodzie jak pompa paliwa ecu itp.. Tak więc będzie normalnie kręcił jak zadziała wyłącznik..
ŁukaszMan
30-05-2013, 15:01
Na chwile obecną sprawdziłem jeszcze raz ten czujnik wstrząsowy. Nie wyświetla mi sie zadny komunikat który oznaczałby aktywacje tego czujnika. Próbowałem odpalać auto i trzymać wciśnięty ten czujnik ale nic to nie daje.
Myślałem może żę padł immobiliser ale nie świeci sie kontrolka od niego. Sprawdziłem skrzynke bezpieczników i nie zauważyłem tak żadnych rozłączeń kabli,spalonych bezpieczników. Przekaźniki te nad aku sprawdziłem szystkie na krótko po wyjęciu z gniazda i każdy cyka czyli działa.
Wczoraj patrzyłem jeszcze na schemat rozmieszczenia pinów w ECU i wygląda to tak:
Po przekręceniu zapłonu przekażnik T9 podaje napięcie na ECU do pinu 5 który zasila elektrowtryski i ECU. Następnie zasilany jest przekaźnik T10 który załącza pompe (tą w baku) paliwo jest podawane. I na tym koniec. Na pinach 117 i 118 które załączają: 117 - 1 i 2 wtrysk; 118 3 i 4 wtrysk. nie ma na nich napięcia. Miernik pokazuje 0.35-0.5 V i następnie piny:
119- 1 wtryskiwacz
120- 2 wtryskiwacz
121- 3 wtryskiwacz
114- 4 wtryakiwacz
na nich również jest takie samo napiecie, które przy próbie odpalenia skoczyło do 2 V.
Czy mogło paść ECU po takiej dziurze?
ŁukaszMan
01-06-2013, 18:07
Znalazłem w 99% przyczyne tej usterki. Rozebrałem kompa i okazało sie ze zrobiło się w nim zwarcie. Chyba jakoś dostała sie tam woda chociaż w jaki sposób to sie stało to nie wiem tym bardziej żę miałem problemy z wyjęciem płytki bo cały sterownik był zaklejony takim klejem jak np. do szyb. Wypalił się tranzystor, który po dotknięciu samoczynnie odpadł od płytki. Nie wiem czy nie spaliło sie coś jeszcze bo do połowy komputera nie dochodzi napiecie.
I teraz pytanie co w takiem sytuacji zrobić?
Oddać do serwisu moze uda sie naprawić czy może taniej będzie kupić inny komputer z wył. immo. ?
Nie do serwisu.Znajdź u Ciebie jakiegoś magika żeby na to popatrzył.A jak nie to kup kompa i przełóż immo.
ŁukaszMan
01-06-2013, 20:25
A w jaki sposób można przełożyć immo?
A w jaki sposób można przełożyć immo?
Wycinasz kostkę i wklejasz do nowego kompa.
ŁukaszMan
01-06-2013, 20:38
ok tylko problem jest tego typu że nie wiem która kostka odpowiada za immo. ?
Dlatego ja takie roboty zlecam magikowi mojemu.
ŁukaszMan
02-06-2013, 00:38
Panowie a gdybym kupił inny komputer z wyczyszczoną pamięcią to prawdą jest iż taki sterownik sam przypisze sie do immo i reszczty ustawień? I jeszcze mam jedno pytanie a mianowicie czy istotne są nr. na sterowniku chodzi mi o te np. 192 42RCA mam też inny sterownik pasujący numerem katalogowym tylko że na dole symbol jest taki: 192 42AAA. Co oznaczają te litery ?
Wersje wyposażenia, którą dany sterownik obsługuje ?
Jak kupisz wyczyszczony sterownik, to Ci się sam nauczy immo.
Z doświadczenia wiem, że jeśli chodzi o numery, to muszą się zgadzać wszystkie, bo inaczej auto nie odpali. Jednakowoż jeśli numer pod kodem kreskowym się zgadza, a tylko literki są inne, to spróbować nie zaszkodzi. Oczywiście jeśli Cie to nie będzie nic kosztowało.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.